Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joo omaa tyhmyyttä joutua ulosottoon, mutta onhan tämä hermoja raastavaa kun rahat koko ajan vähissä

Vierailija
06.09.2025 |

Saan kuukaudessa palkkaa nettona n.1400€ kun kaikki verot, ulosotto yms. on mennyt. Asun yksin omakotitalossa, joten tekee todella tiukkaa kulujen kanssa. Yritän säästää talvea varten koska kaukolämpöön ja sähköön menee enemmän. Toki tilille ei voi liikaa säästää koska muuten ulosotto vie rahat.

Rahat on koko ajan tiukilla ja pitää omasta ruoasta tinkiä. En halua kuitenkaan luopua talosta väliaikaisen tilanteen vuoksi. Pyrin kasvattamaan näiden myymieni tuotteiden näkyvyyttä, että saisi enemmän myyntiä. Vielä pitäisi jaksaa panostaa somesivustoon jonka kautta tehdä myyntiä. Näiden tuotteiden myynnistä tulevat tulot on vaihtelevia. 

Olen siis kokopäiväisessä työssä ja haluan kyllä veloista eroon. Siksi tässä töitä tehdäänkin. 

Kommentit (186)

Vierailija
141/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palkka 2000 e nettona, asuntolainaan menee tonni.

Omakotitalo ja 4lasta, kyllä sillä on pärjätty.

Vierailija
142/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi tehdä tiukkaa jos saa 1400€ nettona ja elää yksin, eli menot ja kulutus on tosi pienet?

Oletko täysi idiootti? 1400€ nettotulot on pienet jos asuu omakotitalossa.

Ehkä olen idiootti, mutta minusta noi ei ole pienet tulot, ulosoton jälkeen.

Tsemppistä ap lle, katse kirkkaana kohti sitä hetkeä, kun kaikki on maksettu.

No on pienet tulot omakotitalossa asuvalle kun talosta vielä velkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet sitten hoitanut asiat niin että olet joutunut ulosottoon? Noin se vaan menee, kunhan velat on maksettu. Suojaosuus on suojaosuus.

Vierailija
144/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet sitten hoitanut asiat niin että olet joutunut ulosottoon? Noin se vaan menee, kunhan velat on maksettu. Suojaosuus on suojaosuus.

Niin luuletko, että ap ei tiedä tätä? Lisäksi sä taidat kuvitella, että ulosotossa olevat saavat vain suojaosuuden. Ei mene niin.

Vierailija
145/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi tehdä tiukkaa jos saa 1400€ nettona ja elää yksin, eli menot ja kulutus on tosi pienet?

Ei minusta ap kirjoittanut, että talosta on vielä velkaa?

Vierailija
146/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jäi mietityttään tässä tuo että palkasta uo vie 1/3. Olen aiemminkin lukenut samaa mutten ole kehdannut kysellä enempiä, ihmetelly vain itekseni kun itseltäni uo vei 2000-luvun alkupuolella tuloistani (olin matalapalkka-alalla määräaikaispesteissä pitkälle 2010-luvun puolelle asti) 2/3. Ehkä vähemmän tienaavilta sitten otetaan isompi siivu että tulisi nopeammin maksetuksi tai muuten oppisi olemaan. No jaa, nyt on tuoki kärsitty, en edes muista koska loppui mutta jälkiä näkyy vielä, esim.dna ei myy mulle mitään vaikkei mulla ole koskaan luottotedot menneet, maksuhäiriömerkintäö on ollut mutta tuolle yhtiölle ne kelpaa asiakkaaksi. Kerran ku sössii nii lopun ikää tuosta maksaa, siis velan tultua maksetuksikin.

Vierailija
147/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi tietää, että montako neuleohjetta tämä yksi viisastelija on itse suunnitellut? Kirjoituksistaan päätellen ei yhtäkään. Kuten ap tuossa kirjoitti niin neuleohjeen suunnittelu ei ole mikään pikkujuttu vaan se vie aikaa ja pitää tietää mitä tehdä. Mäkin teen paljon sukkia ja voin sanoa, että ei olisi musta suunnittelemaan ohjeita. 

Joo. Täytyy myöntää etten tiedä neulontaohjeiden teosta oikein mitään. Mutta liiketoiminnasta tiedän.

Mieti vaikka Muumeja, ja kuinka paljon ne tuottaa nykyään rahaa Tove Janssonin perillisille, kun he ovat hyödyntäneet Toven luomaa IP-omaisuutta! Tove varmaan kääntyisi haudassaan jos tietäisi miten hänen taiteensa on uhrattu rahanluomiseen? Kyse on kuitenkin bisnesmielessä siitä, että nämä tekijänoikeuden ovat voimassa vuosikymmeniä, ja niitä voi jättää jopa perinnöksi.

Se nyt on kai kaikille selvää, ettei arvokkaita asioita luoda mitenkään helposti tai vippaskonstein? Taidot, vaikka sitten neulontaohjeiden luominen voi avata sinulle aivan uuden tavan ansaita rahaa. Pitäisi vaan kasvaa työläisestä asiantuntijaksi ja luovantyön tekijäksi.

Vierailija
148/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta ap kirjoittanut, että talosta on vielä velkaa?

Ei kirjoittanut aloituksessa, mutta myöhemmin.

Vierailija
149/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi tietää, että montako neuleohjetta tämä yksi viisastelija on itse suunnitellut? Kirjoituksistaan päätellen ei yhtäkään. Kuten ap tuossa kirjoitti niin neuleohjeen suunnittelu ei ole mikään pikkujuttu vaan se vie aikaa ja pitää tietää mitä tehdä. Mäkin teen paljon sukkia ja voin sanoa, että ei olisi musta suunnittelemaan ohjeita. 

Joo. Täytyy myöntää etten tiedä neulontaohjeiden teosta oikein mitään. Mutta liiketoiminnasta tiedän.

Mieti vaikka Muumeja, ja kuinka paljon ne tuottaa nykyään rahaa Tove Janssonin perillisille, kun he ovat hyödyntäneet Toven luomaa IP-omaisuutta! Tove varmaan kääntyisi haudassaan jos tietäisi miten hänen taiteensa on uhrattu rahanluomiseen? Kyse on kuitenkin bisnesmielessä siitä, että nämä tekijänoikeuden ovat voimassa vuosikymmeniä, ja niitä voi jättää jopa perinnöksi.

Se nyt on kai kaikille

No ole sitten hiljaa kun et kerran tiedä mitään neuleohjeiden tekemisestä. Ihmeellistä jankuttamista kun ap kertoi jo heti alkuunsa, että ei kiinnosta.

Vierailija
150/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä säästä tilille. Säästä laatikkoon. 

Vierailija
151/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja kyllä nää veijarit, jotka ovat sössineet elämänsä ja tulevat sitten tänne mankumaan apua. Tulos on aina sama - mikään neuvo ei kelpaa. Ja sitten kun sen täysin vääristyneen ja idioottimaisen ajatusmaailman paljastaa, niin alkaa hillitön raivoaminen, haukkuminen ja kiroilu. Ja mikään ei muutu, mikä ei toki ole tarkoituskaan.

Vierailija
152/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taatusti asun halvemmin kuin joku Helsingin keskustassa asuva, mutta ei tuo nyt olekaan vertailukelpoista koska mä asun satojen kilometrien päässä Helsingistä pienessä muuttotappiokunnassa. 

Ap"

Muuttotappiokunnassa asut, mutta niin kalliissa talossa, että 1400 euroa ei riitä elinkuluihin?

Kylläpä oli hyvä valinta, hahahaaa!

Vierailija
153/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta on hulvaton. Täällä on varmaan satoja ketjuja, joissa hehkutetaan ok-talojen halpuutta kerrostaloihin nähden. Kuulemma on täysin typerää asua kerrostalossa, koska siellä joutuu maksamaan muiden yhtiövastikkeet ja loputtomasti turhia remontteja, joihin ei voi vaikutta. Vastikkeetkin ovat niiiiiiin paljon kalliimpia kuin mitkään tonttivuokrat, jätekulut ja autonkäyttökulut yhteensä.

Nyt kaikkein näiden "ok-talo on aina kaikkein edullisin" -huutojen jälkeen onkin yllättäen idiottiia, jos ei tiedä ok-talojen olevan kaikkein kallein vaihtoehto. :D

Lupaan

Mä en ainakaan ole yhdessäkään ketjussa kirjoittanut, että omakotitalossa on halvempaa asua kuin kerrostalossa. 

Ihan yhdentekevää, oletko juuri sinä kirjoittanut noin. Sinua puolustelee joukko trolleja, jotka ihan varmasti toisessa ketjussa läyhäävät ok-talojen halpuudesta.  

Vierailija
154/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jäi aloituksesta pois, että sukkien yms. tekemiseen menee oma aikansa ja kokoaikainen työ rajoittaa tätä. Nyt juuri aloitin uuden sukkaparin koska on kahdet joulumyyjäiset tiedossa ja pitää olla myytävää. Korvakoruja saan tehtyä nopeasti kunhan vain aina saan idean minkälaiset teen. Lisäksi mietin, että ennen joulua voisi sinapilla olla kysyntää. Myös saaristolaisleivät on haluttuja jouluksi ja niitä voi pakastaa. 

Ap

Menevätkö nuo oikeasti kaupaksi?

Vierailija
155/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan tuon saman UO:N jälkeen. Asun vuokralla 670e ei asumistukea. Asun 9v poikani kanssa ja auto pakosta..ei paljon naurata. On lääkityksiä ja ad/hd lääkitykset lähes 100e joka kuu...nousee pojan lääkityksellä lähes 200 euroon.. ruoasta täytyy tinkiä..on tosi tiukkaa ja usein jätän omat lääkkeet apteekkiin että rahat riittää. Olen yh ja kelan elatustuki saadaan..tiukkaa on. Velatkin lähes sama kuin ap:lla.

Muutamme kerrostalo kolmiosta ritari kolmioon jotta elämänlaatu paranee edes hiukan asumiskulut ei nouse juurikaan vaikka sähkökin tulee maksuun..

Kai teillä on tarkistettuna lääkkeiden maksukatto? Saatko yh lisän lapsilisään? Voitko hakea lääkemaksujen takia vammaistukea jommalle kummalle? Kaikki ei näistä tiedä.

Vierailija
156/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Taatusti asun halvemmin kuin joku Helsingin keskustassa asuva, mutta ei tuo nyt olekaan vertailukelpoista koska mä asun satojen kilometrien päässä Helsingistä pienessä muuttotappiokunnassa. 

Ap"

Muuttotappiokunnassa asut, mutta niin kalliissa talossa, että 1400 euroa ei riitä elinkuluihin?

Kylläpä oli hyvä valinta, hahahaaa!

Onko sulla joku päävika? Lainanlyhennys korkoineen melkein 500€. Siihen päälle kaikki muut talon kulut. Talvella voi kaukolämpö olla yli 300€, sähköönkin menee talvella enemmän. Aika idiootti pitää suoraan sanottuna olla, jos kuvittelee, että 1400€ on ihan hyvä summa vaikka asuisi muuttotappiokunnassa. Talo ei ole mikään kallis, mutta ei se myöskään mikään ilmainen ole. Sun kaltaisten persesilmien kannattaisi pitää päänsä kiinni kun ei selvästikään ole mitään tajua mistään mitään.

Ap

Vierailija
157/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskoja kyllä nää veijarit, jotka ovat sössineet elämänsä ja tulevat sitten tänne mankumaan apua. Tulos on aina sama - mikään neuvo ei kelpaa. Ja sitten kun sen täysin vääristyneen ja idioottimaisen ajatusmaailman paljastaa, niin alkaa hillitön raivoaminen, haukkuminen ja kiroilu. Ja mikään ei muutu, mikä ei toki ole tarkoituskaan.

Sä tässä hauska idiootti olet kun näet mun aloituksessa, että mangun apua. Mä en ole kyllä pyytänyt yhtään mitää apua enkä mitään neuvoja. Kannattaisi harjoitella sitä luetun ymmärtämistä. Totta helvetissä vittuilen takaisin kun mulle soitetaan suuta eikä osata lukea mitä kirjoitan. Mitäs olette noin stnan tyhmiä lukutaidottomia persereikiä.

Niin mikä ei muutu? Mähän koko ajan maksan velkoja ja tilanne ei tule kestämään mun loppuelämään. Vain sun pienessä päässä sä kuvittelet tuollaista. 

Ap

Vierailija
158/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko on tilille säästää osaa koska en mä mistään laatikosta mitään laskuja maksa.

Ap

Vierailija
159/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jäi aloituksesta pois, että sukkien yms. tekemiseen menee oma aikansa ja kokoaikainen työ rajoittaa tätä. Nyt juuri aloitin uuden sukkaparin koska on kahdet joulumyyjäiset tiedossa ja pitää olla myytävää. Korvakoruja saan tehtyä nopeasti kunhan vain aina saan idean minkälaiset teen. Lisäksi mietin, että ennen joulua voisi sinapilla olla kysyntää. Myös saaristolaisleivät on haluttuja jouluksi ja niitä voi pakastaa. 

Ap

Menevätkö nuo oikeasti kaupaksi?

No tietenkin menee. En kai mä nyt kaappien täytteeksi noita tee. Hyvänen aika.

Ap

Vierailija
160/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko on tilille säästää osaa koska en mä mistään laatikosta mitään laskuja maksa.

Ap

Toki ainakin itsellä löytyisi kyllä varmasti tuttuja ja sukulaisia, jotka maksaisi laskun minun puolesta, jos antaisin rahan saman tien käteisenä kouraan ja hieman vaivanpalkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan