Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.
Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?
Kommentit (1200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylläpito on lukinnut ketjun kahdesti, eikä sitä lukita, jos on vain yksi trolli. Täten todistan vainoharhaiset syytökset vääriksi. Lainrikkominen oli syynä molemmilla kerroilla. Rikokset.
Trollin vpn tai monet eri osoitteet. Näin ylläpito kertoi minulle.
Ohje oli: älä ruoki trollia. Älä lainaa. Ohita tyhmät viestin, ilmoita asiattomat.
Tämä tuli siis viestinä sähköpostiini, kun ilmoitin hatkuvasta häirinnästä. Ilmoittivat vielä, että ongelma on heillä tiedossa ja että useita viestejä aiheesta on tullut.
Näin.
Tuo ohjehan on loistava ja ihan peruskauraa. Ajatushan on, ettei itse provosoidu, vaan antaa ihmisten kirjoittaa.
Hyppii sellaiset viestit yli, joista ei pidä, eikä ala väittelemään. Jos sääntöjen vastaisia viestejä tulee, niistä voi ilmoittaa
Tällä ohjeilla maanantaihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin eilen Linnanmäellä IikWiikillä. Isolla porukalla. Olipa siellä todella ruuhkaista, paljon ihmisiä. En ole jonottamisesta innostunut, joten en halunnut käydä kaikkialla. Kammokujalle jonotus kesti noin tunnin. Olin sen jälkeen niin loppu että kävin lähinnä ketjukarusellissa ja muissa ei-suosituissa laitteissa. Huomaan että kun kotona tottunut rauhalliseen menoon ja olemaan paljon yksin vapaa-ajalla, tuollaiset ruuhkat väsyttävät. Se on sekä henkistä että fyysistä ja sosiaalista väsymystä, ehkä myös kognitiivista, keskittyminen herpaantuu ja ajatukset ovat rikkinäisiä. Jos olisi kaveri, jonka kanssa voisi vain olla luonnossa, vaikka tuijotella järvelle tai käydä iltasoudulla, sellaiset hetket ilahduttaisivat.
No tämä! Olisi kiva istua iltaa kaksin tai miksei myös pienellä, muutaman hengen kaveriporukalla ilman mitään draamailuja ja sirkusta. Olla kaksin kumppanin kanssa
Sain vielä nelikymppisenä silmienpyörittelyä ja maanittelua osakseni kun sanoin että ei, en todellakaan lähde ryyppyravintolaan tästä iltaa jatkamaan. Olin tylsä ja vanhusmainen, ja mitä kaikkea vielä! Nyt muutama vuosi myöhemmin nämäkin on uskoneet että ei siellä baarissa heille mitään ole, ja jäävät nyt saunottelun päätteeksi vielä iltaa istumaan eivätkä säntäile ykköset päälle ja keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja siis mä olen lukenut joka ikisen viestin, luluunottamatta trollia. Ap
Mistä tietää, mikä on trolli?
Se, joka on vähänkin eri mieltä ap:n kanssa on hänen mielestään trolli! Tulet huomaamaan ketjun myötä. Älä kirjoita omia näkemyksiä, hän poistattaa ne. Se mummun apuvälineviestin hän on poistattanut, kun on itse eri mieltä. Ja paljon muuta. Säälittävää.
Älä kirjoita valheita. Mm minä laitoin tuon viestin poistoon, kun ei mielestäni ollut arkinen kuuluminen, vaan ohjattu seksiosioon.
Puutarhakuulumiset, kirjat, elokuvat yms on arkisia asioita.
Puutarhuri
Sori ap. Kirjoitin tänne, kun moni kertoo puutarhajuttuja, en kyllä ole yksinäinen :)
Seksiosiossa on ketjuja pilvin pimein. Voi avata oman. Jotkut asiat on henkilökohtaisia, kannattaa jakaa samanhenkisten kanssa.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Ap on patologinen valehtelelija ja huijari.
Solvaat väärää henkilöä. Lopeta!!!
Täällä ymmärretään mikä fiba on. Toisilla outoja väärinkäsityksiä :)
Sinä, joka kyselit trollin määritelmää, katso sanoman käyttöohjeista
Eri eri
Lopeta syyttömän syyttely, jankkaaminen, itsesi kanssa keskustelu.
Omet niin läpinäkyvä!
Minäkin kirjoitin tavallisen kysymyksen ap:lle johon hän vastasi. Nytkin joku käyttää jopa näitä viestejä pahaan tarkoitukseen sotkien muiden viestejä ja yhdistellen niitä.
Varokaa oikeasti poistojen kanssa! Siksihän Mitä sinulle kuuluu ketju lukittiin kahdesti moneksi päiväksi. Niiden on pakko tutkia, onko sananvapautta rikottu! Ei turhia poistoja. Hypätkää vain yli.
Ap älä todellakaan välitä tästä sairaasta tyypistä täällä, jolla on järki jäässä niin kuin viesteistään jo näkee. Ei pala kaikki valot enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun ap voisi ilmoittaa olevansa oma hän. Ei se toinen, jota täällä herjataan!
Saisi tämä ketju jatkua ystävällisenä, ettei tyhmä trolli pilaisi tätäkin ( turha toive ??? :( )
Tässä hyvä ratkaisu riitaan. Kerro ap. Kuka olet ja minkälainen. Vain tämä voi pelastaa ketjun.
"Saattaisi" pelastaa, jankkaajahan yleensä jatkaa ja häiriköi, vaikka mikä olis. Toivotaan toki, että jättäis tämän ketjun rauhaan :)
Arkiset kuulumiseni: yksin lähden puolukkametsään. Uusi seutu. Otan eväät mukaan. Ihastelen ruskaa maassa, puussa. Vien puolukkapurkit maakellariin, seuraavat pakastan, jos vielä kerään. Niitä riittää kyllä. Henkireikä on tämmöinen ketju, kiitos ap, kuka lienetkin.
Helppo tänne on ketjuja avata, ilman että joutuu henkilöllisyyttä selvittämään(?). Minäkin olen avannut monia omasta mielestäni mielenkiintoisia. Eipä ole ketjut kauaa eläneet. Sehän onkin taitolaji siinä onnistua. Toki vanhimmat ketjut, mitä seuraan ovat kymmenenkin vuotta vanhoja.
Laitoin ylläpidolle tiedon laittomista poistoista, sananvapauden rikkomisesta, mielipiteen ja ilmaisuvapauden rikkomisesta ja ikäsyrjinnästä. Katsotaan kauanko lukitukseen menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun ap voisi ilmoittaa olevansa oma hän. Ei se toinen, jota täällä herjataan!
Saisi tämä ketju jatkua ystävällisenä, ettei tyhmä trolli pilaisi tätäkin ( turha toive ??? :( )
Tässä hyvä ratkaisu riitaan. Kerro ap. Kuka olet ja minkälainen. Vain tämä voi pelastaa ketjun.
"Saattaisi" pelastaa, jankkaajahan yleensä jatkaa ja häiriköi, vaikka mikä olis. Toivotaan toki, että jättäis tämän ketjun rauhaan :)
Arkiset kuulumiseni: yksin lähden puolukkametsään. Uusi seutu. Otan eväät mukaan. Ihastelen ruskaa maassa, puussa. Vien puolukkapurkit maakellariin, seuraavat pakastan, jos vielä kerään. Niitä riittää kyllä. Henkireikä on tämmöinen ketju, kiitos ap, kuka lienetkin.
Helppo tänne on ketjuja avata, ilman että joutuu henkilöllisyyt
Varo ettei kännykkä putoa. Onko siellä vielä puolukoita, meillä Hartolassa on. Ja hirvikärpäsiä. Ruskaa on vähän vasta. Karhuja nähty kymmenen kilometrin päässä. En ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on jo kuvaillut itseään useammassakin viestissä. Ei ehkä halua liikaa kertoa, kun täällä helposti joutuu vähemmästäkin häirikön hampaisiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on jo kuvaillut itseään useammassakin viestissä. Ei ehkä halua liikaa kertoa, kun täällä helposti joutuu vähemmästäkin häirikön hampaisiin...
Missä? Mä en muista.
Ehdotan, että jos teillä on aikaa, luette tuon Lauerma-kirjoituksen uudelleen. Toivoin sen auttavan ymmärtämään ihmisten erilaisuutta.
Siinä Lauerma toteaa, että narsisti ei muutu eikä opi virheistään, koska ei tunne syyllisyyttä.
Jos siis yritämme saada narsistin ymmärtämään asioita muiden kannalta ja muuttamaan käytöstään, tilanne on sama, jos vaatisimme sokeaa näkemään tai jalatonta kävelemään. Hän ei voi asialle mitään.
Narsistia ei voi muuttaa eikä auttaa. Apu kohdistetaan narsistien uhreille. Auttamisjärjestöjä on useita. Narsismi.info, Narsistien uhrit ry, ja Narsismin uhrien tuki ry, joka on valtakunnallinen järjestö ja toimintaa on eri paikkakunnilla.
Suomessa on arviolta 53.000 narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivää. Heitä löytyy työpaikoilta, kotoa, kouluista ja harrastuksista. Jos jokaisen piiriin kuuluu 3 ihmistä, yhden narsistin toimista kärsii n. 150.000 ihmistä.
Narsisti on taitava manipuloija ja vallankäyttäjä, joka ei kaihda keinoja. Hän osaa halutessaan olla ihastuttava, mutta todellisuudessa muut ovat hänelle vain välineitä omien päämäärien saavuttamiseen. Hän kerää hovin ympärilleen. Helpoimmin hänen valtansa alle ajautuvat kiltit ja läheisriippuvaiset. Kritiikkiä hän ei siedä, vaan menee kostossaan äärimmäisyyksiin. Totuus on narsistille myrkkyä.
Uhrien kannalta on tärkeä tuoda väärinkäytökset esiin. Uhrin tulee ymmärtää, ettei hän ole syypää narsistin ongelmiin eikä velvollinen sietämään tai puolustamaan tätä. Tilanne on vähän sama kuin alkoholistin kanssa. Alkoholistia ei voi väkisin raitistaa, mutta myötäalkoholisteja voidaan auttaa.
Aiheesta löytyy runsaasti tietoa. Myös kirjoja, mm. Brita Jokinen: Narsisti keskellämme.
Kukaan ketjussa ei voi diagnosoida muita, ei vaikka olisi lääkäri tai psykiatri.
Yleisellä tasolla tieto erilaisista asioista auttaa kuitenkin ymmärtämään erilaisia ilmiöitä.
Lisäksi se voi auttaa meitä tarkastelemaan omia reaktioitamme ilmiöihin realistisessa valossa. Jos provosoidumme, narsisti on saavuttanut yhden päämääränsä, hän pääsee aloittamaan sodan.
Joskus on hyvä miettiä, onko jokin asia sen arvoinen, että siihen käyttää voimavarojaan. Taistelunsa kannattaa ehkä valita.
Korjaan itse tuon kohdan "yhden narsistin..." pitäisi lukea "narsistien..."
Kiitos narsistiviestin laittajalle!
"Taistelunsa kannattaa ehkä valita." Niin teen. En yritä enää. Avatkaa muutkin silmänne. Minä teen nyt muuta.
Kiitos vielä järjen sanoista.
Viimeiset sadonkorjuut tänään. Talvi tulkoon.
Harmi, että tämäkin kiva ketju pilattiin, toisilla on tämmöinen harrastus! Haravointia, pihapuista on lehdet pudonneet. Vielä joku ruukku liiteriin ja köynnöskehikot. Kauniit, vanhanaikaiset emaliastiat ja kattilat suojaan. Kyllä ennen omi kauniita astioita, kun vertaa nykyisiin.