Miltä tuntuu, kun voi ostaa juuri sellaisen takin tai sohvan kuin haluaa?
Ilman että on tyydyttävä johonkin ihan hyvään halvempaan versioon?
Kommentit (46)
Kirppiksiltä luteet, täit, SYYHY.
MENKÄÄ TÖIHIN niin saatte selville ! SUAMI NOUSUUN ! ( PS )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä, että ostan kuitenkin takin alesta. Sen takia rahat riittää kun ei ostele kaikkea miettimättä hintaa.
On eri asia ostaa alesta omasta vapaasta tahdosta kuin pakosta.
Ap
On varmaan kummallista ajatella, että ketään meistä ei pakoteta jatkuvasti ostamaan.
Istuin eilen metrossa. Katsoin naista vastapäätä. Hänellä oli hiukan likainen ajaton tuulitakki. Ei näyttänyt epäsiistiltä kuitenkaan. Hän näytti siltä, että käyttää takkia metsässä, mustikassa, ulkoillessa, tapahtumissa. Luultavasti se on hänen yksi viidestä takista. Ihailtavaa.
Olen kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä, että ostan kuitenkin takin alesta. Sen takia rahat riittää kun ei ostele kaikkea miettimättä hintaa.
Ap
Tämä pitää paikkansa. Sama asia kuin nousta aamulla aikaisin ylös, jos se nouseminen on vapaaehtoista eikä pakko. Jos on pakko nousta, se ei tunnu kivalta, mutta jos on mahdollisuus valita, niin sitten aikaisin nouseminen onkin ihan mukavaa.
Huolettomalta. Iloiselta. Kuin lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
On varmaan kummallista ajatella, että ketään meistä ei pakoteta jatkuvasti ostamaan.
Ei jatkuvasti, mutta Suomen ilmasto-olosuhteissa takki on kuitenkin suurimman osan vuodesta aika välttämätön.
Se tuntuu siltä kuin aamulla nousisi neljältä jotta ehtisi sotkemaan pyörällä viideksi töihin. Siltä se tuntuu. Muita kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivalta. Maksan sitä 40€/kk pois. Jokainen saa ostarilla haluamansa sohvan ostettua.
Tyhmä.
Siltä, että haluan rajoittaa ostamistani. Olen kuvitellut, että ostamalla enemmän, olisin parempi ja kauniimpi. Mutta ei se ole niin.
Hyvältä. Voin ostaa mitä haluan, kertamaksulla, mutta en yleensä halua juuri mitään.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämä pitää paikkansa. Sama asia kuin nousta aamulla aikaisin ylös, jos se nouseminen on vapaaehtoista eikä pakko. Jos on pakko nousta, se ei tunnu kivalta, mutta jos on mahdollisuus valita, niin sitten aikaisin nouseminen onkin ihan mukavaa.
Köyhäily ja yksin oleminenkin on kivaa niin kauan kun se on oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivalta. Maksan sitä 40€/kk pois. Jokainen saa ostarilla haluamansa sohvan ostettua.
Ja sitten kun olet maksanut kaikki osamaksuerät, sohva onkin jo istuttu lyttyyn. Hieno hommal. Et myöskään maksa korkoja etkä osamaksulisää...
Siltä, että olen elänyt harhaisessa kuplassa. Ja nyt väsyttää, kun kupla puhkeaa. Mutta asiat paranee.
Onhan se mukavaa kun on varaa. Itse ostin juuri 1800€ robo-imurin, 1200 dronen ja 1900€ läppärin. Tänään laitan uuden Iphonen tilaukseen. Ei tuntunut varoissa juuri missään.
No oli 2 vaihtoehtoa: 3 tonnin sohva tai 1250 euron sohva. Ostin silti halvemman. Ei sitä kalliimpaa pystynyt perustelemaan millään tekosyyllä. 700 euron takkia odottelin stockmannin hulluihin päiviin, ja sain sen 400 eurolla.
En koskaan maksa täyttä hintaa mistään (paitsi bossin kengistä...)
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Köyhäily ja yksin oleminenkin on kivaa niin kauan kun se on oma valinta.
Juuri näin. Mä joskus aikoinaan ajattelin, että olen elintasooni tyytyväinen sitten, kun mun ei tarvitse ruokakaupassa katsoa hintoja. Ja se pätee mulla edelleen, vaikka jo aikoja sitten ohitin sen vaiheen, kun ruokakaupassa piti hintoja katsoa. Vapaus valita tuntuu hyvältä. Vapaus valita, mihin aikaan aamulla nousee sängystä ylös (tätä iloa mulla on ollut vasta 2 viikkoa), vapaus valita, tapaako tänään jotain vai onko vaan itsekseen, vapaus valita, mitä ruokaa tänään laittaa jne jne.
Eihän tässä suoraan rahasta puhuta, vaan siitä, että miltä tuntuu että voi ostaa sellainen takki tai sohva kuin itse haluaa. Ne voi ostaa miten ja mistä haluaa ja prkle vaikka eurolla, jos se käy myyjälle päinsä.
Se tuntuu hyvältä. Jos joku pakottaisi sinut ostamaan rikin keltaisen sohvan ja sinulla olisi siihen rahaa, mutta et oikein tykkäisi, ostaisitko silti? Hmmmmmm. Mietis vielä.
Ei miltään. Ilo siitä katoaa pian. Takkeja minulla on noin 30 kpl.
t. 130 kg nainen