Ärsyttää puhe siitä miten Suomalaisilla on rahaa tileillä enemmän kuin koskaan
Eikö nyt ole vaikeita vuosia takana useampi niin mihin tämä väite perustuu? Täälläkin on ollut paljon puhetta siitä miten rahat ei riitä.
Kenellä ne rahat sitten on?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä on. Minä tiedän vaikka kuinka monta, mutta he eivät kirjoittele tällä palstalla.
Kyllä minä von tähän kirjoittaa, että olen rikkaampi kuin koskaan, ja suunta näyttää jatkuvan.
Joo niin näkyy olevan 6€ tilillä . Sillä pitää perhe ruokkia niin pitkää ku töitä löytyy.
Säästäväiset eläkeläiset joilla on pitkä työura jonka aikana ollut hyvä tai kohtalaisen hyvä palkka.
Rahat ovat niillä Suomalaisilla, joista jo otsikossa kerroit. Kari Suomalaisen perikunnalla ja muilla, joiden sukunimi on Suomalainen.
Ihan tavallista elämää elävillä on pankkitilillä rahaa. Ei uutta puhelinta kahdesti vuodessa, ei pintamuotia, ei matkustelua ja hotelliviikonloppuja joka kuukausi jne.
Ymmärrän että ärsyttää, niin muakin. Rikkailla ne rahat on, ei taviksilla köyhillä. Ja sitku ne rikkaat käyttelee rahojaan niin ne matkustaa ulkomaille ja jättää rahansa sinne, ei Suomeen.
On ihmisiä, jotka ymmärtävät ettei kaikkea rahaa kannata tuhlata turhanpäiväiseen. Ihmisiä, jotka osaavat varautua yllättäviin tilanteisiin. Kuten vaikkapa yllättäviin yt-neuvotteluihin. Nykypäivänä kannattaa varautua, kun koskaan ei tiedä jos jää työttömäksi.. ikävää jos sattuu omalle kohdalle, eikä ole yhtään säästöjä
Tienaan saman verran kuin työkaveri, noin 4500 e/kk netto. Minulla raha menee asumiseen, autoon, ruokaan, puhelimiin, lasten harrastuksiin jne. Säästöön jää ehkä 100 e/kk ja sillekin on aina joku selkeä kohde. Työkaverilla ei ole perhettä ja hän asuu isänsä omistamassa asunnossa maksamatta vuokraa. Hän voi säästää 4000 e/kk, jos haluaa.
Mulla on enemmän rahaa tilillä kuin ikinä ja sitä jää säästöön kuukaudessa enemmän kuin ennen, vaikken edes yritä säästää.
Esimerkiksi minulla, keskituloisella, velattomalla keski-ikäisellä. Oli jo vuosi sitten 70.000€, mutta sitten tajusin maksaa lainani pois. Oli hullua maksaa korkoja ja makuutaa rahoja tilillä. Nyt on taas kertynyt yli 30.000€. Tosin auto pitää jossain vaiheessa vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo niin näkyy olevan 6€ tilillä . Sillä pitää perhe ruokkia niin pitkää ku töitä löytyy.
Aikaisemmin oli vain 5€
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallista elämää elävillä on pankkitilillä rahaa. Ei uutta puhelinta kahdesti vuodessa, ei pintamuotia, ei matkustelua ja hotelliviikonloppuja joka kuukausi jne.
Köyhän elämältä tuo vaikuttaa kun kaikesta joutuu pihistelemään, mutta näinhän se on että keski- ja pienituloiset joutuvat nuukailemaan saadakseen edes pienen pesämunan kokoon. Pääasia, että eliitillä menee kovaa. Mitäs meistä muista. Tehdään työmme iloisin mielin orjan palkalla ja työehdoilla.
Mulla kertyi rahaa tilille enemmän kuin aiemmin, koska vähensin kulutustani jo tammikuussa 2023. Ei mulla työssäkäyvänä ollut mitään vaikeita vuosia.
Onneksi ihmiset ovat viisaita eivätkä kuluta. On vaan haaskausta tuhlata suomessa 😂
SDP keksii niille rahoille käyttöä
Vierailija kirjoitti:
Tienaan saman verran kuin työkaveri, noin 4500 e/kk netto. Minulla raha menee asumiseen, autoon, ruokaan, puhelimiin, lasten harrastuksiin jne. Säästöön jää ehkä 100 e/kk ja sillekin on aina joku selkeä kohde. Työkaverilla ei ole perhettä ja hän asuu isänsä omistamassa asunnossa maksamatta vuokraa. Hän voi säästää 4000 e/kk, jos haluaa.
Voi kuinka epäreilua 😭
Samanlaista manipulaatiota kuin Suomi on maailman onnellisin maa.
Näitä sloganeita jankuttamalla halutaan suomalaisten olevan ja tekevän itselleen jotain epäedullista.
se on propagandaa millä on peitelty suomalaisten valtavaa köyhdyttämistä 2020-2025, rikas eliitti on varastanut muiden rahat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhän elämältä tuo vaikuttaa kun kaikesta joutuu pihistelemään, mutta näinhän se on että keski- ja pienituloiset joutuvat nuukailemaan saadakseen edes pienen pesämunan kokoon. Pääasia, että eliitillä menee kovaa. Mitäs meistä muista. Tehdään työmme iloisin mielin orjan palkalla ja työehdoilla.
Orjan palkoista voit kertoa liitolle terveisiä.Toiset saa säästettyä pienistäkin tuloista,toiset ei.
Kyllä niitä on. Minä tiedän vaikka kuinka monta, mutta he eivät kirjoittele tällä palstalla.