Punajuuri purkin avaaminen
Miten tuon saa auki kun ei tunnu aukeavan millään vaikka kuinka vetää "voimalla"
Ostin ensimmäistä kertaa elämässäni ja vinkkejä kaivattaisiin kipeästi.
Kommentit (46)
Käyttää apuna vaikka keittiöpyyettä joka on hieman kostea, sillä lähtee auki kun saa voimaa ja pitoa kanteen.
Perinteinen pikakonsti on, että pikkulusikalla vipuat sieltä kannen reunasta, kunnes kansi puffaftaa.
Itse käytän myös talouskäsineitä. Niiillä saa liukumattoman otteen purkista ja kannesta.
joo, mulla on toi "vempain" mutta saman asian ajaa, kun laitat veitsen kannen alle ja nostat ylöspäin, pitäs auttaa
ai niin ja sitte semmonen joku muovinen läpyskä
https://www.smartasaker.fi/fi/purkinkannen-avaaja
https://www.smartasaker.fi/fi/purkinavaaja
Vierailija kirjoitti:
Jos saat jollain nostamalla kantta että ilma pääsee niin pitås aueta, itse nostan hohtimilla. On olemassa myös vempain jolla saa kannen reunaa nostettua.
Itse käytin kannen nostamiseen puukkoa. Toimii hyvin, kun kanssa ei tarvitse oikeastaan paljon nostaa, sen verran vain, että ilma pääsee ulos.
Työnnän varovasti haarukan piikin kannen ja purkin väliin kierteitä mukaillen ja väännän hieman, että ilmaa pääsee kannen alle ja vakuumi sihahtaa, sitten aukeaa yleensä helposti.
Pyrin kyllä ostamaan niitä helposti avattavia purkkeja, jos mahdollista. Niissä on joku systeemi, että aukeaa vähemmällä voimalla.
Sit mulla on myös tuppervaren "miehen korvike", eli sellainen kumiverkko, jonka avulla saa pitävän otteen kannesta, mutta sekään ei aina auta.
Vierailija kirjoitti:
Jos saat jollain nostamalla kantta että ilma pääsee niin pitås aueta, itse nostan hohtimilla. On olemassa myös vempain jolla saa kannen reunaa nostettua.
Ihan perunankuorimaveitsellä kääntämällä kannen reunasta kierrettä vasten
On myös väline jolla saa kierrettyä eri kokosia kansia auki, samanlainen kuin millä öljynsuodattimen saa auki autosta
Vierailija kirjoitti:
joo, mulla on toi "vempain" mutta saman asian ajaa, kun laitat veitsen kannen alle ja nostat ylöspäin, pitäs auttaa
ai niin ja sitte semmonen joku muovinen läpyskä
https://www.smartasaker.fi/fi/purkinkannen-avaaja
https://www.smartasaker.fi/fi/purkinavaaja
Tuo läpyskä on lapsellinen
Voit myös iskeä reiän siihen kanteen, jolloin alipaine laskee ja kansi on helppo avata
Laita se purkki tiskialtaan pohjalle ja siellä väännät sen auki. Jos loiskuu, ei tahri kuin allasta.
Käytän ruokailuveistä: työnnän terän hieman kannen ja purkin reunan väliin ja väännän hieman.
Ei se punajuuri osaa aukaista mitään purkkia. Jos tarkoitat punajuuripurkkia, tuossa on tullut sulle jo oikein hyviä neuvoja. Itselläni on vanha sorsakoskelainen teelusikka, jonka varren terävällä päällä päästän ilmaa kannen välistä purkin sisään.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan lattapää ruuvarin kannen alle ja väännan, kuluu suhaus ja kansi avautuu.
Mutta en muista minkä merkkisiä on ne säilykepurkit joiden kanessa lukee jotaan tyylliin "helppo avata" tms.
On myös niitä helpommin avautuvia kansia jossa reuna liikkuu.
Kopauta kantta kevyesti pöytään ja avaa. Tai väännä veitsellä kannen alle ilmaa. Seuraavaksi opettele yhdyssanat.
Vierailija kirjoitti:
Paksulla voiveitsellä teen tuon aina itse.
Sopivankokoinen ruuvipuristin ja märkä tiskirätti kannen päälle. Kyllä lähtee.
Yleensä kanteen naputtelukin jollain metalliesineellä auttaa.
Tuo öljynsuodattimen avaaja on paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytin kannen nostamiseen puukkoa. Toimii hyvin, kun kanssa ei tarvitse oikeastaan paljon nostaa, sen verran vain, että ilma pääsee ulos.
Turvallisempaa voiveitsellä. Ja ihan yhtä helppoa.
Veikkaan, että joku on tehnyt tuostakin YouTube videon.
Papukaijapihdeillä vääntää kannen reunaa, jotta ilmaa pääsee sisään. Myös kuuman veden alla voi pitää, metalli laajenee, ja sitten vääntää.