Te, joilla ollut/on kynsisieni! Lääkärikäynnistä...
Oletteko käyneet lääkärissä asian tiimoilta? Yleislääkäri vai ihotautilääkäri? Onko diagnoosi tehty silmämääräisesti vai tehty sieniviljelmä? Mikä lääkitys määrätty? Tehosiko?
Mulla on nyt räjähtänyt kynsisieni stressaavan elämäntilanteen vuoksi. Ei auta kaupan litkut. Hävettää mennä lääkäriin 😒
Kommentit (58)
Sama, kävin lääkärissä, neutraali tilanne oli. Silmämääräinen diagnoosi, suun kautta otettava lääke + paikallishoito alkoi tehosta välittömästi. Kuurin aikana sieni katosi kokonaan ja on pysynyt pois.
Tuossa on nyt ongelma, josta on tuoretta kokemusta. Jos yrittää hoitaa itse apteekin lääkkeillä, niin kestää tosi kauan (mulle sanottiin ainakin 3kk) ennen kuin kynnestä saadaan viljelyllä positiivinen näyte ja lääkäri suostuu määräämään reseptilääkkeitä, jotka ovat tehokkaita, mutta melkoista myrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Sama, kävin lääkärissä, neutraali tilanne oli. Silmämääräinen diagnoosi, suun kautta otettava lääke + paikallishoito alkoi tehosta välittömästi. Kuurin aikana sieni katosi kokonaan ja on pysynyt pois.
Onpa erikoinen lääkäri, kun omien silmien perusteella lääkkeet määräsi. No, tätähän tämä on. Yksi määrää, toinen ei.
Älä häpeä, yleinen vaiva. Tulee lähes jokaiselle uimahallikävijälle ainakin joskus.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on nyt ongelma, josta on tuoretta kokemusta. Jos yrittää hoitaa itse apteekin lääkkeillä, niin kestää tosi kauan (mulle sanottiin ainakin 3kk) ennen kuin kynnestä saadaan viljelyllä positiivinen näyte ja lääkäri suostuu määräämään reseptilääkkeitä, jotka ovat tehokkaita, mutta melkoista myrkkyä.
Eli et saanut mitään lääkkeitä ennenkuun viljely näytti positiivista?
Vierailija kirjoitti:
Älä häpeä, yleinen vaiva. Tulee lähes jokaiselle uimahallikävijälle ainakin joskus.
Kiitos! Mutta olen pitkittänyt asiaa ja on aika karseet kynnet ja iho sen ympärillä. Ap
Kiitos vastauksistanne tähän asti 🌼
Vierailija kirjoitti:
Kävin terveyskeskuksessa aikoinaan ja viljely tehtiin , sain lääkkeet jolla lähti pois eikä sen jälkeen ole vaivannut . Huolehdin jalkojen pesusta ja kuivauksesta .
Lisään vielä tähän että muakin hävetti mutta hyvä että sain mentyä ja sieni hävisi .Koita kehdata mennä siinä ei ole mitään hävettävää .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saanut, en. 3 kk päästä sitten labraan, josko sitten onnistuisi. Tämä siis yksityisellä työterveyden kautta.
Kestikö elimistönne lääkkeet hyvin? Nousiko maksa-arvot kovasti? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saanut, en. 3 kk päästä sitten labraan, josko sitten onnistuisi. Tämä siis yksityisellä työterveyden kautta.
No, onpa peestä 😔 Koskeeko se niitä lakkoja vai myös voiteita? Onko nyt pahentunut, kun et ole käyttänyt mitään?
Itse jouduin lopulta ottamaan suun kautta saatavan lääkkeen, olen nyt syönyt sitä marraskuusta asti. Maksa-arvoja testattiin aluksi kahteen kertaan, ei näkynyt niissä mitään.
Mulla sieni oli sekä ihossa että kynsissä, sekä käsiinkin levisi! Jalkapohjassa ns. mokkasiinisieni. eli laajalle levinnyt. Kovettumat jalkaterän sivuissa olivatkin sienen asuinsijoja. Sieni oli asustellut jaloissani vuosikausia tietämättäni.
Pikkuhiljaa sieni väistyy, hyvin pikkuhiljaa. Käytän lisäksi apteekin käsikauppavoiteita, Canespor on ollut aika hyvää, Lamisilistä ei ole mulle ollut tehoa.
Tehokkainta on ollut permanganaattikylvyt jaloille, Permatabs-tableteilla. Aika kalliita. 30 kpl maksaa 50 euroa. Mutta ne on tehokkaita olleet minulle.
Myös käytän teepuuöljyä tavallisessa jalkakylvyssä, johon laitan myös oliiviöljyä ja valkoviinietikkaa. Sienilääke kuivattaa ihoa ja tulee kipeitä halkeamia, siksi oliiviöljy.
Kyllä tämä työstä käyt tämä sienen häätäminen! Kynnen kai pitäisi kasvaa sienestä ulos, eli hoito kestää kauan, kun varpaankynsi kasvaa millin kuussa.
jatkoa edelliseen. Mulla onneksi kädestä saatiin näyte, rihmasieni oli. Näytettä ei voi ottaa ennen kuin kahden viikon päästä käsikaupan sienivoiteiden lopettamisesta. Jaloista ei saatu kunnon näytettä.
Lääke jota syön, on Terbinafin, kuulema tehokkain.
Vierailija kirjoitti:
Itse jouduin lopulta ottamaan suun kautta saatavan lääkkeen, olen nyt syönyt sitä marraskuusta asti. Maksa-arvoja testattiin aluksi kahteen kertaan, ei näkynyt niissä mitään.
Mulla sieni oli sekä ihossa että kynsissä, sekä käsiinkin levisi! Jalkapohjassa ns. mokkasiinisieni. eli laajalle levinnyt. Kovettumat jalkaterän sivuissa olivatkin sienen asuinsijoja. Sieni oli asustellut jaloissani vuosikausia tietämättäni.
Pikkuhiljaa sieni väistyy, hyvin pikkuhiljaa. Käytän lisäksi apteekin käsikauppavoiteita, Canespor on ollut aika hyvää, Lamisilistä ei ole mulle ollut tehoa.
Tehokkainta on ollut permanganaattikylvyt jaloille, Permatabs-tableteilla. Aika kalliita. 30 kpl maksaa 50 euroa. Mutta ne on tehokkaita olleet minulle.
Myös käytän teepuuöljyä tavallisessa jalkakylvyssä, johon laitan myös oliiviöljyä ja valkoviinietikkaa. Sienilääke kuivattaa ihoa ja tulee kipeitä halkeamia, siksi oliiviöljy.
Kyll
Suuri kiitos vastauksestasi! Mulla varmaan aika lailla sama tilanne 😒 Menen nyt huomenna ihotautilääkärille, katsotaan mitä sanoo. Tsemppiä sinne! Ap
Muista myös desinfioida käyttämäsi kengät aina käytön jälkeen helkkarin kalliilla spraylla, jota saa apteekista. Scholl. Ja sukat vaihtoon joka päivä, pesu 60 astetta. Kylppäri, sauna: ota käyttöön lattioille desinfioiva pesuaine, itse käytän Sanytol Kylpyhuone -ainetta. Se tuhoaa sienetkin.
Kiitos tsempistä! :) Tämä on ollut yllättävän raskasta, vaikka on "pikkuvaiva". Jos sienen huomaa alkuvaiheessa, pääsee vähemmällä. Mulla on muuta ihottumaa jaloissa ja luulin sienen kovettumia siksi ihottumaksi. Siksi vasta nyt heräsin.
Talvella itkin joka päivä tämän takia. Tänä kesänä en voinut uida lainkaan, kun oli jaloissa niitä ihorikkoja, en uskaltanut tulehdusvaaran takia.
Ongelma koituu, jos ne ei saa näytettä tuloksellisesti otettua. Vaikka sientä olisi silmin nähden, ne tarvitsee kai sen lajimäärityksen.
Niin, ja päädyin ihotautipolille lopulta, terveyskeskuksesta, ja sieltä sain lääkityksen, mutta niidenkin oli vaikea erottaa, mistä kohtaa ekseema alkaa ja sieni loppuu. Lääkityksen tuoma vaste todisti lopullisesti, että sieni oli kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa erikoinen lääkäri, kun omien silmien perusteella lääkkeet määräsi. No, tätähän tämä on. Yksi määrää, toinen ei.
Riippuu paljon asiakkaastakin, esim. nuorelle perusterveelle aikuiselle annetaan helpommin, kuin hauraalle vanhukselle tai monisairaalle, joille lääkkeen sivuvaikutukset voivat olla liian rankkoja tai lääke ei sovi jo käytössä olevien lääkkeiden kanssa tms
Eikö kengät voi vaan lämmittää 60 asteeseen
Lähti lääkkeellä. En muista nimeä. Lääkäriin menoa ei todellakaan tarvitse hävetä. Ne on nähnyt niitä ennenkin.
Kävin terveyskeskuksessa aikoinaan ja viljely tehtiin , sain lääkkeet jolla lähti pois eikä sen jälkeen ole vaivannut . Huolehdin jalkojen pesusta ja kuivauksesta .