Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ajattelevat, että tasa-arvoa on, kun kohdellaan naisia kuin miehiä?

Vierailija
03.09.2025 |

Treffeille mennään kuin kaverin kanssa saunaan ja parisuhteessa elellään kuin miesparit. 

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*biologinen

Vierailija
102/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun naiset ilman selitystä ulisevat, että miehillä on muka oikeuksia ja naisilla vain velvollisuuksia, sinä vain hymyilet ja nyökkäilet. Mutta joku antaa esimerkkejä naisten etuoikeuksista ja vain miehiä koskevista velvollisuuksista, sinä älähdät ja alat sopertaa "väninästä". "

Miten hitossa se nyökkääminen tai pään pudistaminen muka sinne näkyisi? 😂

Taidat tehdä omia oletuksiasi. Kukaan ei ole sanonut tässä noin, että miehillä on vain oikeuksia ja naisilla vain velvollisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat oikeudet taataan jo laissa ja syrjintä on kiellettyä. Vielä naiset armeijaan niin tasa-arvo on hyvällä mallilla. 

Jos miehellä on sama oikeus päättä synnyttääkö nainen lapsen vai ei, sitten vasta voidaan puhua tasa-arvosta.

Jos jokaisella miehellä, joka haluaa, on oikeus olla isä, sitten vasta on saavutettu tasa-arvo.

Vierailija
104/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai että muistan kaiholla niitä raskauden ja synnytysten iloja... :D:D"

Oli se kyllä ihanaa pökertyä eteisen lattialle, kun hemoglobiini oli alhaalla. Ja kaiholla muistelen niitä synnytyskipuja, jotka pahimmillaan tuntui rautalapion tuntemisesta alakautta sisään. 

Vierailija
105/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat oikeudet taataan jo laissa ja syrjintä on kiellettyä. Vielä naiset armeijaan niin tasa-arvo on hyvällä mallilla. 

Jos miehellä on sama oikeus päättä synnyttääkö nainen lapsen vai ei, sitten vasta voidaan puhua tasa-arvosta.

Jos jokaisella miehellä, joka haluaa, on oikeus olla isä, sitten vasta on saavutettu tasa-arvo.

Ei, sitten on tasa-arvo, kun mies päättää, synnyttääkö hän lapsen. Tasa-arvoa ei ole miehen oikeus viedä naisen oikeus omaan kehoonsa.

Vierailija
106/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. Mies voi päättää siitä olemalla yhtymättä naiseen. Helppoa.

Vierailija
107/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän, että en miehenä ensi-zijaisesti juurikaan mieti tai ajattele kenenkään sukupuolta silloin kun käyttäydyn häntä kohtaan. Kyllä sitä yritän tai toivon osaavani käyttäytyä molemoia kohtaan enimmäkseen fiksusti. Mutta ehkä tämä on yksi keskeisimpiä syitä miksi olen ja olen saanut tai joutunut olemaan aina sinkku

Niin, jos käyttäydyt kiinnostuksenkohdettasi kohtaan samalla tavalla kuin platonisia läheisiäsi kohtaan, niin annat luultavasti aika aseksuaalisen ja toverillisen vaikutelman. Harva kumppaniehdokas lämpenee jos häntä kohdellaan kuin sukulaista, kollegaa tai kivaa frendiä

Vierailija
108/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole tasa-arvoa kun sukupuoli ei määrittele miten sinuun suhtaudutaan?Tai millaisia odotuksia sinuun kohdistetaan? Eikö se ole sitä tasa-arvoa mitä on vuosi kymmeniä ajettu?

Minusta tässä ei ole kyse mistään syvästä rakenteellisesta tasa-arvo-ongelmasta vaan siitä ettei miehet tunnu haluavan tehdä mitään kivaa naisten eteen ja se oikeutetaan heidän puolestaan tasa-arvolla. 

Vierailija
109/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää sukupuolen perusteella kohdella eri tavalla ja noudattaa jotain kaavaa tai stereotypiaa? Jos en saa jotain ylähyllyltä ja mies antaa sen minulle, koen itseni siinä tilanteessa ensisijaisesti lyhyeksi, en naiseksi. Jos en saa pyöränrengasta vaihdettua ja mies vaihtaa sen minulle, hän tekee sen koska on siinä parempi ja harrastaa pyörien kanssa touhuamista. Vastaavasti minä teen meillä kaikki vähän enemmän laskemista tai suunnittelua vaativat projektit, koska olen niissä parempi ja tarkempi ja mies on alusta asti ollut sitä mieltä, että tämä on taloudellisesti turvallisempi tapa toimia.

Minä haluan että minua kohdellaan ihmisenä ja vieläpä rakkaana sellaisena. Haluan, että kumppanini huomioi minua ja käyttäytyy suhteessa kunnioittavasti ja hellästi. Parisuhteen arki koostuu joka tapauksessa pienistä teoista eikä mistään suurista eleistä. Tätä samaa minä annan sitten kumppanilleni vastineeksi. Se tekee, joka haluaa olla avuksi. Ja sitten on toki asioita, joita kumpikin osapuoli suhteessa tekee, jotta jokapäiväiset askareet eivät kaadu vain yhden ihmisen niskaan.

Omassa suhteessani romantiikka ja parisuhteen dynamiikka on tämän järjestelyn lopputulos, mutta jos minua alettaisiin kohtelemaan jotenkin eri tavalla vain koska olen nainen niin kokisin sen alentavana.

N32

Vierailija
110/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten se että mies tarjoaa naiselle illallisen on jotenkin epätasa-arvoista. Kyseessä on vanha traditio ja mies on eläinmaailmassakin se joka yrittää tehdä vaikutuksen naaraaseen. Se tarjoava mies signaloi resursseistaan sekä halustaan investoida niitä naiseen. En olettaisi kenenkään miehen tarjoavan joka kerta, mutta aikamoinen tunnelmantappaja jos jo ekoilla treffeillä kaivetaan esiin laskin ja Mobilepay. Tarjoan itse matalalla kynnyksellä kavereille ja kollegoille ja haluan miehen joka on samalla tavalla antelias ja haluaa jakaa omastaan. Silti minulle on itsestäänselvyys että talot, autot ja perheen kulut maksetaan 50/50 ellei tuloerot ole huomattavat. 

Minulle on tasa-arvoa oikeus äänestää ja elää ja tehdä asioita samoin oikeuksin kun mieskin. Se ei silti poista sitä että tuntuu hyvältä jos treffeillä mies tarjoaa ja jos mies on muutenkin tietyllä tavalla perinteisen maskuliininen mies. On karua olla nainen

"Pesäähän" ne elukat haluaa eikä mitään syvällistä seuraa, niin siltä osin ihminenkin toimii kyllä edelleen luonnon ehdoilla. Mutta muuten on ihan turha vetää ajatusviivoja ihmisten ja eläinten välille, niin vähän meillä on enää kosketusta luontoon.

Ja tietysti se on aina mukavampaa, kun asiat tapahtuu juuri kuten itse haluaa, ihan sama mitä siellä pöksyissä on. 

Vierailija
111/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti yllättävän moni luulee näin ja siksi lapsia ei synny. Ei ole mitään romantiikkaa. 

Junttiäijät ei pääse treffeille. Ne voi panna toisiaan äijäporukassa. Saunahomma on yritys päästä samantien iholle. Erittäin paskan miehen merkki.

Vierailija
112/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt on ihan järjetöntä, että miehet saisivat päättää synnyttääkö vai ei, mutta siltä osin olen samoilla linjoilla, että miehillä tulisi olla samanlainen oikeus naisen tahdosta riippumatta päättää haluaako olla isä vai ei, vielä vahingon sattumisen jälkeenkin.

-eri 

Vierailija
113/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nainenkaan saa aina päättää, synnyttääkö hän lapsen vai ei. 

Jos raskautta ei huomata ajoissa, tai hän päättää liian myöhään keskeyttää raskauden, ei sitä keskeytetä, vaikka nainen kuinka päättäisi. Sikiö on kuin kasvain, joka kasvaa kyselemättä naisen sisällä. 

Toisaalta, nainen ei voi päättää synnyttääkään, koska luonto voi määrätä toisin ja raskaus menee kesken. Joissain tapauksissa nainen synnyttää ruumiin, eikä lasta, eikä hänellä ole siihenkään valtaa. 

Vierailija
114/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole tasa-arvoa kun sukupuoli ei määrittele miten sinuun suhtaudutaan?Tai millaisia odotuksia sinuun kohdistetaan? Eikö se ole sitä tasa-arvoa mitä on vuosi kymmeniä ajettu?

Minusta tässä ei ole kyse mistään syvästä rakenteellisesta tasa-arvo-ongelmasta vaan siitä ettei miehet tunnu haluavan tehdä mitään kivaa naisten eteen ja se oikeutetaan heidän puolestaan tasa-arvolla. 

Haluan tehdä kivaa minulle rakkaiden nais ihmisten vuoksi.  Oli se sitten perheen jäsen tai muuta kautta läheiseksi tullut. Se että olet nainen ei automaattisesti oikeuta sinua sellaiseen kohteluun kun puuttuu se tunneside.

Vierailija
115/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun naiset ilman selitystä ulisevat, että miehillä on muka oikeuksia ja naisilla vain velvollisuuksia, sinä vain hymyilet ja nyökkäilet. Mutta joku antaa esimerkkejä naisten etuoikeuksista ja vain miehiä koskevista velvollisuuksista, sinä älähdät ja alat sopertaa "väninästä". "

Taidat tehdä omia oletuksiasi. Kukaan ei ole sanonut tässä noin, että miehillä on vain oikeuksia ja naisilla vain velvollisuuksia.

Tuossa olet oikeassa. Kukaan ei ennen sinua ole kirjoittanut, että miehillä on vain oikeuksia ja naisia vain velvollisuuksia, joten ihmettelen, että miksi tuosta edes mainitset viestiäni lainatessasi?  🤣

Vierailija
116/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti monet kyllä tätä yrittävät, mutta itse en ole koskaan tavannut ihmistä, joka kohtelisi täysin samoin miehiä ja naisia. Enkä ihmistä, joka puolestaan käyttäytyisi täysin sukupuolineutraalisti. Enkä sellaistakaan ihmistä, joka käyttäytyisi samalla tavalla sekä sekaporukassa, että porukassa jossa vain hänen oman sukupuolensa edustajia voi tulkita olevan paikalla.

Kyllä ne naisia äijäkavereina kohtelevat miehet antavat naisille tietyissä tilanteissa aivan eri kohtelua kuin toisille miehille. Sama toisinpäin. Jopa ne vannoutuneet queer-skenen syvässä päädyssä marinoituneet ihmiset kohtelevat ihmisiä eri tavoilla huomatessaan, ovatko he miehiä vai naisia siitäkin huolimatta, että he ovat vuosia hokeneet itselleen, että eivät näe sukupuolia.

Vierailija
117/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt on ihan järjetöntä, että miehet saisivat päättää synnyttääkö vai ei, mutta siltä osin olen samoilla linjoilla, että miehillä tulisi olla samanlainen oikeus naisen tahdosta riippumatta päättää haluaako olla isä vai ei, vielä vahingon sattumisen jälkeenkin.

-eri 

Silloin unohdat lapsen oikeudet. Ja ne muut veronmaksajat, jotka joutuvat kustantamaan sluibailevan isän lasten elatuksen. 

Tuostahan seuraisi vain se, että miehet ei välittäis senkään vertaa, minne siemeniään roiskivat. Lapsikin on voitu panna alulle yhteisymmärryksessä, mutta sitten mies tuleekin raskauden alettua katumapäälle ja vetäytyy vastuustaan sälyttäen sen muiden niskaan.

Eli tässä miehen oikeus koituisi muiden velvollisuudeksi. 

Vierailija
118/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rynkky vain olalle emännät ja inttiin. Siinäpä olisi tasa-arvoa. Samasta työstä saa saman palkan, mutta neidot valitsee ihan itse ammattinsa, eivätkä lähde vaikka raksatyöhön.

Sukupuoli on kaksi (vähintään) ja ollaan erilaisia ja tehdään erilaista työtä, vaikka tasa-arvo periaatteessa voisi lisääntyä noilla menetelmillä.

Vierailija
119/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa olet oikeassa. Kukaan ei ennen sinua ole kirjoittanut, että miehillä on vain oikeuksia ja naisia vain velvollisuuksia, joten ihmettelen, että miksi tuosta edes mainitset viestiäni lainatessasi?  🤣

"Kun naiset ilman selitystä ulisevat, että miehillä on muka oikeuksia ja naisilla vain velvollisuuksia, sinä vain hymyilet ja nyökkäilet. "

Ei ollu mun kommentti. Ihan omas tais olla. En oo kirjottanu tuollaista. 😊

Vierailija
120/144 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä puhuttiin treffeistä v tun idiootti