Mitä mieltä olette ja mitä ajattelette Finnkinon todennäköisestä konkurssista?
Tarvitaanko Suomessa elokuvateattereita ja käykö kukaan enää nykyaikana elokuvissa? Vai riittääkö se että voi katsella yksin kotona?
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/57891f65-1214-410c-98f2-226abba…
Kommentit (114)
Eihän tällä uutisella ole mitään tekemistä Finnkinon kanssa.
Käyn leffassa kuukausittain, joskus viikoittain ja välillä "pitää" mahduttaa kaksi leffaa samalle illalle, onneksi e-passi auttaa siinä, mutta kyllä sitä omaakin rahaa siihen menee. Jotkut leffat käyn katsomassa useammankin kerran, esim. The Bikeridersin kolme kertaa. Ja vaikka oon nähnyt Tappajahain noin 50 kertaa niin oli se kiva päästä näkemään ekaa kertaa isolta kankaalta. Sama The Texas Chain Saw Massacerin kanssa. Ostan lähes aina sieltä myös ne leffaherkutkin. Eli oman osani oon tehnyt sen eteen että leffateatterit jatkaisi toimintaansa.
Muistan kun joskus ne äänet oli tosi häiritsevän kovalla, mutta siinä biorexissä missä nykyään käyn ei ole sitä ongelmaa. Aiemmassa kaupungissa kävinkin finnkinossa, ehkäpä siinä ketjussa on tapana pitää äänet kovemmalla.
Mielelläni tukisin paikkakuntani pienempiä teattereita, mutta ne ymmärrettävästi ottaa ohjelmistoonsa vaan ne pari valtavirtaa houkuttelevaa leffaa, mutta mua ei kiinnosta kotimaiset "hassun hauskat" komediat, CGI supersankari seikkailut tai Brad Pittin formulahuristelut.
Vierailija kirjoitti:
1. sivulla ei ollut ensimmäistäkään kommentia henkilöltä joka oliis ihan oikeasti LUKENUT tuon uutisen! Ei tosin ollut ap:kaan.. siis ihan oikeasti? Olette vissiin kuitenkin olevinanne aikuisia ihmisiä?
Samaan kiinnitin huomion ja piti käydä uudestaan katsomassa olinko kenties itse ymmärtänyt jotain väärin. Ehkä AP vaan halusi testata lukevatko ihmiset yleensä noita artikkeleita vai ryntäävätkö kommentoimaan asioita pelkän otsikon perusteella ?
Kun käymme, niin käymme kotimaisessa omistuksessa olevissa teattereissa.
Leffateatteri on se ainoa paikka, jossa elokuva on tarkoitettu katsottavaksi. Televisio on hyvä laite uutisten katsomiseen. Mutta televisiota katselualustana halveksii jopa televisiotuotannon oma väki. Sen voi päätellä siitä, minkälainen määrä mainospaskaa ihn mihin tahansa ohjelmistoon saadaan tungettua. Eikä sekään riitä, vaan itse ohjelman päälle ajetaan teaserina jonkun muun ohjelman tunnuksia? Osaatteko kuvitella, että kukaan elokuvaohjaaja vaatisi, että leffaa esitettäessä, kuvan päälle tulee ajaa jotain Tanssii tähtien kanssa- ohjelmatietoja?
Eikä minusta leffalippu ole kallis. Yksi oopperakäynti kustantaa mitä? 500-700 euroa, josta yhteiskunta maksaa kolme-neljäsataa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. sivulla ei ollut ensimmäistäkään kommentia henkilöltä joka oliis ihan oikeasti LUKENUT tuon uutisen! Ei tosin ollut ap:kaan.. siis ihan oikeasti? Olette vissiin kuitenkin olevinanne aikuisia ihmisiä?
Samaan kiinnitin huomion ja piti käydä uudestaan katsomassa olinko kenties itse ymmärtänyt jotain väärin. Ehkä AP vaan halusi testata lukevatko ihmiset yleensä noita artikkeleita vai ryntäävätkö kommentoimaan asioita pelkän otsikon perusteella ?
Itse ainakin vastasin noihin AP:n toisiin kysymyksiin, että käykö kukaan enää leffateatterissa ja tarvitaanko niitä edes.
Vierailija kirjoitti:
suomalainen "elokuva" mutinaa sössötystä mutinaa sössötystä tupakki huulessa ja kossu pullo kädessä ja tietenkin se pakollinen alaston kohtaus nyt vielä kiintiö värillinenkin on sovitettu. tekemiseen miljoona tuet ja paskatuotoksen levittämiseen teattereille taas miljoona tuet.
Kossupullo vaihtunut skumpaksi..
Vierailija kirjoitti:
suomalainen "elokuva" mutinaa sössötystä mutinaa sössötystä tupakki huulessa ja kossu pullo kädessä ja tietenkin se pakollinen alaston kohtaus nyt vielä kiintiö värillinenkin on sovitettu. tekemiseen miljoona tuet ja paskatuotoksen levittämiseen teattereille taas miljoona tuet.
Nyt kun mainitsit niin kyllä tissien vilauttaminen tuntuu kuuluvan lähes joka leffan käsikseen..tai nyt Varastelevassa varpusessa täydellinen nakuvartalo takaa rakastelukohtauksen jälkeen.
Tietyt asiat eivät eivät muutu. En tiedä kärsivätkö muut näistä, minua hieman jo kyllästyttää.
Itse katson pelkkiä jenkkileffoja ja -sarjoja koska Suomestta ja Euroopasta ei tule mitään hyvää, pelkkää sielutonta, mukataiteellista hömppää ja roskaa.
Olen kyllä muuten taiteen tukemisen puolella, mutta ai että nää kotimaiset leffat on täyttä sontaa.
Eniten suomalaisissa elokuvissa ärsyttää jurotus, mutiseminen ja suomenkielisyys.
Hinnat lähtenyt käsistä leffateattereissa ja lätkäpeleissä.
Menkööt konkkaan. Mistä ovat repineet hinnoittelun? Olenko muuttunut Roope Ankaksi? Suomi on köyhä maa. Rikkaat ei käy elokuvissa.
Finnkino pakottaa ostamaan kalliit karkit omasta myymälästä ja omien karkkien tuonti on kiellettyä. Oma hinnoittelu tappaa yrityksen.
Finnkino saisikin mennä konkkaan.
Käyn yksityisten toimijoiden saleissa, mutta niissäkin on alkanut nousemaan hinnat vähän liikaa. Esim. lasten leffaan maksoi 16€, eikä sali edes kunnon leffateatteri vaan auditorio. Katsoin sitten saman leffan hintaan 13€ naapurikunnassa ihan periaatteesta.
Vierailija kirjoitti:
Eniten suomalaisissa elokuvissa ärsyttää jurotus, mutiseminen ja suomenkielisyys.
Mua ei haittaa se suomenkielisyys, vaan se että ne puhuu niin epänormaalin tönkösti, ei ihmiset oikeasti niin puhu. Onko se se teatterikoulutus, kun lavalla pitää puhua selkeästi artikuloiden vai mikä...
Vierailija kirjoitti:
Miten MONOPOLI voi mennä konkkaan?
Koska hinnoittelivat itsensä ulos.....laskekaa lippujen hinnat 10 euroon ja arki-iltaisin vielä halvempia näytöksiä ja takaisin se, että saa tuoda omat herkut tai laskekaa huomattavasti niiden myymienne herkkujen hintaa, niin ihmiset alkavat taas käydä. Yhden elokuvalipun hinnalla voit maksaa pari suoratoistopalvelua/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto aina sanoo, "meillä on ratkaisu talousongelmiin, leikataan yritystuista".
Sitten kun leikataan yritystuista, niin alkaa kauhea parku kuinka yritykset muuttaa Ruotsiin ja kotimainen kulttuuri ei enää pärjää.
Mikä olikaan populismin määritelmä?
Heti kun osuu omiin niin alkaa järkyttävä metelöinti.
En kärsisi jos kaikki jonninjoutava trendiroska siivottaisiin tylysti pois, siis valmistuvia olisi vähemmän. Nythän ihan käsittämättömän köyhää tavaraa työnnetty viimevuodet ja ihmetellään kun katsojia ei kuulu.
Jokin tuossa löyhkää..miksi tehdä huonoa asenteellista paskaa joka ei kestä aikaa eikä anna mitään syvempää pureksittavaa? Mitä tekemistä tälläisellä on elokuvataiteen kanssa, ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun verran tullut käytyä ja jos katsojia 10kpl olen ihmetellyt miten on mahdollista että homma pyörii kannattavasti. Suomessa joka firma ratkaisee kysynnän laskua nostamalla hintoja mikä vähentää asiakkaita entisestään.
Tällaisessa palvelussa se on vieläkin pahempi juttu. Leffassa käyminen on ollut useimmille kävijöille tapa - melkeinpä rituaali - jota jatketaan aiempien hyvien kokemusten ja nostalgian vuoksi, ja usein osittain siksikin, että niin on "aina ollut". Vähän kuin joulukuusen koristelu jouluna tai aterioiminen perheen kesken samassa pöydässä. Jos tällainen tapa katkeaa, sitä kohtaan muuttuu apaattiseksi ja se jää tekemättä yhä uudelleen ja uudelleen. Aikomuksena voi olla, että ehkä ensi viikolla taas syödään kunnon perheateria ja ensi jouluna laitan joulukoristeet, mutta sitten sitä ei tapahdukaan - ja siitä tekemättä jättämisestä tulee uusi tapa.
Se on ollut nautinto ja osa kokemusta. Mutta työttömänä on mahdotonta edes ajatella leffaan menemistä niin korkeilla hinnoilla.
Kaikkialla muuallakin? Niinkuin Clintonissa, Missouri, USA, 9000 ihmisen käpykylä ja löytyy leffateatteria.