Ei oikein päässy elämäs eteenpäin
Mitäs mä kertoisin. 40v mies olen ja elämä junnannut paljon samassa. Muutama vuosi sit kävi mahtava juttu sain vakituisen työn mutta sitten alko toinen alamäki. Olen vuosia siis juonut alkoholia ja siihen mennyt rahani ja velkaantunut myös. Muutama vuosi sitten alkoi myös peli ongelmat. Velkaa 45 tuhatta ja ei velka lyhene. Auto on täys romu paska. Lapsia ei ole enkä halua. Yritän jotenkin tässä päästä eteenpäin elämäs mutta tuntuu etten pääse. En saa oikein mitään elämässä. Toive ois saada edes joskua uudempi auto, mutta tässä pisteessä nyt vain on.
Kommentit (163)
No antaa olla, ihan sama jos ap ei tahdo/kykene ottamaan apua vastaan. Olisi tuossa iässä jo itse selvittänyt jos tulisi ikinä selvittämään.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä työterveyshuoltoon ja sano että tarvitset apua riippuvuusongelmiin. Siitä se lähtee.
No en pelaa enää. Lopetin.
Vierailija kirjoitti:
No antaa olla, ihan sama jos ap ei tahdo/kykene ottamaan apua vastaan. Olisi tuossa iässä jo itse selvittänyt jos tulisi ikinä selvittämään.
No tuntuu ettei täs pääse eteenpäin!!
No joo ihan sama. Mulla on ongelmia.
Olen jo huomannut et ei oo kavereita ja kukaan ei jaksa minua
Alkoholi päässy vaikuttaan sun aivoihin ja se määrittää sun arkea.Siitä kaikessa on kyse, ei sen kummemasta. Rahapelaaminen kuuluu samaan kuvioon.
Menkää ajelee uusilla autoilla paskiaiset
Vierailija kirjoitti:
Enkä ymmärrä miten ihmiset pystyy ostaa uusia autoja nykyää. Kaikki niin kallista.
Jotkut saa hyvää palkkaa ja bonuksia. Meillä ei oo uutta autoa, mutta pari vuotta vanhan mies osti, kun edellinen hajosi käsiin. Maksoi 47000€ käteisellä, kun oli saanu töistä bonuksia.
Mutta moni ostaa velaksi ja turhan kalliita autoja tuloihin nähden. Monesti se auton arvo voi muutaman vuoden päästä olla pienempi kuin jäljellä oleva velka.
Me ostettiin meidän eka auto vasta kun oltiin nelikymppisiä. Äitini kuoli ja sain pienen perinnön. Ostin 10000€ maksavan Skodan, se oli meidän perheen eka auto. Kyllä tuntui hienolta ajella sillä, en voi kieltää. Kuusi vuotta ajettiin sillä ja seuraava auto olikin sitten jopa 15000€ auto. Nykyisin ihmiset ei suostu noin halvoilla ajelemaan, mutta me tykättiin ja ajettiin sillä seitsemän vuotta, kunnes korjaamo nosti kädet pystyyn.
Jos on työpaikka, niin silloin pystyy kyllä päättämään mihin rahansa käyttää ja voi tehdä valintoja, joilla saa omasta elämästä paremman.
Soittele velka ja talous neuvontaan ja kysele vähän heiltä neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi päässy vaikuttaan sun aivoihin ja se määrittää sun arkea.Siitä kaikessa on kyse, ei sen kummemasta. Rahapelaaminen kuuluu samaan kuvioon.
Siihen menny varmaa 20 tuhatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä ymmärrä miten ihmiset pystyy ostaa uusia autoja nykyää. Kaikki niin kallista.
Jotkut saa hyvää palkkaa ja bonuksia. Meillä ei oo uutta autoa, mutta pari vuotta vanhan mies osti, kun edellinen hajosi käsiin. Maksoi 47000€ käteisellä, kun oli saanu töistä bonuksia.
Mutta moni ostaa velaksi ja turhan kalliita autoja tuloihin nähden. Monesti se auton arvo voi muutaman vuoden päästä olla pienempi kuin jäljellä oleva velka.
Me ostettiin meidän eka auto vasta kun oltiin nelikymppisiä. Äitini kuoli ja sain pienen perinnön. Ostin 10000€ maksavan Skodan, se oli meidän perheen eka auto. Kyllä tuntui hienolta ajella sillä, en voi kieltää. Kuusi vuotta ajettiin sillä ja seuraava auto olikin sitten jopa 15000€ auto. Nykyisin ihmiset ei suostu noin halvoilla ajelemaan, mutta me tykättiin ja ajettiin sillä seitsemän vuotta, kunnes korjaamo nosti kädet pystyyn.
Sori en ymmärrä
Ihan ekaksi lopetat juomisen ja pelaamisen. Siitä se lähtee pikkuhiljaa.
Ei mulla varaa 200 € kk lyhennykseen
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään käydä baareis
Vierailija kirjoitti:
Elän sit näin
Se on täysin sallittua! Ei ole pakko elää tietyn kaavan mukaan.
Sain ap:sta jo ketjun alussa melko yksinkertaisen vaikutelman mutten viitsinyt kommentoida sitä etten vaikuttaisi ilkeältä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään käydä baareis
No eihän sille sitten mitään voi 🤷
Ota yhteyttä työterveyshuoltoon ja sano että tarvitset apua riippuvuusongelmiin. Siitä se lähtee.