Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun oli 70-luvulla lapsi niin monta kertaa näki käteentumputtajia ja itsensäpaljastelijoita. Ja kukaan ei jäänyt kiinni. Ihan yleistä.

Vierailija
07.09.2025 |

Ja kuinka paljon raiskauksia jää selvittämättä?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli avauksesi pointti ? Totta tuo nyt ei ollut.

Vierailija
42/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

H o m o u s pitäisi olla vieläkin rikos ja aviovuoteessa r a i s k a u s on ok.

Jep

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasarilla näistä puhuttiin paljon mutta ikinä en nähnyt. En nähnyt ketään edes hiiippailemassa pukeutuneena pitkään takkiin.

En mäkään. Nykyäänhän niitä itsensäpaljastelijatakkeja vasta näkeekin, nimittäin parikymppisten pimujen päällä.

Vierailija
44/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Namusedän koulujen lähistöllä

Namusedät olivat myös kouluissa sisällä. Ennen sai namusetäillä työpaikallakin, kulttuuri oli sellainen.

Vierailija
45/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ennen oli kaikki niin paljon paremmin!

Vierailija
46/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 70- luvun lapset kaikkea kertoneet aina aikuisille. Itsensäpaljastajien paikat tiedettiin. Joskus niitä mentiin varta vasten metsään etsimään. Myöhemmin mentiin homojen kokoontumispaikoille vakoilemaan.

Vierailija
47/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten oli "namu sedät" nykyajan pedarit. Itse kohtasin "namu tädin" joka vei poikuuden multa 12v. Oli varmaan +40 tää nainen

Eipä tainnut traumoja jäädä?

Vierailija
48/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikahan on sairaiden seksiperverssioiden aika, nimenomaan. Pahemmaksi menee koko ajan. 70-luku oli hyvin viatonta verrattuna nykypäivän  touhuihin! 

Höpö höpö. Nykyään jää samantien kiinni asioista, joita pystyi ennen tekemään helposti salassa ja joista tuolloin vaiettiin. 

Mistä muka jää kiinni, minä en ainakaan ole jäänyt kiinni?!

Vierailija
49/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajasuon metsässä oli 70-luvulla itsensäpaljastaja jonka näin useaan kertaan. Homot taas päivystivät Laakson metsikössä ja parkkipaikalla.

Vierailija
50/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mies sai rais_kata avioliitossa. Homous oli virallisesti synti ja sairaus. Ankeaa aikaa.

Höpön löpön.

Homous ja lesbous on edelleen synti, kun menee tekoihin. Kuten heteroiden irtosuhteet ja avoliitot. 

Raamatun Sana on ikuinen! 

Vierailija
51/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

H o m o u s pitäisi olla vieläkin rikos ja aviovuoteessa r a i s k a u s on ok.

Okei boomeri.

Vierailija
52/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä edelleenkin on tosi paljon. Mun äiti on elämän aikana niitä kohdannut lukemattomat kerrat kun liikkuu paljon luonnossa ja vielä yli 60 vuotiaanakin marjareissulla oli sitten havahtunut siihen, että joku ukko seisoo katsomassa jonkin matkan päässä ja tumputtaa. Sanoin äidille, että olisit sanonut että onpa pieni, mutta äiti totes että ois sitten voinut käydä huonosti.

Vierailija
53/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu etten itse 60 luvulla syntyneenä nähnyt koskaan yhden yhtä tumputtajaa tai itsensä paljastajaa millään vuosikymmenellä. Itä-Helsingissä asuttiin. Namusedistä toki kuulin, liekö ollut nuokin sedät vaan urbaania legendaa.

Minä olen nähnyt sekä namusetiä ja namutätejä että itsensäpaljastelijoita Helsingissä lapsena, ja syntynyt myös 60-luvulla.

Vierailija
54/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 70-lukuhullu on alkanut paasta palstalla.

Vierailija
55/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mies sai rais_kata avioliitossa. Homous oli virallisesti synti ja sairaus. Ankeaa aikaa.

Höpön löpön.

Homous ja lesbous on edelleen synti, kun menee tekoihin. Kuten heteroiden irtosuhteet ja avoliitot. 

Raamatun Sana on ikuinen! 

Samoin kuin sianlihan ja äyriäisten syöminen, työn tekeminen sapattina, erilaisten siementen kylväminen samaan peltoon sekä sellaisten vaatteiden pitäminen, jotka on valmistettu erilaisesta langasta. Kaikki nämä kielletään 3. Mooseksen kirjan käskyissä samaan tapaan kuin homoseksuaalisuus. Silti näitä tehdään päivittäin, muuta vain yhdestä näistä pidetään meteliä.

Vierailija
56/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikahan on sairaiden seksiperverssioiden aika, nimenomaan. Pahemmaksi menee koko ajan. 70-luku oli hyvin viatonta verrattuna nykypäivän  touhuihin! 

Ai miten? Eihän lapset edes tienneet, kenelle voisi kertoa hyväksikäytöstä!

Vierailija
57/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa Tapiolassa ja Westendissä oli itsensäpaljastelija 80-luvulla. Tumputteli metsikön laidassa ja heilutteli munaa. Näin monta kertaa ja olin silloin lapsi. Kävin ala-asteella.

Tuo sama tyyppi oli myös Tapiolan erään ala-asteen puistikossa tumputtamassa, kun koulun kello soi ja lapset poikkasi metsikön läpi kotiin.

Vierailija
58/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 luvulla jonkunsortin pervo näytti isosiskolleni ja hänen kaverilleen kuvaa naisen pimperosta hississä. Seitsemän kerroksinen talo Jönköpingissä. Sisko ja kaverinsa olivat jotain viitisen vuotta. Siihen aikaa oli tavallista että pienetkin lapset leikkivät ulkona ilman vanhempia. Ehkä vanhempi sisar katto vähä perään. 

Onneksi kuitenkaan niin ei mitää sairaampaa tapahtunut. Tytöt juoksivat heti kotiin kun hissi pysähty ja kertovat mun ja siskoni isälle. Isä heti salamana yläkerrasta haki kaverin ja lähtivät etsimään tätä pervoa.

Oli tajunnut luikkia tiehensä. Muuten olis kyllä tullut selkäsauna.

Vierailija
59/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini kertoi, että 70-luvulla seksuaalinen ahdistelu oli aivan arkipäivää. Oli työssä kauppa-apulaisena ja miehet siellä sitten asioinnin lomassa vähän läpsivät pyllylle tai yrittivät vetää syliin istumaan ja muut herrat höröttelivät vieressä hyväksyvästi. Oksetus.

Sellaista se oli vielä kasarillakin. Minua puristeltiin rinnoista ja takapuolesta. Puhuttiin rivoja, tämä sekä asiakkaiden että työkavereiden toimesta. Ei saanut hermostua, vaan olla imarreltu kun pojat on kiinnostuneita.

Ketähän parikymppistä imartelee, kun kuusikymppinen äijä tulee ahdistelemaan? Erästä asiakasta pakenin takahuoneeseen, mutta äijä tunki sinnekin limaisine juttuineen.

Vierailija
60/83 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu etten itse 60 luvulla syntyneenä nähnyt koskaan yhden yhtä tumputtajaa tai itsensä paljastajaa millään vuosikymmenellä. Itä-Helsingissä asuttiin. Namusedistä toki kuulin, liekö ollut nuokin sedät vaan urbaania legendaa.

Minä olen nähnyt sekä namusetiä ja namutätejä että itsensäpaljastelijoita Helsingissä lapsena, ja syntynyt myös 60-luvulla.

Sulla tais olla melkoisen vilkas mielikuvitus kun näit jopa namutätejä. Ihme juttu ettei kukaan mun aika laajasta kaveripiiristä noita nähnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän