Joo omaa tyhmyyttä joutua ulosottoon, mutta onhan tämä hermoja raastavaa kun rahat koko ajan vähissä
Saan kuukaudessa palkkaa nettona n.1400€ kun kaikki verot, ulosotto yms. on mennyt. Asun yksin omakotitalossa, joten tekee todella tiukkaa kulujen kanssa. Yritän säästää talvea varten koska kaukolämpöön ja sähköön menee enemmän. Toki tilille ei voi liikaa säästää koska muuten ulosotto vie rahat.
Rahat on koko ajan tiukilla ja pitää omasta ruoasta tinkiä. En halua kuitenkaan luopua talosta väliaikaisen tilanteen vuoksi. Pyrin kasvattamaan näiden myymieni tuotteiden näkyvyyttä, että saisi enemmän myyntiä. Vielä pitäisi jaksaa panostaa somesivustoon jonka kautta tehdä myyntiä. Näiden tuotteiden myynnistä tulevat tulot on vaihtelevia.
Olen siis kokopäiväisessä työssä ja haluan kyllä veloista eroon. Siksi tässä töitä tehdäänkin.
Kommentit (109)
Talousvaikeuksista selviämistä kannattaa toki yrittää, mutta kyllähän se on ihan yksi vaihtoehto sekin että luovuttaa.
Menee viranomaisten luokse ja sanoo että tehkää mitä pitää, itse en jaksa. Sanokaa sitten mihin minä ja lapset pitää mennä minäkin päivänä.
Korvakotruilla ja joululimpuilla ei saa tuollaisia velkoja kuitattua enää.
Vierailija kirjoitti:
Eläinten- tai lastenhoitoa, satunnaisesti?
Ei AP:n kaltaiselle idiootille eläimiä tai lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoitteenmuutoksen takiakin voi joutua ulosottoon. Postille tehty muutos ei välittynyt vakuutusyhtiölle, kun heillä kuulemma eri kanava. Onneksi ehdin matkalta kotiin selvittämään asiaa. Kukapa tämän tietää mitä postia kukin käyttää, kun niitäkin alkaa olla jo useita. Olkaa tarkkana..
Ja juuri äsken Telia laittoi perintään laskun, jota ei oltu koskaan edes lähetetty minulle. Olin palauttanut ja peruuttanut tilaamani kapineeen. Telian sisäinen info ei ilmeisesti toiminut. Asiakkaan pitää olla enemmäm kuin tarkkana ja aina kotona - matkalle lähtiessäsi ole erityisen tarkka.. Onneksi ei näissä tapauksissa ulosottoon asti päädytty.
Sinne ulosottoon päätyminen vie ainakin kaksi kuukautta ja sieltäkin tulee ensin lasku, jolla summan voi maksaa. Ja eiköhän nykyään kaikki hoida laskunsa e-laskuina.
Nykyään monet yritykset laittavat laskut heti eräpäivän mentyä suoraan perintäfirmoihin, jotka eivät aina noudata lakia. Tästähän on ollut mediassakin juttua. Joskus sattuu virheitäkin. Jos velkojayritys meneekin yhtäkkiä konkkaan, niin laskut voi mennä tosi nopeasti ulosottoon. Onhan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulosotossa vapaita kuukausia voi hakea jonkin verran. Yksi mahdollisuus on velkajärjestely, katso se myös.
En tiedä kuka tätä velka järjestelyä oikein saa, mutta en ainakaan minä ole saanut. Kolme kertaa hakenut ja ikinä ei onnistunut. Töitä tein kahteen eri paikkaan, että saisin järjestelyn. Luovutin ja olen jo hyväksynyt sen, että koko elämäni on loppuun saakka köyhyyttä.
Miten niin loppuelämäsi? Velathan vanhenevat, kun ne ovat olleet tarpeeksi pitkään ulosotossa.
Niin velkojan laadusta ynnä muusta riipuuen menee 15-25 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on näitä ulosottovelallisia aina välillä kertomassa hankaluuksistaan. Ihmisillä on yllättävän vähän myötätuntoa, aina ruvetaan syyttelemään omasta tyhmyydestä. Siihen tilanteeseen voi kuitenkin joutua kuka tahansa, varsinkin tällaisina aikoina.
Mutta tässä meillä on velallinen, joka puurtaa vielä ekstratöitä selvitäkseen tilanteestaan! Minusta tällainen on tosi kunnioitettavaa. Toivotan aloittajalle tsemppiä mitä suurimmassa määrin! Kauanko maksuohjelmasi kestää, näkyykö jo valoa tunnelin päässä?
Ulosottoon joutuminen tarkoittaa sitä, että on sössinyt raha-asiat, ei sinne noin vain jouduta. Ainakaan omasta tuttavapiiristä ei kyllä kukaan ole ulosotossa.
Kuka tahansa voi joutua ulosottoon, kun oikein
Olet väärässä. Kaikilla ei ole säästöjä eikä sijoituksia. Ja ulosotto voi todella tulla yllättäen kuten selitin usealla tavalla. Esim niin että et saa eri syistä tietoa siitä ettei lasku ole maksettu ja ulosottoon menossa.
Vaikka muutossa, posti menee ilmoituksesta huolimatta vanhaan osoitteeseen ja uusi asukas heittää sen roskiin. Itse asuin yhdessä asunnossa ja sinne tuli koko ajan edellisen asukkaan postia ml. noita ulosottomaksuja vaikka asiasta oli ilmoitettu postille. Siinä kai syynä, ettei henkilö ollut tehnyt osoitteenmuutosta postiin.
Voi olla avioerotilanne jossa toinen osapuoli lupaa maksaa jotain yhteisiä maksuja, muttei teekään sitä, eikä kerro siitä, antaa vaan mennä ulosottoon.
Tai on kyseessä nuori ihminen, joka ei edes ymmärrä miten systeemi toimii.
Paljon on tilanteita, joita sullekin voi tulla elämässä vastaan, et vaan vielä tajua sitä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi tehdä tiukkaa jos saa 1400€ nettona ja elää yksin, eli menot ja kulutus on tosi pienet?
Opettele lukemaan. Mä asun omakotitalossa.
Ap
Miksiet tee toista työtä, että maksat ulos-otot nopeammin tai myy taloasi?
OPETELKAA LUKEMAAN! Mähän teen toista työtä! Ja mitä hemmetin järkeä myydä talo väliaikaisen tilanteen vuoksi ja myyntirahoilla saisi kuitattua ehkä juuri ja juuri talovelan????
Ap
Järki olisi siinä, että sulle säästäyisi rahaa, jolla voit lyhentää sitä ulosottovelkaa. Lisäksi kun muuttaisit halpaan kerrostaloasuntoon, niin sulta säästyisi rahaa kuukauden menoistakin, koska sähkölasku olisi pienem
Mä en todellakaan ala väliaikaisen tilanteen vuoksi muuttamaan mihinkään paskaan kerrostaloon! Lopettakaa jo tuo jankutus. Mä saan maksettua talon kulut eikä ole teiltä pois.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Korvakotruilla ja joululimpuilla ei saa tuollaisia velkoja kuitattua enää.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Koruilla yms. saan lisää rahaa esim. ruokaan ja laskuihin. Äly hoi taas.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon sitä velkaa on ulosotossa?
Jos asut talossa yksinäsi, niin eikö sieltä voisi yhden huoneen vuokrata jollekin?
Hyi helvetti. Tekisitkö itse noin? Tuskin.
Jos olisin ulosotossa ja rahat tiukalla, saattaisin hyvinkin harkita. Olen nuorempana asunut vanhan mummelin alivuokralaisena, eikä siitä mitään traumoja jäänyt.
Ennemmin vuokraisin ylimääräistä tilaa jollekin kuin kärvistelisin kauheassa rahapulassa.
No sä olet sä ja mä olen mä. Lopeta jo tuo jankutus huoneen vuokraamisesta. Mä en sitä tee ja sillä selvä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kiroilua ja haukkumista ketjussa. Koettakaa nyt käyttäytyä vaikka rahavaikeuksista kyse onkin.
Idiootit voisi jättää kommentoimatta kun mistään mitään ei ymmärretä. Yksi ihmetteli miten ei muka ap pärjää noilla tuloilla, mutta ei ääliö tajunnut, että ap asuu omakotitalossa. Toinen ihmetteli miten voi olla noin pienet tulot. Kolmas käskee myymään talon ja muuttamaan vuokralle.
Monet ei vaan ymmärrä elämän realiteetteja. Jos menisi velkaneuvontaan, satavarmasti ammatti-ihmiset tekisivät AP:lle ihan samanlaisia ehdotuksia.
Aikuiselämässä joutuu tekemään kompromisseja ja ratkaisuja, jotka eivät ole kivoja. Ei voi vaatia että asuu omistusasunnossa ja vielä omakotitalossakin. Jos haluaa velat pois, pitää osata luopua niistä asioista, joissa kulut ovat korke
Mä saan talon kulut maksettua, joten mikä tässä on nyt teillä ongelmana? En muuta yhtään mihinkään ja sillä selvä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun kannattaisi myydä se talo, maksaa velka pois, ja muuttaa vuokralle kerrostaloon?
Miksi pitäisi jos ap kerran kuitenkin pystyy menonsa maksamaan? Lisäksi talot menee tänä aikana huonosti kaupan ja eiköhän ap:lla ole talostakin velkaa. Jäisikö asuntolainan jälkeen mitään enää? Lisäksi miksi kerrostaloon? Etkö ole kuullut rivareista?
En ole koskaan kuullut rivareista, onko ne sukua rintsikoille? Jos valittaa rahapulaa, mutta asuu mahdollisimman kalliisti, niin olisihan se järkevää karsia asumiskuluja. Pässi 🙄
Itse olet pässi kun käsket ihmisiä muuttamaan pois kodistaan vaikka pystyvät maksamaan menot. Et sä muiden asumisesta päätä.
Miten niin en pysty maksamaan menoja? Talon kulut maksan kaikki. Tingin sitten muusta. Miksi ihmeessä muuttaisin pois VÄLIAIKAISEN tilaneen vuoksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun kannattaisi myydä se talo, maksaa velka pois, ja muuttaa vuokralle kerrostaloon?
En todellakaan ala väliaikaisen tilanteen vuoksi myymään rakasta kotia! Hyvänen aika! Ja miksi ehdotat kerrostaloa? Mä vihaan kerrostalossa asumista. Rivitalo vähän pienempi paha, mutta en halua sellaiseenkaan. Mielummin tingin ruoasta yms. kuin alan myymään taloa. Mulla on myös talosta velkaa eikä myymisen jälkeen jäisi niin paljon rahaa, että sillä maksettaisiin talovelka ja ulosottovelat pois. Eikä tätä taloa saisi helpolla myytyä koska kyse muuttotappiokunnasta.
Ap
Huomaa miksi olet veloissasi. Ja luultavasti olet vielä pitkään.
Huomaa, että sä et tajunnut yhtään mitään mitä mä kirjoitin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No minullepa jää 200-300€/kk laskujen jälkeen kuussa ja on muuten vähän raavittava persettä jotta pystyy budjetoimaan syömiset. Vaikka yksin asunkin, tiukkaa tekee.
6-10 euroa ruokaan joka päivä. Meillä on toi käytössä 3 hengelle. Aina kun ei ole töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minullepa jää 200-300€/kk laskujen jälkeen kuussa ja on muuten vähän raavittava persettä jotta pystyy budjetoimaan syömiset. Vaikka yksin asunkin, tiukkaa tekee.
6-10 euroa ruokaan joka päivä. Meillä on toi käytössä 3 hengelle. Aina kun ei ole töitä.
Mä tein tänään ruoan johon meni n. 5€. Syön siitä kolmena päivänä päivällisen. Töihin otan vain leipää evääksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinten- tai lastenhoitoa, satunnaisesti?
Ei AP:n kaltaiselle idiootille eläimiä tai lapsia
Mun raha-asiat ei liity mitenkään mun kykyyn huolehtia lapsista ja eläimistä. En ole myöskään idiootti. Olen aikuisen lapsen äiti ja mulla on kissa. Elämä ei aina mene niin kuin suunnittelee eikä se tee kenestäkään idioottia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi tehdä tiukkaa jos saa 1400€ nettona ja elää yksin, eli menot ja kulutus on tosi pienet?
Oletko täysi idiootti? 1400€ nettotulot on pienet jos asuu omakotitalossa.
Kukaan ei varmaan ole pakottanut asumaan omakotitalossa? Oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei pakota, mutta en mä ala väliaikaisen tilanteen vuoksi myymään taloa. Eikä täällä muuttotappiokunnassa taloja helposti myydä. Mun valinta asua tässä eikä pitäisi kaivella teidän perseitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei pakota, mutta en mä ala väliaikaisen tilanteen vuoksi myymään taloa. Eikä täällä muuttotappiokunnassa taloja helposti myydä. Mun valinta asua tässä eikä pitäisi kaivella teidän perseitä.
Ap
Mitä sä sit odotit kun tänne kirjoitit? Ihastelua, että voi kun olet urhea kun selviydyt pienillä rahoilla haastavassa tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele lukemaan. Mä asun omakotitalossa.
Ap
Tässä kohtaa ketjua tuon persprktiiviä ketjuun.
Olen eläkeläinen ja tuloni ovat lähes satasen vähemmän kuin tuo nettosi, joka sinulle tilille jää. Minulla on jäljellä asuntovelkaa 35k€ ja sen lyhennys kuukaudessa on aika tasan 300€. Näin ollen oma "nettoni" on tuhat euroa kuukaudessa. Asun yksin suurehkossa omakotitalossa, jossa esim kotivakuutus vuodessa lähemmäs tonnin.
Sulla ei hätäpäivää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi jos ap kerran kuitenkin pystyy menonsa maksamaan? Lisäksi talot menee tänä aikana huonosti kaupan ja eiköhän ap:lla ole talostakin velkaa. Jäisikö asuntolainan jälkeen mitään enää? Lisäksi miksi ke
Oletko Ap laskenut montako sukkaparia pitää saada kudottua ja myytyä ennenkuin 30t on maksettu takaisin? Arvelisin että pari tuhatta ehkä, ja silloin pitää myydäkin niiitä päätoimisesti, helposti kirppikset loppuu kesken.
En näkisi että ongelma ratkeaa muuten kuin iltatyöltä jos sellainen onnistuu esim perheen puolesta.
Koska työnsaanti on nihkeää tällä hetkellä (riippuu tietysti mitä ap osaa) niin onkohan muuta vaihtoehtoa kuin vuokrata talo joksikin aikaa ulos ja asua pienimmässä mahdollisessa asunnossa vuokralla? Tai peräti myydä talo ja ostaa joku vähän halvempi tilalle, siinä on nopeasti 30t kasassa.
Järki olisi siinä, että sulle säästäyisi rahaa, jolla voit lyhentää sitä ulosottovelkaa. Lisäksi kun muuttaisit halpaan kerrostaloasuntoon, niin sulta säästyisi rahaa kuukauden menoistakin, koska sähkölasku olisi pienempi, ei olisi kiinteistäveroa, ei jätemaksua, yms.
Saisit velkasi maksettua pois nopeammin ja voisit sen jälkeen alkaa järjestämään elämääsi puhtaalta pöydältä.