Joo omaa tyhmyyttä joutua ulosottoon, mutta onhan tämä hermoja raastavaa kun rahat koko ajan vähissä
Saan kuukaudessa palkkaa nettona n.1400€ kun kaikki verot, ulosotto yms. on mennyt. Asun yksin omakotitalossa, joten tekee todella tiukkaa kulujen kanssa. Yritän säästää talvea varten koska kaukolämpöön ja sähköön menee enemmän. Toki tilille ei voi liikaa säästää koska muuten ulosotto vie rahat.
Rahat on koko ajan tiukilla ja pitää omasta ruoasta tinkiä. En halua kuitenkaan luopua talosta väliaikaisen tilanteen vuoksi. Pyrin kasvattamaan näiden myymieni tuotteiden näkyvyyttä, että saisi enemmän myyntiä. Vielä pitäisi jaksaa panostaa somesivustoon jonka kautta tehdä myyntiä. Näiden tuotteiden myynnistä tulevat tulot on vaihtelevia.
Olen siis kokopäiväisessä työssä ja haluan kyllä veloista eroon. Siksi tässä töitä tehdäänkin.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi tehdä tiukkaa jos saa 1400€ nettona ja elää yksin, eli menot ja kulutus on tosi pienet?
Opettele lukemaan. Mä asun omakotitalossa.
Ap
Tässä kohtaa ketjua tuon persprktiiviä ketjuun.
Olen eläkeläinen ja tuloni ovat lähes satasen vähemmän kuin tuo nettosi, joka sinulle tilille jää. Minulla on jäljellä asuntovelkaa 35k€ ja sen lyhennys kuukaudessa on aika tasan 300€. Näin ollen oma "nettoni" on tuhat euroa kuukaudessa. Asun yksin suurehkossa omakotitalossa, jossa esim kotivakuutus vuodessa lähemmäs tonnin.
Sulla ei hätäpäivää ole.
Onpas omahyväistä tekstiä ja huvittavaa miten lasket eri tavalla omat ja muiden nettotulot. Aletaanko sinullekin nyt jankuttaa ett
Niin tuo eläkeläinen kirjoitti, että hänen nettonsa on asuntovelan lyhennyksen jälkeen n.1000€. Mä maksan 1400€ nettopalkasta lainanlyhennyksen melkein 500€ eli kyllä mun nettoni palkasta tuolla logiikalla on vähemmän kuin tuon eläkeläisen. Ja yksin asun mäkin 150 neliön omakotitalossa. Tammikuun kaukolämpö lasku saattaa taas mennä reiluun 300 euroon, sähkön kulutus ja siirto on talvisin enemmän. Eikä muut talven kuukaudet paljon sen halvemmaksi tule.
Kun kerrotaan nettotulot, niin se on se mitä jää palkasta tms. käteen ennen lainojen lyhennyksiä, laskuja yms.
Ap
Mä olen huomannut kummallisen logiikan joillakin kun kertovat täällä tulojaan. Tosiaan nettotulot on kuten ap kirjoitti eli verojen yms. jälkeen ja ennen laskuja. Välillä kuitenkin jotkut täällä vähentävät nettotuloista ensin vuokran tai lainan ja sitten vasta on heidän mielestä nettotulot. Tai joku tukien varassa elävä laskee, että koska vuokran, laskujen yms, jälkeen jää käteen vain esim. 500€ niin ei kannata mennä töihin kun saa nettona noin vähän koska menettää asumistuen yms. Niin ei toki kannata töihin mennä ja kerryttää eläkettä. Ja jos on tarpeeksi pitkä määräaikainen, niin voi saada kassasta paremmin rahaa kuin olla pelkällä työmarkkinatuella. Toki pitää olla sen verran järkeä päässä, että liittyy johokin kassaan, mutta tätäkään jotkut ei tee ja sitten ulistaan huonoja tuloja työttömänä tai kun töissä tulee ongelmia niin ei ole liittoa tukena.
Onpas omahyväistä tekstiä ja huvittavaa miten lasket eri tavalla omat ja muiden nettotulot. Aletaanko sinullekin nyt jankuttaa että myy talo ja laita talo vuokralainen ja vuokraa huone ja oletko laskenut montako sukkaparia ja etkö osaa laskea.