Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joo omaa tyhmyyttä joutua ulosottoon, mutta onhan tämä hermoja raastavaa kun rahat koko ajan vähissä

Vierailija
06.09.2025 |

Saan kuukaudessa palkkaa nettona n.1400€ kun kaikki verot, ulosotto yms. on mennyt. Asun yksin omakotitalossa, joten tekee todella tiukkaa kulujen kanssa. Yritän säästää talvea varten koska kaukolämpöön ja sähköön menee enemmän. Toki tilille ei voi liikaa säästää koska muuten ulosotto vie rahat.

Rahat on koko ajan tiukilla ja pitää omasta ruoasta tinkiä. En halua kuitenkaan luopua talosta väliaikaisen tilanteen vuoksi. Pyrin kasvattamaan näiden myymieni tuotteiden näkyvyyttä, että saisi enemmän myyntiä. Vielä pitäisi jaksaa panostaa somesivustoon jonka kautta tehdä myyntiä. Näiden tuotteiden myynnistä tulevat tulot on vaihtelevia. 

Olen siis kokopäiväisessä työssä ja haluan kyllä veloista eroon. Siksi tässä töitä tehdäänkin. 

Kommentit (186)

Vierailija
161/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä säästä tilille. Säästä laatikkoon. 

Pakko on tilille säästää osaa koska en mä mistään laatikosta mitään laskuja maksa.

Ap

Toki ainakin itsellä löytyisi kyllä varmasti tuttuja ja sukulaisia, jotka maksaisi laskun minun puolesta, jos antaisin rahan saman tien käteisenä kouraan ja hieman vaivanpalkkaa.

No sä tekisit noin. Mä en ala mainostamaan mun ulosottoa kenellekään eikä ihmiset nykyään käytä niin paljon käteistä.

Ap

Vierailija
162/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli palkkalaskelma ja on mulla on siellä jokin lisä tullut palkkaan ja sen ansiosta kuukausipalkka noussut melkein 90€. Ei siitä toki verojen, ulosoton yms. jälkeen paljon jää käteen, mutta aina parempaan suuntaan joka euro.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskoja kyllä nää veijarit, jotka ovat sössineet elämänsä ja tulevat sitten tänne mankumaan apua. Tulos on aina sama - mikään neuvo ei kelpaa. Ja sitten kun sen täysin vääristyneen ja idioottimaisen ajatusmaailman paljastaa, niin alkaa hillitön raivoaminen, haukkuminen ja kiroilu. Ja mikään ei muutu, mikä ei toki ole tarkoituskaan.

Mä olen aina ihmetellyt näitä jotka näkee kaikki aloitukset avun mankumisena ja neuvojen pyytämisenä. Mäkin olen joskus tehnyt tänne aloituksen jossa purkasin mieltäni ja alkoi sadella kaiken maailman neuvoja. Yhden yhtäkään kysymystä en aloituksessa esittänyt enkä pyytänyt neuvoja. Sitten kun vastasin asiallisesti, että en ole neuvoja kysynyt ja teen asiat kuten itse haluan ja aloitus oli mielen purkamista, niin näillä neuvojilla menee herneet nenään ja tiuskitaan kun mikään ei kelpaa. No kun en mä kysynyt edes mitään apua ja neuvoja. Ei kysynyt tämänkään ketjun aloittaja. 

Opetelkaa ihmiset ymmärtämään lukemanne. Kauhealla kiireellä rynnätään pätemään eikä tajuta, että ei ketjun aloittaja edes kysynyt mitään apua. Sitten maristaan, että no joku toinen voi saada tästä apua ja samalla vedetään vesimelonit nenään kun ketjun aloittaja ei halua teidän upeita neuvoja. :D Aihe kuin aihe niin aina löytyy teitä pätijöitä.

Vierailija
164/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miks et ota miestä sinne kaveriksi? Siitä olis apua moneenkin asiaan

Vierailija
165/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap miks et ota miestä sinne kaveriksi? Siitä olis apua moneenkin asiaan

Miksi mun pitäisi mies ottaa vain tuon vuoksi? Rakkaudellako ei oo sulle mitää merkitystä? Vaikka joku sopiva mies löytyisi, niin en mä kyllä kovin herkästi ota tähän ketään asumaan eikä muutenkaan yhteen muuteta heti. Todella typerä tuo sun ehdotus ja olet selvästi pihalla todellisuudesta.

Ap

Vierailija
166/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko on tilille säästää osaa koska en mä mistään laatikosta mitään laskuja maksa.

Ap

Kun vaan kirjoitit, että tilille ei voi säästää kun ulosotto vie. Maksa laskut tililtä ja nosta loput käteisenä. Jos jotain jää, laita jemmaan.

Vierailija
167/186 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kun vaan kirjoitit, että tilille ei voi säästää kun ulosotto vie. Maksa laskut tililtä ja nosta loput käteisenä. Jos jotain jää, laita jemmaan.

Tilille ei voi liikaa säästää. Säästössä tilillä saa olla puolitoista kertaa suojaosuus. 

Ap

Vierailija
168/186 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoo palkkansa nousseen ja joku pölvästi alapeukuttaa sitäkin. Mitä ihmettä? 🤣

Vierailija
169/186 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme kiroilua ja haukkumista ketjussa. Koettakaa nyt käyttäytyä vaikka rahavaikeuksista kyse onkin. 

Idiootit voisi jättää kommentoimatta kun mistään mitään ei ymmärretä. Yksi ihmetteli miten ei muka ap pärjää noilla tuloilla, mutta ei ääliö tajunnut, että ap asuu omakotitalossa. Toinen ihmetteli miten voi olla noin pienet tulot. Kolmas käskee myymään talon ja muuttamaan vuokralle. 

Monet ei vaan ymmärrä elämän realiteetteja. Jos menisi velkaneuvontaan, satavarmasti ammatti-ihmiset tekisivät AP:lle ihan samanlaisia ehdotuksia.

Aikuiselämässä joutuu tekemään kompromisseja ja ratkaisuja, jotka eivät ole kivoja. Ei voi vaatia että asuu omistusasunnossa ja vielä omakotitalossakin. Jos haluaa velat pois, pitää osata luopua niistä asioista, joissa kulut ovat korke

No jos siitä talosta saa ehkä sen verran, että saa vain asuntolainan maksettua, tulos on aika +-0. Vuokratkin on suht korkeita. Riippuen talosta vuokraan voi mennä enemmän rahaa kuin talon käyttökustannuksiin. Eli ei välttämättä ole järkeä myydä taloa, jos sillä ei saa ulosottoa maksettua eikä muutkaan kulut pienene. 

Vierailija
170/186 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi tietää, että montako neuleohjetta tämä yksi viisastelija on itse suunnitellut? Kirjoituksistaan päätellen ei yhtäkään. Kuten ap tuossa kirjoitti niin neuleohjeen suunnittelu ei ole mikään pikkujuttu vaan se vie aikaa ja pitää tietää mitä tehdä. Mäkin teen paljon sukkia ja voin sanoa, että ei olisi musta suunnittelemaan ohjeita. 

Ja ilmaisia neuleohjeita on netti täynnä.

Vierailija
171/186 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskoja kyllä nää veijarit, jotka ovat sössineet elämänsä ja tulevat sitten tänne mankumaan apua. Tulos on aina sama - mikään neuvo ei kelpaa. Ja sitten kun sen täysin vääristyneen ja idioottimaisen ajatusmaailman paljastaa, niin alkaa hillitön raivoaminen, haukkuminen ja kiroilu. Ja mikään ei muutu, mikä ei toki ole tarkoituskaan.

Ei kai ap ollut apua vailla

Vierailija
172/186 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tuohon ulosottosummaan saada muutosta ?

Mitä tarkoitat?

Ap

Soita sille ulosottomiehelle/naiselle ja kysy. Sen numero ja nimi sekä soittoaika löytyy siitä ulosottopaperista minkä saat. Ihmisiä mekin ollaan.

Vierailija
173/186 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tuohon ulosottosummaan saada muutosta ?

Mitä tarkoitat?

Ap

Soita sille ulosottomiehelle/naiselle ja kysy. Sen numero ja nimi sekä soittoaika löytyy siitä ulosottopaperista minkä saat. Ihmisiä mekin ollaan.

Huoh. Ei se kysyminen mitään auta kun ulosmittaukseen on omat pykälänsä. Rajoitusta voi hakea joksikin aikaa hyvästä syystä ja mulla ei sellaista syytä nyt ole. Kyllä mä nyt helkutti vieköön tiedän yhteystiedot sinne, ei mun tarvitse tuollaisessa neuvoa. 

Ap

Vierailija
174/186 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ap ollut apua vailla

Jotkut idiootit ei osaa lukea. Monessa aloituksessa tullaan antamaan neuvoja vaikka sellaisia ei ole kysytty ja sitten suututaan kun näiden neuvojen aivopierut ei kelpaa. 

Vierailija
175/186 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi tietää, että montako neuleohjetta tämä yksi viisastelija on itse suunnitellut? Kirjoituksistaan päätellen ei yhtäkään. Kuten ap tuossa kirjoitti niin neuleohjeen suunnittelu ei ole mikään pikkujuttu vaan se vie aikaa ja pitää tietää mitä tehdä. Mäkin teen paljon sukkia ja voin sanoa, että ei olisi musta suunnittelemaan ohjeita. 

Ja ilmaisia neuleohjeita on netti täynnä.

No tämä. Pelkästään Novitan sivuilta niitä löytyy vaikka kuinka paljon. Siihen päälle vielä Ravelryt yms.

Vierailija
176/186 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain myytyä yhdet villasukat hintaan 30€. Tarkkaan kaupassa katsoin mitä ostin, että sain useammalle päivälle ruokaa. Kuiva-aineita ei tarvinnut vielä täydentää.

Ap

Vierailija
177/186 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jäi aloituksesta pois, että sukkien yms. tekemiseen menee oma aikansa ja kokoaikainen työ rajoittaa tätä. Nyt juuri aloitin uuden sukkaparin koska on kahdet joulumyyjäiset tiedossa ja pitää olla myytävää. Korvakoruja saan tehtyä nopeasti kunhan vain aina saan idean minkälaiset teen. Lisäksi mietin, että ennen joulua voisi sinapilla olla kysyntää. Myös saaristolaisleivät on haluttuja jouluksi ja niitä voi pakastaa. 

Ap

- Saaristolaisleivät ovat suurta herkkua kyllä meilläkin!

Vierailija
178/186 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että velallinen saa maksuvapaita kuukausia tietyn määrän vuodessa kun anoo. 

Vierailija
179/186 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun palkan ulosmittaus on jatkunut vähintään vuoden velallinen saa anoa maksuvapaita kuukausia.

Vierailija
180/186 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloraja ulosmittauksessa velallinen saa automaattisesti 3 vapaakuukautta ja siihen lisäksi voi anoa lisäkuukautta? Pitääkö tämä paikkansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi