Miksi jotkut ajattelevat, että tasa-arvoa on, kun kohdellaan naisia kuin miehiä?
Treffeille mennään kuin kaverin kanssa saunaan ja parisuhteessa elellään kuin miesparit.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä naiseus kuolee, jos joutuu huomioimaan miestä niin kuin miehen kuuluisi huomioida naista. Jos odottaa naiseutta, pitää osata kohdella naista naisena eikä kuin miehenä. Ostaa kukkia, vaihtaa auton renkaat, tarjoutua auttamaan fyysisesti raskaammissa askareissa. Ei se, etteikö nainen pysty ja kykene, vaan se että tuntee olevansa nainen.
Mitenkäs sinä sitten huomioit miehen? Vai poimitko tavalliseen tapaan vain rusinat pullasta?
Minä esim pidän kodin kauniina, suunnittelen yhteistä kivaa tekemistä, lomia ja menoja, ja paljon muuta. Teen siis niitä asioita jotka minulta sujuu luonnostaan, aika perinteisen naisellisia juttuja. Mies tykkää, ja sitten ilahduttaa minua tekemällä niitä asioita jotka minua ei niin kiinnosta, ja ostaa välillä niitä kukkiakin.
Eri
Jos oot se nainen, joka ei osaa vaihtaa valaisimeen lamppua, niin otan osaa. Häpeän sun puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä en halua että minua kohdellaan eri lailla kuin miestä sukupuoleni takia. Haluan että minua kohdellaan kuin ihmistä.
Minä haluan, että minua kohdellaan naisihmisenä, jota pyritään viehättämään tarjoamalla naisellisia asioita. Minulle saa tuoda kukkia ja viedä ulos syömään. Synttärilahjaksi mieluummin otan koruja kuin moottorisahan tai rälläkän.
Voi sinua patriarkaatin huijaamaa pikku kultaa.
Ei patriarkaatti naiseutta määritä. Söpö olet jos niin ajattelet.
Etkä myöskään sinä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat tätä halunneet. Ei saa enää avata ovia, kantaa raskaita taakkoja, tarjota tuolia, yms.
Olet ymmärtänyt sen väärin. Ei kukaan ole sanonut, ettei halua kunnioittavaa ja kohteliasta kohtelua. Sukupuolesta riippumatta. Itsekin avaan oven toiselle, jos huomaan jonkun (miehen tai naisen) tulevan samaan aikaan ovelle.
Jos haluaa kuvitella, niin miltä miehestä tuntuisi tulla kohdelluksi kuin naista kohdellaan parhaimmillaan? Ei niitä röllisatuja, ne on jo kuultu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ajattele. Miesten edut eivät kosketa naisia nimittäin. ainoastaan miesten velvollisuudet!
Eikös tämä mene juuri toisinpäin? Asevelvollisuus koskee vain miehiä, mutta naisilla on silti oikeus halutessaan käydä intti. Eli naisille pelkkä oikeus ilman velvollisuutta. Tai vaikkapa synnytykseen liittyvät oikeudet: naisilla jälkiehkäisy ja abortti ja halutessaan itsellisten naisen hedelmöityshoidot julkiselta puolelta. Kaikki naisten etuoikeuksia ilman velvollisuutta.
Onhan se nyt suuri etuoikeus, että saadakseen perheen pitää itse räjähtää joka suuntaan.
Menisikö hyvin, jos elettäisiin niin kuin kaksi kämppisnaista eli samoja juttuja sopivasti touhuten? Vai onko mieskämppistyyli monen mielestä parempi? Voi ollakin, jos on rento.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat oikeudet taataan jo laissa ja syrjintä on kiellettyä. Vielä naiset armeijaan niin tasa-arvo on hyvällä mallilla.
Ymmärrätkö sinä mitään romantiikasta?
Romantiikastako😂😂😂😂...paska puhetta kun sokea ihastus loppuu niin jäljelle jää silmiin näkyvä totuus...🤭jos vielä sokeutesi jälkeen on romantiikkaa niin ihmettelen suuresti. Pikkuyyttöjen päiväunia. 😛
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat oikeudet taataan jo laissa ja syrjintä on kiellettyä. Vielä naiset armeijaan niin tasa-arvo on hyvällä mallilla.
Ymmärrätkö sinä mitään romantiikasta?
Romantiikastako😂😂😂😂...paska puhetta kun sokea ihastus loppuu niin jäljelle jää silmiin näkyvä totuus...🤭jos vielä sokeutesi jälkeen on romantiikkaa niin ihmettelen suuresti. Pikkuyyttöjen päiväunia. 😛
Musta tuntuu olevan enemmän kyllä miesten pilvilinnoja. Naiset on hyvin rationaalisia.. tai ehkä pessimistisiä jopa, miesten suhteen.
Ihan järjestään mulle ainakin on tullu vastaan ihastuneita miehiä, jotka "maalailee taivaanrantaa" vaaleanpunaiset lasit silmillään. Ja kuuntelee rakkauslauluja... Miehet btw kirjoittaa paljon rakkauslauluja.
ap kirjoitukseen vastaan. Luuletko olevasi joku prinsessa. Miksi pitäisi kohdella erilailla. Kaikki saman arvoisia eikä mitään eri hemmotteluja kun et ole enää pikkulapsi. Mutta jos sinut on kotona jo hemmoteltu piloille niin kayso vanhempiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"parisuhteessa elellään kuin miesparit"
Mitä ihmettä tuo tarkoittaa?
Mies vaatii naista maksamaan 50/50, ei tuo tälle kukkia eikä hemmottele muilla tavoin. Kuitenkin vaatii naista hoitamaan "oman osuutensa" eli kotitöistä leijona-osan sekä lasten hoidon. Mies omasta mielestään hoitaa oman tonttinsa kun ajaa nurmikkonsa kerran viikossa ja vie autot renkaiden vaihtoon kahdesti vuodessa.
Ei vie, koska 50/50 miehen naisella on oma auto... joka naisen pitää luonnollisesti hoitaa itse.
Vierailija kirjoitti:
ap kirjoitukseen vastaan. Luuletko olevasi joku prinsessa. Miksi pitäisi kohdella erilailla. Kaikki saman arvoisia eikä mitään eri hemmotteluja kun et ole enää pikkulapsi. Mutta jos sinut on kotona jo hemmoteltu piloille niin kayso vanhempiisi.
Ap vastaa. En minä ole prinsessa, mutta miehelleni haluan olla niin tärkeä ja ihana, että hän haluaa hemmotella minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa. En minä ole prinsessa, mutta miehelleni haluan olla niin tärkeä ja ihana, että hän haluaa hemmotella minua.
Ööö miten se nyt sitten liittyy sukupuoleen??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei ole tasa-arvoa, jos nainen "saa" käyttäytyä kuin mies, tai kohdellaan miehenä, se on hölmöä, silloinhan miehet tavallaan taas määräävät tahdin. Tasa-arvoa on riittävä, tasa-arvoinen palkka ja muut tasavertaiset oikeudet. Myös kotitöiden osaaminen on nykyään vaan osa sivistystä. Nainen saa silti olla naisellinen ja mies miehekäs.
Kyllä!
Työt kuten ruoan laitto ja siivoaminen pitää tietenkin jakautua tasaisesti, kuten tietenkin myös metatyöt. Erikseen ovat tietenkin nk. miesten työt, jotka mies luonnollisesti tekee, koska kerran on vahvempi ja valmiiksi muutenkin likaisempi. Ei ole mitenkään tasa-arvoista että naisten pitäisi tehdä raskaita töitä, koska ne kerran ovat naiselle raskaampia. Tämä nyt pitäisi olla kenelle tahansa itsestään selvää.
Aivan. Mun makuun esimerkiksi tiskaaminen on paljon raskaampaa kuin vaikka lumien kolaaminen, niin oletettavasti on itsestäänselvyys, että multa ei odoteta tiskeihin koskemista?
-eri
Nainen menettää kykynsä hurmata kun hänestä tulee mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei ole tasa-arvoa, jos nainen "saa" käyttäytyä kuin mies, tai kohdellaan miehenä, se on hölmöä, silloinhan miehet tavallaan taas määräävät tahdin. Tasa-arvoa on riittävä, tasa-arvoinen palkka ja muut tasavertaiset oikeudet. Myös kotitöiden osaaminen on nykyään vaan osa sivistystä. Nainen saa silti olla naisellinen ja mies miehekäs.
Kuka määrittelee naisellisuuden ja miehekkyyden.
Mielestäni sen määrittelee jokainen itse, tai sitten vaan olet sellainen kuin olet. Aina on ollut enemmän tai vähemmän naisellisia naisia ja samoin eri tavoin miehekkäitä miehiä. Johtuisikohan hormoneista, en ole asiantuntija.
Kusestustahan tämä on... naisille lykätään vielä miestenhommat, työelämä ja maksajan rooli kaiken entisen päälle.
Miehet hyötyy tästä. Tosin ei luuserit, koska kenenkää itse tienaavan naisen ei tarvi koskea heihin enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että käytännössä tuo menee näin:
- nainen saa olla mitä tahansa, ja se on silti naisellista eri tavoilla oli nainen sitten vanhan ajan leidi tai merimiehen tapaan kiroileva tatuoitu siilitukka
- miehen pitää olla perinteisellä tavalla miehekäs, plus sihen päälle Mies 2.0 ominaisuudet kuten tunnetaidot ja tasa-arvoisuus (silloin kun se sopii naisille, muulloin tulee olla vanhan ajan herrasmies, ritari ja soturi)
Ei ehkä kannattaisi yleistää noin paljon. Miesten ongelma taitaa edelleen olla se, että puhuvat aina naisista, eikä naisesta, naisiakin on tosiaan erilaisia.
Suomalaistet naiset ovatkin miehisiä ja nykyään on tasa arvo pl.armeija
Vierailija kirjoitti:
Suomalaistet naiset ovatkin miehisiä ja nykyään on tasa arvo pl.armeija
Minusta on kunnioitettavaa, että suomalaiset naiset ovat osaavia, ahkeria ja hyvin koulutettuja, ja hoitavat hommat siinä missä miehetkin. Naisellisuus ei ole heikkoutta, järjen vähyyttä tai osaamattomuutta.
Toistaiseksi armeijan kenraalit vastustavat naisten yleistä asevelvollisuutta, koska se tulisi liian kalliiksi.
Minulle naisellisuus ei tarkoita pitsinnypläämistä ja kodin seinien sisälle linnoittautumista.