Miltä tuntuu, kun voi ostaa juuri sellaisen takin tai sohvan kuin haluaa?
Ilman että on tyydyttävä johonkin ihan hyvään halvempaan versioon?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä suoraan rahasta puhuta, vaan siitä, että miltä tuntuu että voi ostaa sellainen takki tai sohva kuin itse haluaa. Ne voi ostaa miten ja mistä haluaa ja prkle vaikka eurolla, jos se käy myyjälle päinsä.
Se tuntuu hyvältä. Jos joku pakottaisi sinut ostamaan rikin keltaisen sohvan ja sinulla olisi siihen rahaa, mutta et oikein tykkäisi, ostaisitko silti? Hmmmmmm. Mietis vielä.
Mä taas ymmärrän aloittajan pointin eli sen, että on pakko ostaa se rikin keltainen sohva, kun muuhun ei ole varaa. Tosin sohva on huono esimerkki sen vuoksi, että sohva ei ole millään tavalla välttämätön. Sen sijaan jos ainoa takki, mihin rahat riittää, olisi rikin keltainen, ja vanha takki olisi jo ihan repaleinen, niin tilanne on sitten jo eri. Mä olen kauan sitten ollut työtön, rahaton ja asunnoton, joten ymmärrän kyllä sen, mitä ap tälläkin aloituksella tarkoittaa.
Voin ostaa todella no, sanoit ap sohvan tai takin, mitä vaan. Ei halua ,kun saa ihan mitä vaan . Olen hyvinkin tarkka mitä hanki. Tällainen ihminen haluaa paljon paljon vähemmän,kun saa mitä tahtoo. Tuntuu kivalta ja kevyeltä .
Vierailija kirjoitti:
Miltä sen pitäisi tuntua? Kun on tehnyt töitä ja maksanut veroja ja kantanut kortensa kekoon, jotta yhteiskunta olisi tyytyväinen, niin eiköhän vähintä, miltä tulee tuntua on se, että näin tämän tulee ollakin. Tietenkin saan ja voin ostaa sen, mitä haluan, niinhän saavat ostaa nekin, joita elätän.
Ootko vähän dorka! Ketä sä reppana elätät?
Ei miltään, ollut jo niin pitkään riittävän varakas hankkimaan paljon isompiakin asioita, jos olisi haluja.
Pihtailen ja kitsastelen ja sohvat ovat vanhat ja mieluiset 3* takkeja on vaikka kuinka monta. Viimeisen ostin edullisesti Ruotsin Gant outletista 500€ takki abou 70€ viime kesänä ja sain siitä hyvän mielen, en olisi raaskinut maksaa normihintoja, mutta marketti takin hinnan raaskin.
Ei raha niin onneliseksi tee, toki on helpompi hengittää ja on siinä huonojakin puolia, kun pitää miettiä miten turvata varallisuus, kun inflatio on suuri, korona ja sodat rokottavat sijoituksia yms.
Kyllä se jokausella on omat murheet, joten onnen pitöisi tulla terveydestä, hyvistä ihmisuhteista ja jus on oma rakas, niin on jo kaikkea silloin.
Vierailija kirjoitti:
Voin ostaa todella no, sanoit ap sohvan tai takin, mitä vaan. Ei halua ,kun saa ihan mitä vaan . Olen hyvinkin tarkka mitä hanki. Tällainen ihminen haluaa paljon paljon vähemmän,kun saa mitä tahtoo. Tuntuu kivalta ja kevyeltä .
Samaa mieltä.
Ostin joskus osamaksulla - istuttiin 20 vuotta, ei lyttäytynyt yhtään.