~*~ Kultainen 60-luku vko16 *~
[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia
Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella
Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa
Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.
Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.
Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06 (hyvällä menestyksellä).
vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06 ja 3/07. Asustamme Uudellamaalla.
Levinia ' 69; mies ´66
lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!
Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.
mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.
Pinkerton
Meillä on tällä hetkellä kaksi leikki-ikäistä, toinen heistä vielä hiukan taapero. Mahassa kolmas vipeltäjä tulossa. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)
Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi
Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.
Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.
Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.
Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.
syystoive, 39 v. mies 40, 5 lsta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.
Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.
Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.
Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.
mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..
Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.
Salome haluaa lisätä itsensä kuumeilijoihin. Ikää jo reippaasti yli 40. Meillä on kaksi pientä lasta ja minä (enemmän kuin mieheni) kuumeilen vielä sitä kolmatta. Kokemusta on tuulimunasta ja keskenmenosta.
Angeliq1 -68 vuosimallia, yhden lapsen (-01) mamma. Avoliitossa ja mies on nuorempi. Asun alle 50 000 asukkaan kaupungissa, jonne muutin viitisen vuotta sitten.
Riina67 hakeutumassa siunattuun olotilaan. 3 lasta, keskenmenojakin ollut.
Plussanneet 60-lukulaiset:
Teti la 20.2.07, poika syntyi .2.07
Emmi la 25.3.07, tyttö syntyi 4.4.07
Tale68
Pinkerton
Mutkala-65
Panjo?
Sonjaemma 11.6.07
Senniina 27.6.07
Valdevina 21.7.07
niisku65
Yllätysäiti
Levinia
syystoive
Pietu
Isotikru
Kommentit (108)
Kiitos emmi synnytyskertomuksesta. Ei voi mitään mutta aina noissa lopuissa tulee tippa silmään,on ne niin koskettavia nuo lasten syntymät. Mukavaa että saat yösi nukuttua ja levättyä myös päivällä.
Ah,kun saisi niitä tiinuskan tuoksuja vähän nuuhkailla....
Ankkis ja hyryhysy,koskas te testaatte? Peukkuja paljon. Olikos muita piinailijoita? Minulla meni niin nopsaan pääsiäisen ajan lista etten lahopää kaikkea muista. Illallakaan en konelle sitten enää jaksanut.
Senniinan aamukampa harvenee,hienoa. Olikos sulla laskettu aika 28.6 vai muistinko väärin? Se sattuu olemaan meidän toisen tytön syntymäpäivä.
Ani ja minea,teille molemmille onnea tulevaan kiertoon. Ja minea oli tosi hyvä että sait ajan gynelle,jospa sieltä tulisi vielä lisä apuja.
Oma tila on samassa. Etova olo jatkuu puolesta päivästä nukkumaan saakka, pahentuen iltaa kohti. Mutta en valita jos se tarkoittaa että kaikki on mahassa ok. Perjantaina olisi sitten neuvola heti kahdeksalta. Voi kun kuulisi sydänäänet se helpottaisi paljon. Nyt on viikkoja 9+1 ja pe siis 9+3. Tosin silloin ultrassa 6+ risat viikkoja oli ultran mukaan joitakin päiviä enemmän mutta menen sen ovistikutuksen mukaan.
Nyt on paiskittava töitä kun vielä voi. Iltapäivä menee ihan harakoille.
-pietu-
Tervehdys listalaiset. Olen seuraillut listaanne ja muistaakseni jopa kerran tilanteestani kirjoitellutkin, silloin ninimerkillä Minä vaan. Päätin nyt vaihtaa nimimerkin Ullrikeen (kahdella ällällä, kun yhden ällä Ulrike oli jo varattu ;-) ja aloittaa ehkä hieman aktiivisemman seurailun.
Lyhyesti minusta. Minä ja ukkokulta ollaan synnytty jo vuonna 1964, joten taidetaan olla listan ikäpressoja. Perheessä on entuudestaan kaksi poikaa, vm -03 ja -04.
Itselläni on ollut vauvakuume käytännössä koko ajan mieheni tapaamisesta lähtien. Nykyisen kuopuksen syntymän jälkeen mies sanoi ison EIn. Minä taas koin raskauden ja synnytyksen ja varsinkin tietenkin sen vauvan niin ihanana, että vauvakuume senkun kasvoi lapsiluvun tuplaantuessa. Ensimmäinen vuosi synnytyksen jälkeen meni vielä ihan järkevästi, kun imetys ja järkikin sanoivat, että ei nyt ihan heti uutta vauvaa. Ei sitä tällä iällä sentään ihan ihmeitä jaksa. Nyt kulunut vuosi on sen sijaan ollut aivan kamalaa kuumeilua. Jopa Stockkan Hulluilla päivillä meinasi tulla tippa silmään, kun eksyin vauvanvaateosastolle. Useampi yö on itketty aina ovulaation aikaan ja viimeistään mensujen alkaessa. Ja mies vieressä on vihaisena kääntänyt kylkeä ja uhannut avioerolla, jos en lopeta märisemistä.
Helmikuun alussa lopetin sitten pillereiden syönnin. Ehdin niitäkin syömään reilun vuoden verran. Imetysaikana en suostunut ylimääräisiä kemikaaleja napsimaan. Liekö pillereiden syönnin lopettamisen vaiko päivien pitenemisen seurausta, koko loppuvuoden vaivannut masennus tuntui helpottavan. Vaan vauvakuume ei. Muutamakin kerta taas keskusteltiin mieheni kanssa ja ehkä jonkinlaista lähentymistä tapahtui.
Eilen illalla sitten lähinnä ilmoitin miehelleni, että ovis on huomenna ja minä haluan suojaamatonta seksiä. Nyt. Heti. Mieheni ilmoitti, että ok, mutta sillä ehdolla, että yritystä jatketaan vain neljän kierron ajan ja sen jälkeen hän menee katkaisuttamaan piuhansa. Että tämmöinen tapaus. Enpä tiedä, että itkeäkö vaiko nauraa. Yhtäältä, aikaisemmat raskaudet ovat alkaneet ensimmäinen ekasta, toinen tokasta kierrosta, joten chansseja on. Toisaalta, kun nyt kaksi vuotta olen elättänyt haavevauvaa sydämessäni, millä minä pystyn sen sitten kesän lopussa mihinkään hautaamaan? Koska stressi on tunnetusti pahin hedelmöityksen estäjä, tässä tapauksessa lienisi kaikkein parasta heittää kalenterit roskikseen ja antaa luonnolle mahdollisuus. Itken sitten kesän lopussa jos on itkettävää.
Kiitos jo etukäteen kanssasisarille, jotka luette tätä kirjoitusta ja toivottavasti tuleviakin. Tulette olemaan ainoita, jotka pääsevät tilannetta seuraamaan, sillä vaikka minulla muutama hyvä ystävä onkin, en oikein tunne voivani kertoa tästä tilanteesta heille. Jotenkin häpeän sitä, että olen pakottanut mieheni yrittämään vielä kolmatta lasta. Eihän sitä nyt enää tällä ikää saa moisesta haaveilla. Eikä saisi pakottaa toista johonkin, jota toinen ei tahdo. Jotenkin vaan omituisen vakaasti uskon, että jos Luoja minulle vielä yhden kultakimpaleen suo, niin kyllä sille vielä löytyy tilaa miehenikin sydämessä.
Nyt en ehtinyt vielä kauheasti lukemaan teidän muiden viestejä, mutta ehkä tässä tutustumaan puolin ja toisin. Vielä tunti sitten satoi räntää maan valkeaksi ja nyt paistaa aurinko siniseltä taivaalta. Sellaista se on elämäkin. Toivottavasti.
Aurinkoista kevättä kaikille toivotellen
Ullrike
Emmille ensinnäkin sylintäydeltä onnea pienestä tummatukkaisesta prinsessasta!!! Synnytyksesi ei tosiaankaan kuulostanut " läpihuutojutulta" , mutta hienosti selvisit :)) Nauti vauva-ajasta täysin rinnoin (HAH, sanan varsinaisessa merkityksessä :) ), koska ensimmäinen puolivuotta menee kuin unessa ja tosi nopsaan. Oikein paljon onnea vielä kerran :))
Wemppa: toivottavasti kurkkukipusi on mennyt ohi, ja olet ottanut jälkeen selkävoiton saapuvasta lenssusta :) Mitähän ne sun massunippailut voisi olla? Toivottavasti enteilevät jotain positiivista :))
Kiva oli kuulla Isoteestäkin :) Ikävä tuo närästys. Rennie tosiaan auttaa (muttei sadan kilsan päästä), ja sitähän saa popsiakin raskaana ollessa. Syömingeillä pystyy asiaan jotenkin vaikuttaan, muttei kuitenkaan kokonaan poistamaan. Mitkäs on sun ärveet nyt ja koska menet neuvolaan (vai oletko jo käynyt... lahopää ei muista)?
Pinkerton: toivottavasti seesteinen olosi jatkuu tänäänkin :) On se muuten kumma, miten nuo keittiön kodinkoneet voivatkin olla ajastaan jäljessä: ei mene meidänkään sumppikeitin käskystä päälle, puhumattakaan lieden kyvystä tehdä ruokaa pelkästää keittokirjan kuvaa näyttämällä. :) MUTTA, nyt on kuulemma ihan aikuisten oikeesti tullut markkinoille sellainen pyykinkuivausrumpu, josta vaatteet tulee ulos ihan sileinä ( tai siis pitää ne itse sieltä kaivaa), ei tarvitse silittää. Sen verran vielä vaatisi sekin kehitystyötä, että tulisivat ulos viikattuina ja pomppisivat kaappiin :) Noh, näitä ihmeitä odotellessa pitänee edelleen turvautua omaan itseensä :)
Minea: Yritän parhaani mukaan saada sua sieltä suosta ylös *hiiiiiiioppp*, mutta onhan se niinkin, että aikansa se vie ennenkuin on itse valmis nousemaan. Hyvä että sait ajan gynelle. Minäkin kävin menneellä kierrolla gynellä selvittämässä kroppani tilaa, ja jotain uutta tietoa tulikin. Mutta kyllä tämä samassa tilanteessa oleminen kuukaudesta toiseen masentaa aika rankasti. Mutta eiköhän me ne plussat vielä jossain vaiheessa saada. :))))
Pietu: voi harmin harmi tuota sun pahaa oloa :( Olet kuitenkin jaksanut käydä töissä, se on hatunnoston arvoista!!! Jos neuvolassasi on uudenaikaisempi dobbler, niin sydänäänet voivat hyvinkin kuulua :) Eipä sulla noin voimakasta pahoinvointia olisi, jos massussasi ei olisi kaikki kunnossa!!! Toivottavasti norjankurssi oli sen verran intensiivinen ettet joudu sitä enää toistamaan :))
Ullrikelle tervetuloa!!!! Sinullahan on, sanoisinko mielenkiitoinen tilanne. Hienoa, että miehesi on " tullut vastaan" vauvakuumeeseen, mutta tuo neljä kiertoa/kuukautta on " haasteellinen" . Hyvä jos olet aikaisemmin helposti raskautunut (siitähän minä en tiedä mitään :) ), joten jospa nytkin tärppäisi pian. Se on totta että stressaamalla mahdollisuudet heikentyvät, mutta jospa olisitkin paremmalla pinnalla ja hermolla varustettu kuin minä, ja pystyisit menemään " soitellen sotaan" ja katsomaan miten käy :) Onnea yritykseen oikein paljon ja tervetuloa tänne meidän joukkoon. Pinoamme seuranneena olet kaiketi huomannut että täällä meitä lyylejä on joka lähtöön, jotkut ovat jo nousseet junaan, jotkut päässeet perille *vilkuttaa emmille* ja sitten me jotka vielä seisomme asemalla.
Senniinalle vielä synnytyksistä: esikoistyttöni synnytyksen jälkeen (13h) oli aivan taju kankaalla ja sängyllä kärrättiin osastolle. Pakko oli maata eka vrk, istuminen ei tullut kysymykseensään. Toisesta tytöstä (10h) kärräsin tytön itse osastolle ja olin elämäni kunnossa, pystyin istumaan ja tanssinutkin olisin jos olisi ollut musaa. ELI aasinsiltana siihen, että luulin iän myötä synnytyksen olevan vaikeampi ja toipumisen hitaampi, mutta onneksi oli aivan päinvastoin :)
Omasta navasta sen verran että johan oli ihme tätsy :o Normaalisti vuodan 2-3 päivää ja sitten toiset 2-3 tiputtelee. Nyt vuoto kesti 1½ päivää ja tiputtelu toisen mokoman. Pelkään että olen kaikki munikseni käyttänyt ja vaihdevuodet hiipivät jo ovella. *KÄÄK* NOh, tikut nakkaan minäkin mäkeen tälle kierrolle, katsotaan sitten myöhemmin että mikäs niissä oli best före-päivä. Nyt vetään nassuun jotain ruuantapaista.
ANI
ja vielä huominenkin, joten ei juuri ehdi palstailemaan.
Emmin synnytystarinaa lukiessa sai kyllä pyyhkiä silmänurkkia, vaikka ei homma mennytkään ihan niin kuin somissa synnytysvideoissa.
Koita Pietu kärvistellä vielä muutama viikko, kyllä kuvotus sitten helpottaa.
Tämä odottelu on TODELLA RASITTAVAA ja tänään on pari kertaa pyyhkiessä tullut vähän ruskeata töhkää. Lääkäri sanoi, ettei tihkusta pidä välittää, mutta mites olet välittämättä ja vasta kp24 menossa!
Ani, löytyikö mitään kiinnostavia työpaikkoja?
Olen ollut tehokas tänä aamuna, vein kuopukset eskariin ja vietiin isukin kanssa keskimmäisen neidin polkupyörä takuukorjaukseen ja käytiinpä samalla kaupassakin.
Tälle päivälle olisi ohjelmassa kuopusten vaatekaappien siivous kun pitää tehdä tilaa isommille vaatteille joita eilen käytiin yhden kamun luota kolme jätesäkillistä hakemassa ja tuontiinpa serkuiltakin pohjoisesta..
Pyykkikonekkin saa taas laulaa aariaansa ja pitäisi mun imurinkin kanssa ehtiä tanssaamaan...
Olotila ei vaan ole mikään huippuhyvä koko aika on kuvottava olotila ja mitään ei tee mieli suuhunsa laittaa..oikein hämmästyttää kun MINÄ SUURI S0KERIROTTA voin olla ilman suklaata ja namusia mutta ilman raikasta feta-salaattia elämää ei oo !!
Hyvä vaan niin kauan kun ei tarvii alkaa kielillä puhumaan niin eipähän paino ainaskaan nouse..
Aikas hiljaista on meidän pinossa ollut, missä te kaikki luuraatte ??
ANKKIKSELLE Tsemppiä piinailuun ja plussasädetystä täältä lähetän !!
ANI kuullostippa imeelliseltä tuo sun tätösen vierailu,,eipä silti olen tässä taannoin itsekkin ihmetellyt sen syksyisen tm.n jälkeen kun vuodot oli niin kesyjä että huh huh entiseen verrattuna kun ei mikään riittänyt!!
Toivotaan että pikaseen tärppää sullakin !!ULL
ULLRIKE tervetuloa mukaan joukkoon. Täällä on kivaa, itsekkin olen jo vuoden tällä palstalla hyvin viihtynyt !!
Toivotaan että eilen olisi tärppi käynyt !!
PIETU jaksuja sen olotilan kanssa huomennahan sulla on neuvola eiks niin ?? Älä murehdi kaikki on ok ja nuo sun oireet jotka on erilaiset kun pimuja odottaessa viittaavat siihen, että sieltä olisi pikku-prinssi tulossa !!
EMMILLE JA TIINUSKALLE Vilkutuksia ja nauttikaa nyt olostanne perheenä, se on niin ainutlaatuista aikaa !!
MINEA hyvä että sait ajan gynelle, kyllä ne asiat siellä alkaa selvitä !!
WM minkäslainen on olotila, toivotaan ettei olisi lentsua vaan jotain muuta : -) pidän täällä peukut ja varpaat ylhäällä !!!
Nyt on lopeteltava ja aettava ihan aikuisten oikeesti tekemään jotain hommia ennenkuin eskarilaiset palaavat ja sitten on piru irti kun eivät haluaisi luopua rakkaista vaate-rievuistaan..
Palaan illemmalla...
Isotikru rv8+1 ????
Ihanaa, kuppi kahvia nenän edessä ja internet + vauva ' vihdoinkin' nukkuu, heh .. Eilen alkoi sellainen kränääminen klo.19 ja sitä kesti klo.24, kunnes päästiin sänkyyn, ja sitten neito heräsikin tasaiseen tahtiin aina kahden tunnin välein imuttelemaan. Oikea tissipeto, tämä tyttö on .. Nännit ruvella, ja nyt olen lansilohia niihin laittanut, vaikuttaa auttavan. Tyttö nukkuu amuisin ja päivisin hyvin, ja ei juurikaan itke, tietenkin hieman avaa keuhkojaan silloinkin, mikä on vain hyvä, mutta kun kello on siinä 19-21 niin sitten alkaa se sellainen kitinä, mutta olen ajatellut, että neidillä on vatsanpuruja. Annoin eilen disfatylia 1x maidon joukossa, ja nyt aamulla rela tippoja, cuplatoniakin kokeiltiin, mutta se on aika hyödytön lääke. Pyykkiä riittää, pyllynpesua jnejne .. Joten oikeassa olitte, oli hyvä, että raskausaika meni hyvin, koska nyt tuo silloin hankittu uni ja energia on tarpeen. Olenkin miettinyt, miten erilaista olisi ollut saada lapsi vaikkapa 25v, kuin 37v. Kättärillä tapasin erään toisenkin esikkomamman, ja hän oli melkein 10v mua vanhempi, hui .. Jotenkin kauhistutti, mutta itse hän oli postitiivisella kannalla. Muutenkin huomasi selvästi sen, ettei nuoria äitejä juurikaan näkynyt vaan me kaikki oltiin välimaastoa 30-40v.
Kiitos kaikille onnitteluista, ja elän täällä hengessä mukana, ja odotan ankkiksen uutisia !!!
Mihinkäs wemppa on kadonnut ?? Ja walo ??
Olikos se Riina tämä uusi kuumeilija(?) Oletteko jo aloittaneet vauvailun vai vasta myöhemmin ? Oliko teillä entuudestaan lapsia ?
Niin löysikö Ani mielekkäitä työpaikkoja ?
Pian syntyy monta uutta kultaista vauvaa-ihanaa .. senniina, sonjaemma, valdevina, isotikru, Pinkerton, pietu, Lavenia jnejne, oliko muita ?? Siis mahtava rykelmä !!! Itse olen ajatellut tuota kakkosen aloittamista, ja kyllähän sitä mielellään pitäisi muutaman vuoden tauon, mutta ikä kun on se este, eli pitääkö laittaa heti pökköä pesään ..
Pietulle vielä superpaljon onnea Nlaan-paljon niitä ihania sydämmenjyskytyksiä !! Kyllä kaikki on hyvin, elä sure etukäteen !!
Kaikille hyvää torstaita .. t. emmi ja tiinuska 8pv
Emmi: ihanaa oli kuulla sinusta ja tiinuskasta :) Kuulostaa ihan " normaalilta" vauva-arjelta tuo kertomasi. Kerroit että nännit on ruvella, oletko tarkistanut tytsin imuotteen? Mulla kävi sama homma jo kättärillä ja kun sitä hoitsulle kummastelin, niin tarkiti tytön imuotteen ja väärähän se oli. Kun korjattiin niin tisutkin meni paremmaksi. ELI, vauvan alahuuli pitää olla lerpullaan alaspäin, jos vauva imee " kuin hampaaton mummo" eli alahuuli on sisäänpäin imuttaessa niin silloin sattuu *auts*. Saatat tämän jo tietääkin, mutta kunhan nyt höpisen :) Koskas pääsette vaunuileen vai oletteko jo korkannut vaunukauden? Ihania vauvapäiviä teille!!
Ankkis ja Emmi kyseli työpaikoista: Kyllä mä yhen hyvän löysin, mutten ole vielä hakenut. Olen päättänyt että menisin töihin vasta elokuussa, joten taitaa työnhaku tässä vaiheessa olla liian aikaista vielä. Mutta kiva on tarjotaa tutkia :)
ANkkikselle kovasti lähetän plussasäteitä ~~~~~~ JOs sulla nyt on kp 24-25, niin minä koopeenä " saat" testata? Eli jos muistan oikein niin se oli ensi tortai vai oliko?? Onks mitään oireita????
Isotikru: samaa aion minäkin tästä alkaa tekemään kun joudan, eli imurin kanssa foxia vetään :) Siitähän on tullut jo mun perinteinen torstaihomma. Tuo maksujen vaatekaappien läpikäyminen pitäisi myös tehdä, mutta pelkkä ajatus ahdistaa. Olet sä aika mimmi kun noin paljon jaksat touhuta vaikka huono olo onkin. Muistathan myös huilia??
Käytiin pikkulikan kanssa aamulla 2 vee neuvolassa, ja eipä ollut yhteistyöhaluinen meitin neiti. Kyttäsi ovella koko ajan että koska voi mennä pois. Sai karmeen huutokohtauksen kun piti mitata pituus. Noh, pois kun päästiin niin oli kuin laululintunen ja höpötteli omiaan. Eipä noista ota selvää. Nyt neiti nukkuu ja mä aloitan tosiaan tämän torstaihommani. Missäs mun silläsiisti -sisko on... wemppiiiiiissssssss!!!!
Sii juu later =)
ANI
Ullrikelle tervetuloa joukkoon mukavaan. Muistankin sinut vanhalta nikiltä.
Emmi,ihania vauvakuulumisia vaikka tietysti nuo iltaitkut väsyttävätkin. Kuitenkin täältä lukiessa haikeana niitä muistelee. Tuossa anin imutekniikassa on muuten perää mutta sen jo saatat tietääkin. Ihania hetkiä teille sinne kotiin. Onko miehesi muuten lomalla myös?
Ani,minä muistan meidän likkojen neuvolat tuossa iässä. Mitä neuvolatäti pyysi tekemään niin varmasti jäi tekemättä. Minä pelkäsin koko ajan että nyt tulee pyyhkeitä ettei lapsi kehity ikänsä mukaan kun ei tee annettuja tehtäviä. Onneksi oli täti ymmärtäväinen ja sanoi että varmaan jo kotona osaakin nämä tehdä. Siinä sitten vakuuttavasti yritti nyökytellä. Ja tottahan se oli; kotona kaikki jutut ja tehtävät onnistu mutta neuvolassa oltiin suut supussa ja äidin sylissä istuivat. Ota niistä selvää.
Hae vaan ani työpaikkaa jo nyt. Kokemusta on kuinka siinä käy....;)
Ankkis,koskas sinä testaat? Älä huoli noista tuhruista,minusta niitä on aika monella raskauden alkuvaiheessa,ennen plussaakin. Peukkuja! Ja jaksuja kursille.
Isotikru,mistä sinä ammennat tuon energian? Heitäppä tännekin yksi korillinen. Pitäisi alkaa leipomaan ensi viikonlopun synttäreille kakkupohjia ja pullia. Onneksi on viikko aikaa. Eilen imuroin ja vähän pyyhin lattioita mutta sitten olinkin illan ihan vaaterissa ja 9 sänkyyn. Äsken yritin juoda työkavereiden kanssa kahvikupin mutta kun ei mene alas niin ei. Sekin varmaan osaltaan väsyttää kun tottunut monta kuppia päivässä juomaan ja nyt ei mene yhtäkään.
Wemppa,mitä kuuluu?
Missäs muut kuumeilijat,walo,minea...?
Huomenna siis neuvola,jännittää ihan kamalasti. Nyt ei voi kun toivoa parasta. Mietin jo tuossa yhtenä iltana että kuinka sitä kestäisi jos taas kaikki menisi niin ei pitäisi. Jotenkin nämä viikot ovat olleet ne kriittiset kaksi kertaa aiemminkin.... No ei voi murehtia etukäteen,sitä otetaan mitä annetaan.
Nyt työn kimppuun.
-pietu-(joka odottaa epätoivoisesti että saisi laittaa raskausviikot nicin perää)
En ole ole kadonnut minnekään, töissä olen ja täällä ei saa olla netissä... Joten pikainen heilutus vaan..
wemppa
Pietulle tsemiä huomisaamun neuvolaan!! Kaikki on hyvin, usko pois. :)Ja tulee sekin aika kun kaffi taas maistuu. Jään odottaan neuvolakuulumisia :)))
Sorppa wemppa.. en taas tajunnut että olet töissä kun viime viikolla täällä meitin kanssa päivisin juttelit. Odotellaan parempia kirjoitusaikoja :))
Jospa mä sitten hakisin sitä työpaikkaa, kun Pietukin sitä ehdotti. Haku päättyy 18.4. joten muutama päivä on aikaa vielä miettiä. Ja ensi viikolla pitää hakea myös pikkulikalle syksyksi hoitopaikkaa, ja sen tulen tekemään i alla fall!! Tuon pikkutermiitin on aika jo mennä muiden lasten joukkoon.
Mä meen taas :)
ANI
Emmille ja miehelle ja Tiinuskalle hurjan lämpimät onnittelut ja kiitos synnytyskertomuksesta. Tuli ihan tippa silmään täällä liikutuksesta!
Rankaltahan tuo kuulosti mutta palkinto oli sen mukainen kun heti olet valmis samaan koitokseen uudestaan! Ihanaa ihanaa!
Ankkikselle tsemppejä piinaukseen! Tuttu tunne - se odottaminen on rasittavaa, kun jotenkin hoidoissa aina on jostain syystä toiveet entistä korkeammalla, ainakin minulla oli.
Minealle ja Anille halaukset, kyllä taas naista koitellaan. Parempia fiiliksiä toivotaan, ainakin Minea oli onneksi saanut gynen ajan.
Pietun neuvolakuulumisia odotellaan, täytyy yrittää huomenna päästä taas kirjautumaan tänne.
Ulrikelle tervetuloa ja peukkuja siihen että tärppäisi tai mies heltyisi hieman pidempään yritykseen. Voisikohan sitä varovasti kysellä että jos ei tärppää niin miksi sitten piuhojakaan turhaan katkomaan? Antaa vain tulla jos on tullakseen - eihän se itse asia siitä muutu jos raskaus alkaa nyt tai kymmenen kuukauden päästä.
Tänne ei ihmeitä, rv 31 puolessa välissä ja masu tanassa kuljetaan. Pääsiäisenä käytiin sukuloimassa Savossa.
Aamukammassa joku 13 päivää kun on pitämättömiä vapaitakin. Kyllä on taas nyppinyt töissä ja ollut aika stressaavat tämä ja viime viikko joten innolla vain odottelen vapautta. Kolmen viikon päästä sanon vain kollegoille " May the force be with you" , heilautan valomiekkaani ja häviän linnunradalle¿Jess!
Ei taas nämä sivut minulla rullaa, joten pikaisesti vain onnittelut Emmille ja kaikille muuten lämpöisiä kevät terveisiä. Sitten mammalomalla varmaan tulee kotikoneelta otettua yhteyksiä tiiviimmin ja yhteydetkin pelaa paremmin kuin tällä romulla töissä.
Ani hae ihmeessä sitä työpaikkaa, jos se vaikutti kiinnostavalta. Saatpa jotain uutta " jännitettävää" .
Testasin tänä aamuna negan, kun aattelin, että sillä sais ajatukset pois tästä piinasta, mutta eipä tuo juuri auttanut. Tänään ei ole tuhrutellut, mutta voi olla, että luget vaan pitää tädin loitolla. Ensi maanantaina saan oikeasti testata.
Pitkästä aikaa minäkin ilmoittaudun ja ihan ensiksi tietysti Emmille ihan hirrrrmuisesti onnea! Onnellista vauva-aikaa koko perheelle ja iso muisku piene nuppusen poskelle!
Oma mieli on ollut vähän maassa ja kaiken lisäksi iski joku ihmeellinen mahalenssu, joka vei voimat moneksi päiväksi, joten on tämä kirjoittaminenkin jäänyt.. Kuvotus ja maahan kaatava väsymys olivat ekat oireet mahataudissa, sitten alkoi ihan h-tillinen nipistely ja kouristelu, mutta koko aikana ei tullut mitään ulos kummastakaan päästä. Lojuin vaan sängyn pohjalla ja yökkäillen yritin perheelle saada ruokaa pöytään. Jos samalla ei ois ollu täti kylässä niin maan perusteellisesti, olisin noista oireista voinut päätellä jo vaikka mitä.. Enkä oikein uskalla sitä kuumetta vieläkään päästää pintaan, jos vaikka käykin niin, ettei meille enää enempää pieniä ole tarkoitettu. Soittelin siitä ikuisuuden viipyneestä papa-tuloksesta ja lääkäriasemalla kertoivat näytteen kyllä lähteneen oikeassa järjestyksessä, mutta jostakin syystä nyt patologilla viipyy. Eikä siis ole vieläkään tullut. Kovasti yritän itseäni (ja miestä) rauhoitella, että joku ihan luonnollinen selitys viipymiselle täytyy olla, mutta kyllähän se pelko sieltä läpi puskee, että menetän mahdollisuuden uuteen vauvaan, sen pidemmälle en uskalla edes ajatella..
Mutta jo riittää oma napa, vaikka tuntuikin hyvältä teille päästä purkamaan..
Oikein paljon tervetuloa uusille, lujia rutistuksia " vanhoille" ja peukkuja piinailijoille!
Kiva olla taas teidän seurassa!
walo
Ihanaa, perjantai, ja osittaisen hoitovapaan vapaapäivä. Tosiaan, vapaapäivä, aion vaan maata sohvalla ja syljeskellä kattoon...
ANi: Sillä siisti sisko- on siis ahertanut kovasti töissä. Viime viikon loman jälkeen oli taas töitä kertynyt. Olin koko tämän viikon sairaana töissä, ja jaksoin jotenkin. En siis saanut flunssaa selätettyä vaan se selätti mut. Mutta kun ei ollut kuumetta, oli olo jotenkin siedettävä ja jaksoin mennä töihin. Mulla on niin usein nuha, etten joka kerta voi jäädä kotiin.
En tiedä niistä mahanippailuistani, niitä on välillä vieläkin ja nyt sitten mietinkin onko mun kohtuun sittenkin jäänyt jotain materiaalia... no, 19.4. lääkäri soittaa ja kertoo verikokeen tuloksen.
Emmillle en olekaan vielä lähettänyt kiitoksia ihanasta synnytyskertomuksesta.. Tippa silmään tuli minullakin kun sitä luin. Hirmusti onnea teille vielä kerran!!
Ankkis: Eikös nyt ollut vielä liian aikaista testata...? Mä muistin hyvin sen päivän, jolloin sun piti testata, koska se on mun synttäri. Ja edelleen odottelen sitä iloista uutista lahjaksi!!
Ullrike: Tervetuloa porukkaamme. Toivottavasti tämäkin raskautesi alkaa nopeasti, ennen kuin miehen " armonaika" menee umpeen. Minä olen palstaillut täällä n. vuoden, ja porukka on maailman paras.
Walo: Olipa mukavaa lukea sinustakin pitkästä aikaa. Johan sinua kaipailinkin!! Ikävää vaan, että olet saanut kärsiä vatsan vuoksi.
Pietulle tsemppiä tälle päivälle!! Hyviä uutisia odotellaan.
Sonjaemmallakin viikot lisääntyy, niin ettei perässä pysy.
Isotikru: Koita kestää närästyksen kanssa. Ikävä vaiva.
Ja nyt en enää muista, mitä muille piti sanoa, kun en sitä demisnappia painanut. Mutta kaikille yhteisesti hyvää viikonloppua. On tulossa lämmintä, nautitaan siitä.
wemppa
Anille sanoa, että hae sitä löytämääsi työpaikkaa!! Kun luin äsken uudelleen sun yhtä viestiä, niin aika oudot tosiaan sun menkat oli, siis verrattuna normaaleihin. Ei kai ole mahdollista, että ne olisi olleet valemenkat...? Mulla ei ole kokemusta sellaisista, viimeksi tosin tuli verta eräänä torstai aamuna ja sitten saman viikon sunnuntaina tuli se plussa. Mutta tiedä näistä.
Ja senkin unohdin sanoa, että eilen ilmaantui iso finni keskelle leukaa. Menkkoja tietää...
wemppa
Tulin kurkkaan josko olisi ollut jo Pietun neuvolakuulumisia :) Noh, tulen myöhemmin uudelleen tarkistaan (ihan kun en olisi muuten tullut tänne notkumaan :) )
Wemppa: Tosi kurjaa olla puolikuntoisena töissä! Ja just se että jos ei ole kuumetta, niin silloin " ei oikeesti ole kipee" , pöh. Me naiset ollaan muutenkin niin hitsin tunnollisia, että mennään vaikka pää kainalossa työpaikalle. Kyllä itekin ihmettelin noita viimoisia menkkoja, sen verran lyhyet oli. Olen jo ehtinyt maalailla toiveita siitä, että jospa olisikin kaksosten toinen puoli tullut pois ja toinen olisi jäänyt. Kyllä mielikuvitus voikin tehdä tepposiaan... Voisinhan tänään testata jossain vaiheessa.. aamupissillä jo olen käynyt, joten pitää odottaa. Voi että mä olen pöljä!!!!!
Vai olet sä sitten perinyt Isoteen metrisen ;) Leuassa se onkin aika mojovan näkönen :))))
Kiva oli kuulla Walosta :) Onpa sulla ollut omituinen massutauti. Olinkin jo varma sun raskaudesta ennenkuin olin lukenut viestisi loppuun. Tosiaan jos tätsy ei olisi ollut samaan aikaan käymässä niin johan olisi ollut aika selkeet raskausoireet :)) Kyllä viipyy ihmeen kauan se sun papatulos... jospa se on jäänyt " pinon alimmaksi" vahingossa... toivotaan niin :)
Ankkis senkin hätähousu!! Liian aikaisin menit testaamaan :) Luulit pääseväsi piinasta mutta nyt se vaan kasvoikin :) Pidän sormet ja varpaat pystyssä bd bd
Sonjaemman viikot ovat jo huisin pitkällä :) Ja kahden viikon päästä voit tömistää työpaikan pölyt jaloista ja aloittaa ihanan mammaloman :))
Saan taas tänään painua nirvanaan eli olen menossa hermoratahierontaan :)) Se on kyllä niin taivaallisen ihanan rentouttavaa, hyvä että saan ajettua kotiin takaisin :)) Tosi lämmintä on luvattu viikonlopuksi, edessä onkin tänään terassin pesu, jotta sinne voi kintuillansa astua.
Aurinkoa kaikkien päivään :))
ANI
Niin, sanopa mikä siinä on, että sitä kuumetta pitää jonain OIKEENA merkkinä sairaudesta... Mutta meillä on vaan töissä jotenkin niin ahdistavaa, että sinne soitto " olen kipeä" saa aikaan toisessa päässä niin ikävän sävyisen vastauksen, että puhelinlinjojakin pitkin vastaanottaa sellaisen kylmän ja hyytävän tuulahduksen, että mielummin kärsii töissä.
Toi sun ajattelu on niin tuttua, ja normaalia, kun potee vauvakuumetta. Mutta onhan se niin, että tähän ikään jo tuntee kroppansa ja huomaa kun jokin asia menee poikkeavasti. Joten jään nyt odottelemaan sun testitulosta.
On tosiaan mojovan näköinen leuka. Ajattelinkin sen finnin eilen huomattuani, että IsoTee jätti sen mulle perinnöksi, kun siirtyi onnellisiin odottajiin... Mutta jos se nyt sitten tosiaan tietää niitä menkkoja, niin hyvä se on. Ainakin kroppa palaa samaan rytmiin kuin ennen km:oa.
wemppa
Minäkin tulin piipahtaa linjoilla pikaseen ja kaffet hörppään ja sitten kampaajalle... tilipäivän kunniaksi ;-)
Kaksvärivärjäys ja leikkaus tarjouksessa 60 euroa, mun mielestä ihan kohtuuhintaista ??
Äsken jo piipahdettiin ruokakaupoilla isukin kanssa ja ai että hermo meinasi mennä..aina iltavuoroviikoilla kun tuo siippa on kun perseeseen ammuttu karhu ja minä tietysti olen aina kun enkeli eikö niin ??? siivet vaan puuttuu ;-)
Tosin viimeksi eilen illalla tuo armaani mulle tokaisi ettei aio kuunnella seuraava yhdeksää kuukautta mun kiukuttelua ja rääkymistä .
Vähän pimahdin kun on niin välinpitämätön ja antaa muksuille liian kanssa periksi ja minähän olen vaan se ilkeä äiti joka asettaa säännöt ja rajat !!
Eilen sain tehtyä suunnittelemani hommat ja kun ihmettelitte kuin mulla on virtaa niin se on sama tehdä tässä olotilassa jotain järkevää kun ei se pahaolo minnekkään makoilemalla katoa ( on kokeiltu ) kun kumminkin kun kykenen tekemäänkin jotain !!
Pietulle jaksuhaleja sen sun olotilasi kanssa,ei oo yhtään kivaa kun kielikurssiakin saat käydä !! Neuvolakuulumisia odotellaan !!!
Wm vai oot saanut sen yksisarvisen multa perinnöksi..!! Voihan ne finnitkin olla merkki muustakin kuin tädin saapumisesta nm kokemusta on !!
Aniii testasitko jo ?? Kampaajalta kun tuun niin heti tulen lukee uudet jutut,,,
Nyt on pakko kiirehtiä....
Mukavaa perjantaita kaikille !!
IsoTee
Testasin äsken Apteekin omalla ja negahan se oli (niinkuin pitikin). Nyt voin rauhoittaa mieleni kunnes on aika taas kiipeillä seinillä :))
Wemppa: voi kun on tuttua tuo " jäinen vastaanotto puhelimessa" , kun soittaa olevansa kipeä. Enemmin sitä tosiaan raahautuu töihin kuin kuuntelee jääpuikkojen kilisevän luurista niskaan. Joissakin työyhteisöissä olisi tosiaan vielä parantamisen varaa.. tai ainakin niiden johtamisessa ja henkilöstöpolitiikassa. Mutta ei siitä sen enempää.. tulee vaan pahalle mielelle näin kauniina perjantaipäivänä :)
Nyt sain pikkulikan nukkuun ja lähen terassin pesuun. Illalla voisi siellä sitten korkata terassikauden ja napata yhen sidukan :))
ANI
Ankkikselle ja Hyrysysylle kovasti tsemppiä piinaviikkoon. Toivottavasti piinasi palkitaan iloisesti.
Mukava oli kuulla Istotikrun ja Pietun kuulumiset vaikka ne nyt mitään niin iloisia olleet. Jaksamista tuohon väsyyn ja pahoinvointiin. Pietu, usko pois kaikki on hyvin! Mites teillä oli ne viikot? Pienin askelin eteenpäin joka päivä.
Senniinan aamukampa jo käytössä. Kääk, miten nopeasti viikot menee.
Voi Emmi, täällä tippa linssissä luin synnytyskertomuksesi. Oikein paljon onnea vielä kerran. Yksi suukko Tiinuskalle minunkin puolestani.
Sehän tässä masentaa ajoittain, että itse junnaa paikoillaan vaan. Nyt on taas vuoto ohitse. Kahden vuorokauden tulva, ja nyt sitten vaan tiputtelee.
Joku kyselikin, siis tästä omituisista käänteistäni. Sain siis selvästi erottuvan viivan samana päivänä kuin tulva alkoi. Tulkitsin itse sen niin, että yritystä taisi olla raskaudesta, mutta ei sitten sen pidemmälle päästy. Menkat tuli 3 pv myöhässä. Kerran aikaisemmin olen kokenut samanlaisen ilon ja surun samana päivänä.
Nyt heitän siis tikuilla vesilintua. Mutta tilasin kyllä tänään gynelle ajan. Katsotaan nyt että olisi edes kaikki kunnossa. Toivon niin. Olipahan metsästys gynelle, soitin puoli päivää yksityisille, ja viimein sain ajan vajaan parin viikon päähän. Ja naiselle.
Julkiselle puolelle olisi mennyt Kesäkuuhun! Sinne asti en jaksa odottaa...
Mulla on takaraivossa sellainen kamala pelko että mulle sanotaan etten enää saa lasta ollenkaan. Tai jotain muuta. Eihän pitäisi olla mitään, kun ei ole ollut mitään vaivojakaan, mutta silti. Toivonkipinä on nyt niin himmeänä, että kai sitä käy jo vainoharhaiseksi.
Kuten huomaatte, vielä en ole tästä suosta noussut :(
Ehkä jo huomenna on paremmat fiilikset.
-minea-