~*~ Kultainen 60-luku vko16 *~
[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia
Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella
Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa
Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.
Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.
Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06 (hyvällä menestyksellä).
vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06 ja 3/07. Asustamme Uudellamaalla.
Levinia ' 69; mies ´66
lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!
Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.
mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.
Pinkerton
Meillä on tällä hetkellä kaksi leikki-ikäistä, toinen heistä vielä hiukan taapero. Mahassa kolmas vipeltäjä tulossa. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)
Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi
Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.
Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.
Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.
Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.
syystoive, 39 v. mies 40, 5 lsta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.
Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.
Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.
Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.
mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..
Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.
Salome haluaa lisätä itsensä kuumeilijoihin. Ikää jo reippaasti yli 40. Meillä on kaksi pientä lasta ja minä (enemmän kuin mieheni) kuumeilen vielä sitä kolmatta. Kokemusta on tuulimunasta ja keskenmenosta.
Angeliq1 -68 vuosimallia, yhden lapsen (-01) mamma. Avoliitossa ja mies on nuorempi. Asun alle 50 000 asukkaan kaupungissa, jonne muutin viitisen vuotta sitten.
Riina67 hakeutumassa siunattuun olotilaan. 3 lasta, keskenmenojakin ollut.
Plussanneet 60-lukulaiset:
Teti la 20.2.07, poika syntyi .2.07
Emmi la 25.3.07, tyttö syntyi 4.4.07
Tale68
Pinkerton
Mutkala-65
Panjo?
Sonjaemma 11.6.07
Senniina 27.6.07
Valdevina 21.7.07
niisku65
Yllätysäiti
Levinia
syystoive
Pietu
Isotikru
Kommentit (108)
Täälläpä sitä olen nyt minäkin, ilmeisesti toivottoman vanha ja huonokuntoinen ja vaikka mitä saamaan lapsia, mutta laitoin tonne etusivulle jo tarinani. Siis pian 40v, mies saman ikäinen, koirakin on ja taloa rakennetaan maalle. Lapsia ei vain tule, ehkä ollaan 10v ja vähän enemmänkin ajasta jäljessä. Nyt siis kuukautiset ovat neljä päivää laskujeni mukaan myöhässä ja menen huomenna labraan. Haikailin niitä ensi oireita, minkälaisia voisivat olla? Meillä tehtiin täsmäisku edellisien kuukautisien jälkeen, joten on aivan mahdollista olla raskaana, kuitenkaan en tohdi uskoa sen todennäköisyyteen. Viime syksynä oli varhainen keskenmeno ja se yllätti täysin, en tiennyt mitään koko raskaudesta. Ainoa, mitä jälkikäteen ajattelin, oli jatkuva vessassa käynti, yölläkin 3x. Senkin tajusin vasta jälkeen päin. No, nyt ollaan siis myöhässä, todennäköisyys olemassa, maha on kuin ilmapallo, vessassa käynti jatkuvaa. Mitä vielä pitäisi olla?
Pitkään taustailleena täytyy kyllä nyt aktivoitua ja yrittää tulla mukaan näin ihanaan joukkoon. Toivottavasti tilaa löytyy.....
Taustaa sen verran että lapsia kaksi ( 2v. ja 5v), minä melkein 40, mies jo parhaan matkaa yli.
Mies on kuumeillut jo vuoden verran ja itse olin kovasti sitä mieltä että tämä lapsiluku saa riittää, mutta, mutta.....mitä se kevät ja aurinko saakaan aikaiseksi......
Kolme viikkoa sitten iski kamala ja ihana vauvakuume....käytin tilaisuutta hyväksi... ja nyt piinailen pp 11.
Omasta mielestä oireita on vaikka muille jakaa, mutta en oikein jaksa uskoa että olisi heti tärpännyt.
Mukavaa ja aurinkoista viikkoa kaikille!
pippuri
Kiitos Emmi peukuista, mutta en aio testata siis vielä tulevana viikonloppuna, vaan vasta seuraavana. Jos vain Luoja suo (eli lapsiperheessä tarkoitaa, että kukaan ei sairastu), olisi tarkoitus lähteä korkkaamaan mökkikausi vappua edeltävänä viikonloppuna. Kesämökki on minulle ja miehelleni hyvin rakas paikka. Olen perinyt sen vanhemmiltani, jotka käyttävät sitä yhä myös aika paljon, koska asuvat miltei vieressä. Tässä alituiseen vaihtuvien asuntojen ja joskus työpaikkojenkin maailmassa se mökki symboloi meille pysyvyyttä. Ennen meitä ollut ja jälkehemme jää. Mieheni on kosinut minua siellä mökillä ja jotenkin tuntuisi ihanalta, jos nyt voisin lisätä mökin tunnemuistoihin yhden plussamuiston.
Valitettavasti ei vaan ole yhtään sen sorttisia oireita, että mitään olisi tulossa. Eilen illalla tosin alavatsassa pulputteli jännän tuntuisesti, mutta se ei ole oire mistään muusta kuin ilmavaivoista :-( Tiedän kokemuksesta, sillä vastaavaa on ollut aikaisemminkin. Tunne on vaan niin samankaltainen kuin ne ihan ensimmäiset höyhenenkeveät pikkujalan potkaisut, että aina moisia tuntiessai kaipaan niin kovasti vielä yhtä raskautta.
Ani: Kerroit viestissäsi, että vauvakuume tekee ihan fyysisesti kipeää. Todella tuttu tunne! Nyt on olo psyykkisesti parempi kuin syksyn ja talven pimeinä päivinä, mutta niiltä ajoilta muistan elävästi sen kouristavan tunteen rinnassa, kun niin kauheasti halusi edes triplaoosta tuplaooksi, mutta mies oli järkähtämätön eissään. Itselläni myös sama ongelma kuin sinulla, että vauvakuumeen kanssa kipuilin (kipuilen?) sitä, mikä minusta oikein isona tulee. Hoitovapaa päättyy tämän vuoden lopussa ja jos en siihen mennessä ole uudestaan raskaana, niin ei auta kuin paluu entiseen. Minulla on siis jossain tuolla noin, oikeiden ihmisten elämässä, ura ja työkavereita, jotka odottavat innoissaan töihin paluutani. Että sitten alolitetaan se ja tämä uusi iso projekti. Ja tällä hetkellä on todellakin evvk ihan kaikkeen töihin liittyvään. (Sanoo henkilö, joka oikeastaan nytkin tekee töitä, mutta freelancerina kotitoimistossa. Nyt voin olla itse oma pomoni ja rajoittaa töiden määrän siihen, minkä ehdin n. kolmena päivänä viikossa.)
Peltsimetsurille suuren suuret onnittelut!!
Mä olen ihan loppu, töissä on ollut kamalan rankkaa ja illat on olleet täynnä hulinaa sekä eilen että maanantaina. Tänään vähän rauhallisempaa, ihan normaalit kotihommat vaan.
En muistanut painaa dementianappia, joten en muista yhtään mitä piti kirjoittaa. Sen verran kerron omaa napaani, että eilisen aamun jälkeen ei olekaan tullut mitään vuotoa... näinhän mulla yleensä menkat alkaakin, eli tämän logiikan mukaisesti sitten huomenna aamulla herään siihen, että vuodan ihan kunnolla. Mutta mutta, TAAS mielessä käy sitten se yksi vaihtoehto. Tää on niin syvältä. Toisaalta vatsassa tuntui just nyt tätä kirjoittaessa niin tuttu menkkamainen vihlaisu, että eiköhän se vuoto sieltä kohta jatku...
Palailen ehkä myöhemmin illalla... pitää mennä.
Niin, tervetuloa uusille!!
wemppa
Taas meni yö perseelleen, mutta se nyt ei ollut mikään uutinen.
Tervetuloa mukaan ximona ja pippuri. Ximonalta kysyttävä, että mihinköhän kirjoitit tarinasi, kun en osannut sitä mistään bongata? Noihin ensioireisiin en oikein osaa sanoa, kun itselläni alkuraskaus oli hyvinkin oireeton. Sen muistan, että toinen nänni oli turvoksissa ja tissit sivuilta vähän kipeät, palelua ja nuhaista oloa iltaisin. Pahoinvointi alkoi vähän myöhemmin ja siinäkin selvisin aika helpolla. Tärkein merkkihän on tuo menkkojen myöhästyminen. Tosin minä en koskaan tiennyt, onko ne myöhässä vai ei kun kierto heitteli 24-36 päivän välillä..Mulla on aina ollut kovat pms-vaivat, jotka raivostuttavasti muistuttivat raskausoireita. Halpaan meninkin aika monta kertaa ja tänne sitä pettymystäni aina purin. Mihinkään " ennakko-oireisiin" ennen menkkojen poisjääntiä en ole sen koomin uskonut ja tämän raskauden testasin joskus kp35 tienoossa. Tein muuten sellasen testin, johon tuli plussan kuva. Oisko ollut sitten clearblue.
Wempalle toivon parasta ja sitä, että kakka-akka ei kiusaisi, vaan tulis sitten kunnolla, jos on tullakseen.
Kelan päätös tuli tänään ja kai se on ihan oikein. Laskettiin -05 tuloista, kun ne ennen vuorotteluvapaata eivät olleet 20% suuremmat. Näin arvelinkin käyvän. Helkkari, että se paperi on sekanen. Luku muuttuu niin monta kertaa ja näyttää sit palkan jälkeen kuitenkin aika pieneltä. Pitäis saada tuo pirssi maksettua, että voisin rauhassa velattomana loisia hoitovapaalla ja luoda anovia katseita yläkertaan toisen toukan toivossa:-) Meilläkään ei ehkäisyä oteta käyttöön. Mitä suotta, kun edellinen pilleriresepti on vm93 ja tulos on tässä..Vuosi pitäis kai odotella, että pääsee hoitoon uudestaan? En usko, että " koviin" hoitoihin lähdetään, mutta jos tuota clomi+inssiyhdistelmää kokeilis vielä. No just joo. Saatetaan nyt tämä Ernesti ensin maailmaan ja mietitään sitten.
Tänään hain kaverilta lainassa olleet vaunut ja asia alkaa jotenkin konkretisoitumaan. Äippäavustus on tilillä kuun lopussa ja pitäis miettiä, mihin sen käytän. Kantoliinan ajattelin hankkia ja siihen lohkeekin iso osa.
Ei kai tässä sitten muuta tällä kertaa.
S ja E rv30 tasan.
Ajatelin jo tuossa matkalla kurvata apteekin kautta ostamaan rt-testin, mutta kun " mukamas" oireet jostain syystä loppuivat niin ajattelin
olla ostamatta.
Voi tätä odottamisen tuskaa....meillä takana lapsettomuus taustaa ja
sen takia olen vähän skeptinen näin luomusti raskautumista ajatellen.
Toisaalta moni asia on osoittanut että silloin kun sitä vähiten odottaa,
alkaa raskaus jotenkin helpommin.
Toivossa on hyvä elää, jos täti ei kurvaa kylään ennen la, niin sitten teen testin.
Nyt sotkottamaan lapsille iltapuuroa, huomiseen,
Pippuri
ja inhottavia työongelmia, jotka jatkuu vaan.
Peltimetsurille onnittelut, taitaapi tulla joululahja?
Niin, ja kaikille uusille tervetuloa joukkoon.
Ihan ensimmäisenä - Peltimetsurille miljoona kiloa onnea ja rutistuksia, ja vauvaliimaa sekä tarrasukkia tuohon n. 40-rv ajalle !!! Ihanaa, ihanaa, ihanaa että plussia satelee .. Ja kultaisia vauvoja syntyy .. !!!
Ullrikelle testionnea viikonloppuun !!! bdbdbd !!!
Pietulle rv-10-onnittelut !!!
Ja Pinkertonin aika alkaa olemaan loppusuoralla:-)) Toivotaan, ettei menisi paljoa LA:n ohitse, ne on kurjia ne ' päivät'
Ani-sorry etten kommentoinnut tuota ' masista' mutta täällä myös yksi sellaiseen taipuvainen. Se on kurjaa, ja onneksi itsellä se kestää yleensä vain sen 1-2 päivää, ja sitten alkaa olo paranemaan, mutta ikävää se on. Muistan, että kerran kirjoitit, että tykkäät kuunnella muita ja olet sellainen ' kotipsykologi' mäkin olen sellainen ' kotipsykologi' eli kuuntelen mielelläni muita ja muiden ongelmia/traumoja, mutta itse en helposti kerro omista suruistani/ongelmista muille vaan kätken ne tämän viilipyttykuoren alle. Anywayt, hankalatkin matkat kuuluvat ihmisen elämään ja ne vain täytyy jotenkin sinnitellä !!! Koita jaksaa ystävä hyvä .. Paljon virtuaalihaleja sinne teidän suunnalle !!!
Ja Senniina, ai että mitkä hörönaurut sait aikaiseksi-prööt-pröötillä- mutta älä liian paljon päästele ;-)) No kuitenkin koita kestää tuon närästyksen ja kaasun kanssa, ja untakin olisi hyvä saada varastoon, enne kuin Ernesti on maailmassa. Ja todella kurja tuo miehesi siskon tilanne !!!
Ja Wempukasta tuli täysikäinen-38v- wautsi wau, meinaatko juhlistaa ko. vuosipäivää viikonloppuna ? Mä liityn vasta marraskuussa samaan kastiin ..
Teti, en mäkään haluaisi jättää tiinuskaa ainokaiseksi, eihän se ole lapselle hyväksi, mutta se loppu onkin sitten taivaan isän käsissä, mitä tapahtuu, mutta ehkäisyä ei hankita, katsotaan mitä tulee .. Miten teillä isukki ottaa lapsen hoitoon osaa ?
Ei me pelattu perinteistä, se oli sellaista kuivaharjoittelua niin kuin yleensä pelikauden avajaisissa tehdään. Mulla tiputtelee edelleen sitä jälkivuotoa, loppusuoralla on, mutta aion odottaa siihen lääk.tark. saakka, että luvan kanssa saa alkaa harrastamaan ;-))
Tiina-neiti oli eilen kuin herranterttu, saatiin itsekin levätä, ja yökin meni kohtuu hyvin vaikka kahden tunnin välein noustiin syömään ja siivoamaan kakkivaippoja, mutta ne kaksi tuntia nukkui hyvin. Nyt oli kolme tuntia hereillä ja vihdoinkin sammui ja nyt nukkuu ruusunnuppusuu töröllään. Tytöt, tiina on tasan kaksi viikkoa tänään, niin se aika vain rientää. Nimeä ollaan pohdiskeltu, ja jotakin ollaan löydettykin :-))
Nyt tellun ääreen ! Kaikille terkkuja t. emmi ja tiinu 2vkoa