Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla ollut/on kynsisieni! Lääkärikäynnistä...

Vierailija
04.09.2025 |

Oletteko käyneet lääkärissä asian tiimoilta? Yleislääkäri vai ihotautilääkäri? Onko diagnoosi tehty silmämääräisesti vai tehty sieniviljelmä? Mikä lääkitys määrätty? Tehosiko?

Mulla on nyt räjähtänyt kynsisieni stressaavan elämäntilanteen vuoksi. Ei auta kaupan litkut. Hävettää mennä lääkäriin 😒

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kengät voi vaan lämmittää 60 asteeseen 

Kysyn tätä

Koska mulla on kaksi uunia ja sauna 

Vierailija
22/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kengät voi vaan lämmittää 60 asteeseen 

Kysyn tätä

Koska mulla on kaksi uunia ja sauna 

Jos kerran sukatkin voi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin valmistetta pitää käyttää viikkoja jos on jaloissa kuivaa ihoa. Ei lähde yhdellä kerralla.

Vierailija
24/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin terveyskeskus lääkärissä. Ihan välinpitämätön oli se nuori naislääkäri. Sanoi vaan ettei tarvitse mitenkään hoitaa vaikka sieni on ainakin puolissa varpaankynsistä. Ei kuulemma tartu muihin..

Vierailija
25/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne millään apteekin litkuilla lähde. Älä tuhlaa aikaasi ja hermojasi.

Vierailija
26/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon nappikuuri niin lähtee.

Vierailija
27/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunassa lähtee kengänpohjat.

Vierailija
28/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunassa lähtee kengänpohjat.

Eikö kestä 60 astetta, eikö ne melkein lähde Espanjan helteessäkin sitte

Vierailija
29/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yrittänyt hoitaa itse .minullakin paha..ei ole halunnut mennä lääkäriin.

Tullut huonosta jalkahygiemist kun märät vuotavat kemgät

Vierailija
30/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisollani oli pikkuvarpaan kynnessä. Siitä on nyt kaksi vuotta, kun sen tajusimme. Ostimme EXCILOR FORTE KYNSISIENIHOITO 30 ML lääkkeen, jota hän käytti n. vuoden. 

saimme sienen häädettyä. Oli kyllä intensiivistä ja rankkaakin tämä hoitoprosessi. Välillä minä laitoin hänelle sen lakan kynteen, kun oli turnausväsymystä. Lopulta hoito palkitsi.

Vierailija
31/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pieni vinkki siihen, kun menette näytteenottoon. Antakaa kynsien kasvaa reilusti, niin saa paremman ja paremmin otettua näytteen. Usein on päinvastoin, kynnet leikataan niin olemattomaksi, ettei niistä saa juuri mitään viljeltäväksi. Muutenkin sienet kasvavat melko huonosti, ja jos näytettä on niukasti, saattaa vastauksena olla "näytemäärä riittämätön". 

Vierailija
32/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisollani oli pikkuvarpaan kynnessä. Siitä on nyt kaksi vuotta, kun sen tajusimme. Ostimme EXCILOR FORTE KYNSISIENIHOITO 30 ML lääkkeen, jota hän käytti n. vuoden. 

saimme sienen häädettyä. Oli kyllä intensiivistä ja rankkaakin tämä hoitoprosessi. Välillä minä laitoin hänelle sen lakan kynteen, kun oli turnausväsymystä. Lopulta hoito palkitsi.

Ja tuon kaiken olisitte voineet välttää sienilääkkeellä.

Vierailija
33/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätäkseni vielä.. Apteekin työntekijä sanoi, että jos kynsisieni on vain yhdessä kynnessä, on se mahdollista saada hoidettua pois itsehoitolääkkeillä, mutta jos on levinnyt useampaan kynteen, niin kynsilakkahoito tuskin enää auttaa. 

Vierailija
34/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä nolottaa!? :D Eikö ole oikeita ongelmia ollut riittävästi..

Vierailija
35/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on joku syötävä lääke ainakin ennen oli  kun anoppi sitä sairasti. Nykyisin en tiedä .Tv :ssä mainostavat jotain kynsiin siveltävää en tiedä auttaako mitään.

Vierailija
36/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin nolotti, jos joku näki sienen, kun oli sandaalit, mutta ei mua nyt mikään lääkärikäynti nolota. Hyvänen aika sentään.

Vierailija
37/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan vastata, leviääkö tuo tavallisesti kaikkiin varpaisiin? Minulla on yksi kynsi epäilyksen alla, muut normaaleja.

Vierailija
38/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuon kaiken olisitte voineet välttää sienilääkkeellä.

Sisäelimille paljon hellävaraisempi vaihtoehto kuin syötävä lääkekuuri.

Vierailija
39/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan vastata, leviääkö tuo tavallisesti kaikkiin varpaisiin? Minulla on yksi kynsi epäilyksen alla, muut normaaleja.

Leviää. Kynsi voi vaurioitua ja paksuuntua vaikka tapaturman seurauksena, eikä välttämättä saa enää ennallaan. Jalkahoitaja on sellainen missä kannattaa käydä näitä ongelmia selvittää.

Vierailija
40/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leviää. Kynsi voi vaurioitua ja paksuuntua vaikka tapaturman seurauksena, eikä välttämättä saa enää ennallaan. Jalkahoitaja on sellainen missä kannattaa käydä näitä ongelmia selvittää.

Mulle sanoi jalka hoitaja, että menee lääkäriin. Sieni leviää muihin kynsiin, jos käytät samoja kynsisaksia, mutta senhän varmaan osasit ajatella itsekin.