Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni biovanhempi läpäisisi adoptioseulan?

Vierailija
07.09.2025 |

Mitä arvelette, kuinka monta prosenttia biologisista vanhemmista läpäisisi adoptiovanhemmille asetetut vaatimukset vanhemmuuden suhteen? Entä minkä arvelisitte olevan suurin kompastuskivi ja miksi?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys, olen itsekin pohtinut samaa. Ehkä 60-70%? Osalla kaatuisi jo toimeentulon puutteeseen. 

Vierailija
2/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin lahjoittaa koko pesueen ja annan vielä kaupan päällisiksi miehen että Juhlamokka pakkauksen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta omaan lapseen syntyy vietti pitää siitä huolta, kait. Mieti nyt kun olet sitä kantanut sisälläsi 9kk.

Vierailija
4/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla edellisen kanssa. Osalla biovanhemmista perheenlisäys täysin suunnittelematon ja siten tarvittavat resurssit vähäiset ja adoptioseulan läpäisy ei näin ollen onnistuisi. Adoptio puolestaan on pitkään harkittu asia, johon ei suunnittelematta, eikä hetken mielijohteesta ryhdytä, toisin kuin jotkut - valitettavasti - biovanhemmuuteen.

Vierailija
5/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jörn Donner oli biovanhempi. Ei siis tietenkään biologinen vaan biografinen.

Vierailija
6/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin lahjoittaa koko pesueen ja annan vielä kaupan päällisiksi miehen että Juhlamokka pakkauksen. 

Sääliksi käy perhettäsi.

Vierailija
7/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta omaan lapseen syntyy vietti pitää siitä huolta, kait. Mieti nyt kun olet sitä kantanut sisälläsi 9kk.

Naisella ehkä, mutta miten tämä toteutuu miehen kohdalla?

Vierailija
8/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy perhettäsi.

Miksi et sitten lahjoita? Mikä estää? 

Vierailija
9/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy perhettäsi.

Miksi et sitten lahjoita? Mikä estää? 

Orpopurra??

Vierailija
10/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy perhettäsi.

Tietäisitpä vaan mitä minä joudun kokemaan.

Vierailija
11/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, ei se ole ollenkaan vaikeaa, jos on aivan täysin itselleen sokea ja/tai hyvä kertomaan satuja. Aika hölmö pitää olla, jos kuvittelee sen olevan jotenkin ihmeellistä tai sossujen näkevän muka itselleen tuntemattomista ihmisistä aivan kaiken. Ja kyllä, tunnen hyvin pari adoptioperhettä sekä nähnyt pari hyvinkin toimimatonta sijaisperhettä. Ihan tavallisia pitkälti kykenemättömiä ja osaamattomia tolloja ne kaikki on oli sitten kyse perheistä tai heitä arvioivista sossuista. Vain epärealistinen hölmö kuvittelee jotain muuta. Miettikää nyt vaikka lasun räikeitäkin virhearvioita tai esim. Taiveahoa, jos ette tunne henkilökohtaisesti adoptio-/sijaisperheitä ja kuinka tarkkaan heitä on muka osattu arvioida.

Vierailija
12/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy perhettäsi.

Tietäisitpä vaan mitä minä joudun kokemaan.

Jonkin sortin perhehelvettiä ja itsesi uhraamista? Mutta että SILTI, tahtoisit antaa lapsesi pois?? Erohalun puolisosta ymmärrän, mutta lasten poisantoa en. Valaise toki, niin ymmärrän!

Vierailija
13/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jörn Donner oli biovanhempi. Ei siis tietenkään biologinen vaan biografinen.

Ihmiskurahirviö

Vierailija
14/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, ei se ole ollenkaan vaikeaa, jos on aivan täysin itselleen sokea ja/tai hyvä kertomaan satuja. Aika hölmö pitää olla, jos kuvittelee sen olevan jotenkin ihmeellistä tai sossujen näkevän muka itselleen tuntemattomista ihmisistä aivan kaiken. Ja kyllä, tunnen hyvin pari adoptioperhettä sekä nähnyt pari hyvinkin toimimatonta sijaisperhettä. Ihan tavallisia pitkälti kykenemättömiä ja osaamattomia tolloja ne kaikki on oli sitten kyse perheistä tai heitä arvioivista sossuista. Vain epärealistinen hölmö kuvittelee jotain muuta. Miettikää nyt vaikka lasun räikeitäkin virhearvioita tai esim. Taiveahoa, jos ette tunne henkilökohtaisesti adoptio-/sijaisperheitä ja kuinka tarkkaan heitä on muka osattu arvioida.

Varmasti virhearviointeja mahtuu adoptio- ja sijaisperheprosesseihinkin, mutta kyllä ammattilaisten arvioinnit silti jotakin paljastavat. Kuten joku jo yllä kirjoittikin, niin pelkkään toimeentulon puutteeseen kaatuisi osalla. 

Vierailija
15/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle puolet?

Vierailija
16/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle puolet?

Perusteella, että?

Vierailija
17/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitäisi miettiä? Taiteilija saa tehdä taulunsa ja omitaa sen, kun on sen itse tehnyt. Kukaan ei sitä häneltä voi tai saa viedä sillä perusteella, että hänellä on hienompi talo ja ylevämpi käytös. Halukas maalaa oman taulun ja lakkaa vainoamasta toisen tauluja.

Vierailija
18/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle puolet?

Voisi jopa noinkin heikosti olla. Lapsiperheet usein vaativat valtavasti erilaisia tukia yhteiskunnalta, koska jälkeläiset on pukattu ilman omia, kunnollisia resursseja. 

Vierailija
19/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne adoptoitavat lapset ovat saattaneet kokea aika traumaattisia asioita jo valmiiksi eli jonkinlainen seula on hyvä olla. Saisi kyllä olla biovanhemmillekin.

Vierailija
20/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoilla linjoilla edellisen kanssa. Osalla biovanhemmista perheenlisäys täysin suunnittelematon ja siten tarvittavat resurssit vähäiset ja adoptioseulan läpäisy ei näin ollen onnistuisi. Adoptio puolestaan on pitkään harkittu asia, johon ei suunnittelematta, eikä hetken mielijohteesta ryhdytä, toisin kuin jotkut - valitettavasti - biovanhemmuuteen.

Niin. Kyseessä on kuitenkin lapsikaappaus tai jonkun vakavan rikoksen uhriksi joutuneen naisen jälkeläinen. Useimmiten molemmat ja itsessään se orpokotitouhukin on bisnestä. Ihmiskauppaa. Lapsi on aina emonsa, ei kenenkään muun. Jokaiseen adoptiokeissiin liityy rikollisuutta ja vääryyttä joko ennen tuota kappausketjua TAI sitten kaappausketju toimii rikolliessti, sitäkin tapahtuu. Tullaan negatiivisten spekulaatioiden kanssa ja ihmisoikeuksien vastaisesti viemään lapsi tai lapset, koska oma työnkuva tai ihan vaan nuppivikaisuus.

Mielestäni aika härö sairaus, että ylipäätään alkaa himoitsemaan toisten lapsia. Ehkä kannattaisi mieluummin etsiä hedelmällisyyshoitoja ja vnikkejä jostain muista lähteistä, kuin uskoa lääkärin tuomiota. Ja sitten taas jos ei ole lapsentuottamiseen tarvittavia sukuelimistöjä eivätkä sellaiest elämässäsi viihdy, niin sitten on todettava, että jumala ei sulle nyt lapsia tarkoittanut.