Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki kunnolliset miehet ovat kadonneet

Vierailija
11.09.2025 |

Missä ne kunnolliset miehet oikein ovat? Ei näy, ei kuulu. Kun katsoo ympärilleen, tuntuu että jokainen mies on joko sitoutumiskammoinen, mammanpoika tai ikuinen teinipoika, joka osaa kyllä pelata pleikkaa mutta ei hoitaa edes omia pyykkejään. Oikeasti, mitä tapahtui?

En minä kaipaa mitään ritaria valkoisella hevosella, mutta voisiko joku edes osata avata oven, maksaa vuokran ajallaan tai kohdata naisen niin kuin tämän vuosisadan ihminen, eikä niin kuin Tinderin kulutus- ja vaihtotalouden varasto?

Nykyään miehistä on tullut joko liian pehmeitä, jotka eivät uskalla sanoa mitään ettei vain kukaan loukkaannu, tai liian koviksia, joilla ei ole hajuakaan empatiasta. Missä ovat ne tavalliset, luotettavat, kunnolliset miehet, jotka tietävät keitä ovat ja seisovat sen takana? Heistä on tullut myytti, vähän kuin yksisarvinen.

Miesmateriaaliksi tarjolla on lähinnä kasa puolivalmiita pojankloppeja, joista kukaan ei uskalla kasvaa aikuiseksi.

Ehkä on aika myöntää, että me emme enää jaksa etsiä.

Kommentit (251)

Vierailija
81/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa on eräs juttu. Siinä on pelkkää negatiivista miehistä. Kukaan ihminen ei ole niin yksiulotteinen että hänestä ei löytyisi mitään hyvää. Ap ei näe miehissä mitään hyvää. Luulen että miehet sen asenteen myös aistivat hänestä. Jos haluaa kumppanin jonka kanssa elää vuosia tai vuosikymmeniä, ehkä lopun ikäänsä. Minkälaisen naisen mies haluaa siihen? Sellaisen joka näkee hänessä paljon hyvää, hymyilee, arvostaa, rakastaa. Ap:lla on aika paljon matkaa. Enkä usko että hän muuttuu eri ihmiseksi siitä että löytyy se pyykit hienosti hoitava mies, kyllä ongelma on jossakin syvemmällä asenteissa kun on tehty noin negatiivinen aloitusviesti.

Herää kysymys miksi hän etsi miestä, kun hän ei pidä miehistä? Oliko kyse siitä että miestä etsittiin maksamaan laskuja, avaamaan niitä ovia sekä hoitamaan pyykit? Minäkin olisin jäänyt ennemmin pelaamaan vaikka pleikkaa.

Vierailija
82/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on alkanut tuntumaan että moni nainen nykyään katsoo miestä sellaisilla tinder-laseilla missä mies nähdään vain pituutena, ulkonäkönä, ammattina ja muina pinnallisina asioina. Vaikka nainen pitäisi pituudestani, ulkonäöstäni ja siitä mihin olen päässyt työelämässä, se silti tuntuisi siltä että hän valitsi minut kuin laukun. Olen ihminen, miksei nainen näe sitä? Vai eikö hän välitä. En minäkään välitä sellaisesta naisesta. En rakastu sellaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on alkanut tuntumaan että moni nainen nykyään katsoo miestä sellaisilla tinder-laseilla missä mies nähdään vain pituutena, ulkonäkönä, ammattina ja muina pinnallisina asioina. Vaikka nainen pitäisi pituudestani, ulkonäöstäni ja siitä mihin olen päässyt työelämässä, se silti tuntuisi siltä että hän valitsi minut kuin laukun. Olen ihminen, miksei nainen näe sitä? Vai eikö hän välitä. En minäkään välitä sellaisesta naisesta. En rakastu sellaiseen.

Moni?  Aivan jokainen näkökyvyllä varustettu nainen toimii täysin näin.  Parisuhteet kuuluvat historiaan.

Vierailija
84/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kunnolliset miehet eivät ole Tinderissä.

Vierailija
85/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä hyvänä miehenä ei ole kauaa tarvinnu ympärilleen katsoa kun uusi on jo löytynyt ilman että olis edes haku päällä.

Minulle sanottiin erään naisen toimesta että jos päädyn takaisin sinkuksi, hänen ystävänsä voisi olla minulle sopiva. Pyysi kyllä saunomaankin heidän kanssaan.

Vierailija
86/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakkomielle joillain naisilla on noiden ovien kanssa?

Muutenkin mielenkiintoista haluta menneiden aikojen kohtelua, tietenkin niitä mukavia juttuja pelkästään, mutta kuitenkin tulla myös kohdelluksi "tämän vuosisadan ihmisenä". Vastaavasti tietenkään miesten ei ole kohtuullista toivoa samanlaista tilannetta itselleen. 

Naisia hyödyttävät tai ilahduttavat asiat ovat käytöstapoja

Miehiä hyödyttävät tai ilahduttavat asiat ovat patriarkaatin muinaisjäänne joka tulee kitkeä

Vierailija
87/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niitä "kunnollisia miehiä" koskaan ollutkaan. Jos on, niin ovat olleet aina vähemmistö

Itsessäni on ainakin vikaa vaikka muille jakaa. Siks oonkin ollut jo pidemmän aikaa suosiolla yksin

Vierailija
88/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa on eräs juttu. Siinä on pelkkää negatiivista miehistä. Kukaan ihminen ei ole niin yksiulotteinen että hänestä ei löytyisi mitään hyvää. Ap ei näe miehissä mitään hyvää. Luulen että miehet sen asenteen myös aistivat hänestä. Jos haluaa kumppanin jonka kanssa elää vuosia tai vuosikymmeniä, ehkä lopun ikäänsä. Minkälaisen naisen mies haluaa siihen? Sellaisen joka näkee hänessä paljon hyvää, hymyilee, arvostaa, rakastaa. Ap:lla on aika paljon matkaa. Enkä usko että hän muuttuu eri ihmiseksi siitä että löytyy se pyykit hienosti hoitava mies, kyllä ongelma on jossakin syvemmällä asenteissa kun on tehty noin negatiivinen aloitusviesti.

Herää kysymys miksi hän etsi miestä, kun hän ei pidä miehistä? Oliko kyse siitä että miestä etsittiin maksamaan laskuja, avaamaan niitä ovia sekä hoitamaan pyykit? Minäkin olisin jäänyt ennemmin pelaamaan vaikk

Hyvä että miehille alkaa selviämään mikä niiden tarkoitus on naisille. Kävelevä lompakko joka hoitaa omat asiansa, ja suuren osan naisen asioista. Vain naisesta saa olla vaivaa toiselle parisuhteessa

Vierailija
89/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat meidät kasvattaneet -äiti, päiväkodin tädit,  naisopettajat kautta koulun jne.... Yritä sitten näiltä pohjilta  kahlata läpi elämän.

Vierailija
90/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan meitä.. Mutta ei elämässä jaksa kovin montaa kertaa rakastua. 

Tämä.  Ja kun ne on naiset jotka suurimman osan eroista alulle panevat niin siitä seuraa...

Voi feminismi minkä teit.

Huonossa liitossa ei kenenkään kannata olla.

Kuten tuosta kolumnistakin näemme, naisen määritelmä hyvälle ja huonolle tuppaa vaihtelemaan päivän mukaan.

Siksi sitä kutsutaankin Sirkus Parisuhteeksi

Nyt naisia harmittaa niin kovin, kun miehet eivät enää lähde sinne koulutetun puudelin roolia vetämään

Vierailija
91/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kaipaa mitään ritaria valkoisella hevosella, mutta voisiko joku edes osata avata oven, maksaa vuokran ajallaan tai kohdata naisen niin kuin tämän vuosisadan ihminen, eikä niin kuin Tinderin kulutus- ja vaihtotalouden varasto?

Tämän vuosisadan ihminen on nimenomaan eniten pilalla oleva ihminen. Syynä on internetin tarjoama on demand -viihde, jolla voi vältellä omien tunteiden kohtaamista varttia vailla kuolemaansa saakka. Sitten kuolinvuoteella, kun puhelin ei enää pysy kädessä, ihminen viimein kohtaa itsensä. Vieroitusoireiden päätyttyä hän ymmärtää kirkkaasti, yhdessä pohjattoman katumuksen väläyksessä, että miten kapea kokemus hänen pikkuruinen kännykkäelämänsä oli.

Vierailija
92/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan kyllä ilmiön mutta kyllä niitä kunnollisiakin miehiä vielä on - joskin ovat vähemmistöä. Puolison etsiminen on turhauttavaa mutta meillä naisilla ei ole syytä heittäytyä turhan ylimieliseksi kun sama "hyvä puoliso-kato" koskee myös meitä. 

Vaikka kannatan tasa-arvoa niin olen sitä mieltä, että tasa-arvoa edistäessä on kadotettu myös moni hyvä asia. Esim ymmärrys siitä, mitä vastakkainen sukupuoli arvostaa kumppanissa. Elää saa miten haluaa mutta sitten täytyy hyväksyä myös se, ettei välttämättä ole kovin viehättävä vastakkaisen sukupuolen parhaimmistolle. Ei kaikki naisetkaan ole mitään hyväkäytöksisiä leidejä.

Vierailija
93/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on vaatia. Itse ei olla valmiita panostamaan mihinkään. Muumivartaloiset ja huonosti käyttäytyvät naiset, jotka ei kykene edes perus koti töihin vaatii täydellisyyttä.

Vierailija
94/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se on vaatia. Itse ei olla valmiita panostamaan mihinkään. Muumivartaloiset ja huonosti käyttäytyvät naiset, jotka ei kykene edes perus koti töihin vaatii täydellisyyttä.

Viis kotitöistä vaan kun eivät kykene edes rakastamaan kun ovat rikkoneet itsensä vaihtamalla miehiä kuin paitaa.

Vierailija
95/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kunnon miehet on jo varattu ja jos sellainen vapautuisikin vähäksi aikaa niin aika nopeasti ne viedään.

Vierailija
96/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään moni nainen haluaa nuorena hurvitella ja seikkailla ja matkustella ja muuta, eikä halua vielä nuorena sitoutua.

30v moni olisi valmis sitoutumaan, mutta kaikki kunnon miehet ovat tuolloin jo naimisissa.

Ja ne ketkä ovat eronneet, niin ne on sitten sitä "perheestä toiseen lennossa uusioperheiden perustajat" ja niihin moni joutuu tyytymään kun vaihtoehto on ottaa sellainen "ei kennelkään kelpaava".

Ei. Kunnon miehet on tuohon mennessä vaan tajunneet, että elämässä on muutakin kuin jahdata naista jolle ei kelvannut 10 vuotta sitten. Ihme oletus, että niiden kunnon miesten pitäisi elää jossain selibaatissa 30 vuotiaaksi asti, rakentaa uransa ja elämänsä sinulle valmiiksi, johon voit vain astua sisään, kun olet valmis johonkin vakavampaan. Ei se elämä noin toimi, että ensin eletään se 'hot girl decade' ja sen jälkeen odotetaan, että se vakaa ja turvallinen kumppani löytyy vielä.

Vierailija
97/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kaiketi aloituksessa mainitut asiat, millainen kunnollinen mies on. Olen myös nelikymppinen amis vakituisessa työssä ja tienaan 2800€/kk. Eli olenko edelleen näillä spekseillä kunnollinen mies? Peukkua alas, jos en ole. Peukku ylös, jos koulutus- ja tulotaso ei vaikuta kunnollisuuteen.

Vierailija
98/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän kaiketi aloituksessa mainitut asiat, millainen kunnollinen mies on. Olen myös nelikymppinen amis vakituisessa työssä ja tienaan 2800€/kk. Eli olenko edelleen näillä spekseillä kunnollinen mies? Peukkua alas, jos en ole. Peukku ylös, jos koulutus- ja tulotaso ei vaikuta kunnollisuuteen.

Älä ole, säästyt paljolta murheelta ja hyväksikäytöltä.

Vierailija
99/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huonolaatuisia naisia jaksa siks ne katos, ivalliset naiset you know

Vierailija
100/251 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon miehet menevät varhain, heidät kannattaa varata ajoissa.