Yle: Yli 100 000 miljonääritaloutta Suomessa
"Kaikista Suomen kotitalouksista 3,5 prosenttia yltää miljoonavarallisuuteen, mutta pääkaupunkiseudulla miljonääritalouksien osuus on yli seitsemän prosenttia. Muualla Suomessa osuudet vaihtelevat 24,5 prosentin välillä. "
https://yle.fi/a/74-20178619?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Aika paljon. Toki monessa taloudessa on enemmän kuin yksi asukas, eli ihan henkilökohtaisesti miljonäärejä on sitten vähemmän.
Täällä palstallakin varmaan muutamia siis ihan todennäköisyyksien perusteella on!
Kommentit (284)
Perilmällä suurin osa todennäköisesti. Serkuilla on sukunsa maita paljon. Hyvä sitten käyttää niitä vakuutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liability ei ole asunto, koti eikä muukaan, ne ovat kyllä assetteja. Liabilityksi voisi luokitella esim niiden korj
Assetiksi oma asunto voi muuttua vain, mikäli vuokraa osaa sitä ulos tai käyttää sitä vakuusarvona sijoitusluotolle, eli vivuttaa. Normitallaajalle asunto on kyllä melkein aina kulu.
Ei. Koti on asset jos sillä on myyntiarvoa. Jos sinulla on koti niin sen arvo on asset miinus liabilities.
Jos arvo tuon laskennan jälkeen menee nollan alle niin sitten kyseessä on liability.
Myös vuositason kustannukset tietty lasketaan liabilityiksi, eli rikkaan jenkin (vaikuttaa siltä, että ammennat tietosi jostain jenkkisarjasta) huvila-ranchin liabilityjä ovat sen vuosikustannukset, ja suurella tilalla se saattaa olla vaikkapa pari miljoonaa vuodessa.
Jos on omakotitalo Pk--seudulla merenrannalla ja sitten isompi kesämökki ja vielä pari perheasuntoa vuokralla, ja vielä sijoituksia ja säästöjä 500 000e on sitten miljoonatalous. Onhan meitä täällä Espoon rannalla enemmänkin ihan naapureina. Ollaan kai sitten salarikkaita.
Juuri näin. Kerroin meidän tilanteen (tietenkin nimettömänä) niin sen uskottiin olevan minun unta. Nettovarallisuus meillä noin 2,5 miljoonaa. Olen ollut pitkään kotiäiti kahdelle lapselle, välillä osa-aikatöissä . . Asumme pk-seudulla isossa omakotitalossa isolla tontilla. On tasokas kesämökki isolla metsätontilla järven rannalla muutaman kymmene kilometrin päässä. Hyvään aikaan edullisesti ostettuja. Mies tienannut aina paljon. Olen korkeasti koulutettu ja minullakin on mukavasti työelämää takana. Aloitin jo opiskeluaikana. On matkailtu myös paljon koko perhe. Ei ole avioehtoa eikä ero tietääkseni tulossa.
Asun Helsingissä alueella, jolla tuo voisi olla monen tarina. Enemmän tuntuu todellisuudelta kuin unelta, kun tuntee ihmisiä.
Minä puolestani Espoossa. Kuin oman taloutemme tarina. Eikä mikään poikkeus täällä. Eikä asuta Westendissä. Siellä oltaisiin varmaan köyhähköjä.
Mikään ei voita Järvi-Suomen rantarivaria olkoonkin ettei siitä saisi paljoa yli 50 000 euroa. En kadehdi Töölön miljoonakämpässä asuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on suomalaisten miljonäärien rahat kiinni tukevasti tuvan seinissä... ja sen asunnon hinnan laskiessa aika moni lakkaa myös olemasta "miljonääri".
Hallituksella on keinonsa veron alennuksineen lisätä näiden omaisuutta entisen päälle. Täytyyhän varakkaiden saada korvaukset raskaan raadantansa hyvitykseksi.
Köyhät voivat mennä leipäjonoon ja ostaa punaliputettuja aineksia.
Tätähän Perussuomalaiset ajavat hallituksessa.
Voih kuinka vasuri on taaas noiiiin kateeelllinen ettei pakahtuessaan tahdo saada sanoja suustaan kun niin suututtaa, suojatöissään 8000 kuussa jossain järjestössä jossa ainoa työtehtävä on spämmiä silkkaa propagandasontaa joka palstalle aamusta iltaan.
Vasurit voi aloittaa itse sen veron maksun ay-liikke
estään jonka kuuluisi maksaa vähintään 30% osin
Kannattaisi varmaankin miettiä mitä kirjoittaa.
Olen eläkkeellä oleva demari, taloni, sekä autoni maksanut.
Itse en tarvitse enempää, mutta ajattelen nuoria, jotka kamppailevat opintojensa ja/tai velkojensa kanssa. Tämä hallitus ei heitä ainakaan auta.
Persuthan lupasivat vaaleja ennen juuri ajaa vähävaraisimpien asiaa. Mutta valhettahan tuo oli. Yllätys.
Kannattaisi varmaankin demarinkin miettiä mitä kirjoittaa. Valtio tukee opintoja:
Opintoraha
Opintolaina
Asumislisä
Ateriatuki
Mistä veloista on kysymys? Kulutusluottoja, asuntolaina? Miten valtion pitäisi mielestäsi tukea velallista, maksaa lyhennykset? Korkovähennys poistui edellisen hallituksen päätöksellä!
Palstan käyttö poliittisen propagandan levittämiseen ei ole sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei voita Järvi-Suomen rantarivaria olkoonkin ettei siitä saisi paljoa yli 50 000 euroa. En kadehdi Töölön miljoonakämpässä asuvaa.
Saman voisi sanoa sinnepäin, tosin Töölö ei ole Helsingin alueista kalleimpia.
-Töölöläinen joka viihtyy Töölössä mutta ei myöskään kadehdi Eiralaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on suomalaisten miljonäärien rahat kiinni tukevasti tuvan seinissä... ja sen asunnon hinnan laskiessa aika moni lakkaa myös olemasta "miljonääri".
Hallituksella on keinonsa veron alennuksineen lisätä näiden omaisuutta entisen päälle. Täytyyhän varakkaiden saada korvaukset raskaan raadantansa hyvitykseksi.
Köyhät voivat mennä leipäjonoon ja ostaa punaliputettuja aineksia.
Tätähän Perussuomalaiset ajavat hallituksessa.
Voih kuinka vasuri on taaas noiiiin kateeelllinen ettei pakahtuessaan tahdo saada sanoja suustaan kun niin suututtaa, suojatöissään 8000 kuussa jossain järjestössä jossa ainoa työtehtävä on spämmiä silkkaa propagandasontaa joka palstalle aamusta iltaan.
Leikataan vaan köyhimmiltä eniten. Nuohan ovat leikkauslistojen kärkipäässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja omaisuuden määrä ei korvaa laatua, johon miljöö vaikuttaa suuresti.
Vierailija kirjoitti:
Useampi kuin joka kolmaskymmenes Suomessa siis asuu miljoonataloudessa...
Helsingissä joka neljästoista asuu miljoonataloudessa...
Jokainen siis liki varmasti tuntee näitä ihmisiä...
Kyllä, tietyillä asuinalueilla heitä on varmaan 70% asukkaista. Olen asunut tällaisella itsekin, tosin röttelötalossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on omakotitalo Pk--seudulla merenrannalla ja sitten isompi kesämökki ja vielä pari perheasuntoa vuokralla, ja vielä sijoituksia ja säästöjä 500 000e on sitten miljoonatalous. Onhan meitä täällä Espoon rannalla enemmänkin ihan naapureina. Ollaan kai sitten salarikkaita.
Omakotitalo Hkissä meren rannalla harvoin irtoaa alle miljoonalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuohon tarvita kuin kesämökki ja velaton omakotitalo pääkaupunkiseudulla, jo sillä olet miljonääri. Eli ihan tavallinen 40+ pariskunta, joka on saanut vähän enemmän kuin keskipalkan verran tuloja JA sijoittanut rahansa matkustelun sijaan asuntoon ja mökkiin.
Velaton omakotitalo nyt ei ole mitään, kyllä ne ison rahan kodit enimmäkseen ovat kerrostaloissa hyvillä alueilla...
Oikeesti rikkaat ei asu päällekkäin.
Ikinä!
Oikotiellä on Helsingissä ja Espoossa myynnissä 40 kpl yli 2 miljoonan omakoti- rivi- ja paritaloa. Yli 2 miljoonan kerrostalohuoneistoja on 52 kpl eli osa rikkaista ostanee kerrostalohuoneiston. Ja taitaa Monacossakin osa ihan oikeasti rikkaista joutua asumaan päällekkäin. Voi r
Ja tuolla alueella yli miljoona asukasta. Siihen suhteutettuna melko mitätön määrä myynnissä noita yli kahden miltsin kämppiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kadehdin, sille Töölön miljonäärikämpässä asuvalle kun ei olisi mikään juttu hankkia Järvi-Suomen paria rantarivaria.
Vierailija kirjoitti:
pääkaupunkiseudulla miljonääritalouksien osuus on yli seitsemän prosenttia. ..
Siis lähes joka kymmenes kotitalous Helsingin seudulla on miljonäärejä
Juu, mutta ne on keskittyneet tietyille alueille.
Oikeastaan aika säälittävän vähän, eihän sillä miljoonalla saa kuin kaksion suuresta kaupungista,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kadehdin, sille Töölön miljonäärikämpässä asuvalle kun ei olisi mikään juttu hankkia Järvi-Suomen paria rantarivaria.
Aloittaisin ensin yhdestä, jos tarvitsee. Itse asun tässä yhdessä vaan ja pidän rahat jemmassa. Hinnat putoo kaikkialla Suomessa ja ei tiedä, josko jokin makupala alkaisi kiinnostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja omaisuuden määrä ei korvaa laatua, johon miljöö vaikuttaa suuresti.
Täällä Töölössä onneksi miljöö on itselleni liki täydellinen. Kauniit näköalat parvekkeelta merelle, kaunista arkkitehtuuria ja ihania kahviloita, ja tuo juustokauppa on aivan huima ! Myös teatterit ja näyttelyt melkein kotiovella, koskaan ei käy aika tylsäksi edes talvella!
Siksi en Eiralaisia tai järvisuomilaisia kadehdikaan, niiltä suunnilta ei löydy minun tarpeisiini sitä parasta miljöötä josta nauttisin.
Toki nuissakin on omalla tavallaan ihanat miljööt, mutta jotain minulle vain jäisi puuttumaan.
Täällä Espoon Westendissä pientaloalueella ja Haukilahdessa kai suurin osa naapuritaloissa tienaa reilusti yli 100 000 e vuodessa, mutta Suomessa ei ole tapana puhua rahasta. Vain lähiperhe yleensä tietää ja joskus tieto tulee yllätyksenä tutuille. Toiset ovat ihan sairaan kateellisia. Ei ole tapna näytellä varakkuutta.
eli käytännössä Helsingin keskustassa kolmiossa tai isommassa omistusasunnossa asuvat ovat miljonäärejä, muiden kaupunkien hintatasoista en tiedä. Eri tilanne olisi jos tällä tarkoitettaisiin käytössä olevaa varallisuutta( juu kämpän voi myydä mutkun mutkun). 100t 5 millistä nyt ei ole niin huima. Ja en ole itse miltsikerhossa en :)
Mutta eihän likimainkaan kaikilla kämppä ole velaton ja siis nettovarallisuutta. Ja kämpän voi todella myydä pk-seudulla. Niin tietenkin se on varallisuutta. Espoossakin menee omakotitalot varsin hyvin kaupaksi tälläkin hetkellä. Juuri myytiin oma, kun muutettiin toiseen kaupunkiin. Talosta (180 neliöö) ja isosta tontista saatiin melkein 800 000. Maksettiin siitä itse sikanaan 400 000. Ei toki Westendissä eikä meren rannalla. Mutta ei kaukanakaan merenrannasta. Ei Espoossa kovin ksuaksi rannasta usein pääse. Kävelten kulki rannalle.
Älä. Nauran tätä lukiessa. Heti ekalla sivulla metsän arvo jollakin lähes (mikähän se lähes on) puol miljoonaa vaikka keskimäärin suomalaisella metsänomistajalla on 30 hehtaaria :D