Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ajattelevat, että tasa-arvoa on, kun kohdellaan naisia kuin miehiä?

Vierailija
03.09.2025 |

Treffeille mennään kuin kaverin kanssa saunaan ja parisuhteessa elellään kuin miesparit. 

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoliroolitus on historiallisesti aika moderni ilmiö Suomessa. Esimerkiksi sotien aikana naiset ihan sujuvasti mm. hoitivat maatiloja ja raivasivat peltoja koska oli pakko. Taloa ylläpidettiin ja huolettiin koska oli pakko osata kun miehet oli rintamalla. Ei maailmansodissa naiset missään kotona pitsiä nyplänneet Suomessa.

Vierailija
42/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä naiseus kuolee, jos joutuu huomioimaan miestä niin kuin miehen kuuluisi huomioida naista. Jos odottaa naiseutta, pitää osata kohdella naista naisena eikä kuin miehenä.  Ostaa kukkia, vaihtaa auton renkaat, tarjoutua auttamaan fyysisesti raskaammissa askareissa. Ei se, etteikö nainen pysty ja kykene, vaan se että tuntee olevansa nainen.

Mitenkäs sinä sitten huomioit miehen? Vai poimitko tavalliseen tapaan vain rusinat pullasta?

Niin kauan kun mä siivoan ja hoidan lapset ym kotiaskareet ja hemmottelen miestä, niin kauan mies vaihtaa autoon renkaat, tekee lumityöt ja  hemmottelee mua ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoliroolitus on historiallisesti aika moderni ilmiö Suomessa. Esimerkiksi sotien aikana naiset ihan sujuvasti mm. hoitivat maatiloja ja raivasivat peltoja koska oli pakko. Taloa ylläpidettiin ja huolettiin koska oli pakko osata kun miehet oli rintamalla. Ei maailmansodissa naiset missään kotona pitsiä nyplänneet Suomessa.

Eihän köyhien ihmisten sukupuoliroolitus paljoa toisistaan eroakaan. Mutta nyt ei eletä sota-aikaa tai nälkävuosia. Ei ole mitään pakkoa venyttää naisten rooleja miehisiin. Pitäisi vain arvostaa myös naisellisuutta. 

Vierailija
44/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä naiseus kuolee, jos joutuu huomioimaan miestä niin kuin miehen kuuluisi huomioida naista. Jos odottaa naiseutta, pitää osata kohdella naista naisena eikä kuin miehenä.  Ostaa kukkia, vaihtaa auton renkaat, tarjoutua auttamaan fyysisesti raskaammissa askareissa. Ei se, etteikö nainen pysty ja kykene, vaan se että tuntee olevansa nainen.

Mitenkäs sinä sitten huomioit miehen? Vai poimitko tavalliseen tapaan vain rusinat pullasta?

Minä esim pidän kodin kauniina, suunnittelen yhteistä kivaa tekemistä, lomia ja menoja, ja paljon muuta. Teen siis niitä asioita jotka minulta sujuu luonnostaan, aika perinteisen naisellisia juttuja. Mies tykkää, ja sitten ilahduttaa minua tekemällä niitä asioita jotka minua ei niin kiinnosta, ja ostaa välillä niitä kukkiakin. 

Eri

Vierailija
45/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ajattele. Miesten edut eivät kosketa naisia nimittäin. ainoastaan miesten velvollisuudet!

Vierailija
46/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en halua että minua kohdellaan eri lailla kuin miestä sukupuoleni takia. Haluan että minua kohdellaan kuin ihmistä. 

Minä haluan, että minua kohdellaan naisihmisenä, jota pyritään viehättämään tarjoamalla naisellisia asioita. Minulle saa tuoda kukkia ja viedä ulos syömään. Synttärilahjaksi mieluummin otan koruja kuin moottorisahan tai rälläkän. 

Voi sinua patriarkaatin huijaamaa pikku kultaa.

Ei patriarkaatti naiseutta määritä. Söpö olet jos niin ajattelet.

Vierailija
47/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat tätä halunneet. Ei saa enää avata ovia, kantaa raskaita taakkoja, tarjota tuolia, yms.

Vierailija
48/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ajattele. Miesten edut eivät kosketa naisia nimittäin. ainoastaan miesten velvollisuudet!

Eikös tämä mene juuri toisinpäin? Asevelvollisuus koskee vain miehiä, mutta naisilla on silti oikeus halutessaan käydä intti. Eli naisille pelkkä oikeus ilman velvollisuutta. Tai vaikkapa synnytykseen liittyvät oikeudet: naisilla jälkiehkäisy ja abortti ja halutessaan itsellisten naisen hedelmöityshoidot julkiselta puolelta. Kaikki naisten etuoikeuksia ilman velvollisuutta. 

Vierailija
49/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä mene juuri toisinpäin? Asevelvollisuus koskee vain miehiä, mutta naisilla on silti oikeus halutessaan käydä intti. Eli naisille pelkkä oikeus ilman velvollisuutta. Tai vaikkapa synnytykseen liittyvät oikeudet: naisilla jälkiehkäisy ja abortti ja halutessaan itsellisten naisen hedelmöityshoidot julkiselta puolelta. Kaikki naisten etuoikeuksia ilman velvollisuutta. 

Miesten kehittämä instituutio, joka on miesten pyörittämä, ja miehet myös naisten armeijaa eniten vastustavat. 

Vinkiksi, että feministinen puolue ainoana puolueena kannattaa kaikille samanlaista palvelusta. Kannattaa äänestää feminististä puoluetta jos haluaa tasa-arvoa tähän asiaan. 

Vierailija
50/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten kehittämä instituutio, joka on miesten pyörittämä, ja miehet myös naisten armeijaa eniten vastustavat. 

Vinkiksi, että feministinen puolue ainoana puolueena kannattaa kaikille samanlaista palvelusta. Kannattaa äänestää feminististä puoluetta jos haluaa tasa-arvoa tähän asiaan. 

Äläpä nyt siirtele maalitolppia. Mä kerroin miesten velvollisuuksia ja naisten etuoikeuksia. Sä väitit, että miehillä olisi etuoikeuksia ja naisilla velvollisuuksia. Voitko tarkentaa mitä tarkoitit?

Vierailija
51/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"parisuhteessa elellään kuin miesparit"

Mitä ihmettä tuo tarkoittaa? 

Vierailija
52/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkiksi, että feministinen puolue ainoana puolueena kannattaa kaikille samanlaista palvelusta. Kannattaa äänestää feminististä puoluetta jos haluaa tasa-arvo

Äläpä nyt siirtele maalitolppia. Mä kerroin miesten velvollisuuksia ja naisten etuoikeuksia. Sä väitit, että miehillä olisi etuoikeuksia ja naisilla velvollisuuksia. Voitko tarkentaa mitä tarkoitit? 

En ole väittänyt mitään sellaista, tuo joku toinen heitti ironinen kommentin jota sitten et ymmärtänyt. Minä vastasin vain tuohon armeija-aiheeseen. 

Vierailija
53/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaatii naista maksamaan 50/50, ei tuo tälle kukkia eikä hemmottele muilla tavoin. Kuitenkin vaatii naista hoitamaan "oman osuutensa" eli kotitöistä leijona-osan sekä lasten hoidon. Mies omasta mielestään hoitaa oman tonttinsa kun ajaa nurmikkonsa kerran viikossa ja vie autot renkaiden vaihtoon kahdesti vuodessa. 

Vierailija
54/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies vaatii naista maksamaan 50/50, ei tuo tälle kukkia eikä hemmottele muilla tavoin. Kuitenkin vaatii naista hoitamaan "oman osuutensa" eli kotitöistä leijona-osan sekä lasten hoidon. Mies omasta mielestään hoitaa oman tonttinsa kun ajaa nurmikkonsa kerran viikossa ja vie autot renkaiden vaihtoon kahdesti vuodessa. 

Ja suomalainen nainen vielä puolustelee tätä mielellään, että ei hän kukkia edes halua ja itsehän hän lapset halusi. 

Vierailija
55/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa eikö rako kiintiöllä enää valitakkaan virkoihin. vttv maksoi aikoinaan naisten turpien stailauksenkin ONKO SEKIN LOPETETTU??

Vierailija
56/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä en koskaan ajanut. Miehet teki ulkotyöt, naiset sisähommat."

Mulla ei ole veljiä, jotka olis voinu nakittaa te työt meidän likkojen edestä tekemään. Ja hyvä niin. :)

Vierailija
57/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas patriarkaalisen idiootin aloitus.

Vierailija
58/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tietysti voi tehdä, mutta ei ole naisellinen. Naisellisen naisen oma mies BTW tekee, ei ulkopuolinen."

Noi voi kyynel, jos en sitten sinun mielestä ole naisellinen, jos ison koneen puikkoihin kiipeän tai vaihdan autoon renkaat. 

Ps. Monia muita miehiä ei oo tuntunu kyllä haittaavan :)

Vierailija
59/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tietysti voi tehdä, mutta ei ole naisellinen. Naisellisen naisen oma mies BTW tekee, ei ulkopuolinen."

Mitäs jos hän ei halua? :D Tai jos nainen on tehnyt niitä juttuja pienestä tytöstä asti ja sitten aikuisena löytää miehen, joka ei koskaan niitä ole tehnyt, niin mieskö sinne sitten pitäs laittaa tunaroimaan vasten tahtoaan, vaikka nainen osais homman hoitaa? :D

Vierailija
60/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun mä siivoan ja hoidan lapset ym kotiaskareet ja hemmottelen miestä, niin kauan mies vaihtaa autoon renkaat, tekee lumityöt ja  hemmottelee mua ym.

Huono vaihtokauppa. Renkaat vaihdetaan kaks kertaa vuodessa ja lumitöitäkin vaan sillon, kun sataa lunta. Kotiaskareet ja lapset taas pitää hoitaa joka päivä. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi