Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä raskausviikolla lapsi saa ' ihmisarvon' ? Eli milllä viikolla ei mielestäsi pitäisi tehdä enää aborttia lainkaan?

Vierailija
10.04.2007 |

Tai millä viikolla ei pitäisi tehdä enää aborttia kuin hyvin painavista lääketiteellisistä syistä? Ja perustelu. Miksi juuri tuo rv on mielestäsi SE raja?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyvää ei alettaisi hoitaa. Eli mun käsittääkseni nykyään saa keskeytyksen viikolla 24 jollain erityis syyllä, mutta viikolla 25 syntynyt on jääny henkiin...eli kyllä saa liian myöhään keskeytyksen.

Ilman erityislupaa niin, ettei keskenmeno eroaisi myöhästyneistä kuukautisista. Tämä lähinnä _äidin_ ei sen lapsen takia. Eli noin 8 viikkoa.

Vierailija
2/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kyllä hyväksy aborttia, ellei sikiö ole todella pahasti epämuodostunut = elinkelvoton... vaikea sanoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa mitään varsinaista rajaa. Aborttia mun mielestä ei tulis tehdä ellei lapsi ole niin vammainen että ei ole elinkelpoinen tai äiti vaarassa. Mutta niin...en tiedä

Vierailija
4/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painavilla syillä siihen asti, kun sikiö ei vielä voi selvitä eli jonnekin korkeintaan viikkojen 23-24 tienoille. Mutta en ymmärrä, etteikö nykyaikana syyt selviäisi jo hyvissä ajoin ennen noitakin viikkoja.

Jotkut eivät tajua olevansa raskaana kovin alkuvaiheessa, siksi mielestäni tuo viikko 8 tuntuu liian aikaiselta.

Vierailija
5/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkiollahan on ihmisen potentia.

Vierailija
6/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaikeasti vammaisen lapsen rv 24+6. Keskeytyksenä hoidettiin, koska vauva vastasi kooltaan 1-2 vkoa pienempää. Myös rv 24 jälkeen on TEOlta mahdollista saada lupa " ennenaikaisesti käynnistettyyn synnytykseen" (keskeytys se ei enää silloin nimeltään ole, keskeytyksen takaraja on tuo 24vkoa), jos lääketieteelliset syyt sitä vaativat.

Ei ehkä kannata asetella mielessään mitään kovin tarkkoja aikamääreitä tai raskausviikkorajoja jollei ole itse joutunut niitä konkreettisesti pohtimaan - ne kun heittävät taatusti lähes jokaisella häränpyllyä siinä vaiheessa, kun siihen päätöksentekotilanteeseen joutuu itse. Kenellekään - edes minun ratkaisuni tuomitsevalle - en sitä tuskaa toivo. Meidän vauva ei olisi ollut koskaan liikuntakykyinen ja kehitysvamma olisi ollut muiltakin osin vaikea. Elossa hän olisi kenties kyllä voinut pysyä suht vanhaksikin. Olen rauhassa päätökseni kanssa, vaikka suru, murhe ja tuska on sanoinkuvaamaton - lopun ikääni. Osa minusta laskettiin hautaan vauvani kanssa. Päästin kuitenkin lapseni tuskistaan - se oli suurinta rakkautta mihin minä kykenin. Koville se kuitenkin ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä