Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~ Kultainen 60-luku vko16 *~

09.04.2007 |

[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia

Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella

Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa

Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.

Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.

Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06 (hyvällä menestyksellä).

vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06 ja 3/07. Asustamme Uudellamaalla.

Levinia ' 69; mies ´66

lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!

Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.

mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.

Pinkerton

Meillä on tällä hetkellä kaksi leikki-ikäistä, toinen heistä vielä hiukan taapero. Mahassa kolmas vipeltäjä tulossa. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)

Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi

Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.

Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.

Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.

Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.

syystoive, 39 v. mies 40, 5 lsta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.

Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.

Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.

Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.

mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..

Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.

Salome haluaa lisätä itsensä kuumeilijoihin. Ikää jo reippaasti yli 40. Meillä on kaksi pientä lasta ja minä (enemmän kuin mieheni) kuumeilen vielä sitä kolmatta. Kokemusta on tuulimunasta ja keskenmenosta.

Angeliq1 -68 vuosimallia, yhden lapsen (-01) mamma. Avoliitossa ja mies on nuorempi. Asun alle 50 000 asukkaan kaupungissa, jonne muutin viitisen vuotta sitten.

Riina67 hakeutumassa siunattuun olotilaan. 3 lasta, keskenmenojakin ollut.

Plussanneet 60-lukulaiset:

Teti la 20.2.07, poika syntyi .2.07

Emmi la 25.3.07, tyttö syntyi 4.4.07

Tale68

Pinkerton

Mutkala-65

Panjo?

Sonjaemma 11.6.07

Senniina 27.6.07

Valdevina 21.7.07

niisku65

Yllätysäiti

Levinia

syystoive

Pietu

Isotikru

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen vain virkistyy valon lisääntyessä, tänä aamuna herättiin klo 6..

Ensinnäkin Emmille ja perheelle onnittelut! Ihanalta kuulostaa ja nyt ootellaan synnytyskertomusta! Rankka " sessio" on ollut, kun noin pitkään kesti. Mutta äkkiähän se unohtuu, kun on nyytti kainalossa!

Tätikin oli hyökännyt Anille ja Minealle:-( Ja Mamille tullut negatesti:-( Lohdutukset! Ankkiksen inssitulosta odotellaan vielä luottavaisin mielin.

Tervetuloa Riina mukaan. Toivottavasti tärppi käy pian eikä tartteis liittyä meihin vuosien yrittäjiin!! Tosin mulla on ollut onni saada 1 lapsi ja toinen on tulossa, tausta löytyy tarkemmin tuolta esittelystä.

Lomareissu meni hyvin. Ihan mukavaa oli, tosin paikka oli aivan täynnä, enkä kovasti nauti sellaisesta ryysiksestä. Ruokajonot onneksi veti ja ruoka oli kelvollista:-) Ulkoaltaan ilot jäi kokematta, kun sinne ei päässyt uimalla ja " hiukan" kävi tuuli. Sellanen metrinkin kävelymatka oli liikaa. Pikkulapsille siis oikein mukava paikka, mutta pariskuntana en lähtis ainakaan sesonkiaikaan. Nukuin äärettömän huonosti ja pelkään, että nyt se sitten alkoi ja jatkuu seuraavat kaksi vuotta..

Ernesti voi hyvin ja mamma samoin lukuunottamatta unettomuutta ja hilliöntä närästystä!

Mukavaa maanantaita kaikille!

Vierailija
2/108 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi yksi viikko välistä, haitanneeko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minealle pahoittelut ja halaus! Tosi ikävää tommonen, kun ehtii jo toivoa ja sitten nykäistään samantien matto jalkojen alta.

Emmi, mukava kuulla, että kotielämä sujuu pikku-Tiinan kanssa.

Vielä viikko pitäisi sinnitellä ennen kuin saa testata. Luget aiheuttaa kuukautisalavatsajomotusta ja tissien kipeytymistä ja kohdunnapukkaakin tule tunnusteltua pari kertaa päivässä, niin kaiken näköistä tässä tulee mietittyä.

Vierailija
4/108 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille pitkästä aikaa!

Pidin tossa pari viikkoa vähän taukoa ja mietin, miten miksi täti tuli niin myöhään sitten käymään... Luulin jo olevani aivan varmasti raskaana. Oksetusta myöten kaikki oireet löytyi :) Ihme juttu?! Tänään tulin kurkkaan ovulaatiolaskurilla, mikä sen mukaan olis otollinen päivä että a. osaa varoa niitä päiviä tai b. osaa ajoittaa varmasti touhut niihin päiviin. Kas kummaa... huomasin, ett taas on tullut mahdollisuus ehkä raskautua laskurin mukaan. Meillä osuu näköjään aina just niille raskautumis päiville peti puuhailut... ;)

En tainnut aiemmin mainita, että mulla todettiin n. 3 v esikoisen jälkeen endometrioosi. Esikoinenhan lähti alkuun meillä ekasta kierrosta ja nyt on ihmetellyt, kuinka ei sitten millään tuu vaikka kuin on osunut touhut ovulaation aikaan. Ilmeisesti endo ehkäisee meillä nää raskautumiset tai sitten se, että ikää on jo 6v enemmän kuin silloin?!

Edelleen en ole 100% varma vauvakuumeesta, vaikka mies on kovassa vauvakuumees... Mutta päivä kerrallaan tässä mennään! Onnea emmille pienokaisesta!!!!! Oliko kukaan plussannut tässä vko 13 jälkeen?! Muille onnea taas yritykseen :D

Vierailija
5/108 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmille ensinnäkin miljoona halausta ja vielä sata lisää Tiinuskan maailmaan saattamisesta ((((())))). Jään odottamaan lisää kuulumisia :) Onneksi kaikki meni loppujen lopuksi hyvin vaikka kauan kestikin. Tyttönne on varmasti niin syötävän suloinen etten voi edes kuvitella :)))Lähetä meille tänne vähän sitä maailman ihaninta tuoksua... vauvantuoksua.. *nuuh nuuh*

Minea: sua mä halaan niin rajusti että henki salpautuu ((((()))). Olemme samassa tilanteessa.. luulen niin. Olen ollut aina niin negatiivinen r-testien suhteen, etten ole testannut ennenkuin täti on loistanut poissaolollaan vähintään yhden vrk:n. Nyt tosiaan testasin, koska olo oli ollut pitkin viikkoä " ällö" , olin ollut kylmissäni ja kulkenut kaksi villatakkia päällä + villasukat jalassa (normaalisti paljain jaloin) ja yölläkin pyjama päällä... miehen iloksi :) (normaalisti nukun naturelliellinä) ym. No enpä muuta saanut kuin viivanpaikan ja seuraavana päivänä (eli sunnuntaina) niin maan perusteellisen vuodon ja alavatsakivun, etten toista muista. Mutta testasin tosiaan hätähousuna eli liian aikaisin. Mutta eipä ole normaalit menkat ei... se pitää sanoa.

Mulla on vielä pariksi kuukaudeksi ovistikkuja ja sen jälkeen lopetan tikutukset. Kuumeilua en lopeta.. teidän harmiksi :) Mutta tikkujen lopettamisen myötä loppuu myös piinailu... se on varma. Mä olen täällä varmasti viimeinen ns. virallinen kuumeilija kun te muut olette jo onnellisesti raskaana :)))

Nyt oli kyllä ihan hävyttömän omanapainen viesti.. anteeksi siskot!!

Poistun takavasemmalle *häpeillen*

ANI

Vierailija
6/108 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukemassa juuri viime viikon keskustelut. Me 60-lukulaiset taidamme olla aika ahkeria kirjoittelijoita!

Emmille onnittelut kevätvauvasta! =)

Pahoittelut kaikille negaa testanneille. Tuntuu, että kohta täältä liitytään siihen joukkoon. Nyt kp 24/n. 32. Yritystä on kyllä ollut (mies mielissään tästä kuumeilun osasta ainakin...), mutta kun en oviksistani tiedä, niin saa nähdä, miten käy.

Jotenkin tuntuu, että kun ikää on tullut lisää, niin suhtaudun ehkä liiankin pessimistisesti raskaaksi tulon mahdollisuuteen. Siitäkin huolimatta, että kumpikin aikaisemmista raskauksistani on alkanut nopeasti. Tosin siitä on jo jonkun verran aikaa... Onko teillä muilla tällaisia fiiliksiä?

Onko ovistesteissä muuten eroja? Ovatko netin kautta tilattavat yhtä luotettavia kuin apteekista ostettavat?

Taidan tästä lähteä puutarhahommiin.. niitä riittää. Jos vaikka saisin nuorimmaisen hieman auttamaan haravoinnissa.

Aurinkoista pääsiäismaanantaita kaikille!

Vierailija
7/108 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rutistuksesta, se tuntui ytimissä ja luissa saakka. Mieli on niin maissa, ettei mitään väliä.

Jätän minäkin nyt tikut joksikin aikaa, tämä alkanut kierto nyt taitaa mennä puihin muutenkin ukon reissun takia, eikä nuo tikut ole mitään uutta valaistusta tähän yritykseen tuoneet. Tuntemukset vastaa viivoja kuitenkin. Nyt vaan ei huvita mikään.

Kuumeilua en minäkään lopeta, mutta nyt on positiivinen asenne jossain toisessa perheessä! Tänä aamuna nouseminenkin teki tiukkaa, olisin halunnut nukkua tämän päivän ohitse kokonaan.

Mutta eikun raksalle piti lähteä ja onhan mulla noi pojat tuossa pitämässä touhussa kiinni. Luojan kiitos!

Minä tuun sun kanssa häpeämään sinne omanapaisten nurkkaan...

-minea-

Vierailija
8/108 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin koko perheen voimin uimahallissa aamupäivällä ja kävi vähän klassisesti eli neidille tuli itku pitkästä ilosta. Voi reppanaa. Olisi niin halunnut vielä jäädä sinne leikkimään vedessä ja laskemaan isin kanssa liukumäessä,mutta piti joutua kotiin (2h oltiin uimahallissa) ruokaa laittamaan ja syömään ja neidin päikkäreille. Ei rauhoittunut millään vaikka selitettiin että kyllä tänne toisenkin kerran voi sitten myöhemmin joku toinen päivä tulla.

Nyt nukkuu,toivottavasti.

Ensinnäkin Super onnittelut Emmille pienen prinsessan johdosta!!!!

Toivottavasti kaikki jatkuu myös hyvin.

Anille ja Minnealle lohtuhalit,kyllä se onni vielä teillekkin suodaan.

Itselle ei mitään uutta.

Torstai on toivoa täynnä,tai ainakin niin sanotaan.

Lugeja tungen aamuin illion ja toivon parasta ja pelkään, että kun testaan negan torstaina niin kuinka suuri mahtaa olla pettymys.

Kerrankin kun touhuttiin tuon isännän kanssa oihan oikeaan aikaan,että ois ollu mahikset tärppiin. Arpaonneni käytin loppuun kyllä hyvinkin tarkkaan 5-vuotta sitten IVF-hoidon aikana.

Vuotoa ei ole mutta eipä se mun kropallani mikään ihme olekkaan, kerta Lugeja laittelen.

Eipä kyllä mitään mahdollisia raskautumistuntemuksiakaan ole.

Noh,jospa se joskus kuitenkin tärppäisi.

Onhan meillä sentään edes yksi lapsi ,josta olen hyvinkin kiitollinen,mutta ...

Nyt katsomaan mites lihan kypsyminen uunissa edistyypi.

Vierailija
9/108 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä minunkin puumerkkini tälle viikolle jättää, kun huomenna on taas paluu arkeen ja netittömyyteen.

Riina taisi jo viime viikolla kysellä, miten on tärppi käynyt näillä kultaisilla vuosilla. Minulla kai hyvin, koska vuoden aikana sain kolme keskenmenoakin... Eli kun näitä menetyksiä tässä on tullut niin lohtunani on kuitenkin se, että ainakin tulen raskaaksi. Ei se kyllä paljon lohduta, mutta pakko löytää jotain positiivistäkin tästä synkkyydestä.

Ani ja Minea: Ei tarvitse hävetä nurkassa omanapaisuutta. Sitähän se on aina pettymysten jälkeen. Anteeksi tämä, mutta oliko teillä molemmilla nyt alkuraskauden keskenmeno...? Kun Mienalla jo viivat oli vahvistuneet ja Anikin sai haamun... Oli mitä oli, niin halaus ja rutistus vielä kerran teille molemmille!!

Juu ja loput jutut unohtui. Painoin jopa dementianappulan, mutta jotenkin mulla on nyt kaksi viestin kirjoitus ikkunaa...

Itselle ei mitään uutta. Olen kai vaihteeksi tulossa kipeeksi. Paleltaa ja värisyttää ja kurkkua karheena.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille.

Missä on muuten Walo?? Et ole vähään aikaan kirjoitellut..

wemppa

Vierailija
10/108 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmille suuren suuret vauvaonnittelut! Odotamme sinun synnytyskertomusta ja tiinuskan kuulumisia.

Pahoittelut anille ja minealle. Uuteen kiertoon peukut pystyssä.

Tervetuloa kaikille uusille ja uusille vanhoille jotka ovat harvemmin palstautuneet,mukava kuulla teistä.

Minun on jo etukäteen pyydettävä anteeksi omaa napaa. Pääsiäinen oli sanan mukaisesti yhtä hel...ä. Perjantaina koko päivä sängyssä potien huonoa oloa,lauantai samalla lailla ja illalla tuli sitten kielikylvyn vuoro. Sunnuntai aamu meni hyvin mutta ilta ihan kamala. Samoin tämä päivä. Hyvä että kotiin jaksoin autossa istua. Karmeinta oli kun miehen veli oli mökillä matkassa ja se oli jo viemässä minua lääkäriin. Oli pakko todeta että minulla on mahatauti tai jotain vastaavaa. Mitään ruokaa ei oikein tee mieli,vain juotavaa. Eka pääsiäinen ettei tullut yhtään munaa syötyä,siis suklaista tai mitään muutakaan... Makea saa voimaan entistä pahemmin. Jotenkin on alkanut tuntua taas siltä ettei mahassa kaikki ole kunnossa kun masu ei yhtään kasva. Toisesta tähän aikaan oli jo kunnon pallo. Toisaalta kun ei ruokaa mene niin eihän sitä voi lihoakaan. Täytyy katsoa kestääkö hermo odottaa perjantain neuvolaa vai tilaanko gynelle sitä ennen ajan. Kun tuo pe on vielä 13. pvä...

Nyt on pakko mennä nukkumaan. Palaan paremmalla aikaa.

-pietu-

Vierailija
11/108 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä, että itseä huolestuttaa, mutta kun sulla on noin valtavat raskausoireet, niin onhan siellä masussa oltava kaiken kunnossa. Jos et paljon syö, niin eihän se vatsa kasva. Itseasiassa varmaan laihdut.

Koita luottaa siihen, että kaikki menee nyt hyvin. Jaksamista pahan olon kanssa. Jos se on sitten se poika...

wemppa

Vierailija
12/108 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan. Ei mitään pahoitteluja kenenkään omanapaisuudesta!! Joskus on niitä aikoja syistä tai toisista.

Tällä ei mitään kummaa, hermot on jotenkin riekaleina. Olen taas ihan kummissani. Luulin päivän alkavan hyvin, niin sitten olenkin taas aivan pienestä ihan perseeseen ammuttu karhu. Tarttis varmaan paukuttaa tota omaa kuulaa seinään ja lujaa, josko se auttaisi. Olen siis itselleni vihainen, kun olen niin kiukkuinen..... Dumti-dum, älyn riemuvoitto.....

Jaksuja kaikille pääsiäisen sulatteluun!!!

Vierailija
13/108 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä on pyhät olleet ja menneet ja arkeen palattu.

Pietulle ensinnäkin suuren suuri voimahalaus (((()))). On varmasti hyvin vaikea nauttia raskaudesta, jos on noin paha olo :( MUTTA sekin aika vielä tulee, kun olet " elämäsi kunnossa" , hehkut ja loistat raskauden onnea ja silittelet kasvavaa massua :) Jos ruoka ei kerran maistu niin eihän niitä kilojakaan voi tulla. Kyllä sun massussa on kaikki hyvin, älä huoli. Ikä saattaa tehdä tepposiaan oireiden kanssa, kuten olet sanonut.. ja sitten tietty se että mä edelleenkin veikkaan teille poikaa :))) Eiks niin wemppa, että seistään tämän veikkauksen takana kunnes toisin on todistettu? :)) Koita Pietu jaksaa!!

Wemppa: Jokos sun massunippailut ovat menneet ohi? Muistan lukeneeni viime viikon pinosta, että oviskipusi olisi pitkittynyt... (toivottavasti muistin oikein). Mä en tiedä, oliko mulla alkuraskauden km ja ei, mutta niin maan perusteellisen kamalat menkkakivut oli sunnuntaina kun vuoto alkoi. Yleensä mulla tiputtelee ekan päivän ja sitten tokana alkaa, nyt alkoi kuin olisi hana avattu. Taikka sitten ikä alkaa tehdä tässäkin asiassa tehtävänsä. Noh, tämän vuoden puolella ei meille enää vauvaa tule, se on ainakin varma :)

Toivottavasti et ole tulossa kipeeksi vaan raskaaksi :) Eiks sulla ollut samoja vilu- ja kurkkuoireita jo viime viikolla? ;))

Ihan lohdutuksen sanana voin kertoa (kun mietit että voitteko alkaa heti uudelleen yrittään), että mun kamuni teki positiivisen r-testin kolmen viikon päästä keskenmenosta.. ja vauva syntyy syksyllä :))

Hyrysysy: yritetääs nyt kääntää nuo sun ajatukset toisinpäin, eli ET testaa torstaina negaa VAAN plussan :)))) Peukut on kohti taivasta bd bd bd bd :)

Minea: Tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu (((halaa))). Kyllä on minunkin positiiviset ajatukset raskautumisen suhteen karanneet ties kuinka kauas. Mä olen niin totaalisen pettynyt itseeni, että annoin taas luvan kuvitella ties mitä, ettei ihminen koskaan opi!! Kunpa osaisikin antaa asian Herran haltuun ja jatkaa elämäänsä " ihan normaalisti" .. MIKSI se on niin hitsin vaikeeta????!!!! Tikut heitän ainakin mäkeen, niin käteviä kuin ovatkin.

Peltimetsurille: Mun raskaudet eivät ole alkaneet helposti. Eka tyttö syntyi 3 vuoden yrittämisen jälkeen ja toinen tyttö 10 vuoden. Mun kroppa elää ihan omaa elämäänsä eikä varmaan haluakaan sisälleen ketään muuta, niin hankalaa tämä raskaaksi tulo on. Toivottavasti teillä tärppää pian. Mä olen tilannut Aconin ovistestejä netistä, hyviä ovat, toimivia ja selkeitä käyttää.... vaikkei niistä mulle ole apua ollutkaan. Kätevyydestään huolimatta ne kyllä orjuuttaa käyttäjäänsä eli peli-illat ovat " elämän ja kuoleman kysymyksiä" . Mutta antaahan ne jotain tietoa siitä että onko ollut oikeassa oman oviksensa suhteen.

Senniina: älä välitä niin herätään meilläkin nykyään klo 6-6.30 *krooh pyyh*. Pikkulikka on heti aamusta virkeenä ja huutaa puurooooooo.. onneksi ei ole vielä mennyt puurot ja vellit sekaisin.. silmät ristissä kun hämmentää :))

Ankkiksen inssitulosta pitänee sitten vaan odotella :))) Plussasädetystä ~~~~~~~~

Mitäs kuuluu Elsamarjalle, Walolle ja Mirjaliille??? Ja mites Sonjaemman pääsiäinen meni??

Mä alan nyt katseleen netistä duunipaikkoja, jos se saisi tän mielen pois vauva-asioista.

ANI

Vierailija
14/108 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi Emmille sylintäydeltä ONNEA!!!

Ihanaa vauvantuoksuista arkea sinulle ja miehellesi, olette onnenne ansainneet!

Kuumeisesti odotellaan kuulumisia...

Anille ja Minealla pahoittelut, eikä tarvii sinne häpeänurkkaan mennä minkään omanapaisten juttujen takia!!! Sitä varten täällä ollaan, että jaksetaan ja halutaan jakaa toistemme ilot ja surut!!

Onhan se turhauttavaa kun kierto toisensa jälkeen päättyy tädin tuloon, mutta onneksi toivo nostaa päätään aina muutaman päivän jälkeen ja kuumeilu voi alkaa... Toivottavasti molemmille sattuu tähän kiertoon edes pelipäivät kohilleen bd. Itse kyllä ja superkärsimättömänä ihmisenä sain oppia siitä, että kaikki tapahtuu kun on sen aika ja paikka. Tosin kyllä pistin miehen jo koville se oli jtp ja jos ei tulosta ala tulla niin sitten jp ja ellei sekään auta niin aamuin illoin... Hän kyllä jo harkitsi poliittisen turvapaikan anomista ;)

Pietu-parka voi pahoin koko pääsiäisen, voi harmi! No kohta alkaa olla viikkoja jo sen verran, että pahoinvointi alkaa helpottaa ja sitten se alkaa massukin jo pyöristyä!

Senniina ei saa nukuttua, harmi sekin, kun pitäisi sitten vielä työssä jaksaa! Oletko jo hakenut äp:ta Matti-Ernestille? Meillä ei ole mitään laittettuna valmiiksi, pinniskin on jossain maailmalla, pitäisi alkaa kysellä sen perään... Mutta eiköhän tässä vielä ehdi. Luin tuolta heiniksistä, miten siellä osalla on jo kaikki valmista peditkin pedattuna vauvalle. Joku äiti suunnitteli tekevänsä excel-taulukkoa vaatteista, että voi sitten järjestellä niitä koon tai värin mukaan - no joo ei ole ehkä ihan meikäläisen hommia, jospa taas tapojeni mukaan jätän kaiken viimeiseen hetkeen...

Jaaha - täytyisi taas jatkaa töitä... pitäisi vielä muutamat nettisivut päivittää.

Iloista ja aurinkoista viikkoa kaikille!

Ai niin! Uusille tervetuloa mukaan joukkoon!!!

-valdevina

Vierailija
15/108 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TERVETULOA kaikille uusille taas!!!!

Valdevina; minä en ole odotus-juttuja lukenut, mutta varmaan häpeänurkkaan joutuisin Toukojen pinossa ;) Mitään en ole tehnyt vauvan eteen ja pinniksessäkin nukkuu vielä (ja saa nukkua tästä eteenkin päin) meidän kuopus. Viime tippaan jää, mutta eivätpähän kerkiä kerätä pölyä!!! Siis vauvan vaatteet.

Olo on tasaisempi kuin aamulla, johtuukohan se siitä, että lapset nukkuu? ;)

Ääh, menen toimittamaan tyhjää tuvan puolelle.... katselemaan ulos ikkunasta ja tuhisemaan kahvinkeittimelle, kun se ei itsestään keitä kaffetta eikä hella valmista ruokaa. Tosin ruoka on tänään helppo, maksalaatikko uuniin lämpiämään; kiitos Saarioisten :)

Vierailija
16/108 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valdevina, otan äippäavustuksen rahana. Sijoitan sen kantoliinaan. Vaatetta ja tavaraa on niin paljon ennestään, että en viitsi ihan muuten vaan ja sen söpöyden vuoksi pakkausta ottaa. Kaikki on pusseissa ja laatikoissa ja odottaa äippäloman alkua. Kirjoittelen välillä myös tuonne kesäheiniin ja siellä monilla on jo kaikki ihan valmiina exceleitä myöten. Ihailtavaa järjestelmällisyyttä. Mä ajattelin, että mitä suotta laittaa kaikkea vielä valmiiksi pölyttymään. Esikoisen vaattet laitoin mammaloman alettua ja ex-mies kasasi hoitopöydän, kun olin sairaalassa ja hyvin kerettiin:-)

Työnteko ei kiinnosta ja närästää aivan v:sti yötä päivää. 22 aamua kammassa!

Vierailija
17/108 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti salaa töistä vastaan Anille, että vieläkin, aika ajoin, tuntuu puolelta toiselle menevää kipuilua/nippailua alavatsassa. Ja totta on, että olin jo viime vkolla kipeä/tulossa kipeäksi, mutta ei siitä mitään kummempaa tautia kehittynyt. Nyt taas on kurkku ihan älyttömän kipeä.

Ihanaa, se tapaus jossa positiivinen testi melkein heti km:n jälkeen. Kiitos siitä, toi uskoa itselleni, vaikken usko niin onnellisti minulle käyvänkään.

wemppa

Vierailija
18/108 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen iltamyöhään kotiuduttiin reissusta ja mukavaa vaikkakin hel..tin rankkaa tuo reissaaminen paikasta a paikkaan b varsinkin tässä olotilassa kun öllöttää, väsyttää ja palelee ja pyhinä mua närästi niin hirveesti että huh huh, renniet kotona ja päivystävä apteekki sadan kilsan päässä !!!

Mua närästää aika ajoin tosi rankasti vaikka en olisi raskaanakaan ja nyt on ollut jonkun aikaa tuo vaiva pois mutta nyt taas kun söin erilailla kun kotona ja kaffekin oli jotenkin erilaista niin tuokin vaiva tuli jo takaisin ( mitä se sitten loppuraskaudesta onkaan, en uskalla edes ajatella !!! )

Muksut ja isäntä nauttivat reissusta todella ja kahden kuukauden kuluttuahan tuollainen reissu on taas edessä kun on muksujen serkun rippijuhlat...

Tänään olen täällä yrittänyt saada tätä kaaosta järjestykseen ja kipastiinpa typsyjen kanssa kaupassakin ja nyt kun kakkonen kotiutui koulusta pitää ajaa kirjastoon kun tuli jo huomatuskirje mun kirjoista vaikka ne kaks viikkoa sitten uusin, mitään sakkoja en aio maksa !!

Täällä oli paljon kuulumisia enkä ole vielä ehtinyt kahlata pinoja läpi mutta EMMILLE PALJON ONNEA PRINSESSAN SYNTYMÄN JOHDOSTA !!

Nyt hetkeks pötkölleen kun tytöt pelaavat joululahjaksi saamaansa kimbleä, saivat eilen yhdeltä tädiltään joululahjansa...

palaamisiin...

Isotikru

Vierailija
19/108 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys täältä kakkapyykin lomasta ;-)) No en todellakaan valita mistään vaan kiitollinen olen, että sain kokea odotuksen tunteen ja synnytyksen kivun ja tuskan ja nyt rakastaa tätä omaa ihanaa lasta. Olen rakkaudesta aivan puhki, ei tälläistä tunnetta voi kokea kuin äitinä, on se sen verran ainutkertaista.

Synnytystarinaa:

2.4 lapsivedet menivät klo. 6.30 ja odoteltiin muutama tunti ennen kuin lähdettiin kohti synnäriä. Sisälle osastolle jouduin siinä klo.12, kätilöt ja lääkärit kävivät tutkailemassa tilannetta, mikä oli huono, siis synnytksen alkamisen kannalta katsottuna, koska vesien meno ei tuonnut supistuksia, olo oli mitä mainioin. Koko ajan kätilöt kävivät tarkastamassa tilannetta ja verikokeita otettiin jne. Tulivat siihen tulokseen, etteivät käynnistä synnytystä sinä päivänä vaan seuraavana aamuna. Mieheni poistui äiti-polilta klo.19 ja itse pukeuduin sairaalapukuun. Mulla oli todella mukava kämppis, kellä oli sama tilanne, eli vedet olivat menneet, muttei suppareita. Me sitten jutskattiin melkein klo kahteen yöllä, kunnes nukahdin. Aamulla taas tulivat verikokeiden ottajat klo.7 ja sen jälkeen alkoi lääkärikierto. Lääkäri tutkaili ja sanoi, että hyvä hyvä, täällä ei tarvitse käynnistää tableteillä, paikat ovat sen verran auenneet, että loput aukenee helposti tipan avustuksella. Siirryin ennen klo.12sta synnytyssaliin, missä laitettiin oksetoniini tippa ja käyrille. En siis voinnut kävellä ollenkaan, kun olin niissä letkuissa ja tipassa kiinni, joten siinä sitten istuskelin kiikkutuolissa ja soitin miehelleni, että alappas tulemaan sairaalaan :-))

Klo.14 alkoi supistukset ja klo.18 niitä tuli 3-5 min välein ja ne olivat helvetillisen kipeitä, mutta tutkimusten jälkeen ei paikat edelleenkään olleet auenneet, joten päättivät irrottaa siitä tipasta, ja aloittaa keskiviikkona aamuna suuremmilla tehoilla :-// Ja mä olin jo nyt todella kipeä .. Kätilöt patistivat meitä kävelemään, ja käveltiin rappuset neljännestä kerroksesta alas ja taas ylös. Ja siinä ylöstulo vaiheessa alkoivat omat supistukset n. 15min välein ja kipeinä .. Käveltiin, ja huohoteltiin ja käveltiin .. Mentiin synnytyssaliin ja soitin kätilön paikalle, ja hän tutki tilanteen, ei edelleenkään avautumista .. Noh sain sentään syömistä, ja mieheni kanssa sitten juteltiin ja kulutettiin aikaa .. klo.22 alkoivat supistukset voimistua ja väli lyheni ..oli pakko todella huohottaa, itkeä ja anoa armoakin :-)) klo.24 tarkastettiin taas tilanne ja otin epiduraalin puheeksi, mutta edelleenkään ei mitään varsinaista ollut tapahtunut .. klo.2 olin jo aivan rauniona kivusta ja soitin kelloa, ja vaadin lääkettä, sain vasta silloin ilokaasun, ja petidiinipiikin, ja pääsin taivaaseen, aivan mahtava rentoutunut olotila tuli ja hieman torkuinkin. Mutta supistuksen alkoivat uudelleen ja kipeinä ja väli n. 3 -4 min oliko sitäkään, ja soitin taas kelloa, ja pyysin uuden petidiinipiikin, ei saanut uutta antaa kuin vasta klo6 aamulla, ja epiduraalia ei kuulemma vielä kannattanut antaa, ja klo.6 soitin taas kelloa ja itkin, että antaka hyvät ihmiset nyt jotakin, en kestä tätä tuskaa .. Ja taas tutkimuspöydälle, ja APUA, kätilö ilmoittikin ettei petidiiniä voi enää antaa, koska paikat olivat 7cm auki ja epiduraaliakaan ei kerittäisi antamaan, koska mullehan piti vielä tiputtaa se willebrandtkin suoneen ennen lapsen syntymää. Olin todella pettynyt, ja itkeä tirautinkin. No tilanne kehittyi nopeaan ja jo klo.7 tuli kova halu ponnistaa, mutta siihen ei annettu lupaa, joten koitin vain niellä sen ponnistamisen tunteen, oli aivan kamalaa, kamalampaa kuin supistuskivut. Klo.7.30 sain luvan alkaa työntämään, mutta olin todella loppu koska takana oli rankka yö ja ed.ilta, ponnistamiseen en meinannut löytää voimia tarpeeksi, lääkäri haettiin paikalle ja hän otti imukupin käyttöön ja alkoi ohjata ponnistuksia. Itse haukoin happea naamarista, ja vain toivoin että saisin voimia jostakin. Ja sitten lääkäri sanoikin, hiukset ovat ulkona nyt ponnista vielä vähän, ja sitten tuli loputkin päästä, ja vielä vähän, että saatiin koko tyttö ulos ;-)) Tyttö parkaisi heti synnyttyään, ja minä ketä olin ollut aivan kehäraakki, sain yhtäkkiä voimia melkein nousta istumaan pöydällä ja halusin tytön rinnuksille, imeä osasi heti ja oli todella suloinen. siinä sitä sitten ihasteltiin. Sai 9 pistettä, yksi piste putosi imukuppisynnytksestä. Kaikki oli tytöllä hyvin.. Ja äidilläkin. Mä vain menetin norm. enemmän verta ja sain hemohess tankkauksen. 10 tikkiä tuli alapäätyyn .. Siitä sitten suihkuun ja suihkun jälkeen synttärikahveille ja sitten osastolle meno. Saatiin perhehuone kahdeksi päiväksi. Mun olisi ohjeiden mukaan pitännyt olla sairaalassa keskiviikkoon, mutta lääkärit tutkivat ja tulivat siihen tulokseen, että vointi on hyvä, ja lääkkeen antamiselle ei ole aihetta. Lauantaina last.lääk. tutkimuksen jälkeen kotiin-ihanaa-

Synnytys oli MIELENKIINTOINEN kokemus, en todellakaan olisi voinnut edes kuvitella miten kivulias se on, mutta se on kuitenkin yksi elämäni hienoin kokemus !!! En olisi voinnut uskoa, millainen pirpana siellä masussa asusteli, aivan syötävän suloinen mustatukkainen tyttö .. Haluan kokea raskauden ihanuuden uudelleen, ja synnytyksenkin, mutta ensi kerralla haluan kivunlievityksen, nythän se jäi siis yhteen petidiinipiikkiin ja muutamaan henkoseen ilokaasua, eli voisi sanoa, että luomusynnytys oli. No tulipa koettua sekin ihanuus ;-))

Tyttö kasvaa hurjaa vauhtia, kakkaa, imee, nukkuu ja seurusteleekin. Äiti ja isä ovat molemmat onnellisia ja aivan rakastuneita tuohon pieneen lapsoseen. Nännit ovat ruvella, ja bepanthenia olen niihin laittanut, onneksi maitoa tulee.. Vauva nukkuu öisin meidän välissä, ja päivisin omassa lootassaan. Nukkunut on öisin mukavasti mm. viime yönä klo.24 imetys ja unille ja nukkui aina klo.3.30 saakka ja sitten taas imetys, vaipanvaihto ja unille klo.5 ja herätys klo.9, joten en voi valittaa ..

Sori jos en kommentoi nyt, koska koitan kirjoittaa ennen kuin tyttö parkaisee- Mutta mitenköhän tetillä menee poitsun kanssa ? Minealle pahoittelut !! Onko Ankkis seuraava ketä jänskätään ? Pietulla hyviä oireita :-)) Ja ani kantsii todellakin alkaa työnhaku puuhaan, koska silloin aivan varmasti raskaudut, tsemppiä sinne !!! Riina kyselit miten kauan tiinuska antoi odottaa, v2004 aloitettiin, joten menihän tuossa aikaa.

Kaikille terkkuja ! Meillä muuten vaatteet ovat kaikki ylisuuria kun pituutta oli vain 46cm ja painoakin 3200g :-))

t. emmi ja tiinuska 6pv

Vierailija
20/108 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olihan aikamoinen synnytys Emmillä! Jotakin yhteneväisyyksiä omaan synnytykseeni ja kurjimpana muistan mäkin ponnistamisen pidättämisen:-( Tosin mua ei " työnnättänyt" kunnolla missään vaiheessa, oli vaan se meloni takapuolessa..Tältä synnytkseltä en osaa toivoa mitään, ehkä kuitenkin sen että jaksaisin nousta ahkeroinnin jälkeen jaloilleni. Pojan synnytyksen jälkeen meni taju kankaalle heti, kun yritin päätäni nostaa ja suihkut jäi pitkälle seuraavaan päivään, yök. Lopputulos on kuitenkin niin ihana ja sitähän tässä nyt ootellaan vielä jonniin aikaa. Sitähän me kaikki vähän eri vaiheissa!