IS: Miehet kertovat, miksi isyys ei kiinnosta
https://www.is.fi/perhe/art-2000007977351.html
Tässä tulee mainituksi kaikki syyt, joita tällä palstalla on käsitelty monet kerrat.
Ykkösenä on selvin syy: En halua lapsia, koska en halua lapsia.
Uutisessa nostettuna kommentti: Ei miehiä vauvat kiinnosta. Ne on naiset, jotka vauvoja haluaa. Miehet tekevät niitä miellyttääkseen naisia. Tässä on todella paljon perää. Miehille parisuhteeseen pääsy ja deittailu on äärimmäisen vaikeaa, joten mieluummin tehdään vastahakoisesti lapset, jotta saadaan säilytettyä parisuhde. Ero ja sinkkuus on monelle miehelle todella iso kolaus itsetunnolle.
Kommentit (494)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös lisääntyminen ole tilastollisesti nimenomaan korkeamman sosioekonomisen porukan hommaa nykyään?
Hyvätuloisten osuus on pieni koko yhteiskunnassa, ja luultavasti heidän osuus myös pienenee jos Suomen taloudessa ei tapahdu nousua.
Toivotaan niin. Luonto kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomien alle 35-vuotiaiden naisten määrä on lisääntynyt selvästi miehet toivovat lapsia naisia useammin
Miehet toivovat lapsia naisia useammin
Alle 50-vuotiaista naisista 39 prosenttia ja miehistä 44 prosenttia kertoo toivovansa tulevaisuudessa lapsia.
Yleisimpiä lapsitoiveet olivat 2029-vuotiailla, joista lapsia toivoi 62 prosenttia naisista ja 69 prosenttia miehistä.
Miehet toivovat lapsia naisia useammin kaikissa ikäryhmissä. https://yle.fi/a/74-20068526
Se lasten hankinta tulee naisilla (omasta mielestään) ajankohtaiseksi koko ajan myöhemmin. Eli odotetaan. Kunnes ei ole enää mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tinderi on täynnä naisia jolla on jo lapsia.
Juu ja siksi ne siellä tinderissä ovat ja pysyvät ja ikuisesti.
Siis eihän mies saa lapsesta mitään, paitsi lisää harmia ja kotitöitä, joita on yrittänyt vältellä jo ennen lasta.
Tai miehillä se maailmankuva ja ajatustapa muuttuu usein siinä 45-55v paikeilla, sitten kyllä ollaan valmiita isyyteen, siinä mielessä, miten naiset sen isyyden näkevät, eli täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla pienen piirin juttuja tuommoiset.
Itse en tunne yhtään miestä, kuka puhuisi negatiivisesti lapsista tai isyydestä. Ehkä nämä vela-miehet kulkevat erilsissa piireissä.
Ne kenellä on lapisa, ei ne sitä tilanne rupea haukkumaan, tai sitten ovat sitä pientä ryhmää, joka siitä jopa nauttii.
Sinkut, no miksi he lapsia tai perheitä haukkuisi, kun ei heillä sellaista ongelmaa ole, sehän on sellainen "ei ole minun ongelma mitä muut tekevät".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomien alle 35-vuotiaiden naisten määrä on lisääntynyt selvästi miehet toivovat lapsia naisia useammin
Alle 50-vuotiaista naisista 39 prosenttia ja miehistä 44 prosenttia kertoo toivovansa tulevaisuudessa lapsia.
Yleisimpiä lapsitoiveet olivat 2029-vuotiailla, joista lapsia toivoi 62 prosenttia naisista ja 69 prosenttia miehistä.
Miehet toivovat lapsia naisia useammin kaikissa ikäryhmissä. https://yle.fi/a/74-20068526
Se lasten hankinta tulee naisilla (omasta mielestään) ajankohtaiseksi koko ajan myöhemmin. Eli odotetaan. Kunnes ei ole enää mahdollisuutta.
Se on oma valinta. Onneksi. Ei sitä muut päätä, milloin lapset pitää hankkia.
"Tuossa etusivulla on tälläkin hetkellä pari ketjua joissa itketään "missä kaikki hyvät miehet on" ja haukutaan miehet monisanaisesti."
Kuten on moneen kertaan tälläkin palstalla todettu: eivät ole enää markkinoilla. Osa siksi, että heillä on jo perhe. Loput siksi, että ovat luovuttaneet täysin. Elävät omaa elämäänsä. Se jatkuva pska, mitä saa kokea niin miehiltä kuin naisilta vie veronsa.
Vierailija kirjoitti:
Sivuraiteilla oleva keskustelu voitaisiin palauttaa takaisin alkuperäiseen eli siihen että ykkössyyksi on mainittu on vapaaehtoinen lapsettomuus.
Huomasit kuitenkin, mitä (taas) tapahtui. Palstan yleinen mielipide on edelleen se, että miehet (siis kaikki) ovat luuseri-inceleitä, joiden olisi paras tappaa itsensä. Näin vapaasti lyhennettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivuraiteilla oleva keskustelu voitaisiin palauttaa takaisin alkuperäiseen eli siihen että ykkössyyksi on mainittu on vapaaehtoinen lapsettomuus.
Huomasit kuitenkin, mitä (taas) tapahtui. Palstan yleinen mielipide on edelleen se, että miehet (siis kaikki) ovat luuseri-inceleitä, joiden olisi paras tappaa itsensä. Näin vapaasti lyhennettynä.
Kukaan ei ole sanonut tässä ketjussa mitään tuollaista.
Lukuunottamatta sinua...
"Noh, kelaelätettynä eihän se ullata ollenkaan.
Teillä demariämmillähän on sellainen valikoiva näkö, kuulo, tajuaminen...."
Vakityö. Mies. Tuo demari meni aika lähelle. En kylläkään SDP:tä (toistaiseksi) ole äänestänyt, mutta ensi vaaleissa taidan äänestää.
Ullata? En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa...eipäs...ehdottomasti pitää nauraa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kummallista jos velaus ja inkeliys liitetään toisiinsa kun nehän ovat ideologioina kaukana toisistaan.
"Naiset eivät juuri pariudu työttömien/pienituloisten duunarimiesten kanssa ihan ymmärrettävästä syystä. Kädestä suuhun eläminen ja lapsiperheköyhyys ei ole mitään herkkua. Tai se, että toisen vanhemman pitää muuttaa satojen kilometrien päähän vastaanottaakseen jonkun pätkätyön. Taas joku nykypäivän todellisuudesta vieraantunut boomeri vähän päässyt nettiin. Toisin kuin 80-luvulla, duunarin palkalla ei paljon taloja enää rakennella.
Helppoa on myös elää niin, ettei tuota kasvihuonekaasupäästöjä. Älä syö mitään, älä osta mitään äläkä matkusta minnekään..."
Niitä naisia on pienituloisina enemmän kuin miehiä (eli valehtelet). Miehiä työttöminä enemmän (suhdanneherkemmillä aloilla töissä, keskimäärin). Trolliksi olet varsin huonosti asioista perillä.
"Omituinen juttu. Ehkä hyvä, ettei kukaan muu mun tuntema ihminen täällä ole. Tuollainen narratiivi taitaa elää vain täällä."
Oletko ihan varma? Minä en ainakaan näe kenenkään ip-osoitetta. Kerro toki, mikäli näet minun ip-osoitteeni. Saan siitä tarvitsemani todisteet rikosilmoituksen tekemiseen.
"Eikös lisääntyminen ole tilastollisesti nimenomaan korkeamman sosioekonomisen porukan hommaa nykyään?"
Taitaa olla. Mahtaako esimerkiksi Kokoomuksen jo noin 30 vuotta kestänyt lähes keskeytyksettä jatkunut hallitustaival liittyä asiaan jollain tavalla? Olemmehan jo huomanneet, että heillä tuo talousosaaminen on varsin hataralla pohjalla.
Leikata (siis niiltä tavallisilta työssäkäyviltä ihmisiltä) kyllä osaavat, mutta se talouskasvun luominen ei vieläkään ole onnistunut. 30 vuotta. Viimeiset 20 käytännössä talous junnannut paikallaan. Ne harvat kasvun jaksot ovat olleet pääasiassa SDP:ne ansiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on oma valinta. Onneksi. Ei sitä muut päätä, milloin lapset pitää hankkia.
Niin on. Ja kaikilla valinnoilla on seuraukset. Turha niistä on muita syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole sanonut tässä ketjussa mitään tuollaista.
Lukuunottamatta sinua...
"Vapaasti lyhennettynä". Ja pieni korjaus: vielä. Ei vielä.
En halua lapsia, koska se romuttaisi elämäntyylini ja tekisi elämisestä vaikeampaa. Lisäksi maailmanmeno huolettaa liikaa mikä entisestään saa ajattelemaan "Ei ikinä lapsia"
Kokopäivä työssä oon ja sillä mun palkalla ei elätettäisi perhettä. Kovin onneton olisin isänä.
Paljon kivempaa kitistä netissä väestönvaihdosta, kuin elää lapsiperhearkea
"Joo, ei mua taideta vielä boomeriksi laskea. Oon kolmekymppinen kahden lapsen äiti, sairaanhoitajan työtä tehnyt ahkerasti ennen äidiksi tuloa ja sen jälkeenkin. Eli olen itsekin ns. duunari. Olen myös tehnyt sijaisuuksia ja pätkätöitä. Olen myös säästänyt rahaa, ostanut asunnon puolisoni kanssa ja edelleen mun palkasta voi säästää 500-1000 e kuussa, riippuu muista kuluista. "
Sairaanhoitaja ei ole duunari, vaikka saattaakin tienata vähemmän. 😊
Hyvätuloisten osuus on pieni koko yhteiskunnassa, ja luultavasti heidän osuus myös pienenee jos Suomen taloudessa ei tapahdu nousua.