Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää puhe siitä miten Suomalaisilla on rahaa tileillä enemmän kuin koskaan

Vierailija
11.09.2025 |

Eikö nyt ole vaikeita vuosia takana useampi niin mihin tämä väite perustuu? Täälläkin on ollut paljon puhetta siitä miten rahat ei riitä. 

Kenellä ne rahat sitten on?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallista elämää elävillä on pankkitilillä rahaa. Ei uutta puhelinta kahdesti vuodessa, ei pintamuotia, ei matkustelua ja hotelliviikonloppuja joka kuukausi jne. 

Köyhän elämältä tuo vaikuttaa kun kaikesta joutuu pihistelemään, mutta näinhän se on että keski- ja pienituloiset joutuvat nuukailemaan saadakseen edes pienen pesämunan kokoon. Pääasia, että eliitillä menee kovaa. Mitäs meistä muista. Tehdään työmme iloisin mielin orjan palkalla ja työehdoilla. 

Miten tuo muka on ns. köyhän elämää? Uusi puhelin joka vuosi tai kertakäyttömuodin ostaminen eivät ole kaikille välttämättömiä ja mielekkäitä hankintoja. Ei jatkuva matkustelukaan mikään pakko ole.

Vierailija
22/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä että ihmiset ei kuluta turhia, koska kuluttaminen tuhoaa ilmaston. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla, eläkeläisillä.

En tarvitse turhuuksia ja vaatteita on loppuelämäksi.

Lapset saavat periä kun aika tulee.

Annan kyllä vähän väliä heille lahjoina vaikka tienaavat itsekin hyvin.

Vierailija
24/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on propagandaa millä on peitelty suomalaisten valtavaa köyhdyttämistä 2020-2025, rikas eliitti on varastanut muiden rahat

Olen tuolla ajan jaksolla vaurastunut melko mukavasti. Rikkaita tai eliitin edustajia en tunne silti yhtäkään.

Vierailija
25/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan kuluttamaan  kun hallitus vaihtuu ja vähän perutaan näitä paska päätöksiä.  😁😁😁

Vierailija
26/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiskymppinen, 25v ura miesvaltaisella alalla. Just vaihdoin autoa käteisellä. Palkasta jää liki puolet myöhempään. Puoliso maksaa toisen puolen yhteisistä kuluista, vain 1 lapsi, pienet kiinteät kulut ja tehdään paljon asioita itse (mm. ruoka, rempat, autohuollot, polttopuut).

Vierailija
27/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Koposilla ja Korhosilla kanssa, entäs Siposilla?

Kun kirjoitat "suomalainen" keskellä lausetta ISOLLA, on se silloin sukunimi!

Vierailija
28/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan saman verran kuin työkaveri, noin 4500 e/kk netto. Minulla raha menee asumiseen, autoon, ruokaan, puhelimiin, lasten harrastuksiin jne. Säästöön jää ehkä 100 e/kk ja sillekin on aina joku selkeä kohde. Työkaverilla ei ole perhettä ja hän asuu isänsä omistamassa asunnossa maksamatta vuokraa. Hän voi säästää 4000 e/kk, jos haluaa.

No nyt on aina huonosti suunniteltu talous sinulla tai sitten äärimmilleen vivutettu... 

Vierailija
29/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan kuluttamaan  kun hallitus vaihtuu ja vähän perutaan näitä paska päätöksiä.  😁😁😁

Veit sanat suustani.  Ihmiset eivät nyt ole tämän hallituksen  aikana arvannaaet ostaa mitään.

Vierailija
30/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kuluttaa Suomessa. Onneksi on ihana Temu

Vierailija
31/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veit sanat suustani.  Ihmiset eivät nyt ole tämän hallituksen  aikana arvannaaet ostaa mitään.

Ei teillä sossuilla ole rahaa

Vierailija
32/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa kuluttaa Suomessa. Onneksi on ihana Temu

En kyllä itse kehuisi tuolla.

Vierailija
33/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloisilla ei ole enää perusturvaa ja niinpä kulutus on loppunut. Työttömänä saat ansiosidonnaista 8 viikkoa ja kun sairastut, menet konkurssiin.

Kiitos orpopurra!

Vierailija
34/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ropisee taas osingot tilille 🥳

Vierailija
35/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

_Arvanneet_ ostaa?? Mikä helvetin hirveä murre tuo on olevinaan !? 

36/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaikenkaikkiaan suomalaiset ovat alkaneet säästää pahan päivän varalle. Irtisanomisusojaa on heikennetty ja ansiosidonnaista pienennetty. Lisäksi on yhä vaikeampaa saada julkiselta sektorilta sairaanhoitoa. Joten on järkevämpää kerryttää rahaa pankkitilille (tai sijoituksiin) kuin humpata rahojaan turhuuksiin.

En tiedä, miten on valtiontaloudessa ja kulutuksen vähenemisessä huomioitu se fakta, että pandemian alettua ja ihmisten alettua viettää enemmän aikaa kotonaan, rautakauppojen ja muiden remonttitarvikkeita sekä huonekalujen ja kodin elektroniikkaa yms myyvien liikkeiden liikevaihto kasvoi. Ihmiset alkoivat panostaa koteihinsa. Tästä on nyt kuitenkin vasta 5 vuotta eikä koko ajan tarvitse remontoida, ostaa uusia huonekaluja, elektroniikkaa jne. Investointeja koteihin ja kesämökkeihin tehtiin silloin, nyt ei enää tarvitse vaan rahat jää säästöön. 

Vierailija
37/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei teillä sossuilla ole rahaa

Keskituloisilla ei ole enää luottamusta talouteen eikä uskalla kuluttaa. Tilanne muuttuu, kun hallitus vaihtuu ja voimme taas luottaa tulevaisuuteen.

Vierailija
38/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaan saman verran kuin työkaveri, noin 4500 e/kk netto. Minulla raha menee asumiseen, autoon, ruokaan, puhelimiin, lasten harrastuksiin jne. Säästöön jää ehkä 100 e/kk ja sillekin on aina joku selkeä kohde. Työkaverilla ei ole perhettä ja hän asuu isänsä omistamassa asunnossa maksamatta vuokraa. Hän voi säästää 4000 e/kk, jos haluaa.

No nyt on aina huonosti suunniteltu talous sinulla tai sitten äärimmilleen vivutettu... 

Typerä kommentti. Lasten elättäminen maksaa ja Suomi tarvitsee lapsia ja lapsiperheitä. Jos yksin elävältä menee kauppaan 50 e/viikko pelkkään ruokaan, niin viiden hengen perheessä summa on 250 e/viikko. Ihan kaikki kulut voit kertoa viidellä. Lisäksi jos aikuinen ihminen nyt voi syödä vähän miten sattuu esim. samaa keittoa neljä päivää putkeen, niin kasvavien lasten kanssa sitä ei viitsi tehdä. Eikä tule aikuisille päiväkodista vaatimuksia ostaa kurahousuja, takkeja ja kumppareita, eikä tarvitse uusia koko vaatekertaa puolen vuoden välein niin kuin lapsilla, jotka kasvaa.

Vierailija
39/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallista elämää elävillä on pankkitilillä rahaa. Ei uutta puhelinta kahdesti vuodessa, ei pintamuotia, ei matkustelua ja hotelliviikonloppuja joka kuukausi jne. 

Köyhän elämältä tuo vaikuttaa kun kaikesta joutuu pihistelemään, mutta näinhän se on että keski- ja pienituloiset joutuvat nuukailemaan saadakseen edes pienen pesämunan kokoon. Pääasia, että eliitillä menee kovaa. Mitäs meistä muista. Tehdään työmme iloisin mielin orjan palkalla ja työehdoilla. 

Kaikesta joutuu pihistelemään, jos ei osta uutta puhelinta kahdesti vuodessa? Ei ihme, että alle 30v ikäiset ahdistuvat ja masentuvat, kun noin köyhää elämää joutuu elämään.

Vierailija
40/76 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä on. Minä tiedän vaikka kuinka monta, mutta he eivät kirjoittele tällä palstalla. 

Kyllä minä von tähän kirjoittaa, että olen rikkaampi kuin koskaan, ja suunta näyttää jatkuvan.

Sama täällä. Ei ole leikattu mitään, koska en elä tukiaisten varassa. Olen tehnyt metsäkauppoja ja olen eläkkeellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi