Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun sinua luullaan oikeasti ikäistäsi nuoremmaksi.

Vierailija
05.09.2025 |

Olen siis pienikokoinen ja nuoren näköinen. Minua on aina luultu poikkeuksetta vähintään 5v nuoremmaksi kuin olenkaan. Ei kivalla tavalla, vaan niin että se on aiheuttanut noloja hetkiä ja ihmettelyä. Ihmiset pyytelevät aina hädissään anteeksi kun oikea ikäni tulee ilmi.

Nyt kun alan olla melkein 30v tämä tilanne on onneksi korjaantunut. Tuntuu etten elänyt parikymppisen elämää ollenkaan, kun en ollut ikinä se 20-jotain-vuotias, vaan aina se "siis et ookkaan lukiossa?". Ärsyttävää.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettikeskusteluissa mua luullaan aina 10 vuotiaaksi

Vaikka oot vasta tarhassa? Et osaa pistettä vielä laittaa. Koulussa opetetaan.

Vierailija
62/75 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävän kaveria luultiin leikkipuistossa teiniksi. Joku mamma meni moittimaan röökin poltosta. Oli kuitenkin 41v ja neljän lapsen äiti. 

No eiköhän se ole ihan moittimisen arvoinen asia jos leikkipuistossa vedetään röökiä, se ei tarkoita että luultaisiin teiniksi. Äiti-ihminen vielä. En ikinä kehtaisi.

Riippuu milloin tämä tapahtui. Ennen oli ennen ja rööki paloi luonnollisesti leikkipuistoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko että musta piste on rasistinen

Vierailija
64/75 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli aikanaan rasittavaa, kun itseäsi nuorempi keskustelukumppani otti aina sellaisen asenteen, että "annahan kun isäsi opettaa", piti itseään sinua vanhempana. Nyt päälle viisikymppisenä alkaa vähän jo helpottaa tämä ongelma, mutta yhä ole ikääni nuoremman näköinen. Ihmisten arviot ovat aina siinä 45-50vee nykyään, olen 55vee.

Vierailija
65/75 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aivan päinvastoin. Nuorena minua luultiin joskus opiskelutoverini äidiksi ja joskus isäni siskoksi. Minulta ei ole koskaan kysytty papereita, eikä minun koskaan tarvitse näyttää eläkeläiskorttia, kun pyydän eläkeläisalennusta. Olen liikunnallinen mutta silti kaikin tavoin vanhan näköinen. 

Vierailija
66/75 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46, alkossa kysyttiin papereita äsken kun hain cremantia juhliin. Laittaahan se naurattamaan, ja silloin näkyy silmänalushaitarit.

Vierailija
67/75 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 48-vuotias. Tuntematon ihminen luuli mua kolmekymppiseksi, kolmevitoseksi korkeintaan. Ihan silmin nähden hämmästyi ja meni suorastaan vaikeaksi, kun korjasin nauraen ikäni. Uskon, että ihan oikeasti arvioi väärin ikäni, ei ollut sellainen tilanne, että hänellä olisi ollut syytä imarrella tms.

Mulla ei ole nuorelta näyttämiseen muita konsteja kuin se, että en tupakoi. Rööki vanhentaa ihan älyttömästi keski-ikäisiä, näkee harmaasta ja veltosta naamasta kuka polttaa. Olen myös kurvikas ja se rasvahan näkyy myös pyöreissä, ihan näteissä kasvoissani. Hoikilla ihmisillä rypyt ja juonteet näkyvät helpommin. 

Mies 48v ja luullaan usein 10 vuotta nuoremmaksi. Olen hoikka mutta ollut aina ikäistäni nuoremman näköinen.  En elä terveellisesti enkä liiku tarpeeksi mutta geenit ja kasvonpiirteet ovat auttaneet. Ehkä myös olemukseni. En ajattele k

Sama, sinua vähän nuorempi nainen. Geenit määrää aivan hirvittävästi, tosin elintavoilla voi edesauttaa tai pahentaa tilannetta. Omat 70v. tädit isän puolelta näyttävät viiskymppisille. 

Inhottavinta tässä ikuisessa nuoressa ulkonäössä on se, että sinua ei oteta tosissaan. Töissä et osaa varmana mitään, saako tänne tuon harjoittelijan tilalle ihan oikean ammattilaisen? Ikäiset miehet eivät kiinnostu ja liian nuoret tulevat iskemään. Puolisoasi katsotaan kieroon, että siinä se on groomannut itselleen tyttärensä ikäisen pimatsun. Sinua hieman vanhemmat ihmiset jakavat suuria elämänviisauksiaan, koska sinullahan ei elämänkokemusta vielä ole. Ymmärrät sitten, kun olet itse 40v. Onneksi ei ole lapsia siunaantunut niin ei tartte selittää, että joo, sain lapset kyllä ihan aikuisena enkä 15v :D

Vierailija
68/75 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina luultu nuoremmaksi, oon nyt 46.v ja monesti luullaan n.35-vuotiaaksi. Lapseni ovat 15 ja 19. Tänä kesänä kaksi eri ihmistä luuli minua ja 15-vuotiasta tyttöä siskoiksi😀 Kesällä on myös kysytty kaupassa papereita, kun ostin ruokaa ja yhden saunasiiderin. Kivahan se on, ettei tässä neljänkympin kriisissä tunne itseään vielä ihan rupsahtaneeksi.

Vierailija
69/75 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän kohta 50 ja minua on läpi koko elämän luultu aina nuoremmaksi eli olen jo tottunut siihen. Toisaalta saa olla iloinen ettei näytä vielä kurttuiselta mummolta kuten monet samanikäiset. Toisinaan kyllä ärsyttää ihmisten yllättäneet kommentit jos tulee ikä puheeksi..itse pyrin aina välttämään iästä keskustelua puolituttujen kesken. 

Sama. En ota ikääni esille, jos ei ole pakko. 

Nuorelta näyttävä kolleega joutui usein sanomaan ikäisilleen setämiehille, että hänellä on aikuiset lapset, että josko nyt keskityttäisiin tähän työasiaan kunnolla (tyttö-harjoittelija-ei-se-mitään-osaa-keitäpä-kahvit-kun-odotellaan-sitä-konsulttia-kun-et-se-sinä-ainakaan-ole horinoiden sijaan).

Vierailija
70/75 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pienikokoinen ja varmaan suureksi osaksi tästä syystä minua on aina luultu nuoremmaksi kuin olen. Esim. ilmeet ovat olleet hupaisia, kun asiakkaat pyytävät esimiestä paikalle ja minä kipitän kysymään, että mikäs täällä on hätänä. Nyt kun on pieniä lapsia, niin monta kertaa minua on kutsuttu nuoreksi äidiksi ja puhuteltu sen mukaan. Olen 38, jo aika lailla lapsentekoiän loppupuolella :D 

Vierailija
71/75 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko että musta piste on rasistinen

Mulla on valkoset fontit

Vierailija
72/75 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin kysyttiin vielä 50-vuotiaana papereita. Oli ihan hauskaakin välillä kassan kanssa naureskella asialle, kun oikea ikä paljastui. Nyt olen 55, eikä ole enää papereiden perään kyselty. Kyllä se ikä alkaa väkisinkin näkyä jossain vaiheessa. 

Nuorempana kyllä ärsytti, kun moni ihmetteli, miten minulla voi olla niin "nuorena" jo ajokortti. Kyllä sekin ihmettely sitten loppui aikanaan. 

Vierailija
73/75 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei kyllä triggeröi osaa kun sen sanominen, että joku näyttää ikäistään nuoremmalta :D aina ihmetellyt miksi se herättää niin kovaa raivoa jopa :D

Ei kaikki ota sitä kohteliaisuutena. Eikä se nuoremmalta näyttäminen aina tarkoita sitä, että olisi hyvännäköinen. Siksi se loukkaa.

Vierailija
74/75 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 vuotta ei ole vielä mitään, mutta 15 aiheuttaa jo todella kiusallisia tilanteita ja väärinymmärryksiä. Kokemusta on.

N43

28 on iha yhtä aikunen kuin 43. Vai luullaanko sua 58v?

Esim. Yksi 32-vuotias mies kärttI mua pitkään treffeille ja hän luuli, että olen nuorempi kuin hän, eikä mistään kohteliaisuussyistä vaan ihan oikeasti. Kävin treffeillä enkä koskaan kertonut oikeaa ikääni ja koko homma oli ihan superkiusallinen. 

Ja tuo on vaan yksi monista esimerkeistä. 15 vuotta on paljon myös tämän ikäiselle.

N43

En näe tuossa mitään ongelmaa. Mikä oli vikana sun mielestä?

Jos mua 32v nainen pyytäis treffeille ja vielä sen jälkee mahollisesti muutaki niin sehä olis vaa kiva.

Se, että hän tuskin olisi ollut kiinnostunut enää siinä vaiheessa, kun totuus olisi tullut ilmi ja mulla oli koko ajan sellainen olo, että huijaan, koska en ollut korjannut hänen erehdystään.

Mutta samapa tuo, kun mä en ollut kiinnostunut hänestä.

N43

Vierailija
75/75 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa, musta se on lähinnä hauskaa ja tulee piilokamera-fiilis kun multa, viisikymppiseltä, kysytään papereita kassalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi