Ärsyttää puhe siitä miten Suomalaisilla on rahaa tileillä enemmän kuin koskaan
Eikö nyt ole vaikeita vuosia takana useampi niin mihin tämä väite perustuu? Täälläkin on ollut paljon puhetta siitä miten rahat ei riitä.
Kenellä ne rahat sitten on?
Kommentit (629)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä, että eläkeläiset pääsee ilmaiseksi uimahalliin ja voivat uida myös kesämökeillään.
Työttömät istuvat kotona vuokra-asunnossa sisällä.
Kun omaa sukua seuraa niin asia on näin. Lisäksi on loma-osakkeet Lapissa ja Espanjan Malagassa. Omistusasunto ja kesämökki ja uimahalliin uimaan ja ravataan eläkeläisten tapahtumissa.
Nuorempi sukupolvi istuu vuokra-asunnossa sisällä.
Ei taida olla kyse siitä, että "ennen oli paremmin". Jokaiseen sukupolveen mahtuu erilaisia suhdanteita ja parempia ja huonompia tulonsiirtoja. Jos elää harkiten ja tuhlailematta elämänsä, on eläkeiässä väistämättä karttunut jotakin sukan varteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lähihoitajan perhe jonka raksaukko tippuu työmarkkinatuelle saa mitään asumistukea eikä toimeentulotukea, vaikka on lapsia.
Miksi raksaukko ei kuulu johonkin kassaan että saisi ansiosidonnaista?
Ansiosidonnaista saa käytännössä 8 viikkoa. Orpopurra halusi tuhota ay liikkeet.
Ai, minä saan 400 pv. Ei se kummoinen ole, mutta peruspäivärahaa parempi kyllä.
Ensin tulee seitsemän arkipäivän karenssi. Sitten saat 70% palkastasi ansiosidonnaista 2 kuukautta jonka jälkeen siitä leikataan 20%.
Pienellä palkalla se ei juuri eroa peruspäivärahasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pääkaupunkiseudulla järjestetään verorahoilla ilmaisia tanssikursseja rikkaille eläkeläisille?
Sitten selitetään, että lapsikorotukset pitää leikata eikä ole rahaa palkata ihmisiä töihin.
Tämä taitaa nyt jo olla kateuden huippu! Mistä tiedät, että verorahoilla on järjestetty. Mutta vaikka olisikin, ajattele asiaa näin: liikuntakykyisen eläkeläisen terveydenhuolto tulee yhteiskunnalle (sinulle) huomattavasti halvemmaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa ottaa vaikka heti verikokeet. En juo alkoholia, ei ole rahaa sellaiseen.
En käy myöskään baareissa enkä pubeissä, en teatterissa, en elokuvissa, en jääkiekko-otteluissa. Ainoastaan ruokakaupassa.
Minäkään en käy missään noista, vaikka olen hyvätuloinen. En tiennyt, että nämä on joku hyvän tai vauraan elämän mitta!? Useimmat asiat, joita teen, maksavat paljon vähemmän kuin nuo. Mistään en tiennyt jääväni paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä, että eläkeläiset pääsee ilmaiseksi uimahalliin ja voivat uida myös kesämökeillään.
Kun omaa sukua seuraa niin asia on näin. Lisäksi on loma-osakkeet Lapissa ja Espanjan Malagassa. Omistusasunto ja kesämökki ja uimahalliin uimaan ja ravataan eläkeläisten tapahtumissa.
Nuorempi sukupolvi istuu vuokra-asunnossa sisällä.
Ulos meno on kyllä ihan ilmaista.
No, kun kävelylenkit kielletty. Ei saa olla koko painolla jalan päällä. Siksi lääkäri sanoi pyöräily ja uinti. Uintiin ei ole varaa, pyörää ei ole.
Tee jumppaa kotona. Netti on ilmaisia jumppaohjelmia pullollaan!
Vierailija kirjoitti:
Säästäväiset eläkeläiset joilla on pitkä työura jonka aikana ollut hyvä tai kohtalaisen hyvä palkka.
kyll ne rahat kupataan kun "pääsee" avustettuun asumiseen. ja sitte et peri mitään
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisillä on rahaa tilillä ja talot ja autot ja kesämökit. Nuorilla ei ole mitään.
Totta, mutta ei mullakaan nuorena ollut velatonta omistusasuntoa tms. Lapsia oli ja asuntolainaa. Sitten vasta alkoi olla enemmän varaa, kun laina oli maksettu ja lapset aikuisia. Autoa mulla ei ole koskaan ollut, koska olen päässyt aina sujuvasti liikkumaan julkisillakin. Kesämökeillä taas en ole koskaan viihtynyt. Ehkä just siksi,e ttä kun ei ole sitä autoa - ja ajokorttia - niin jonkun mökillä on käytänössä vankina, kun minnekään ei pääse. Siellä istuu hyttysten syötävänä ja odottaa, että milloin pääsee kotiin. Kotona ollessa voi vaan kävellä bussipysäkille ja mennä minne huvittaa.
No, minä olen 53-vuotta ja vuokralla
Minunkaan asioitani ei ole isä hoitanut enää yli 30 vuoteen. Olen samanikäinen kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee vuosikausia töitä niin voit itsekin uida mökillä.Sinun työttömyys ei ole muiden vika.
Jaa niinkö. Epäsuorasti se on muiden vika. Joku päätti 15-30 vuotta sitten lopettaa tuotannon Suomessa ja siirtää tehtaat muualle. Mikään ei ole korvannut menetettyjä työpaikkoja. Täällä on joskus tehty vaatteita ja kenkiä, huonekaluja, paperia ja kodinkoneita.
Minä osaan kiillottaa vain kaasulla toimivia katulyhtyjä. On väärin ja muiden vika, että palveluksiani ei tarvita enää.
Ai jaa. Kuka ne kävi nostamassa?