Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ajat vuosikymmeniä vanhalla autolla, eikö sulla ole varaa parempaan?

Vierailija
12.09.2025 |

Saa kertoa.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin aikanaan autostani 40k€. Ei siis mikään ökykallis, mutta kallis minulle. No kun alkoi 200tkm lähestyä mittariin ajattelin, että voisi myydä ennen sitä. Samaa ajattelin 300tkm kohdalla. Kävi se vielä mielessä 400tkm kohdallakin. Nyt ajattelen, että ajan siihen asti kunnes moottori tai aski hajoaa. Autolla ei ole enää rahallista arvoa, mutta käyttöarvoa minulle. Olen kuitenkin huollattanut sitä säännöllisesti.

Vierailija
22/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli käytössä vielä alkukesästä 1995 mallinen jenkki. Harmillisesti se vaurioitui peräänajossa korjauskelvottomaksi, joten uuden osto oli edessä. Oli hyvä ajaa, tilava ja kiihtyi, miutta toki vei jumalattomasti bensaa, ja alkoi hiljlleen osoittaa kaikenlaisia ikääntymisen merkkejä, eli olisi ollut vaihdon paikka pian muutenkin. Ostin sitten muutaman vuoden vanhan, mutta vähän ajetun tilalle. Käteisellä maksoin sen vajaat 20t. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin? Etkö sä osaa? 

Vierailija
24/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä varaa, mutta käytän rahat johonkin mielekkäämpään ennemmin. Enkä halua mitään akullista vekotinta autoksi, joten vanha auto käy ihan hyvin.

Vierailija
25/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologisuus: käytetään vanha loppuun. Monissa uusissa autoissa ei voi itse korjata oikein mitään.

Vierailija
26/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 18 vuotta vanha farkku Avensis, just tuli mittariin 300 tkm. Auto toimii täysin, pääsen sillä paikasta A paikkaan B. Mikään ei ole niin huono sijoitus kuin uusi auto. Katsellaan sitten kun tuosta aika jättää. En myöskään tarvitse uusien autojen avustimia ajamiseen, osaan peruuttaa ilman hilavitkuttimia noin esimerkkinä. 

Vierailija
27/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi elät harhaluulossa että uudempi olisi parempi? Uudempi on uudempi. Mutta vain sitä.

Esimerkiksi ennen vuosituhannen vaihdetta VW oli legendaarisen luotettava ja hyvä auto. Sellainen köyhän miehen mersu. Vuosituhannen vaihteessa tapahtui jotain selittämätöntä. VW sai Opelilta tartunnan. VW muuttui hyödyttömäksi vikapommiksi ja riesaksi ja mieliharmiksi. 

Vierailija
28/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekologisuus: käytetään vanha loppuun. Monissa uusissa autoissa ei voi itse korjata oikein mitään.

Voihan, sä et vaan osaa.

Vierailija
29/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajelen 30 vuotiaalla autolla ihan siitä syystä, että on varma ei jätä tielle. Toiseksi pystyn auton itse huoltamaan tarvittaessa.

Vierailija
30/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi elät harhaluulossa että uudempi olisi parempi? Uudempi on uudempi. Mutta vain sitä.

Esimerkiksi ennen vuosituhannen vaihdetta VW oli legendaarisen luotettava ja hyvä auto. Sellainen köyhän miehen mersu. Vuosituhannen vaihteessa tapahtui jotain selittämätöntä. VW sai Opelilta tartunnan. VW muuttui hyödyttömäksi vikapommiksi ja riesaksi ja mieliharmiksi. 

Turvaton kottero verrattuna nykyautoihin.

Vierailija
31/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelen 15 vuotta vanhalla autollani, koska en näe syytä tuhlata rahaa vaihtaakseni täysin toimivaa ja kivaa autoani uudempaan. Autoni käyttöarvo on huomattavasti korkeampi kuin raha-arvo ja niin kauan kun se toimii ja tuntuu turvalliselta, en näe syytä hankkia uutta autoa. Kaikille kun se auto ei ole statussymboli, vaan kulkuväline, joka vie paikasta A paikkaan B.

Vierailija
32/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajelen 30 vuotiaalla autolla ihan siitä syystä, että on varma ei jätä tielle. Toiseksi pystyn auton itse huoltamaan tarvittaessa.

On joo, kunnes jarruputki ruostuu puhki.

Vierailija
33/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vaihtanut nykyistä autovanhustani, koska auto on ollut erittäin hyvä ja luotettava ajettava ihan ensimmäisestä ajosta lähtien. Vuosien mittaan on ollut käytössä monta huonoa autoa, jotka on vaihdettu uuteen aika nopeasti.

Vierailija
34/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan 15 vuotta vanhalla autolla, jossa on manuaalivaihteet. Tykkään ajaa tällä autolla ja kun siinä on ollut vain minimaalisia korjauskuluja, miksi vaihtaisin? Rahaa olisi, muttei kiinnosta yhtään laittaa niitä autoon. 

Vierailija
35/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ekologinen ihminen. Nautin siitä, kun saan vanhan tavaran kulutettua loppuun ja ostan sitten vasta uuden.

Vierailija
36/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi tapa lällätellä pienempituloisille. No siinähän ap lällättelee.

37/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaan, että ajat volvolla?

Vierailija
38/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kai jotenkin vajaa kun luulee, että iäkkäämmillä autoilla ajavalla ei olisi varaa uuteen autoon. Sillä perustella ap:llä on arvoasteikko ihmisestä. Ilmoitan sulle ap, että voisin ostaa vaikka kolme upouutta autoa käteisellä, mutta ajelen vaan 18 vuoden ikäisellä Hondalla koska se toimii paremmin kuin hyvin edelleenkin. Itselleni auto ei ole mikään statussymboli vaan ihan käyttöesine kuten joku kattila tai pannu keittiön kaapissa, nekin kestää käyttää kauan enkä uusi kun ovat edelleen hyviä ja ehjiä. 

Vierailija
39/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
40/65 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, varallisuutta on ihan kivasti nyt kun myin menestyneen yritykseni. Silti 2005 mallin Citroen toimittaa auton virkaa. Autot ei vaan kiinnosta, ja tämä on ollut luotettava työjuhta. Joten miksi vaihtaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme