Joo omaa tyhmyyttä joutua ulosottoon, mutta onhan tämä hermoja raastavaa kun rahat koko ajan vähissä
Saan kuukaudessa palkkaa nettona n.1400€ kun kaikki verot, ulosotto yms. on mennyt. Asun yksin omakotitalossa, joten tekee todella tiukkaa kulujen kanssa. Yritän säästää talvea varten koska kaukolämpöön ja sähköön menee enemmän. Toki tilille ei voi liikaa säästää koska muuten ulosotto vie rahat.
Rahat on koko ajan tiukilla ja pitää omasta ruoasta tinkiä. En halua kuitenkaan luopua talosta väliaikaisen tilanteen vuoksi. Pyrin kasvattamaan näiden myymieni tuotteiden näkyvyyttä, että saisi enemmän myyntiä. Vielä pitäisi jaksaa panostaa somesivustoon jonka kautta tehdä myyntiä. Näiden tuotteiden myynnistä tulevat tulot on vaihtelevia.
Olen siis kokopäiväisessä työssä ja haluan kyllä veloista eroon. Siksi tässä töitä tehdäänkin.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun kannattaisi myydä se talo, maksaa velka pois, ja muuttaa vuokralle kerrostaloon?
Miksi pitäisi jos ap kerran kuitenkin pystyy menonsa maksamaan? Lisäksi talot menee tänä aikana huonosti kaupan ja eiköhän ap:lla ole talostakin velkaa. Jäisikö asuntolainan jälkeen mitään enää? Lisäksi miksi ke
Oletko Ap laskenut montako sukkaparia pitää saada kudottua ja myytyä ennenkuin 30t on maksettu takaisin? Arvelisin että pari tuhatta ehkä, ja silloin pitää myydäkin niiitä päätoimisesti, helposti kirppikset loppuu kesken.
En näkisi että ongelma ratkeaa muuten kuin iltatyöltä jos sellainen onnistuu esim perheen puolesta.
Koska työnsaanti on nihkeää tällä hetkellä (riippuu tietysti mitä ap osaa) niin onkohan muuta vaihtoehtoa kuin vuokrata talo joksikin aikaa ulos ja a
Ei ap sukilla maksa velkaa, vaan palkasta 2886 e, josta menee ensin verot ja sitten ulosotto, eli montaa sataa ei kuussa lyhene.
Jos oikein ymmärsin (suoraan ap ei sanonut) niin sukka- ja leipärahat on pimeää tuloa, eli käyttörahaa. Muuten ne menisi ulosmittaukseen.
Ap: Velkajärjestelyä kannattaa yrittää. Yleensä se kestää 3 vuotta, joskus 5 jos on paljon velkoja, en tiedä katsotaanko 30 000 isoksi määräksi, ehkä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi tehdä tiukkaa jos saa 1400€ nettona ja elää yksin, eli menot ja kulutus on tosi pienet?
Opettele lukemaan. Mä asun omakotitalossa.
Ap
Tässä kohtaa ketjua tuon persprktiiviä ketjuun.
Olen eläkeläinen ja tuloni ovat lähes satasen vähemmän kuin tuo nettosi, joka sinulle tilille jää. Minulla on jäljellä asuntovelkaa 35k€ ja sen lyhennys kuukaudessa on aika tasan 300€. Näin ollen oma "nettoni" on tuhat euroa kuukaudessa. Asun yksin suurehkossa omakotitalossa, jossa esim kotivakuutus vuodessa lähemmäs tonnin.
Sulla ei hätäpäivää ole.
Mitä ihmettä sä oikein selität?!?!? Sä et tiedä mun kuluista, joten pidä suusi kiinni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun kannattaisi myydä se talo, maksaa velka pois, ja muuttaa vuokralle kerrostaloon?
Miksi pitäisi jos ap kerran kuitenkin pystyy menonsa maksamaan? Lisäksi talot menee tänä aikana huonosti kaupan ja eiköhän ap:lla ole talostakin velkaa. Jäisikö asuntolainan jälkeen mitään enää? Lisäksi miksi ke
Oletko Ap laskenut montako sukkaparia pitää saada kudottua ja myytyä ennenkuin 30t on maksettu takaisin? Arvelisin että pari tuhatta ehkä, ja silloin pitää myydäkin niiitä päätoimisesti, helposti kirppikset loppuu kesken.
En näkisi että ongelma ratkeaa muuten kuin iltatyöltä jos sellainen onnistuu esim perheen puolesta.
Koska työnsaanti on nihkeää tällä hetkellä (riippuu tietysti mitä ap osaa) niin onkohan muuta vaihtoehtoa kuin vuokrata talo joksikin aikaa ulos ja a
Voi luoja. Missään en kirjoittanut, että sukilla, koruilla yms. maksan velkoja!!!! Äly hoi hemmetin tollo! Ne rahat on ihan elämiseen mitä noista myynneistä tulee! Ja mitkä hiton kirpparit loppuu kesken kun nykyään myynti tapahtuu somessa ja netissä. Äly hoi.
Mä en todellakaan ala tekemään kokopäiväisen työ lisäksi vielä toista palkkatyötä. Nytkin voimat vähissä niin sun mieliksi pitäisi vielä polttaa itsensä loppuun. Enkä edelleenkään vuokraa taloa vaan asun tässä itse! Mä saan maksettua talon kulut niin miksi helvetisssä mun pitäisi muuttaa pois?!?!?!!?!?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska työnsaanti on nihkeää tällä hetkellä (riippuu tietysti mitä ap osaa) niin onkohan muuta vai
Ei montaa sataa? Kyllä mun mielestä on aika paljon kun n.700€ menee ulosottoon joka kuukausi. Velka lyhenee koko ajan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu
Enkä rauhoitu jos aletaan soittamaan suuta ja viisastelemaa. Kuvitellaan tietävänsä kaikki vaikka ei tiedetä. Samaa jankutetaan eikä suostuta tajuamaan, että en ole muuttamassa yhtään mihinkään.
Ap
Miksi ap kirjoitit tämän aloituksen? Olen lukenut vastauksiasi kommentteihin ja ihmettelen kovasti tätä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap kirjoitit tämän aloituksen? Olen lukenut vastauksiasi kommentteihin ja ihmettelen kovasti tätä.
No siinähän ihmettelet.
Ap
Ap olet siis mies kirjoitustyylistäsi päätellen!
Vierailija kirjoitti:
Ap olet siis mies kirjoitustyylistäsi päätellen!
Ai miehenä olen aikuisen lapsen äiti? Mä olen nainen ja sellaiseksi syntynyt. Sä olet idiootti joka kuvittelee tietävänsä kaiken. Huvittavia tuollaiset äm mä jotka kuvittelee, että naiset kirjoittaa vain tietyllä tavalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi tehdä tiukkaa jos saa 1400€ nettona ja elää yksin, eli menot ja kulutus on tosi pienet?
Ap
Sitten on turha vinkua. Itse oman elämäsi pilaat johonkin mökkiin rahasi tuhlaten. Naiset pysyy kaukana talonmiehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sitten on turha vinkua. Itse oman elämäsi pilaat johonkin mökkiin rahasi tuhlaten. Naiset pysyy kaukana talonmiehistä.
Mökki? Ei ole mikään mökki vaan kunnon omakotitaloa. Miksi naisten pitäisi mua heteronaista lähestyä?
Ap
Ap,maksat kyllä tosi kauan 30 000 euron uo-velkaa...jos saat vaan 700 euroa lyhennettyä.. se on tosi vähän. Makselet kovaa korkoa koko ajan. Ilmeisimmin hyvin muuttotappiokunta,kun ei uo ole vaatinut talon myymistä...tai kovin arvoton talo.
Kannattaa miettiä vaihtoehtoja, oot saanut ihan hyviä ehdotuksia. Muutoin tilanne jatkunee pitkään.
Vastaat varmaan,että v*ttujako kuuluu kenellekään. Asenne ratkaisee monet asiat ja sun asenne ei kovin rakentava ole ketjussa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ap,maksat kyllä tosi kauan 30 000 euron uo-velkaa...jos saat vaan 700 euroa lyhennettyä.. se on tosi vähän. Makselet kovaa korkoa koko ajan. Ilmeisimmin hyvin muuttotappiokunta,kun ei uo ole vaatinut talon myymistä...tai kovin arvoton talo.
Jos ei pidä vapaakuukausia, niin 700 €/kk tahdilla (8400 €/vuosi) 30 000 euron ulosottovelka tulee maksettua alle viidessä vuodessa. Tätä laskiessa olen ottanut huomioon ulosoton viivästyskoron (tällä hetkellä 9,5 %). Onko se sitten tosi kauan, on makuasia.
"Ei montaa sataa? Kyllä mun mielestä on aika paljon kun n.700€ menee ulosottoon joka kuukausi. Velka lyhenee koko ajan. Ap""
No joo, lyhenee se, hitaasti kyllä.
Talon vuokraaminen etenkin muuttotappiopaikkakunnalla on aika iso riski ja vuokraemäntänä ap olisi vastuussa korjailuista, mikä saattaa vaatia rahaa, jota siis ei ole.
Lisäksi ulosotto saattaa viedä talon, jos sitä kerran ei käytetä (ap:n) asumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse saan tuon saman UO:N jälkeen. Asun vuokralla 670e ei asumistukea. Asun 9v poikani kanssa ja auto pakosta..ei paljon naurata. On lääkityksiä ja ad/hd lääkitykset lähes 100e joka kuu...nousee pojan lääkityksellä lähes 200 euroon.. ruoasta täytyy tinkiä..on tosi tiukkaa ja usein jätän omat lääkkeet apteekkiin että rahat riittää. Olen yh ja kelan elatustuki saadaan..tiukkaa on. Velatkin lähes sama kuin ap:lla.
Muutamme kerrostalo kolmiosta ritari kolmioon jotta elämänlaatu paranee edes hiukan asumiskulut ei nouse juurikaan vaikka sähkökin tulee maksuun..
Mä en yhtään ihmettele, että olet ulosotossa. Joka ikinen ylimääräinen euro on pois sun ulosotosta ja maksuista. Asumiskulut eivät nouse juurikaan ja samaan hengenvetoon lisäät sähkölaskun. Luulisi, että tuolla älykkyydellä asumiskulut eivät juurikaan nouse tarkoittaa muutaman kympin nousua, ei missään nimessä laskua. Tajuatko ollenkaan, kuinka kallista sähkö on? Varsinkin jossain kolmiossa ja rivitalossa.
ADHD ei ole syy tehdä typeriä päätöksiä elämässä. Nyt olet tekemässä täysin ääliömäisen ratkaisun, vaikka kuinka nostaisi elämänlaatua.
Vierailija kirjoitti:
Talon vuokraaminen etenkin muuttotappiopaikkakunnalla on aika iso riski ja vuokraemäntänä ap olisi vastuussa korjailuista, mikä saattaa vaatia rahaa, jota siis ei ole.
Lisäksi ulosotto saattaa viedä talon, jos sitä kerran ei käytetä (ap:n) asumiseen.
Kyllä, yleensä talo viedään jos siinä ei itse asu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin millähän rahalla ap hankkisi esim. uuden jääkaapin?
Velan ottamista kannattaa välttää viimeiseen asti. Mulla menee kaikki mitä tuleekin, vaikka tienaan nettona 3500€. Ei ulosottoa, mutta pari lainaa.