Mitä mieltä olette ja mitä ajattelette Finnkinon todennäköisestä konkurssista?
Tarvitaanko Suomessa elokuvateattereita ja käykö kukaan enää nykyaikana elokuvissa? Vai riittääkö se että voi katsella yksin kotona?
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/57891f65-1214-410c-98f2-226abba…
Kommentit (114)
Mä mielummin katson kotona joten ei haittaa vaikka menis konkkaan
Aikuisten kulttuuria tai urheilua ei kuulu tukea sentilläkään.
Meidän 5 henkinen perhe tokikin kävisi teatterissa vaikkapa kerran kuussa, jos liput olisivat halvemmat. Kertakaikkiaan jos sata euroa menee 2 h elokuvaelämykseen, se on liikaa. Vaikka olemme työssäkäyvä perhe.
Finnkino teki suuren virheen nostaessaan hinnat pilviin ja keksimällä säännön, ettei omia eväitä saa tuoda teatteriin, vaan on ostettava täysin ylihintaiset herkut heidän omasta valikoimastaan. Tämä samaan aikaan, kun suoratoistopalvelut tulivat laajoine valikoimineen kaikkien saataville.
Ei oo enää vuosiin ollut rahaa käydä elokuvateatterissa kuin kerran tai pari vuodessa (ja silloinkin olen yleensä saanut ilmaiset liput).
En käy enää elokuvissa kun kyllästyin siihen JYTYM. JYTYM. JYTYYYYM. basson jytkeeseen. Joku elokuvassa kysyy toiselta että haluatko kahvia niin JYTYM. Trailereissa huomaa hyvin. JYTYM kahden sekunnin välein.
En ole kymmeneen vuoteen käynyt. Äänet on liian kovalla minulle, eikä huvita peltorit päässä istua. Netflix riittää minulle.
Silloin tällöin tulee leffassa käytyä. En kuitenkaan kannata minkäänlaisten tukien jakoa millekään kulttuuri tai urheilutapahtumalle.
Miten MONOPOLI voi mennä konkkaan?
So what. Netflix ja Disney+ ajaa samaa asiaa ja on yhteensä halvempi. Ja kotimaistakin varmaan niistä löytyisi jos viitsisi ja jaksaisi etsiä, mutta Suomessa ei ole koskaan tehty hyvää ja laadukasta viihdettä toisin kuin Amerikassa.
Nykyleffat ovat tosi huonoja. Ihmiset kun eivät tahdo enää jaksaa tarinointia. Mukavampaa kun tapahtuu paljon jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
En käy enää elokuvissa kun kyllästyin siihen JYTYM. JYTYM. JYTYYYYM. basson jytkeeseen. Joku elokuvassa kysyy toiselta että haluatko kahvia niin JYTYM. Trailereissa huomaa hyvin. JYTYM kahden sekunnin välein.
Pakkoko käydä katsomassa jotain Hollywoodin supersankariroskaa? On oikeastikin hyviä elokuvia.
Vierailija kirjoitti:
En ole kymmeneen vuoteen käynyt. Äänet on liian kovalla minulle, eikä huvita peltorit päässä istua. Netflix riittää minulle.
No tämä. Finnkinossa tuli joku kuulovamma kun käytiin joku vuosi sitten katsomassa Tenet. Korvat tinnitti monta päivää, joten en ole siihen lafkaan sittemmin astunut. Onneksi meidän kylällä on toinenkin elokuvateatteri, paikallinen art house cinema, jossa äänet sopivalla tasolla, samoin hinnat. Kuusi euroa maksoi lippu viimeksi kun toukokuussa kävin.
Ensin maksat kalliin lipun ja sitten katsot vielä ekan puoli tuntia mainoksia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko käydä katsomassa jotain Hollywoodin supersankariroskaa? On oikeastikin hyviä elokuvia.
Ihan sama mikä leffa, hollywood, supersankari tai ei. JYTYM.
Käyn usein leffassa, melkein viikottain. suosin pienempiä teattereita, joita pääkaupungissammekin onneksi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti viimeisin Lumikki-elokuva oli tuhansia kertoja parempi kuin yksikään suomalainen elokuva ja sarja viimeisen 100 vuoden ajalta vaikka ei ollut kovinkaan hyvä elokuva.
Vierailija kirjoitti:
Finnkino teki suuren virheen nostaessaan hinnat pilviin ja keksimällä säännön, ettei omia eväitä saa tuoda teatteriin, vaan on ostettava täysin ylihintaiset herkut heidän omasta valikoimastaan. Tämä samaan aikaan, kun suoratoistopalvelut tulivat laajoine valikoimineen kaikkien saataville.
Ei oo enää vuosiin ollut rahaa käydä elokuvateatterissa kuin kerran tai pari vuodessa (ja silloinkin olen yleensä saanut ilmaiset liput).
Elämäni aikana (70v.) olen käynyt elokuvissa tasan kolme kertaa ja se riittää. Aivan mielipuolisten hommaa koko touhu. Jos mielikuvitus on niin köyhä että pitää sitä seinäkuvin piristää ja esittää rikasta niin kyllä on löysät eväät. Mene metsään, istu mättähälle katsele, kuuntele luonnonääniä ja hiljaisuutta ... kyllä sielu lepää aivan toisella tapaa kuin istuisin äänet täysillä tuijottamassa jotain tyhjänpäiväistä hömppää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mikä leffa, hollywood, supersankari tai ei. JYTYM.
No esimerkiksi Downton Abbey, Varasteleva varpunen tai Kerro minulle jotain hyvää oli sellaisia leffoja, missä ei JYTYM kuulunut kertaakaan.
Ei kiinnosta. Eihän Finnkinossa edes näytetä mitään kunnon elokuvia vaan jotain Hollywood-paskaa.
Tätä se ylihinnoittelu tekee. 20e leffalipusta on liikaa, ihmekös kun ihmiset eivät käy.
10e hinnaksi niin johan alkaa teatterit täyttyä.
Ja ehdottomasti täytyy olla teattereita, kotisohvalta ei todellakaan saa samaa kokemusta.