~*~ Kultainen 60-luku vko16 *~
[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia
Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella
Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa
Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.
Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.
Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06 (hyvällä menestyksellä).
vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06 ja 3/07. Asustamme Uudellamaalla.
Levinia ' 69; mies ´66
lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!
Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.
mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.
Pinkerton
Meillä on tällä hetkellä kaksi leikki-ikäistä, toinen heistä vielä hiukan taapero. Mahassa kolmas vipeltäjä tulossa. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)
Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi
Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.
Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.
Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.
Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.
syystoive, 39 v. mies 40, 5 lsta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.
Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.
Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.
Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.
mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..
Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.
Salome haluaa lisätä itsensä kuumeilijoihin. Ikää jo reippaasti yli 40. Meillä on kaksi pientä lasta ja minä (enemmän kuin mieheni) kuumeilen vielä sitä kolmatta. Kokemusta on tuulimunasta ja keskenmenosta.
Angeliq1 -68 vuosimallia, yhden lapsen (-01) mamma. Avoliitossa ja mies on nuorempi. Asun alle 50 000 asukkaan kaupungissa, jonne muutin viitisen vuotta sitten.
Riina67 hakeutumassa siunattuun olotilaan. 3 lasta, keskenmenojakin ollut.
Plussanneet 60-lukulaiset:
Teti la 20.2.07, poika syntyi .2.07
Emmi la 25.3.07, tyttö syntyi 4.4.07
Tale68
Pinkerton
Mutkala-65
Panjo?
Sonjaemma 11.6.07
Senniina 27.6.07
Valdevina 21.7.07
niisku65
Yllätysäiti
Levinia
syystoive
Pietu
Isotikru
Kommentit (108)
Minä lähden puolen tunnin kuluttua metsään miehen seuraksi puuta kaatamaan, saadaan lisää polttopuita. Ja illalla on eräät naisten kutsut, joten jos täällä muita poikkeaa tämän päivän aikana, niin toivotan rattoisaa viikonloppua!!!
Ja kun Anikin jo teki toisen testin, niin minä puolestani laitoin kuumemittarin kainaloon. Ja sehän näyttää melkein 37. Ei ole yhtään kuumeinen olo... tää on niin sairasta!! Nyt mä sitten kuitenkin kuvittelen, että jospa olisikin heti tärpännyt uudelleen. Heittäkää mua halolla päähän ja pyytäkää kasvamaan aikuiseksi.
wemppa
Anteeksi kaikille kun annoin odottaa neuvolakuulumisia. Aika oli kahdeksalta ja yhdeksän jälkeen pääsin ulos. Ei kuulunut sydänääniä ja voitte arvata että tottakai mielessä kävi kaikki ne huonot vaihtoehdot. Puoli kymmenen alkoi palaveri ja kipinkapin sinne. Puoli yksitoista soitin yksityiselle gynelle josko saisin aikaa ja yllätys yllätys aika oli klo 11. Jotenkin tuntui että tarvii varmistuksen sille onko mahassa elämää vai ei. Ja kaikki on hyvin. Sikiö vastasi viikkoja 9+5 ja oman laskun mukaan oviksesta on 9+3 Kädet ja jalat erotti ihan selvästi sekä sydämen syke. Voitte arvata että elän tällä hetkellä onneni kukkuloilla. Tänään pitäisi varata vielä np-ultra-aika n. kahden -kolmen viikon päähän.
Nyt on pakko puristaa pari työjuttua kasaan vielä ennen poislähtöä mutta palaan paremmalla aikaa kotikoneelta.
-pietu-(jolle 13.pvä perjantai oli onnenpäivä)
Pietu ihanaa, kaikki hyvin ja nyt vain alat odottamaan tuota pientä ihmettä, ihan tuli kyynel silmäkulmaan, olen niin herkkis vauvan syntymän jälkeen ollut.
Anille pahoittelut negasta !! Sypatiahalit !!!
Wempalle antoisia metsurinhommia !!!
Omaa: Nla-oli tänään, eli oma th oli kipeä ja jouduttiin menemään sinne paikanpäälle, ja kaikki hyvin, vauvan paino noussut huimasti kuuden päivän aikana melk. 400g :-)) eli nyt ollaan jo syntymäpaino ohitettu, mikä laskikin kättärillä sen melk.150g, nyt ollaan 3400g(jippii) ja 48.5cm tullut pituuttakin, eli kuudessa päivässä 2.5cm. Tiinuska taitaakin olla oikea suursyömäri ... ei siis taida olla vaan on.
Nyt syömään kun tyttökin pötköttää t. emmi ja tiinuli 9pv
Pikkaisen on ollut kurja päivä.
Aamulla tuli testattua selvä nega,huoh. Eipä sitten ainakaan tänä vuonna enään tule vauvaa tähän perheeseen... :-(
Olin jo turhankin toiveikas kun harvoin sitä saa miehen (ainakin meillä) innostumaan juuri oikeaan aikaan. Mutta eipä käy edes tuuri meikäläiselle.
Nyt sitten odotan kuukautisia ja soittelen lääkärille et laitaa sen reseptin siitä pistettävästä fsh-hormoonista tulemaan.
Noh halin sitten tuota neitiä oiken syvästi kiitollisena siitä,että on sentään edes hänet.
Mulla on tänään vapaapäivä ja olin sopinut et mennään neidin kans kylään. Ois seuraa molemmille. Lähtiessä neiti jo sano et mahaa saattuu. Noh ,lähdettiin kuitenkin kun mitään muita merkkejä mistään muusta ei ollut.
Päästiin melkein perille asti kun neiti yski ja huusi äiti kato. Kyläpaikan pihassa ,kun olin pysäyttänyt auton ja kurkkasin takapenkille niin oksennustahan neidillä oli käsissänsä...
No oispa se oksentaminen jäänyt siihen. Pian sitä tavaraa tuli lisää.
Koko turvaistuin ja vaatteet yltäpältä oksennuksessa. Kiva mennä kylään ja pyytää saisko paperia ja roskapussin,neiti oksentaa autossa.
Ja sitten vaatteiden vaihdon ja puhdistustoimenpiteiden jälkeen lähdettiin ajamaan takaisin kotiin.
Sääliksi kävi tyttöä, kun muutenkin oli huono olo ja sit ei saanutkaan jäädä kaverin luo leikkimään. Oikein sydäntä särki kuunella toisen itkua.
Nyt pieni potilas nukahti. Hyvä et saa hieman levättyä.
Eipä tänne muuta.
En jaksa nyt kommentoida mitään,kun viime yö meni suoraansanottuna vituiksi. Just kun luulin, että parempien öiden jakso alkaisi. Mutta kun ei niin ei. Onneksi on viikonloppu!
Hyviä vointeja kaikille.
Pietu, mä vähän hiljaa itsekseni aattelinkin, ettei sydänäänet vielä kuulu ja vähän ihmettelin, että suostuivat neuvolassa edes yrittämään, koska se on kuitenkin niin huolestuttavaa, kun ei mitään kuulu, vaikka ei vielä pitäisikään. Onneksi et joutunut huolehtimaan tuon kauempaa ja kaikki on hienosti. Nyt sitten vaan jatkat rauhassa odottelua, hyvillä mielin on mukavampi voida huonosti :)
Vatsatautia tuntuu olevan liikkeellä vähän siellä sun täällä, toivottavasti ei iske kohdalle.
Oli taatusti muutakin kommentoitavaa, mutta kun en tähän hätään muista niin en muista.
Edelleen tuhruttaa, mutta tosi vähän. Ani kyseli oireita, mutta ainoat tuntemukset on olleet sellaisia, että kohta alkaa kuukautiset. Napukka on kyllä ihan napakka edelleen, onkohan se keltarauhashormonin ansiota?
Pietu: Hienoja uutisia sinulla.
Ja Emmi: metsurinhommat meni hyvin, mutta paluumatka oli perseestä. Autosta meni rengas paskaksi, ei vararengasta jne.. hermoja koeteltiin. Perjantai 13 päivä...
öitä kaikille!! Senniinalle toivon uneliasta yötä!!!
wemppa
ja Hyrysysylle pahoittelut negasta!!
Ja Ankkis selättää ne tuhrut ja plussaa maanantaina!!
wemppa
Hengissä ollaan siis. Vasta nyt pääsen koneelle kotona, illat on taas menneet raksahommissa. Ei ole sitten enää myöhään ollut paukkuja avata konetta.
Ihania uutisia Pietu! Rutistan ja halaan niin että tuntuu (((((())))))
Nyt nautitaan koko porukka tästä!
Sonjaemmalle jaksamista päiviin ennen mammalomaa. Eipä noita juuri kiusaksi asti ole enää. Ihanaa että pääset kohta mammalomasta nauttimaan. Eipähän se työ paljoa tuossa vaiheessa enää nappaa.
Mukavaa Walo että kävit jättämässä viestiä, oli kiva kuulla kuulumisia. Toivottavasti voit jo paremmin. Jospa tuo mahalenssu vaan puhdisti elimistöä...
Enkeli-Isotikru, sanoisin että sama tauti on meidänkin ukkelilla kun iltavuoroa pukkaa, mihinkään ei kykene järjelliseen toimintaan aamulla kun kaikki tähtää siihen että kohta lähtee töihin. Aamut menee melkolailla hukkaan ja ärtyisyys on luokkaa " tulenarka" . Miltäs hiukset näyttää? Yleensä uusi tukka piristää kummasti.
Mitäs omasta navasta voisi tarinoida. Eilen olin taas vyöhyketerapiassa ja erityisesti hoidettiin kohdun ja munasarjojen pisteitä. No, ellei tuo auta raskautumiseen, on se silti ihanaa olla hoidettavana. Hoidon jälkeen on aina ihan nirvanassa.
Tämä kierto kyllä melko todennäköisesti menee kintuille, kun isännän työmatka osuu just tärppipäiviin. Melkein pieni ihme on jos hyvin kävisi. Se kai tässä vähän masentaa, muuten olisikin jo koiruudet mielessä tärppipäivien varalle.
Kaikille ketä nyt en muistanut erikseen mainita; mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua. Nautitaan ihanasta säästä!
-minea-
Huomenta,
Anille pahoittelut. Samoin teille muille negan testanneille, dementia ikkuna kiinni, Hyrysysy oli ainakin.
Ankkiksen piina jatkuu.
Wemppa, minusta toisille on vielä helpompi keksiä kaikkea, toisia on helpompi yllyttää..... Itseä tuijottaa peilistä melankolisesti murahdellen.
Isotikru oli kovin järkevä ajatellessaan, että hoitaa hommia vaikka huonossa olossa, jos makaaminen ei auta. Minä olen sen luonteinen akka, että mielummin vaikka makaan, vaikka se tekisi huonompaakin ;) Olen patalaiska luonne ja saamaton (kunnianhimoton) kutale. Joten voin siis oikein hyvällä omallatunnolla maata.... ;)
Nyt en enempiä muista. Meillä päivät katoaa siihen, että lyllerrän mahani kanssa lasten perässä ja olen aika väsynyt siihen touhuun. Tai siis mahaan. Se on jo kerrassaan tiellä ja kaikki asiat on tosi hankalia tehdä ja ja ja ja. Tuntuu, että helpommin kulkisi vauva kainalossa kuin maha tuossa edessä. Ja viikolla olen päivän päätteeksi niin väsynyt, etten jaksa oikein mitään kirjoitella. Sen mitä olen jaksanut, olen koettanut suunnata lapsiin ja ulkoiluun. Mutta periaatteessa vointini on hyvä, sitä en valita; raskaus itsessään sujuu hyvin. Onneksi.
Emmin kertomusta lueskelin mielenkiinnolla; oli kuin kopio omasta ekastani imukuppia myoden, ainoastaan ma en tainnu saada petidiinia, kerkesivat kuitenkin epiduraalin laittaa... Onnea viela vauva-arkeenkin!
Pietulle isot halaukset ja onnea sykkeista; helpotti varmasti hurjasti!
Senniinalle jaksuja narastykseen (ja isoT:lle) hiukset ne kai siella sitten vaan alkavat rehottaa??
Omaan napaan vaan sen verran etta uudet viikot poksuu tanaan ja hipaisuja on tuntunut ihan taman paivan kunniaksi nain istualleenkin! Hope kun istua jokotti viime tarkastuksessa, niin nyt edellispaivana oli sitten taas paa alaspain ja siella sitten vilkutteli ja potki ja ihan lopuksi viela nahtiin tuo ' suuri salaisuuskin' . Noh, tarkistellaan viela ens kuun aikana, etta pitais paikkaansa. Edelleen hematooma jyllaa, muttei enaa aiheuta sellaisia sydankipuja itselle, kun muistaa ottaa iisisti...
Voikaahan kaikki hyvin ja toivottaavsti piinailijat pian raskautuisivat!
- levinia ja Hope rv 18 -
Ilma on aivan ihana, lämpöä riittää =)
Pietu: Ymmärrän enemmän kuin hyvin että halusit mennä yksityiselle tarkistuttaan tilanteen. Ja tilannehan oli mitä ihanin =) Kun pahoinvointi jäättää sinut rauhaan niin voit alkaa nauttia raskaudesta täysin mitoin :) Onnea oikein paljon, kivi taisi vierähtää sydämeltä pois... jos sinne sellainen oi päässyt pujahtaan.
Minea: Harmi jos teitin isännän työmatka sotkee peliaikataulua. Oletkos muutenkin tunnistanut oviksesi.. siis ilman tikkujakin? Ajattelin vaan jos kuitenkin kandeis tikuttaa niin ehtisit kenties kellistää ukon ennen työmatkaa, jos napsupäivä osuu matkan ajaksi :) Itse olen pyhästi luvannut etten tässä kierrossa tikuta, mutta saas nähdä kun kp 9 maanantaina pyörähtää käyntiin :))
Levinia: RV:si on jo huimilla luvuilla!! Tuntuu että ihan äsken oli se päivä kun kerroit positiivisesta tuloksesta ja kohta olet jo puolivälissä. Täällä netissä pyöriessä raskaudetkin tuntuu lyhyemmältä... vaikka tuskin teidän raskaanaolevien mielestä :) Hyvä että hopella on kaikki kunnossa hematoomasta huolimatta. =)
Pinkertonille jaksuja =) Mitkäs ärveet sulla jo on? Maha alkaa varmasti olemaan tiellä ja haittaamaan arkiaskareita puhumattakaan lasten perässä kipittämisestä. Mutta kyllä se vauva jonkun ajan päästä on siinä sun kainalossa :)
Wemppa: No olipas teillä huono tuuri auton kanssa. Mites saitte homman hoidettua jos teillä ei ollut varakumia? Mulla on by the way taloyhtiön grillikatos tuossa ikkunan alla, ja voisin hyvinkin hakea sieltä isoimman halon minkä löydän ja nakata sua sillä kupoliin (ihan vaan kiitoksena niistä käsiraudoista), mutta ei mun tarvi. Väsynyt ja viluinen olosi vähän vihjaa siitä mistä kerroin sulle sen esimerkin *vinks vinks*. En sano asiaa ääneen, etten turhaan lietso toiveita =) Ja se on muuten ihan totta että näiden kultaisten kuumeilussa on mukana välillä enemmän kuin omassaan. JOkaisesta plussasta olen hyppinyt tasajalkaa ja ollut suu korvissa, ja jokainen takaisku on ollut itsellekin itkun paikka.
Voi Senniina, toivottavasti olet saanut nukuttua!! Tuli ihan paha olo viestisi takia.. siitä huomasi että olet todella väsynyt. KOita jaksaa!!
Ja Emmin tiinuska kasvaa niin että ääni kuuluu =) Neiti taitaa tissutella mamman ihan hoikaksi tytöksi tuolla menolla!!!
Hyrysysylle megapahoittelut negasta ((((halaa)))). Tuo miehen saaminen peliin mukaan " oikeaan aikaan" tuottaa täälläkin joskus päänvaivaa. Kurjasti meni sivu suun teidän kylämatka. Toivottavasti pikkuisesi on jo paranemaan päin.
Ankkis: Sitä en tiedä onko napukan napakkuus kierron lopulla keltarauhashormonin ansiota, mutta kiinni ja napakkana (ja ylhäällä) se pysyy jos raskaus on alkanut. Jos tätsy on hiipimässä nurkkiin, niin napukka pehmenee, avautuu ja saattaa laskeutua alemmas. Mä peukutan täällä ihan jäykkänä =))))
Oma olo vähän hutera. Tuli istuttua tuolla aikaisemmin mainitsemallani grillillä eilen illalla ja aamulla oli vähän tukka kipee. (Josta tuli mieleeni että oliko se isotee, jolla oli uusi frisyyri?). Nyt menen syömään ja sitten kellahdan massuni kanssa pikkulikan viereen.
Mnekää nauttimaan auringosta ulos.. hus hus =)
ANI
Täällä vielä yksi piinailija ilmoittautuu... Nyt kp 30/n.32... Kyllä se ihmisen mieli on ihmeellinen, nimittäin kuvittelen täällä kaikkia mahdollisia raskauden oireita itselleni. On kylmä, rintoja aristaa, mahaa on nippaillut ja nyt kun menkkojen kohta pitäisi alkaa, mahaan ei enää koske ollenkaan. En kyllä ole ajatellut testata ennen kuin ensi viikolla, jos menkat ei ala, mutta saa nähdä, maltanko tänään kaupassa olla ostamatta testiä.
Minut voisi sitten lisätä sinne kuumeilijoiden listalle mukaan. =) Tuntuu, että olen täällä vielä pitkään, nyt siis eka yk menossa, ja en millään usko, että tässä iässä tärppäisi nopeasti.
Nämä mun viestit vaikuttaa varmasti tosi omanapaisilta, mutta kun en teitä vielä oikein tunne, niin vaikeaa kommentoida muiden juttuja... Ehkä se tästä vähitellen paranee, nimittäin mun juttujen taso.
Nyt täytyy lähteä laittamaan lapsille ruokaa.
Ani, 36 paukkuu ens viikolla. siis ärvee.
Pietulla oli hyviä kuulumisia, niistä unohdin onnitella!!!
Laitan tännekin kysymyksen, jonka laitoin Taapero-puolelle. Onko teillä kokemusta puukengistä nelivuotiaalle?
Ruuallaittoon, possunvilettä ja pernaa salaatin kanssa.
Niin se on tämäkin päivä illassa ja kaunis päivä on ollutkin..
Mulla on päivä mennyt siivoillessa taas ja petivaatteet on vielä ulkoilemassa.
Keskimmäinen neitokainen leipoi pullaa ja pikasesti piipahti kummipoika porukoineen kaffella ja hakemassa pari jätesäkillistä pieniä vaatteita kiertoon. Hyvä vaan kun on käyttöä ihan hyväkuntoisille vaatteille ja on ne jo meidän kolmella tytöillä ollut + serkuilla joten tulevaisuuden varalle en niitä viitsi säästää kun on jo vuosia meillä ollut varastoituna ja käytössä.
Pinkerton mulla ei ole kokemusta puukengistä lapsilla, itse nuoruudessani käytin niitä vallan ja talvella olisin alesta uudet ostanut jos vaan oikean kokoiset olisin löytänyt. Kohtahan se sullakin on h-hetki käsillä !! Jaksuja viimeiselle kuukaudelle masun kanssa !!
ANI jokos on olotila eilisillasta kohentunut ??
LEVINIA hienosti sullakin on noita viikkoja kasassa, terkkuja Hopelle !!
MINEA toivotaan, että saisit saaliin kerättyä jemmaan ennen miehen reissua ja että ovis olisi aiemmin kun arvaatkaan !!
WM sulla oli kurja päätös metsurireissulle. Mitkäs on sun kp.t ?
Meinaan vaan, että eikös nyt ole piinaviikko käsillä ??
ANKKIS mitens sun olotila ?? Pidän peukkuja ja varpaita pystyssä, että se olisi plussaa !!
SENNIINALLE lähettelen paljon unihiekkaa, toivotaan että nukkimatti löytäisi tiensä sun luokse pikaseen...
HYRYSYSY pahoittelut negasta, tiedän kuinka rankkaa on odottaa plussaa kuukaudesta toiseen !! Pikaista tärppiä sullekkin sydämmestäni toivon !!
EMMI moikka ja Tiinuska oli kasvanut tosi hienosti. Voikun saisin nuuskia vauvantuoksuja !! Jokos olette Tiinuskan nimen päättäneet ??
PIETU ihanaa että kaikki oli ultrassa ok ja kyllä minäkin ihmettelin että minkä takia ne neuvolassa on edes yrittäneet sydänääniä kuunnella kun ei ne vielä noilla viikoilla kuulu !
Toivotaan, että se pahoinvointi hellittää pikaisesti ja pääset nauttimaan odotuksestasi !! Minullakin oli tänä aamulla jo ennenkuin nousin sängystä ylös kuvottava olo joka sitten iltapäivästä hellitti..
Eilen kävin joo siellä kampaajalla ja nyt olen brunetti ja ihan tyytyväinen tähän siistiin ulkonäkööni..ei tarvii aamusella laitella tuota kuontaloa riittää kun harjaa näyttää ja vähän lakkapulloa vilauttaa...
Noh niin nyt hakemaan petivaatteet sisälle ja saunaan ja sitten nukkumattia moikkaamaan..se on mun hyvä kamu nykyisin ;-)
Isotikru
Wempalla oli eilen huonoa tuuria ja piti sattua tuo päiväkin vielä tuolle numerolle. Pääasia että pääsitte kotiin vaikka arvaan että ketutus on suuri. Minä yhdyn muiden ennustuksiin ja peukutuksiin sinun kierrostasi,ei sanota ääneen sitä (piinaa) mutta toivotaan parasta.
Senniina kärsit edelleen huonoista öistä. Minä annan sulle ripauksen omaa unenlahjaani jos isotikru antaisi mulle pisaran energiaa. Se tuntuu olevan kadoksissa...
Isotikru,ihana että olet voinut aamuvellotusta lukuunottamatta hyvin. Tosiaan siksi multa varmaan eilen kuunteli sydänäänet kun nehän ei neuvolassa kuuntele vaikka kuinka yrittäisi selittää että kp 16 oli follikkeli vasta 13 mm ja oviksen tikutin kp 19 ja hommailtiin kp20. Joten tiukasti katsovat sitä menkkojen aloituspäivää. Silloinhan mulla olisi eilen ollut muistaakseni 10+3 tai jotain.
Pinkerton,vautsi sullahan on synnytys tosi lähellä,ihanaa. Taidatkin olla seuraavana saamassa vai unohdinko jonkin? Puukengistä ei ole omaa kokemusta noin pienellä,itse taisin saada ekat n. 10 vuotiaana. Jotenkin minusta tuntuu ettei meidän likoilla 4 vuotiaana olisi puukengät jalassa pysyneet mutta riippuu lapsista.
Ankkis sulle paljon paljon peukkuja maanantaihin jos et ennen testaa.
Hyrysysy pahoittelut negasta.Toivotaan että saat plussan pian siis ei kun uutta kiertoa kohti.
Ani, voi sun pääparkaa. Kunnon yöunet niin huomenna kaikki on jo paremmin. Mutta ihan hyvää tekee vähän päätä välillä pihalla tuulettaa....
Peltimetsuri,paljon peukkuja tuleviin päiviin. Koskas meinasit testata?
Ja minea,jospa se ovis olisikin vähän aiemmin,toivotaan kovasti niin. Uskon että sapettaa kun tietää ajankohdan ja sitten jos mies on vielä reissussa.
Oma olo hipoo hyvin entisiä mutta en valita. Välillä tuntuu että olo on hyvä mutta jostain se etova olo hiipii ja oksennus tuntuu kurkussa saakka,mitään ei vain tule ulos. Kahvi ei harmikseni mene edelleenkään alas mutta jospa se jossakin vaiheessa maistuisi. Saunominenkaan ei ole mukavaa kun kuumassa vihloo otsaa. Se on tuttua myös aikaisemmissa raskauksissa. Niin ja viikolla kun olin huolissani ettei maha kasva lainkaan niin äsken saunassa aloin katselemaan että kyllä se sieltä pikkuhiljaa puskee esiin. Rinnat ovat välillä tosi arat. Eli taitaa olla ihan normaalit,siedettävät oireet. Eilen en saanut soitettua np-aikaa mutta täytyy yrittää maanantaina uudelleen.
En mista mitä piti kommentoida mutta ehkä palaa mieleen. Nyt menen minäkin nukkumatin kanssa koisimaan,sattuu olemaan minunkin lempipuuhaa nykyäään isotikru.
-pietu-
Ani: selvittiin rengasrikosta kännykän, isäni, ystävällisen naapurin ja erittäin joustavan rengasliikkeen ansiosta. Kyllä tuli eilen huomattua, miten paljon ystävällisiä ja avuliaita ihmisiä on olemassa. Kiitti halosta... ei sattunut onneksi. Niin, ei sanota ääneen " sitä" . Vaikka kaikki mahdolliset oireet onkin jo kadonneet, että jospa vaan todetaan flunssan häipyneen. Lähti viluisuus ja päänsäryt ja väsymykset sen siliän tien.
Mutta sulla oli tukka kipee... voi ei! On varmaan jo olo kohentunut. Ja minäkin tunnustan riemuitsevani ihan älyttömän paljon, kun täällä lukee jonkun plussasta. On aivan käsittämätöntä, miten tämä porukka on kuin samaa perhettä.
Pinkerton: Mä vasta nyt tajusin, että sulla on noin paljon ärveitä.
On muuten oikeesti totta, että toisille kehittelee ehkä vielä itseään enemmän kaikkea... kun aina ne on kuitenkin ne muut joilla on niitä valemenkkoja jne. Äsken just katselin itseäni apaattisesti peilistä. Maha pullottaa komeasti, mutta " tyhjyyttään" . Tuli täälläkin syötyä possunvilettä.
Peltsimestarille antoisaa piinailua. Peukut on pystyssä!!
Isotikru: Ei mulla ole käsitystä kiertopäivästä, mutta keskenmeno vuoto alkoi kolme viikkoa sitten, joten jos siitä laskee niin kai sitten jotain 22/26-27. Eli kai mä voin leikkiä piinaavani, vaikka oireet hävisikin jo.
Sulla on hyvä kamu sängyssä nykyään. Se nukkumatti. Ja varmaan uni maittaa, jos petivaatteet on olleet ulkona raikkaassa.
Pietu: Kiitos!! Niin, kai tässä on kuitenkin " pakko" piinailla, koska pelejä on ainakin pelattu kierron oletettuna puolivälinä, ja yritystä jatkettiin heti. Mä olen niin onnellinen siitä, että sait varmistuksen siitä, että pieni voi hyvin mahassa.
Levinia: Joku muukin totesi, että sinulla jo viikkoja noin paljon. Tässä sen näkee miten aika menee. Muistan kun syksyllä puhuimme, jospa saisimme prinsessojen joukkoon ne prinssit. Liittyikö " suuri salaisuus" juuri tuohon? Jaksamista hematooman kanssa.
On: Ei mitään erityistä. Ihana päivä täynnä ulkoilua.
wemppa
tuo wempan kommentti ' salaisuudesta' ! Salaisuus siis vain ja ainoastaan Hopen puolelta; masukki kun ei sitten millaan suostunu ' levitteleen jalkojaan' etta oltaisiin saatu 100 prossan varmuus sukupuolesta!!! Ekaks oli istuvalleen niin tiukasti jalat supussa ettei puhettakaan ja nyt talla viikolla sitten ihan pikkasen lopussa vilautteli tietoa; ettei meitin mies ole sekatyolainen, eli se siita!!!! Ihan onnellisia ollaan vaan tasta viidennesta raskaudesta, ei paineita siis tuloksesta...
Eipa tassa kummempia nain sunnuntai aamuna, ruoka on jo muhimassa ja aamutyot tehtyna, saan siis rauhassa nettailla aikani!
Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille
-levinia-
Kiitos teille ihanaiset naiset huolenpidostanne :) Mun pääni on jo ihan kunnossa (ai miten niin..), eilen iltapäivällä oli jo ihan hyvä olla. Yöunt tosiaan teki terää, vaikka pikkulikka heräsikin kello kuusireikäreikä *krooh pyyh*
Wemppa: Sattuipas teidän kohdalle ystävällisiä ihmisiä rengasrikossa auttamaan :) Harmi jos oireet ovat kadonneet, mutta flunssa saikin mennä menojaan. Tuo kokemasi km varmaankin sekoittaa kiertoa jonkun verran, mutta piinaamiseen se ei onneksi vaikuta :))
Pietu: hyvä jos olo alkaa pikkuhiljaa olla parempi :) Myös mulla tuntui tuo saunominen otsassa... jännä " oire" . Ihanaa että ultrassa oli kaikki hyvin :))
Pinkerton: en tajunnut ollenkaan että sulla on rv:ja jo noin mahottomasti!! Sullahan on la sitten toukokuussa vai? Tässähän tupsahtelee kuuskytvauvoja joka kuukausi.. kiva kiva :)) Ja niistä puukengistä: itsellä oli mukulana " hollannikkaat" , ja taisin olla alle kouluikäinen mutten taapero kuitenkaan. Eli en osaa sanoa miten neljä vee niihin suhtautuu.
Isotee: ihana että sulla on siellä oma leipuri hiiva :) Noita lastenvaatteita on ihan kätsä kierrättää. Ne tuppaavat jäädä niin hyväkuntoisiksi ainakin yhden-kahden lapsen jäljiltä ettei voi poiskaan heittää. Ja säilytystilat taitavat joka kodissa olla rajalliset isojen vaatemäärien säilyttämiseen.
Pletimetsurilla on sitten pahimmat piinapäivät käsillä :) No, tarttuiko kauppareissulla testi mukaan? Ja täällä saa olla ihan niin omanapainen kuin haluaa.. (nimim. itsekin siihen syyllistynyt).
Levinialle " rinsessamaiset" vilkutukset ;)
Palaan taas huomenna!!
ANI
Isotikru: Vai teillä on sama juttu, me naispuoleiset olemme aina kuin enkeleitä... Niin, voihan se finni olla merkki mistä vaan, mutta en uskalla ajatella kuin menkkoja. Olisi niin helppo kuvitella nyt alkanut raskaus. On ollut väsymystä ja päänsärkyä (oikeesti johtuu flunssasta), suonenvetoa (mulla on sitä aina), paleltaa (täällä on kylmä, just laitoin takkaan tulet..), ja mitä vielä, näitä riittää... Mutta, eihän tässä vaiheessa vielä voisi olla edes oireita!! Joten jos nyt vaan tyydyn odottelee niitä menkkoja.
Ani: Vai nega sieltä tuli. Ihan kuin olisin ollut pettynyt, kummasti sitä alkaa toisenkin puolesta kehittelee näitä ihme teorioita valemenkoista yms. Ymmärrän, että itselleni keksin mitä vaan, mutta että jo palstakavereille... Kai sitä vaan niin kovasti toivoo onnistumista meille jokaiselle.
Työyhteisössä on kehittämisen varaa, meillä onkin isoja muutoksia tulossa vuoden aikana. Toivottavasti menee parempaan suuntaan organisaatiomuutoksen myötä. Mutta sen vaan sanoen, että huonommaksi ei enää voi mennä. Tai jos menee, pitää ihan tosissaan etsiä uutta työpaikkaa.
Työpaikan huonosta fiiliksestä tuli mieleen Elsamarja.. Mitä kuuluu??
Pitää lisätä takkaan puita, mä jäädyn. Palelu johtuukin muuten siitä, kun olin äsken " nukuttamassa" pikkulikkaa ja nukahdinkin itse.
wemppa