Kun sinua luullaan oikeasti ikäistäsi nuoremmaksi.
Olen siis pienikokoinen ja nuoren näköinen. Minua on aina luultu poikkeuksetta vähintään 5v nuoremmaksi kuin olenkaan. Ei kivalla tavalla, vaan niin että se on aiheuttanut noloja hetkiä ja ihmettelyä. Ihmiset pyytelevät aina hädissään anteeksi kun oikea ikäni tulee ilmi.
Nyt kun alan olla melkein 30v tämä tilanne on onneksi korjaantunut. Tuntuu etten elänyt parikymppisen elämää ollenkaan, kun en ollut ikinä se 20-jotain-vuotias, vaan aina se "siis et ookkaan lukiossa?". Ärsyttävää.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se nuorilla vähän sääli kun näyttää koululaiselta vaikka olis jo täysikäinen.
Se on ärsyttävää. Ja kun on maksanut jo ties kuinka paljon veroja tähän maahan ja elänyt aikuisen elämää, niin ei paljon mielialaa nostata, että joku luulee sinua koulupojaksi/tytöksi.Miten nuo verot tähän liittyy? Sitä paitsi olet ollut saajapuolella, ellei sulla ole todella iso palkka.
Keskiarvollisesti ehkä, mutta kyllä yksityisellä työtätekevä on nettomaksaja, se teiltä suojatyöläisiltä unohtuu, kun muiden veroilla loisitte helpoissa korruptiohommissa.
Täytän kohta 50 ja minua on läpi koko elämän luultu aina nuoremmaksi eli olen jo tottunut siihen. Toisaalta saa olla iloinen ettei näytä vielä kurttuiselta mummolta kuten monet samanikäiset. Toisinaan kyllä ärsyttää ihmisten yllättäneet kommentit jos tulee ikä puheeksi..itse pyrin aina välttämään iästä keskustelua puolituttujen kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 vuotta ei ole vielä mitään, mutta 15 aiheuttaa jo todella kiusallisia tilanteita ja väärinymmärryksiä. Kokemusta on.
N43
28 on iha yhtä aikunen kuin 43. Vai luullaanko sua 58v?
Esim. Yksi 32-vuotias mies kärttI mua pitkään treffeille ja hän luuli, että olen nuorempi kuin hän, eikä mistään kohteliaisuussyistä vaan ihan oikeasti. Kävin treffeillä enkä koskaan kertonut oikeaa ikääni ja koko homma oli ihan superkiusallinen.
Ja tuo on vaan yksi monista esimerkeistä. 15 vuotta on paljon myös tämän ikäiselle.
N43
Ystävän kaveria luultiin leikkipuistossa teiniksi. Joku mamma meni moittimaan röökin poltosta. Oli kuitenkin 41v ja neljän lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se nuorilla vähän sääli kun näyttää koululaiselta vaikka olis jo täysikäinen.
Se on ärsyttävää. Ja kun on maksanut jo ties kuinka paljon veroja tähän maahan ja elänyt aikuisen elämää, niin ei paljon mielialaa nostata, että joku luulee sinua koulupojaksi/tytöksi.Miten nuo verot tähän liittyy? Sitä paitsi olet ollut saajapuolella, ellei sulla ole todella iso palkka.
Miksi minulta sitten otetaan veroa palkastani, jos siitä ei kerran ole mitään hyötyä? :D Liittyy siten, että ei ole kivaa olla joidenkin silmissä jokin typerä pentu, vaikka on jo parikymmentä vuotta raatanut tälle yhteiskunnalle veroeuroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 vuotta ei ole vielä mitään, mutta 15 aiheuttaa jo todella kiusallisia tilanteita ja väärinymmärryksiä. Kokemusta on.
N43
Esim. Yksi 32-vuotias mies kärttI mua pitkään treffeille ja hän luuli, että olen nuorempi kuin hän, eikä mistään kohteliaisuussyistä vaan ihan oikeasti. Kävin treffeillä enkä koskaan kertonut oikeaa ikääni ja koko homma oli ihan superkiusallinen.
Ja tuo on vaan yksi monista esimerkeistä. 15 vuotta on paljon myös tämän ikäiselle.
N43
En näe tuossa mitään ongelmaa. Mikä oli vikana sun mielestä?
Jos mua 32v nainen pyytäis treffeille ja vielä sen jälkee mahollisesti muutaki niin sehä olis vaa kiva.
M43
Mä skippaan nämä
ulkonäkö/ikäketjut/
julkkisnaisten kritisoinnit -
kerta toisensa perään.
👋
Saatat vanheta yhdessä yössä sitten kun tulet 40-50. Rupsahdus tulee kyllä ja saat muut kiinni.
Jos kroppa on hyvä, niitä sekaannuksia riittää. Vanhat lähinnä sekoilee ja tytöttelee. Jotkut luulee narkomaaniksi, kun on "niin kulahtanut nuori nainen". Vtun hienoa... mutta tsemppiä 🌼
Mikään ei kyllä triggeröi osaa kun sen sanominen, että joku näyttää ikäistään nuoremmalta :D aina ihmetellyt miksi se herättää niin kovaa raivoa jopa :D
Olisin onnellinen jos näyttäisin nuorelta. Kasvonpiirteeni ovat sellaiset että näytin jo 14-vuotiaana parikymppiseltä, parikymppisenä kolmikymppiseltä jne.
Nyt olen 30 v ja en halua edes tietää minkä ikäiseltä nyt näytän. Henkkareita ei ole kysytty vuosiin, ihan muutamia kertoja lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Saatat vanheta yhdessä yössä sitten kun tulet 40-50. Rupsahdus tulee kyllä ja saat muut kiinni.
Jos kroppa on hyvä, niitä sekaannuksia riittää. Vanhat lähinnä sekoilee ja tytöttelee. Jotkut luulee narkomaaniksi, kun on "niin kulahtanut nuori nainen". Vtun hienoa... mutta tsemppiä 🌼
Saatat joo. Mulla se tapahtui 50+.
Vierailija kirjoitti:
Ystävän kaveria luultiin leikkipuistossa teiniksi. Joku mamma meni moittimaan röökin poltosta. Oli kuitenkin 41v ja neljän lapsen äiti.
No eiköhän se ole ihan moittimisen arvoinen asia jos leikkipuistossa vedetään röökiä, se ei tarkoita että luultaisiin teiniksi. Äiti-ihminen vielä. En ikinä kehtaisi.
Joo luultiin pitkään. 35v jälkeen ei oo enää luultu :D
Olen 55-vuotias ja viimeksi viikko sitten luultiin kolmevitoseksi. Näin se nyt vaan on joidenkin kohdalla, en valita yhtään ;) saan koko ajan kuulla "no et voi tietää tätä laulua, kun oot niin nuori" "no et voi muistaa, kun et edes ollut syntynyt 80- luvulla" jne . :D no joo, sitten pamautan, että synnyin kylläkin 1969. Sitten ukon naama menee mutruun, kun toteaa olevansa samanikäinen kuin mä ja näyttää vanhalta mieheltä :D tough!
Minua luultiin synnärillä kahden päivän ikäiseksi vaikka oikeasti olin jo neljä päivää vanha. Tästä on riittänyt naurun aihetta suvun juhlissa: emme oikeastaan muusta puhukaan!
Minun on luultu vitsailevan kun olen aikoinaan kertonut pian tapahtuvasta eläkkeelle jäämisestäni. Tapahtui kun olin siis 64v. Mielestäni näytän kyllä jopa ikäistäni vanhemmalta.
Nettikeskusteluissa mua luullaan aina 10 vuotiaaksi
Jotkut näyttävät ikäistään nuoremmilta niin se vaan on. Voi olla lyhyt tai pitkä, laiha tai lihava. Ketterä liikkuminen ainakin luo vanhoista ihmisistä nuoren vaikutelman. Ehkä tietynlainen luuston sirous myös, voi olla ylipainoisellakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä skippaan nämä
ulkonäkö/ikäketjut/
julkkisnaisten kritisoinnit -
kerta toisensa perään.
👋
Ethä skipannu ko kommentoitkin