Minä en jaksa enää sellaista hirveää suorittamista mitä ympäristö vaatii. Minä olen kasvanut ihan ulos sellaisesta.
En enää oikein ymmärrä tuota hirveää suorittamista ja kilpailua. En ymmärrä kaiken haalimista ja sitä, että pitää ylittää itsensä ja kovettaa perkeleen voimalla.
Olin joskus sellainen, että halusin olla paras ja annoin kaikkeni asiassa kuin asiassa. Stressasin koko ajan, tunsin riittämättömyyttä jatkuvasti. Masennuin ja uuvuin. Se oli kova paikka kun voimat meni ja olisi halunnut jatkaa ja olla jotain.
Nykyään minulla ei ole mitään materiaa, en omista mitään, olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja ylipäätään katselen tätä maailmaa ihan eri perspektiivistä.
Ihmettelen kun ihmisillä on jo ihan valtavasti kaikkea. Ihan kaikkea roinaa riittää. Kauppojen ruokahyllyilläkin yhtä tuotetta kymmeniä eri versioita. Meillä on ihan helvetisti jo kaikkea.
Ymmärrän kunnianhimon rakastamaansa asiaa kohtaan, ihanaa jos sellainen löytyy.
Minua melkein jo hengästyttää jo ihan kun katselen ihmisten juoksemista ja ihan valtavaa keskinäistä painetta.
Kommentit (32)
Kulutus oksettaa, ostan vain pakolliset ja elän minimalistisesti
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei suorita niin paljon kuin ulospäin näyttää ;) Tärkeintä on NÄYTTÄÄ kiireiseltä, seksikkäältä
Sovitaan niin. Minulla on helvetinmoinen kiire aina. Eilen tein 16h työpäivän. 15min ruokatauko ja 10min kahvitauko. Muuten "sorvi" pyöri tappikierroksilla koko ajan. Kusitauko suunnilleen juosten. En ymmärrä ihmisiä, joille 7.5h tai 8h on pitkä aika tehdä työtä. M40
Toivottavasti ei kasva myös kaikki muut, että joku maksaa elättämisesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei suorita niin paljon kuin ulospäin näyttää ;) Tärkeintä on NÄYTTÄÄ kiireiseltä, seksikkäältä
Sovitaan niin. Minulla on helvetinmoinen kiire aina. Eilen tein 16h työpäivän. 15min ruokatauko ja 10min kahvitauko. Muuten "sorvi" pyöri tappikierroksilla koko ajan. Kusitauko suunnilleen juosten. En ymmärrä ihmisiä, joille 7.5h tai 8h on pitkä aika tehdä työtä. M40
Mukavaa tulevaa burnouttia sinne! Kannattaa varata paljon ruokaa pakkaseen jne
Sitten vielä päälle valehdellaan, että joskus koittaa parempi ja onnellisempi aika. Eikä koita. Eläkkeellä monet on jo niin vaivaisia ja väsyneitä, ettei silloin enää pysty mitään unelmia toteuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitten vielä päälle valehdellaan, että joskus koittaa parempi ja onnellisempi aika. Eikä koita. Eläkkeellä monet on jo niin vaivaisia ja väsyneitä, ettei silloin enää pysty mitään unelmia toteuttamaan.
Itse asiassa alamäki alkaa monesti jo keski-iässä...
Miksi työvaatimukset on nykyään niin hirveitä? Ihminen ei ole kone
Vierailija kirjoitti:
Miksi työvaatimukset on nykyään niin hirveitä? Ihminen ei ole kone
Niinpö
Onko tämä suorittamiskulttuuri globaali ongelma vai onko jossain muussa maassa lepposampaa?
Elän lähes minimalisti, kaukana keskustasta. Viikonloppuisin käydään syömässä, leffoissa. Nautin perusarjesta.
Teen osuuteni, käyn töissä, maksan palveluista, autan naapureita, liikun, syön terveellisesti