Jukka Kuoppamäki perui yllättäen kaikki syksyn keikkansa
Aikoo lopettaa uransa 81-vuotiaana. Aika pitkä urahan tuossa on, 60 vuotta. Mutta miksi yllättäen? Jotain on sattunut?
Kommentit (17)
Ura päättyi. Voi olla vakavaa, tai sitten ei...täyttää kuiteski 81 v
Aika selvä tapaus, ajattelin kun näin otsikot. Mutta nyt kuulin, että on jo 81. Ehkä vain tuli järkiinsä.
Danny ole ystävällinen ota mallia jukasta
Parempi näin ku se että tuhat kertaa sanotaan että nyt on se ihan vihoviimenen keikka et jos haluu nähä ni nyt on ainoa mahdollisuus. Eiku nyt. Eiku nyt. Eiku... hohhoijjaa
Toivottavasti ei ole mitään vakavaa sairautta taustalla!
Valitettavasti tuli heti joku sairaus mieleen, luulisi muuten tekevän jo sovitut keikat loppuun ja lopettaisi vasta sitten. Toivottavasti olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuus yllätti.
Niin. Ikä ei yllätä ketään, mutta iän tuomat ongelmat voivat yllättää. Jotkut ovat vielä 80-vuotiaina hyvässä fyysisessä ja henkisessä kunnollsa, jotkut taas ovat jo 50-vuotiaina aivan "loppu". Elintavat vaikuttavat paljon ihmisen hyvinvointiin, mutta myös geeneillä on iso merkitys.
Sanoin tässä pari vuotta sitten Jukka on laihtunut kovasti ja ajattelin voi kuolla pian
Vierailija kirjoitti:
Parempi näin ku se että tuhat kertaa sanotaan että nyt on se ihan vihoviimenen keikka et jos haluu nähä ni nyt on ainoa mahdollisuus. Eiku nyt. Eiku nyt. Eiku... hohhoijjaa
Kuten Kiss.
Kamalaa mitäs sitä nyt sitte tehään?
Ja kuka tuo äijä on ees?
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa mitäs sitä nyt sitte tehään?
Ja kuka tuo äijä on ees?
Etkö osaa itse etsiä tietoa?
Tytär Inka kertoo isänsä lopettamispäätöksestä:
- Hän huomaa, että pikku hiljaa ajan hammas rupeaa puremaan, ja sen takia hän ei halua enää tehdä kokoillan keikkoja, Auhagen kertoo.
Lopettamiseen ei liity mitään sen suurempaa dramatiikkaa tai esimerkiksi sairastumista. Auhagen oli mukana Kuoppamäen viime vuoden kiertueella.
– Isä täyttää tänä vuonna 81. Hän on huomannut, että esiintyminen on liian raskasta, ja ammattilainen tietää, kun on aika lopettaa. Hän on vielä lähtenyt keikoille Saksasta, joten matkat ovat pidemmät. Laulaminen ja kokoillan keikat ovat raskasta duunia.
AUHAGEN lisää, että Kuoppamäki varmasti jatkaa musiikin parissa työskentelyä, ja saattaa tehdä pieniä, muutaman kappaleen esiintymisiä silloin tällöin, mutta suuret konsertit jäävät taakse.
Tytär kertoo, että lopettamisesta on keskusteltu jo jonkun aikaa, mutta lopullisen päätöksen Kuoppamäki teki viime viikolla itse ja ilmoitti siitä perheelle.
– Tiedän, että hän itse tuntee, kun aika on. Totta kai, kun ihminen täyttää 81, sitä ovat osanneet kaikki odottaa. Kaverit ovat jääneet eläkkeelle 15 vuotta sitten, Auhagen naurahtaa.
– Tässä ei ole mitään tavatonta. Gubbe on iloinen ja hyväntuulinen, Auhagen toteaa iloisesti.
Jukka ja Sirpa ovat olleet yhdessä 62 vuotta.
Tänään telkkarissa ja tuota tuota taitaa suoltaa tuota tuota valkoisia valheita.
Ei ole mikään teologi ja milloin se tuota on syntynyt 825
Huomannut vain, että ikä painaa eikä viitsi turhaan rasittaa itseään. Äänen kunnossa pitäminen vaatii myös työtä.
Vuosi sitten ääni kulki vielä upeasti