Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koulukiusaajat aina menestyy elämässään?

Vierailija
08.09.2025 |

Itseä on kiusattu rankasti

Kommentit (255)

Vierailija
161/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän koulussa kiusaaja oli yksi lapsena n. 10v orvoksi jäänyt tyttö. Ilmeisesti hänellä oli huono itsetunto ja lisäksi oli jotain ongelmaa sosiaaliviranomaisten ja lastensuojelun kanssa, sitten yritti purkaa omaa paskaansa toisiin lapsiin. Aika äkkiä tämä tosin kääntyi häntä itseään vastaan, kun toiset lapset eivät suostuneetkaan kiusattavaksi, ja sanoivat tälle tytölle takaisin, esimerkiksi siitä että tämän vanhemmat oli kuolleet. Lopulta siitä tuli kaikenlaisia selvittelyjä koulun ja huoltajien välillä, että kuka oli sanonut ja mitä, mutta tämän orvoksi jääneen tytön huoltajat ei millään halunneet uskoa, että heidän lapsensa olisi tehnyt mitään väärää.

Orvoksi jääneellä ei varmaan ole kauheasti varaa pilkata toisia.

Ei ole sekään kaunista käytöstä kiusata ketään orpoudesta. 

Vierailija
162/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vaikuta kovin hyvinvoivalta itsekään.

Kun on tarpeeksi saanut turpaan, niin jossain vaiheessa voi tulla mieleen myös alkaa lyömään takaisin. Ehkä se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin vetäytyä nurkkaan syrjäytymään mt-lääkkeiden kanssa(?)

Uho uho

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän koulussa kiusaaja oli yksi lapsena n. 10v orvoksi jäänyt tyttö. Ilmeisesti hänellä oli huono itsetunto ja lisäksi oli jotain ongelmaa sosiaaliviranomaisten ja lastensuojelun kanssa, sitten yritti purkaa omaa paskaansa toisiin lapsiin. Aika äkkiä tämä tosin kääntyi häntä itseään vastaan, kun toiset lapset eivät suostuneetkaan kiusattavaksi, ja sanoivat tälle tytölle takaisin, esimerkiksi siitä että tämän vanhemmat oli kuolleet. Lopulta siitä tuli kaikenlaisia selvittelyjä koulun ja huoltajien välillä, että kuka oli sanonut ja mitä, mutta tämän orvoksi jääneen tytön huoltajat ei millään halunneet uskoa, että heidän lapsensa olisi tehnyt mitään väärää.

Ei kiusata, mutta sanoa takaisin. Jos orvoksi jäänyt yrittää kiusata toisia lapsia, miten hän voi olettaa, ettei kukaan sanoisi mitään takaisin hänelle?

Vierailija
164/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pääkiusaajani oli rikkaasta perheestä. Sai kotoa kaikki merkkivaatteet, mopon, auton ja vanhemmat maksoi opiskelut. 

Ei ihme että oli aika helppo alkaa menestyä. Varsinkin kun oli tottunut koko kouluajan määräilemään muita mitä alaiset saa tehdä ja ei saa tehdä. Esimerkiksi määräsi ettei kukaan saa puhua minun kanssani tai muuten joutuu myös kiusatuksi. Johtaja-ainesta.

Miten ne toiset oppilaat sitten alkoi mukaan tähän määräilyyn? Ainakin omalla luokalla sellaisille jotka yrittivät määräillä muita vaan naurettiin.

Joillakin on luontaista karismaa, jota halutaan seurata. Suurin osa on lampaita.

Miksi kukaan haluaisi seurata toisen määräilyä? Tämähän tekee itsestään ihan pellen muiden silmissä.

Sellaisia pellejä suurin osa ihmisistä on. Auktoriteetteja uskotaan ja totellaan, maksetaan veroja ja noudatetaan sääntöjä.

Vierailija
165/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orvoksi jäänyt aloittaa itse kiusaamalla muita, mutta ei sitten kestäkään, kun hän saa itse takaisiin. Yhyy, byhyy ja nyyhnyyh. On se elämä rankkaa.

Vierailija
166/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on usein hyvät sosiaaliset taidot ja ovat röyhkeitä. Manipuloimalla ja kyynärpäätaktiikalla pääsee pitkälle.

Aivan, hyvät sosiaaliset taidot eivät välttämättä kerro paljonkaan. Ei esim. sitä, onko ihminen empaattinen ja mukava. 

Vierailija
167/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolaiset yhteiskunnat toimii sillein. Oletko tehnyt kovasti töitä? Oikestolainen tulee ja varastaa sinun työnhedelmät. 

Vasemmistolainen se vasta varas on. Suomen verotus on kommareiden kehittämä järjestelmä missä varastetut verorahat jaetaan heikkolahjaisille joiden ei tarvitse elämän ylläpitämiseen tehdä muuta kuin täyttää kela lomakkeita.

Vierailija
168/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä rääkkää mua

En mä rääkkääkään

Vierailija
169/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnallista tuo heidän "menestyminen" on. Ei ihmiset yleensä oikein viihdy sadistien kanssa, ei heillä juuri ole syvällisiä ihmissuhteita.

Vierailija
170/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkakiusaajatkin menestyvät usein. Uhrit potevat traumojaan jossain nurkassa ja itkevät yksinäisyyttään. Kiusaajilla riittää kavereita.

Melkein aina kiusaajilla on hirveä liuta kavereita, kun taas kiusatuilla ei välttämättä ketään. 

Vierailija
171/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinnallista tuo heidän "menestyminen" on. Ei ihmiset yleensä oikein viihdy sadistien kanssa, ei heillä juuri ole syvällisiä ihmissuhteita.

Tämä on kokemukseni työelämästä. Jos joku luulee että suuri ego ja kovat kyynärpäät toimivat joka paikassa, niin on väärässä. Metsä vastaa usein niin kuin sinne huudetaan. Pikkukovisten seurassa toimivat eri temput ja säännöt kuin isossa maailmassa.

Vierailija
172/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiusata, mutta sanoa takaisin. Jos orvoksi jäänyt yrittää kiusata toisia lapsia, miten hän voi olettaa, ettei kukaan sanoisi mitään takaisin hänelle?

Käytöksestä on ok sanoa, mutta että kostoksi kiusataan kuolleilla vanhemmilla? Se on vyön alle lyömistä. Silloin ei ole yhtään parempia ihminen kuin kiusaaja. Hyvä, että koulu tajusi puuttua asiaan kun lapset olivat näin hirveitä ihmisiä.

Vierailija
173/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orvoksi jäänyt aloittaa itse kiusaamalla muita, mutta ei sitten kestäkään, kun hän saa itse takaisiin. Yhyy, byhyy ja nyyhnyyh. On se elämä rankkaa.

Kiusaaminen kuolleista vanhemmista on ok? Et käy täysillä sinäkään.

Vierailija
174/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytöksestä on ok sanoa, mutta että kostoksi kiusataan kuolleilla vanhemmilla? Se on vyön alle lyömistä. Silloin ei ole yhtään parempia ihminen kuin kiusaaja. Hyvä, että koulu tajusi puuttua asiaan kun lapset olivat näin hirveitä ihmisiä.

Eiköhän sille ensin sanottu käytöksestä. Mutta sitten kun tämä orvoksi jäänyt on itse kiusannut toisia lapsia esimerkiksi siitä, että näiden vanhemmat on eronneet, isä kuollut ja yhden siskolla on cp-vamma, niin onko mikään ihme, jos ne toiset alkavat sanoa takaisin? Vaikka sitten siitä sen orvoksi jääneen vanhempien kuolemasta. Tavoitteena, että kiusaaja ymmärtäisi lopettaa ja olla hiljaa.

Vierailija
175/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, onko juristin, yritysjohtajan tai lääkärin sinusta pinnallista menestystä? Feikkaavat vain hyvän asemansa?

Vierailija
176/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen kuolleista vanhemmista on ok? Et käy täysillä sinäkään.

Kukaan ei sanonut sen olevan ok. Kyse oli siitä, että orvoksi jäänyt kiusasi itse ensin muita lapsia vaikka ja mistä. Sitten kun joku lopulta sanoi hänelle ikävästi hänen asioistaan, ei kestänytkään tätä sanomista yhtään, vaan alkoi itkeä, miten toiset lapset nyt kiusaa.

Vierailija
177/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että, on tällaisia johtajakiusaajia, jotka menestyvät elämässä ja sitten on nämä kiusaavat reppanat, joista ei tule ikinä mitään. Joukossa on myös ihan tavalliset Sari Sairaanhoitajat ja muut tavan talliaisiksi päätyneet. Eli kaikkea löytyy.

Vierailija
178/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, onko juristin, yritysjohtajan tai lääkärin sinusta pinnallista menestystä? Feikkaavat vain hyvän asemansa?

Jos kyseessä on sosiopaatti ja muiden hyväksikäyttäjä, niin minä näen sen menestyksen kyllä aika pinnallisena. Useimmat yritysjohtajat jotka olen tavannut työelämässä ovat kuitenkin ihan normaaleja empatiaan kykeneviä ihmisiä, eivät valitettavasti kuitenkaan kaikki. Kuten eivät ole kaikki myöskään kirvesmiehistä, kirjanpitäjistä jne. Ihan hirveitä mulkkuja mahtuu jokaiseen ammattiryhmään. Heitä en itse kutsu menestyjiksi, sen enempää kuin rikollisiakaan.

Vierailija
179/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat saavat naisia, kiusatut eivät.

Vierailija
180/255 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluikäset on lapsia. Jos itse on yhtään kasvanut niin tajuaa myös sen että lapset tekee virheitä, tuskimpa se kiusaaja enää aikuisena kiusais jos sitä näkis kadulla, eli se on menny eteenpäin kun taas kiusattu jää menneisyyteen jumiin. Päästäkää irti ja olkaa itse aikuisia tai reiluja jos kerta haluatte että muutkin ovat, uhriutuminen katkeroittaa eikä siitä ole hyötyä kellekkään

Kaikki lapsena kiusanneet eivät kiusaa enää aikuisena. Työpaikkakiusaaminen on kuitenkin yleistä, joten kyllä niitä kiusaajia aikuisissakin riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi