Kaikki kunnolliset miehet ovat kadonneet
Missä ne kunnolliset miehet oikein ovat? Ei näy, ei kuulu. Kun katsoo ympärilleen, tuntuu että jokainen mies on joko sitoutumiskammoinen, mammanpoika tai ikuinen teinipoika, joka osaa kyllä pelata pleikkaa mutta ei hoitaa edes omia pyykkejään. Oikeasti, mitä tapahtui?
En minä kaipaa mitään ritaria valkoisella hevosella, mutta voisiko joku edes osata avata oven, maksaa vuokran ajallaan tai kohdata naisen niin kuin tämän vuosisadan ihminen, eikä niin kuin Tinderin kulutus- ja vaihtotalouden varasto?
Nykyään miehistä on tullut joko liian pehmeitä, jotka eivät uskalla sanoa mitään ettei vain kukaan loukkaannu, tai liian koviksia, joilla ei ole hajuakaan empatiasta. Missä ovat ne tavalliset, luotettavat, kunnolliset miehet, jotka tietävät keitä ovat ja seisovat sen takana? Heistä on tullut myytti, vähän kuin yksisarvinen.
Miesmateriaaliksi tarjolla on lähinnä kasa puolivalmiita pojankloppeja, joista kukaan ei uskalla kasvaa aikuiseksi.
Ehkä on aika myöntää, että me emme enää jaksa etsiä.
Kommentit (251)
Näin on minäkin pysyn piilossa muuten naiset piirittävät minut ja ehdottavat vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Näin on minäkin pysyn piilossa muuten naiset piirittävät minut ja ehdottavat vaikka mitä.
Ihan totta!
Eilenkin kun lähdin kauppaan, niin piti karata olohuoneen ikkunan kautta, koska ovea ei mahtunut avaamaan kunnollista miestä etsivien naisten suman takia.
Kyllä on rankkaa olla tällainen haluttu kunnollinen mies.
Olen tavallinen, luotettava, varakas ja kunnollinen mies, tiedän kuka olen ja seison sen takana. Tuliko ap tästä tiedosta nyt yhtään onnellisemmaksi? Ei tietenkään. Ennemmin kannattaisi miettiä, että miksi ihmiset ei nyky-yhteiskunnassa enää kohtaa, kuin uskoa toisen sukupuolen kadonneen kokonaan. Kelpaisiko em. ominaisuuksilla varustettu transmies? Tai kiinalainen maassamme asuva mies?
Kuten naiset tämän kokevat:
Ongelmani on liian kiltti ja kunnollinen mies. Olemme tavanneet jo alle parikymppisinä, lukiossa. Ei se varsinaista rakkauden suurta huumaa ollut, vaan enemmänkin hauskaa yhdessäoloa, kaveruutta ja samanlaisia arvoja. Muutimme yhteen aika pian, rakensimme kotia ja teimme kaikkea tavallista mitä nuoret parit tekevät; matkustelimme, vietimme aikaa urheillen sekä kavereiden kanssa. Kaikki toimi kuin junan vessa, ei mitään moitetta. Silti olin koko ajan jotenkin levoton ja kaipasin enemmän. Lopulta minun toiveesta otimme aikalisän ja muutimme erillemme. Vietin liki vuoden villiä sinkkuelämää, menin kukasta kukkaan ja baarista toiseen. Oli mielettömän hieno kokemus saada seksuaalisia kohtaamisia ja kasvoin naiseksi ihan eri tavalla kuin aiemmassa, turvallisessa suhteessani. Olin todellakin villi ja vapaa jokaisessa mahdollisessa suhteessa. Sitten tämä mies, joka oli koko ajan odottanut minua kiltisti, rukoili uutta mahdollisuutta. Suostuin pitkin hampain, sillä villi viipotus alkoi ehkä vähän jo tuntua tylsältä. Sitä paitsi tämä nuoruudenheilani oli kuitenkin oikein komea, kohtuullisen hyväpalkkaisessa työssä ja joka kantilta katsottuna kunnollinen ja hyvän kotikasvatuksen saanut nuorimies.
Täähän on vähän, että kuka etsii ja mistä etsii?
Aina on joku ylipainoinen työtön internetissä vinkumassa, että missä ne kunnon miehet on. Olisit ensin itse se kunnon nainen, niin ehkä löytyisi niitä kunnon miehiä. Ei mikään ylensyönyt vauvafoorumin joulukinkku kiinnosta hyvätuloista ja menestynyttä miestä. Menestyneet ja kunnolliset miehet eivät etsi seuraa, seura löytää kyllä heidät.
Ei se villi seksuaalinen elämä yleensä jaksa kiehtoa loputtomiin. Sellainen todellinen kumppanuus on henkisesti paljon syvempi asia kuin lantioiden yhteen hytkyttäminen. Mikään ei tunnut riittävän, koska ihmiset eivät osaa pysähtyä, lopettaa jatkuvaa ajattelua ja tuntemista. Pitäisi osata rauhoittua henkisesti niin huomaisi ettei olekaan pakko etsiä aina uutta ja entistä räväkämpää kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmani on liian kiltti ja kunnollinen mies. Olemme tavanneet jo alle parikymppisinä, lukiossa. Ei se varsinaista rakkauden suurta huumaa ollut, vaan enemmänkin hauskaa yhdessäoloa, kaveruutta ja samanlaisia arvoja. Muutimme yhteen aika pian, rakensimme kotia ja teimme kaikkea tavallista mitä nuoret parit tekevät; matkustelimme, vietimme aikaa urheillen sekä kavereiden kanssa. Kaikki toimi kuin junan vessa, ei mitään moitetta. Silti olin koko ajan jotenkin levoton ja kaipasin enemmän. Lopulta minun toiveesta otimme aikalisän ja muutimme erillemme. Vietin liki vuoden villiä sinkkuelämää, menin kukasta kukkaan ja baarista toiseen. Oli mielettömän hieno kokemus saada seksuaalisia kohtaamisia ja kasvoin naiseksi ihan eri tavalla kuin aiemmassa, turvallisessa suhteessani. Olin todellakin villi ja vapaa jokaisessa mahdollisessa suhteessa. Sitten tämä mies, joka oli koko ajan odottanut minua kiltisti, rukoili uutta mahdollisuutta
Et ansaitse häntä.
Ei ole kadonneet. Tulee päivittäin useita sinua vastaan mutta tavalliset kunnolliset miehet on täysin näkymättömiä nykyajan naisille kun naiset näkevät vain ne top 10% miehet. Naiset hakevat modernia tasa-arvoista parisuhdetta missä on perinteisten sukupuoliroolien romantiikkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että kutosen miehet etsivät vain kympin missejä ja kutosen naiset kympin palomiehiä pitää vain puoliksi paikkansa. Mies on pääsääntöisesti ihan tyytyväinen tavalliseen ja tasapainoiseen naiseen
Tavallinen ja tasapainoinen on monelle naiselle pallo jalassa. Tässä on ongelman ydin. Odotukset elämältä. Miehet haluavat mutkatonta rauhallista elämää ja nykynaiset somen värittämään kokemuksellista ja stimuloivaa seikkailua. Jos sitä ei saa miehen kanssa, niin sitten sinkkuna.
Miesten on nykyään vaikeampi löytää naista, joka olisi ns. seesteinen. Ei se tietenkään mahdotonta ole, mutta tällainen jakauma on pitkälti ollut kehityssuuntana.
Naisena haluan nimenomaan mutkatonta ja rauhallista elämää. Tuo onnistuu parhaiten sinkkuna.
Silti kaikista palstan ketjuista sä valitset tulla keskustelemaan juuri tähän ketjuun. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä noilla vaatimuslista -naisilla itsellään on tarjottavaa?
Nainen on aina se palkinto jota pitää tavoitella niin jo tämän takia naisen ei koskaan kuulu tarjota mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta!
Eilenkin kun lähdin kauppaan, niin piti karata olohuoneen ikkunan kautta, koska ovea ei mahtunut avaamaan kunnollista miestä etsivien naisten suman takia.
Kyllä on rankkaa olla tällainen haluttu kunnollinen mies.
Last of us? :D
Millainen itse olet että ansaitseeko kunnollisen miehen?
Vierailija kirjoitti:
Ongelmani on liian kiltti ja kunnollinen mies. Olemme tavanneet jo alle parikymppisinä, lukiossa. Ei se varsinaista rakkauden suurta huumaa ollut, vaan enemmänkin hauskaa yhdessäoloa, kaveruutta ja samanlaisia arvoja. Muutimme yhteen aika pian, rakensimme kotia ja teimme kaikkea tavallista mitä nuoret parit tekevät; matkustelimme, vietimme aikaa urheillen sekä kavereiden kanssa. Kaikki toimi kuin junan vessa, ei mitään moitetta. Silti olin koko ajan jotenkin levoton ja kaipasin enemmän. Lopulta minun toiveesta otimme aikalisän ja muutimme erillemme. Vietin liki vuoden villiä sinkkuelämää, menin kukasta kukkaan ja baarista toiseen. Oli mielettömän hieno kokemus saada seksuaalisia kohtaamisia ja kasvoin naiseksi ihan eri tavalla kuin aiemmassa, turvallisessa suhteessani. Olin todellakin villi ja vapaa jokaisessa mahdollisessa suhteessa. Sitten tämä mies, joka oli koko ajan odottanut minua kiltisti, rukoili uutta mahdollisuutta
Ois kiva kuulla se toinen puoli tästä tarinasta. Siis se oikea naisen kokemus, ei sinun määrittelemäsi. 😇
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat että mies avaa sinulle oven niin toi on sitä vanhanajan käytöstä mitä naiset ovat yrittäneet kitkeä. Tuosta ovijutustakin moni nainen sanonut että se on alentavaa käytöst
Taidamme liikku aeri piireissä, koska minulle ei koskaan ole kukaan kritisoinut oven aukipitämistä. Pidän niin miehille kuin naisille, nuorille ja vanhoille ovea auki. Useimmat sanovat "kiitos.".
Vierailija kirjoitti:
Millainen itse olet että ansaitseeko kunnollisen miehen?
Hänellä on harrastuksena vikojen etsiminen ja näkeminen miehissä. Asettukaa jonoon parisuhteeseen halukkaat miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat että mies avaa sinulle oven niin toi on sitä vanhanajan käytöstä mitä naiset ovat yrittäneet kitkeä. Tuosta ovijutustakin moni nainen sanonut että se on alentavaa käytöst
Taidamme liikku aeri piireissä, koska minulle ei koskaan ole kukaan kritisoinut oven aukipitämistä. Pidän niin miehille kuin naisille, nuorille ja vanhoille ovea auki. Useimmat sanovat "kiitos.".
Sama. Mä avaan oven kaikille, jotka sattuu mun perässä sopivasti ovelle tulemaan. Oli sitten mies tai nainen, lapsi tai vaari.
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että kutosen miehet etsivät vain kympin missejä ja kutosen naiset kympin palomiehiä pitää vain puoliksi paikkansa. Mies on pääsääntöisesti ihan tyytyväinen tavalliseen ja tasapainoiseen naiseen
Tavallinen ja tasapainoinen on monelle naiselle pallo jalassa. Tässä on ongelman ydin. Odotukset elämältä. Miehet haluavat mutkatonta rauhallista elämää ja nykynaiset somen värittämään kokemuksellista ja stimuloivaa seikkailua. Jos sitä ei saa miehen kanssa, niin sitten sinkkuna.
Miesten on nykyään vaikeampi löytää naista, joka olisi ns. seesteinen. Ei se tietenkään mahdotonta ole, mutta tällainen jakauma on pitkälti ollut kehityssuuntana.
Naisena haluan nimenomaan mutkatonta ja rauhallista elämää. Tuo onnistuu parhaiten sinkkuna.
Juurikin tämä. Työni on stressaavaa ja vastuullista, mutta suurimmat vatsahaavat olen saanut seurustellessani nykyajan miesten kanssa. Ei kiitos.
Minulla on miespuolinen ystävä, sinkku, 35v, vakituisessa työssä käyvä, todellallakin kunnollinen, suorastaan joka naisen unelma :)
Komea, fiksu, huumorintajuinen ja hauska, todella romanttinen, läheisyyttä kaipaava, seksistä paljon nauttiva, urheilullinen, eläin- ja lapsirakas, kodista täydellisesti huoltapitävä, huippu kokki ja ennen kaikkea omasta perheestä haaveileva.
Eikö kuulostakin uskomattomalta, mutta totta :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on miespuolinen ystävä, sinkku, 35v, vakituisessa työssä käyvä, todellallakin kunnollinen, suorastaan joka naisen unelma :)
Komea, fiksu, huumorintajuinen ja hauska, todella romanttinen, läheisyyttä kaipaava, seksistä paljon nauttiva, urheilullinen, eläin- ja lapsirakas, kodista täydellisesti huoltapitävä, huippu kokki ja ennen kaikkea omasta perheestä haaveileva.
Eikö kuulostakin uskomattomalta, mutta totta :)
Kysymys vain kuuluu: MIKSI ETTE TE OLE YHDESSÄ?
Kaipaan viattomuutta seurusteluun. Kaikki laskelmointi, "minä saan tätä sinä saat tuota", vaatimuslistat yms. ovat jotenkin luotaantyöntäviä. Ainahan kriteereitä on ollut kumppania kohtaan, mutta se on eri asia kuin tällainen kylmän laskelmoiva lähestymistapa.