Mitä tapahtuu jos soitan 112 mielenterveyssyistä?
Raahataanko mut väkisin osastolle? Ahdistaa paljon mutta haluaisin avautua ja mahdollisesti lääkehoitoa. Nykyinen lääkitys ei toimi
Kommentit (99)
Ei tapahdu yhtään mitään Kehottavat lähtemään päivystykseen istumaan. Samanlainen olet kuin muutkin av:n mammat, ei mitään väliä kunhan saa huomiota, vaikka sitten kiireellisempien tapausten kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tapahtuu yhtään mitään.
Jep, päivystykseen jos haluaa aktionia
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö puhumaan pelkotilastasi jommalle kummalle vanhemmallesi? Ovatko vanhemmat kotona kanssasi?
ne on jossain mut pelkään et ne tulee tänne ja tekee mulle jotain. ei ne ymmärrä muutenkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla ap on hätänä?
Nykyään sinne osastolle päästään, ei jouduta. Jos sä sitä pelkäät niin turhaan, et varmaan psykoottinen ole?
Vai mitä ajatuksia sulla on? Kuuletko ääniä?
Enkä kysy vttuillakseen äänistä, ne kysyy sitäkin kun tekevät arviota.
En kuule ääniä. pelottaa vaan et mut tapetaan.
Kuka sinua uhkaa?
Mun vanhemmat.
Onko kyse siitä että tiedostat että tämä ei ehkä ole totta, mutta pelkäät sitä silti niin paljon että et pysty ol
Ok, tiedätkö mihin hakeutua? Eli onko alueellasi minkälaisia päivystyksiä? En usko että sinun kannattaa nyt murehtia lainkaan sitä, mitä asiantuntijat pystyvät tai eivät pysty tekemään hyväksesi. Sen vuoksi se on heidän työnsä, että sinun ei tarvitsisi sitä lainkaan miettiä. Luota apuun ja ota se vastaan, sun ei tarvitse tehdä muuta. Siten pääset kohti parempaa tilannetta ja oloa, sellaista kohti on hyvä mennä, eikö vain?
Onko lähipiirissäsi aikuista, jolle koet voivasi puhua peloistasi? Voitko soittaa tällaiselle aikuiselle? Hän saattaisi olla kykeneväinen arvioimaan, mitä teidän kannattaisi tässä tilanteessa tehdä. Onko sinulla aikaisemmasta hoidosta turvasuunnitelmaa, jonka mukaan pystyisit toimimaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla ap on hätänä?
Nykyään sinne osastolle päästään, ei jouduta. Jos sä sitä pelkäät niin turhaan, et varmaan psykoottinen ole?
Kuka sinua uhkaa?
Mun vanhemmat.
Onko kyse siitä että tiedostat että tämä ei ehkä ole totta, mutta
On päivystys kai mutta en uskalla liikkua tähän aikaan ulkona.
Soita päivystysapuun. 112 on hätätilanteita varten.
Soita seksilinjoile niin saat apua oikeasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla ap on hätänä?
Kuka tappaa sinut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla ap on hätänä?
Kuka sinua uhkaa?
Mun vanhemmat.
Onko kyse siitä et
Olisiko sinulla ystävää tai edes tuttua, joka voisi lähteä kanssasi? Entäpä jos tilaisit taksin? Muista, että vaikka sinua ihan oikeasti pelottaa, niin mielesi ei nyt voi hyvin ja saat siltä viestejä, joiden kannattaa vain antaa tulla ja mennä. Ne eivät ole nyt ihan järkeviä, ja se on ihan ok. Ajatukset, hurjatkaan, eivät aiheuta mitään pahaa. Toivottavasti saat siitä vähän rauhaa, että kyse on nyt sairastumisesta, ja tämä kaikki kuuluu asiaan.
Tuntuuko pelko vanhempiasi kohtaan jo niin pahalta, että olisi poissuljettua että laittaisit heille esimerkiksi viestin, jossa lukisi että luulen että mieleni järkkyy nyt pahasti ja pelkään, että teette minulle jotain pahaa. Voisitteko hankkia minulle apua?
Olisiko apu esim ambulanssi, taksi? Tai vaikka joku ulkopuolinen joka veisi sinut päivystykseen?
Onko sinulla skitsofrenia vai millainen lääkitys sinulla ei toimi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että hätäkeskustyöntekijä kysyy että oliko sulla oikein asiaa. Ohjaa sitten soittamaan 116 tai 117. Jos jatkat soittelua ilman kunnon syytä niin saat sakot.
Mitä nuo tarkoittavat?
AI-yhteenveto
Numero 116 117 on Päivystysapu, hyvinvointialueiden järjestämä neuvonta- ja ohjauspalvelu, josta voi kysyä apua kiireellisiin, mutta ei hätätilanteisiin, terveysongelmiin ympäri vuorokauden, vuoden jokaisena päivänä. Palvelu ohjaa oikeaan hoitopaikkaan tai antaa itsehoito-ohjeita.
Milloin soittaa 116 117?
Kun tarvitset neuvontaa tai ohjausta äkilliseen sairauteen tai vammaan, joka ei ole hengenvaarallinen hätätilanne.
Kun oma terveysasemasi tai sosiaalipalvelusi on kiinni.
Milloin EI pidä soittaa 116 117?
Ja taas joku postailee älyn vastauksia...
112 ei ole oikea numero. Soita päivystysapuun 116 117.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla skitsofrenia vai millainen lääkitys sinulla ei toimi?
Mulla on Leponex lääkitys joka vaan aiheuttaa lisää ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Onko sinulla skitsofrenia vai millainen lääkitys sinulla ei toimi?
Mulla on Leponex lääkitys joka vaan aiheuttaa lisää ahdistusta.
ootko ollu osastohoidossa
Ei siitä mitään tapahdu. Soitto ehkä kirjataan tietoihisi, ehkä sinua kehotetaan lähtemään päivystykseen. Päivystyksessä ei myöskään tapahdu mitään, sinut vain lähetetään kotiin.
On todella suuri onnenpotku jos hetkeksi pääsee osastolle, mutta tuskin pääset. Muuta apua ei tarjolla ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla ap on hätänä?
ehkä sitten 112 olisi oikea numero.
Soita ihmeessä 112. Olet harhainen ja pelkäät vanhempiasi, vaikka todellista syytä ei ole.
Pystytkö puhumaan pelkotilastasi jommalle kummalle vanhemmallesi? Ovatko vanhemmat kotona kanssasi?