Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka kolmas suomalainen on käyttänyt huumeita, miksi joka kolmas ei ole narkkari ?

Vierailija
06.09.2025 |

Väitänkin että hyvin harva jää huumeisiin koukkuun, kuten ei jää kovin moni meistä alkoholiinkaan. 

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, 5-10% todellisuudessa, nettikyselyissä vastaillaan läpällä että on käyttänyt.

Oikeasti moni vastaa ettei käytä vaikka käyttää kun seuraukset kiinni jäämisestä ovat kohtuuttomia. Ei ne sakot vaan ne muut seuraukset kuten potkut töistä. Yksikään tuntemani käyttäjä ei ole myöntänyt käyttöään missään kyselyssä. Olen varma että käyttö on suurempaa kuin kyselytutkimukset sanovat sen olevan.

Vierailija
22/124 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka ovat addiktiolle herkkiä, jäävät koukkuun oli aine viiva, viina tai liima. Toisilla käyttö pysyy koko elämän viihdekäyttönä, aineesta riippumatta. 

Kun miettii että yli miljoona suomalaista viihdekäyttää, niin ongelmakäyttöä pitäisi olla huomattavasti ENEMMÄN mikäli huumeet olisivat niin vaarallisia kuin väitetään.

Se olisi kiva tietää kuinka usein tai harvoin voi käyttää ilman että se väitetään ongelmaksi? Virallisesti kun koko viihdekäyttöä ei ole olemassa. Sehän on vale kun suurin osa on viihdekäyttöä. Ongelmakäyttö vain näkyy pahemmin vaikka ongelmakäyttäjiä on paljon vähemmän kuin viihdekäyttäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka ovat addiktiolle herkkiä, jäävät koukkuun oli aine viiva, viina tai liima. Toisilla käyttö pysyy koko elämän viihdekäyttönä, aineesta riippumatta. 

Kun miettii että yli miljoona suomalaista viihdekäyttää, niin ongelmakäyttöä pitäisi olla huomattavasti ENEMMÄN mikäli huumeet olisivat niin vaarallisia kuin väitetään.

Huomautan, että tuohon miljoonaan on sisällytetty myös alkoholin viihdekäyttö, ettei joku nuorisolainen luule huumeidenkäytön olevan  normaalia ja ongelmatonta.

Vierailija
24/124 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kaksi kertaa polttanut marihuanaa. En jäänyt koukkuun. Monella jää vain kokeilun asteelle.

Minäkin Peukkua jo vuoden käyttänyt. Ei mitään ongelmaa.

Mä kans. 5. Peukku best.

Vierailija
25/124 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan alkoholia ja olen täysin absolutisti, mutta yhden nimeltä mainitsemattoman lääkkeen vaikutuksesta tykkäsin. En silti sitä ota koska

- ei terveydellistä syytä

- en ota riskiä että tottuisin siihen

Vierailija
26/124 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joka kolmas ei ole käyttänyt huumeita.

Ap toki on, mutta hän onkin nisti

Ap on teppo, joka pn ollut kannabispsykoosissa vuodesta 1998 lähtien.

Vierailija
27/124 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksen käyttö johtaa lähes aina sekakäyttöön ja tällöin kannabispsykoosia on vielä vaikeampi hoitaa 😱

Vierailija
28/124 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tepon kirjoitus. 

ei siis mitään haittoja kannabiksesta 😂

https://keskustelu.suomi24.fi/t/9552640/rytminen-joulutarina

Vierailija
29/124 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi kiva tietää kuinka usein tai harvoin voi käyttää ilman että se väitetään ongelmaksi? Virallisesti kun koko viihdekäyttöä ei ole olemassa. Sehän on vale kun suurin osa on viihdekäyttöä. Ongelmakäyttö vain näkyy pahemmin vaikka ongelmakäyttäjiä on paljon vähemmän kuin viihdekäyttäjiä.

Sanoisin ennemminkin että määrä ja persoona ovat ne, jotka määrittävät ongelmallisuuden. Kerran kymmenessä vuodessa on liikaa, jos annos on liian suuri ja persoona väärä, ja henkilö tekee jotain tyhmää. Mutta sitten jos on erittäin hyvä persoona eikä ongelmia synny, on ihan ok käyttää isokin annos vaikka kerran vuodessa. Tällöin se "kuinka usein" muodostuu kriittiseksi tekijäksi. 

Oma ajatukseni päihteistä on, että ne joilla esiintyy ongelmakäytöstä alkon kanssa, esim. riitoja, tappeluita, pettämisiä, omaisuusrikoksia, liian tiheää käyttöä, tm. niin silloin myös huumeiden käytöstä seuraa ongelmia.

Vierailija
30/124 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksen käyttö johtaa lähes aina sekakäyttöön ja tällöin kannabispsykoosia on vielä vaikeampi hoitaa 😱

Jos tuo olisi totta suomessa olisi satojatuhansia kovien huumeiden sekakäyttäjiä.

Vierailija
31/124 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, 5-10% todellisuudessa, nettikyselyissä vastaillaan läpällä että on käyttänyt.

Oikeasti moni vastaa ettei käytä vaikka käyttää kun seuraukset kiinni jäämisestä ovat kohtuuttomia. Ei ne sakot vaan ne muut seuraukset kuten potkut töistä. Yksikään tuntemani käyttäjä ei ole myöntänyt käyttöään missään kyselyssä. Olen varma että käyttö on suurempaa kuin kyselytutkimukset sanovat sen olevan.

Älä yleistä omaa tuttavapiirisi koskemaan muita. 

Käyttö on ikävä kyllä ja yllättävää kyllä yleistynyt etenkin nuorten lapsettomien aikusten keskuudessa, vaikka useimmat kai heistäkin vastustavat ihmiskauppaa ja ammattirikollisuutta niin alan tuotteet kyllä kelpaavat. Mitä julkkikset edellä sitä wannabet perässä.

Useimmat heistä kohtaavat lopulta elämänhallintaa, riippuvuutta. terveyttä ja rahaa koskevia ongelmia, koska päihteet nyt ovat sellaisia. Ja etenkin rikollisten myymät epämääräiset kemikaalit. 

Vierailija
32/124 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tepon kirjoitus. 

Tämähän oli oikein hieno tarina! 

Vierailija
33/124 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä omaa tuttavapiirisi koskemaan muita. 

Käyttö on ikävä kyllä ja yllättävää kyllä yleistynyt etenkin nuorten lapsettomien aikusten keskuudessa, vaikka useimmat kai heistäkin vastustavat ihmiskauppaa ja ammattirikollisuutta niin alan tuotteet kyllä kelpaavat. Mitä julkkikset edellä sitä wannabet perässä.

Useimmat heistä kohtaavat lop

Miedompia päihteitä, siis kannabista, aika moni kasvattelee ihan omissa kotioloissaan ja jakelee kavereilleen. Siinä ollaan vielä aika kaukana ihmiskaupasta.

Vierailija
34/124 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomautan, että tuohon miljoonaan on sisällytetty myös alkoholin viihdekäyttö, ettei joku nuorisolainen luule huumeidenkäytön olevan  normaalia ja ongelmatonta.

No hohhoijaa alkoholin viihdekäyttäjiä on varmaan pari - kolme miljoonaa.

Vierailija
35/124 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, täähän se on. Otan tramalia muutaman kerran vuoteen endokipuihin. Oon ostanut kadulta, eli oon kriminaali ja laittomasti huumaavan lääkkeen käyttäjä. Joskus olen saanut reseptillä, ja olisin voinut laillisesti sitä vetää useamman kerran päivässä päiviä putkeen, mutta en sitä tehnyt vaan säästin pahimpiin kipuihin.

Sama juttu bentsojen kanssa. Tosin oon ostanut myös niitä kuuluisia loleja, joita myös muutaman kerran vuoteen uneen rauhoittumiseen kun unilääkkeet on pannassa.

Mitä tässä nyt ollaan sit?

Vierailija
36/124 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, täähän se on. Otan tramalia muutaman kerran vuoteen endokipuihin. Oon ostanut kadulta, eli oon kri

Niin, virallisestihan sinut luokitellaan huumerikolliseksi. Sitten ihmetellään kun on niin paljon työelämän ulkopuolella olevia kun pahimmista kivuista ja kriiseistä ei saisi enää päästä yli lääkkeiden avulla (toimimattomia ja haitallisia mielialalääkkeitä saisi kyllä vedellä niin paljon kuin sielu sietää.) Mieluummin makuutetaan kotona työkyvyttömänä, tosin eihän täällä töitäkään enää ole kuin osalle.

Suurin osa ns. normaaleista ihmisistä ei osaa/kykene hankkimaan lääkkeitä katukaupasta ja toki tuossa joutuu ottamaan sen riskin ettei voi olla 100% varma mitä saa. Itse en ehkä uskaltaisi mutta olenkin onnekas kun mulla on fiksu työterveyslääkäri, menee siis miedointa Opamoxia max. pienin purkki vuodessa kroonisten hermokipujen aiheuttamaan pahimpaan ahdistukseen ja unettomuuteen. Näin on menty menestyksekkäästi jo 6 vuotta annoksen nousematta. Aina on se riski että lääkäri vaihtuu johonkin "kaikista rauhoittavien käyttäjistä tulee narkkareita" -typerykseen.

Vierailija
37/124 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan kokeillut mitään huumetta. Sen sijaan lääkärin määräämiä rauhoittavia olen käyttänyt 35 vuotta säännöllisesti. Hyvin olen pärjännyt; korkeakoulutettu, töissä, lapsia, pitkä parisuhde.

Vierailija
38/124 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumeiden kanssa KAIKKI käyttö on lain mukaan ongelmakäyttöä, mikä sinänsä on järjen vastaista. Jos käyn festareilla kerran vuoteen ja juon kuusi kaljaa, lisäksi vaikka joka kolmas viikonloppu käyn tanssimassa viinipullon kanssa - mikään riskiraja ei ylity eikä yksikään taho huolestu alkoholinkäytöstäni.

Samalla käyttötiheydellä (kerran vuodessa festareilla kokaiinia ja essoja, lisäksi joka kolmas vkl kokaiinin kanssa tanssimassa) olen narkomaani. Logiikka loistaa poissaolollaan.

Vierailija
39/124 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tepon kirjoitus. 

Nää kannabistyypit on muutenkin aina maanisesti selittämässä kuinka aine ei edes koukuta...

öööööööööö okei... mikähän tuo sun tila sit on

Vierailija
40/124 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIten seuraukset ovat kohtuuttomat?

Jos on pakko saada pää sekaisin lakia rikkomalla niin eiköhän ne seuraukset ole ihan linjassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi