Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.
Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?
Kommentit (1200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan ihan superluuseri, mutta tulin surulliseksi tästä millaiseksi ketju tänään meni enkä tiedä viitsinkö ketjuun enää palatakaan. Ja just kun kerrankin oli palstalla jotain kivaa ja ihan vilkastakin keskustelua!
Mutta oli tänään kivakin ylläri, koska ostin vähän extempore 12-packin mehukivennäisvettä että sain reppuun sopivasti lenkkipainoa ja tuo karpalohan olikin aivan hirmuhyvää ja peittoaa limut ihan mennen tullen. Vissiin joku uutuusmaku.
Ajattelen, ettei kannata luovuttaa. Ketjun pilaamiseen riittää yksi henkilö, mutta meitä muita on täällä paljon. Me saadaan edelleen keskustella siitä mistä halutaan. Ja tosiaan, selvitän, saisko tämän keskustelun siirrettyä muualle, koska tästä tuli jotenkin tosi sympaattinen yhteisö, ja teidän juttuja on ollut ihana lukea. Ei me voida antaa kaiken mennä pilalle vain siksi, että jollain on paha olla sellaisel
Kannatetaan, kaveria ei jätetä :)
Vierailija kirjoitti:
Moi kaikki!
Ihanaa, että tää ketju pysyi kivana niinkin pitkään. Kiitos kaikille arkisia kuulumisiaan kirjoittaneille. Voidaan vielä jatkaakin. Mulla ei ole hajuakaan mistään aiemmista ketjuista, en ole kieltänyt ketään puhumasta mistään, enkä ohjeistanut mihinkään, ainoastaan toivonut, ettei ruokita trolleja, eli ei kommentoitaisi ollenkaan riitaa provosoivia viestejä, jotka eivät liity otsikon aiheeseen mitenkään.
Musta on ollut ihanaa lukea teidän juttuja aina tähän aamuun saakka. En ole koskaan käyttänyt Discordia, mutta jos ehdin, saatan vähän selvitellä asiaa, ja koittaa perustaa samalle aiheelle ryhmän sinne. Mutta vain jos ehdin. Jos joku muu on tässä taitavampi, tehkää ihmeessä sellainen, ja vinkatkaa tänne.
Musta tällä keskustelulla on valtavasti arvoa, ja olen saanut itse myös tästä tosi paljon.
Riitaa haastaville en tule kommentoimaan jatkossakaan sanaakaan. Mulla ei ole hajuakaan mistä täs
Jess!!!
Ap älä välitä ikävistä jutuista. Toivon, että ketju pysyisi hyvässä mielessä aktiivisena jatkossakin js itsellekin on ollut "mukava" lukea muiden viestejä. Tuo mukava lainausmerkeissä, koska monilla myös viestejä vaikeista asioista. Itsellekin on ehkä tämäkin ketju osoitus siitä, että keksin hyviä asioita niin kuin moni muu, mutta sitten joku asia taas painaa mieltä jos mietin jotain juttua.
On toki tämäkin ollut ihan mukava, mutta jos mietin esim keskustelua niin en ole tänäänkään jutellut kenenkään kanssa kunnolla. En ikinä oikeastaan mistään mikä kiinnostaa minua. Läheiseni puhuu omista jutuistaan ja keskustelu menee niiden mukaan. En minä pysty näin puhumaan asioistani.
Silti olenhan minä kiitollinen, että minulla on yksi läheinen ja meillä ihan hyvää yhdessä oloa kuitenkin. Silti keskusteluun liittyvät asiat melkein päivittäin mielessä itsellä ja kärsin siitä, kun en voi puhua kunnolla tai jakaa elämäni asioita kenenkään kanssa niin kuin toivoisin.
Osaan minä silti pitää hyvää fiilistä yllä ja voin puhua asioista mitkä eivät esim itseä kiinnosta jos toinen saa siitä paremman mielen. Silti, kun näitä päiviä tulee loputtomiin ja vedät samaa keskustelua läpi niin mietin nytkin, että mitä olen oikein puhunut ja mistä ollaan puhuttu.
Arvostan hetkiä, mutta ei keskustelusta jää paljon ketään kuitenkaan. Ja arvostan tätäkin silti. Joku toinen on aivan yksin. Haluaisin silti joskus innostua keskustelusta ja puhua tärkeistä asioistani. Joku kysyisi minulta jotain ja häntä kiinnostaisi juttuni.
Kävin ap kaupoilla ja sitten väsähdinkin niin, että loppupäivän olen ollut vain sisällä. Aion mennä vielä saunaan ennen nukkumaanmenoa. Pikaiset löylyt ja hiustenpesu. Märällä tukalla nukkumaan, aijai. Huomenna saa sitten aamulla selvitellä pehkoa. Minulla ei ole selviä rutiineja ja raameja päivän ohjelmaksi, otteeni elämään on herpaantunut. Toisaalta; miksi pitäisi olla?
Silmäilin palstan muuta tarjontaa ja sen myötä eksyin kuuntelemaan milli vanillia ja tuli niin nuoruusajat mieleen. Siinä sitten muistui mieleen se slämäri jollaisia oli monilla, mutta niihin ei saanut kaikki kirjoittaa ja siitä sitten tuli mieleen, että vitsit jos tuollaisesta saisi jotenkin sellaisen nykyversion palstalle. Se voisi olla kiva, mutta ei riitä oma mielikuvitus eikä luovuus siihen kuinka tuollaisen voisi toteuttaa. Ehkä ei mitenkään.
Käykö teille muille muuten sitä, että googlaatte jotain ja sitten menette lukemaan wikipediaa ja sieltä sitten klikkaatte aina vaan uudelle sivulle ja lopulta ei suunnilleen enää edes muista mistä aiheesta alun perin lähti liikkeelle? Itse luin rauli "badding" somerjoesta ja sitten luinkin jo laivat-kappaleen myötä höyrylaivoista ja siitä mistä tulee nämä m/s ja s/s etuliitteet laivojen nimiin ja sitten olinkin jo tornatorissa ja junnu vainiossa, kansakoulunopettajissa ja imatran kaupunginosissa..
Kiitos ihanista kommenteista ! Voin vakuuttaa, etten todellakaan välitä mistään sekoiluista, en edes lue niitä loppuun saakka. En ole täällä sitä varten, vaan jakaakseni yksinäisyyden kokemusta muiden kanssa. Olen saanut tästä tosi paljon, ja ilmeisesti myös moni teistä muista 😊.
Yritin nopeasti väsyneillä aivoillani perhtyä discordiin, ja nyt teen tällaisen vetoomuksen: Jos olet noheva discordin tai muun soveltuvan keskustelualustan käyttäjä, auttaisitko meitä tekemään yhteisön?
Ap
Minä en yleensä eksy nettisivulta toiselle ja niihin aiheisiin, mutta muuten ajatuksissani välillä käyn pitkiä ketjuja läpi. Sitten mietin miten päädyin jostain pikkujutusta johonkin muistoon vuosien taakse. Ei tule nyt esimerkkiä mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Kävin ap kaupoilla ja sitten väsähdinkin niin, että loppupäivän olen ollut vain sisällä. Aion mennä vielä saunaan ennen nukkumaanmenoa. Pikaiset löylyt ja hiustenpesu. Märällä tukalla nukkumaan, aijai. Huomenna saa sitten aamulla selvitellä pehkoa. Minulla ei ole selviä rutiineja ja raameja päivän ohjelmaksi, otteeni elämään on herpaantunut. Toisaalta; miksi pitäisi olla?
Mä menin nukkumaan vaan vähän kosteilla hiuksilla eilen, mutta joutessani värkkäsin sellaisen mega-ison samettidonitsin kanssa hiukset nutturalle vähän normia sotkunutturaa paremmin. Se sitten sain kuivua pitkälle iltapäivään asti ja vautsi kun tulikin kivat kiharat käytännössä ihan ilman mitään ylimääräistä vaivannäköä.
Se tosin lie varma, että toista kertaa tuo ei onnistu eikä varsinkaan jos oikein olisi jotain menoa johon tahtoisi vähän spesiaalimpaa kampausta. No, eipä ole niitä sellaisia menojakaan eli aivan sama.
Ote taitaa olla herpaantunut mullakin ja just niin kuin sullakin, mitä väliä ja aivan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan ihan superluuseri, mutta tulin surulliseksi tästä millaiseksi ketju tänään meni enkä tiedä viitsinkö ketjuun enää palatakaan. Ja just kun kerrankin oli palstalla jotain kivaa ja ihan vilkastakin keskustelua!
Mutta oli tänään kivakin ylläri, koska ostin vähän extempore 12-packin mehukivennäisvettä että sain reppuun sopivasti lenkkipainoa ja tuo karpalohan olikin aivan hirmuhyvää ja peittoaa limut ihan mennen tullen. Vissiin joku uutuusmaku.
Minä taas mietin oikeastaan jokainen kerta täällä, että kuka viestejä jaksaa lukea ja jaksaako kukaan. Tämä ihan jatkuvasti mielessä. Samalla kyllä itsekin mietin kirjoitanko, mutta kaipaan kuitenkin edes jotain keskustelua. En voi pysyä poissa. Välillä yritän, mutta tulee ikävä fiilis, kun jää tämä ainoa keskustelukin pois. Eikö sekin ole säälittävää toisaalta.
En tiedä, onko säälittävää vai ei, ja ehkä olen vähän väärä ihminen ottamaan kantaa, kun itse tämän ketjun aloitin, heh. Mutta mun mielestä yhteys toisiin ihmisiin on perustarve, eikä siinä ainakaan ole mitään säälittävää, että sellaista kaipaa. Kuten tämäkin ketju on osoittanut, meitä on aika paljon, jotka ovat yksinäisiä.
Ap
Niin ja siis mä olen lukenut joka ikisen viestin, luluunottamatta trollia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä menin nukkumaan vaan vähän kosteilla hiuksilla eilen, mutta joutessani värkkäsin sellaisen mega-ison samettidonitsin kanssa hiukset nutturalle vähän normia sotkunutturaa paremmin. Se sitten sain kuivua pitkälle iltapäivään asti ja vautsi kun tulikin kivat kiharat käytännössä ihan ilman mitään ylimääräistä vaivannäköä.
Se tosin lie varma, että toista kertaa tuo ei onnistu eikä varsinkaan jos oikein olisi jotain menoa johon tahtoisi vähän spesiaalimpaa kampausta. No, eipä
Mua naurattaa, kun kuvittelen megaison donitsin asentamista omaan hiirenhäntääni 😄 Ei tulis kuin painauma päänahkaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja siis mä olen lukenut joka ikisen viestin, luluunottamatta trollia. Ap
Mistä tietää, mikä on trolli?
Asun vanhassa talossa ja tänään pesin ikkunan. Tämä oli tarkoitus tehdä jo kesällä, mutta en saa oikein mitään aikaiseksi. Olin kuitenkin ottanut ikkunateipit pois ja ne pitää saada talveksi takaisin. Aikaa tuhraantui jotenkin luvattoman kauan yhden ikkunan kanssa, kun kitti ikkunanpuitteista levisi ikkunaan aina, kun siihen sienellä tai rätillä osuin. Tuntui, ettei tule loppua pyyhkimisestä ollenkaan.
Pesin vielä säleverhot. Tämä osottautui isoksi virheeksi, yksi säle hajosi ja se on vielä verhon keskellä. Meni tämä nyt vähän liian vaikeaksi.
No, joskus näitäkin päiviä. Ensi viikonloppuna taas yksi ikkuna.
Hyvää yötä ihmiset.
Välillä mietin, että mitä kerrottavaa minulla on elämästäni. En oikein elä elämää, mistä on paljon kerrottavaa tai ainakaan mitään erikoista. Pelkään olevani tylsä ja tiedostan, etten olekaan mikään kovin kiinnostava ihminen muutenkaan. Samalla mietin, että onko kukaan ikinä sanonut pitävänsä minusta ihan ihmisenä tms. En tarkoita parisuhdetta.
Monet jutut taas jäävät pois, kun niihin liittyy ikäviä asioita. Näitä esim eri kouluihin ja nuoruuteeni liittyvät asiat. Ei minulla ole jäänyt nuoruudestakaan moniakaan asioita mitä muistella tai en jaa mitään kokemuksia mitä moni muu. En mitään yhdessä oloa muiden kanssa jossain tapahtumassa tai jotain muuta ystävien kanssa koettua asiaa. Ei koulun juhlia mitä moni koki tms.
Olin aina yksin ja kiusaamista. Joskus kirjoitin toisaalle, että itseltäni jäi nuoruus välistä. Ymmärrän myös sen, että jollakin on ollut pahempaa ja en halua valittaa tästä kaikesta. Silti välillä mietin, että siirryin vähän kuin aikuisuuteen jo lapsuuden jälkeen tietyltä osin. Ei ollut mitään rentoa nuoruutta tai huolettomuutta. Jotain epämääräistä sinnittelyä vaan päivässä toiseen ja vaikeita asioita.
Joku vaihe jäi vähän kuin elämästäni välistä ja nyt tämä sitten näkyy vieläkin varsinkin, kun pitäisi tutustua ihmisiin ja muutenkin muuttaa elämäänsä. Aikuisena ei ole ehkä ok olla kuin se epävarma nuori yläkoulussa vaan pitäisi tietää kuka on ja tuntea itsensä jo paremmin.
Toki moni tuntee muutenkin, vaikka ei olisi ystäviä tms, mutta ehkä itse tarvisin jotain ihmisiä myös ja hyviä kokemuksia, että minusta tulisi minä. Jos joku ymmärtää ajatuksen. Sitten, kun tälläinen ihminen kuin minä yrittää tutustua niin tiedostan sen, että olen kuin väärässä junassa väärään aikaan.
En ole ilkeä tai tahdo muita kohdella huonosti. En halua toistaa sitä mitä olen itse kokenut. Silti olenhan minäkin niin pihalla näistä jutuista kuin vaan voi olla ja itsetunto muiden joukossa on maantasolla. Yksin ollessa välillä unohdan nämä jutut, mutta taas ne sitten muistuvat mieleen, kun tulee ajatuskin muihin tutustumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en yleensä eksy nettisivulta toiselle ja niihin aiheisiin, mutta muuten ajatuksissani välillä käyn pitkiä ketjuja läpi. Sitten mietin miten päädyin jostain pikkujutusta johonkin muistoon vuosien taakse. Ei tule nyt esimerkkiä mieleen.
Joo mulle käy myös tuota ja etenkin lenkillä. Usein vielä muistuu mieleen joku sellainen juttu kun tarpeeksi kauan menee aasinsillalla seuraavaan asiaan, että sitä ei olisi muuten muistanutkaan ja yleensä se muisto ei myöskään ole mukava. Sitten onkin pahalla päällä tai ainakin surullinen kun miettii kuinka toisin olisi aikanaan pitänyt toimia ja osata ainakin sanoa jotain muuta tai edes puolustautua jotenkin. Monenlaista kokemaansa sitä on ilmeisen onnistuneestikin yrittänyt vain unohtaa saman tien.
Tuo on ihan totta, että sitten jos tuota yrittää kelata takaisinpäin niin oikeasti jo miettii sairastuneensa johonkin alzheimeriin kun ei meinaa millään muistua mieleen mikä olikaan se alkuperäinen asia ja ajatus mistä koko ketju lähti mielessä ihan omille teilleen ja päätyi siihen että tuli paha mieli ja/tai raivo.
Muutama sanoi, että tänään oli kylmä päivä, mutta itselleni tuli tänään todella lämmin olo fribatessani, joten otin hupparin pois päältä ja t-paitasilleen heittelin fribaa.
Oli tänään monenlaista liikkujaa liikenteessä. Hyvältä näytti, kun jotkut olivat luonnossa nuotiolla ja yhdessä viettämässä aikaa. Pikkulapsia näkyi pitkällä pyörätiellä, että kovakuntoisia kokoonsa nähden. Jonkin erikoisen kolmipyöräisen näin, jonka päällä maattiin lähes asfalttitasolla.
Huomenta! Nyt se flunssa syvenee. Nenä tukkiutuu. 🤧 Pitää jaksaa apteekkiin matkustaa, yksi tarpeellinen lääke lopussa.
Tuosta nettiin uppoutumisesta:
Muistan, kun oli uusi asia, ystävä kertoi, että katsoi juna-aikatauluja. Eksyi sitten sivuille lukemaan kaikkea mahdollista ja viipyi pitkään. En ymmärtänyt ollenkaan. Nyt ymmärrän. Yksi sääennusteen 'vilkaiseminen' voi itselläni johtaa elokuviin, musiikkiin, uutisiin, julkkisjuoruihin ym
Dandere Piposaru Dumb kirjoitti:
Huomenta! Nyt se flunssa syvenee. Nenä tukkiutuu. 🤧 Pitää jaksaa apteekkiin matkustaa, yksi tarpeellinen lääke lopussa.
Hyvää paranemista sinulle!