Yle: Yli 100 000 miljonääritaloutta Suomessa
"Kaikista Suomen kotitalouksista 3,5 prosenttia yltää miljoonavarallisuuteen, mutta pääkaupunkiseudulla miljonääritalouksien osuus on yli seitsemän prosenttia. Muualla Suomessa osuudet vaihtelevat 24,5 prosentin välillä. "
https://yle.fi/a/74-20178619?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Aika paljon. Toki monessa taloudessa on enemmän kuin yksi asukas, eli ihan henkilökohtaisesti miljonäärejä on sitten vähemmän.
Täällä palstallakin varmaan muutamia siis ihan todennäköisyyksien perusteella on!
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on suomalaisten miljonäärien rahat kiinni tukevasti tuvan seinissä... ja sen asunnon hinnan laskiessa aika moni lakkaa myös olemasta "miljonääri".
Hallituksella on keinonsa veron alennuksineen lisätä näiden omaisuutta entisen päälle. Täytyyhän varakkaiden saada korvaukset raskaan raadantansa hyvitykseksi.
Köyhät voivat mennä leipäjonoon ja ostaa punaliputettuja aineksia.
Tätähän Perussuomalaiset ajavat hallituksessa.
Voih kuinka vasuri on taaas noiiiin kateeelllinen ettei pakahtuessaan tahdo saada sanoja suustaan kun niin suututtaa, suojatöissään 8000 kuussa jossain järjestössä jossa ainoa työtehtävä on spämmiä silkkaa propagandasontaa joka palstalle aamusta iltaan.
Vasurit voi aloittaa itse sen veron maksun ay-liikkeestään jonka kuuluisi maksaa vähintään 30% osinkovero miljardiosakkeidensa tuotosta mutta eipä näytä kiinnostavan itse osallistua "rikkaiden verotalkoisiin"
Eihän meidän muiden suomalaisten tarvitse sitten ostella. Onneksi säästämme emmekä kuluta niin voi noin Petterin miljonäärit ostella meidän muiden puolesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tuttuni on miljonääri, jopa kolmekymppiset lapseni ovat ennättäneet kerätä tuollaisen omaisuuden. Ihan tavalliset työtätekevät ihmiset saavat omaisuutta helposti kokoon, jos vaivana ei ole ADHD, joka pakottaa ostamaan ja ostamaan ja ostamaan ja hankkimaan rescue-koiran.
Suomessa hyvin harva rikastuu työtä tekemällä, vain jotkut pörssiyritysten johtajat. Tsi ovat saaneet poikkeuksellisen paljon perintöä, mikä ei myöskään ole omaa ansiota.
Taidat nyt siis hourailla ja lisäksi sekoitat velattoman omaisuuden velalla hankittuun. Muutoin voisit laittaa tähän laskelman, millä lailla Suomessa alle kolmikymppisenä pystyy hankkimaan työllä miljoonan velatonta omaisuutta.
Kolmikymppinen voi olla esim. 39 -vuotias. Tällöin esim. amiksen sähkölinjan jälkeen hänellä on voinut olla hyväpalkkainen työ tai oma yritys jo 20 vuotta. Kyllä siinä säästäväinen miljonääriksi on ehtinyt, erityisesti, jos on tehnyt osakesijoituksia jenkkimarkkinoille ja ostanut ensimmäisen asunnon heti valmistumisen jälkeen, kun silloin sai vielä lainaa ilman muita vakuuksia kun ostettava asunto.
Amislaiselle tuo ei mitenkään onnistu, mutta osaava teknillisen alan korkeakoulutettu tai vaikkapa lakimies tuohon voi pystyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tuttuni on miljonääri, jopa kolmekymppiset lapseni ovat ennättäneet kerätä tuollaisen omaisuuden. Ihan tavalliset työtätekevät ihmiset saavat omaisuutta helposti kokoon, jos vaivana ei ole ADHD, joka pakottaa ostamaan ja ostamaan ja ostamaan ja hankkimaan rescue-koiran.
Suomessa hyvin harva rikastuu työtä tekemällä, vain jotkut pörssiyritysten johtajat. Tsi ovat saaneet poikkeuksellisen paljon perintöä, mikä ei myöskään ole omaa ansiota.
Taidat nyt siis hourailla ja lisäksi sekoitat velattoman omaisuuden velalla hankittuun. Muutoin voisit laittaa tähän laskelman, millä lailla Suomessa alle kolmikymppisenä pystyy hankkimaan työllä miljoonan velatonta omaisuutta.
Kolmikymppinen voi oll
Jännästi tosiaan se kolmikymppisen 'miljonäärin' vanhempi taisi unohtaa, että esimerkiksi asunnon ostoon ja elämisen rahoittamiseen on osallistunut myös lapsen puoliso. Jos heille tulee ero, niin tämäkin vanhempi kitkeränä huutelee, kuinka pojan vaimo vei erossa puolet pojan omaisuudesta. Vaan kun se omaisuus ja rahat on alunperinkin ollut puoliksi sen vaimon, eikä pojan omia rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuohon tarvita kuin kesämökki ja velaton omakotitalo pääkaupunkiseudulla, jo sillä olet miljonääri. Eli ihan tavallinen 40+ pariskunta, joka on saanut vähän enemmän kuin keskipalkan verran tuloja JA sijoittanut rahansa matkustelun sijaan asuntoon ja mökkiin.
Meillä on myös matkusteltu ja silti yli miljoonan varallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on adhd, en ostele turhuuksia eikä koiraakaan ole. Olen hankkinut tuon (reilusti) miljoonan ylittävän omaisuuden, lähinnä adhd:ni asioista. Pystyn superkeskittymään töihini tuntikausia kunhan ei ole ylimääräisiä häiriöitä, ja sitä kautta olen päätynytkin omalla alallani sellaiseksi osaajaksi joita ei koko maailmassa ymmärtääkseni ole kuin noin kymmenen kappaletta. Meille maksetaan kaikille todella hyvin ja työtarjouksia tulee liki viikottain.
vauva palstalla on kyllä huippuporukkaa jopa ainutlaatuisia osaajia jopa ainutlaatuisia osaajia joita vain kymmenen koko maailmassa.
Täällä vauvalla on monenlaisia ihmisiä. Minulla on omat haasteeni toki, mutta se on toisaalta työntekoa ajatellen hyvä. Sosiaalisiin suhteisiin vaikuttaa kun on tällainen että töitä tehdessä saattaa mennä viikkoja ihan hurahtaen, mutta onneksi olen itselleni löytänyt puolison jolla on ymmärrystä näihin piirteisiin, ja joka toisaalta minua kiskoo pois välillä omasta päänsisäisestä maailmastani.
Ja kaikkialla kehdataan valehdella että ei suomessa ole rikkaita niin niitä vähäisiä rikkaita ei saa rankaista yhteiskunnan maksuilla. Kuten uutisesta huomaa etelä suomi imee suomen varallisuuden ja o gelmat ja maksut tungetaan muualle suomeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuohon tarvita kuin kesämökki ja velaton omakotitalo pääkaupunkiseudulla, jo sillä olet miljonääri. Eli ihan tavallinen 40+ pariskunta, joka on saanut vähän enemmän kuin keskipalkan verran tuloja JA sijoittanut rahansa matkustelun sijaan asuntoon ja mökkiin.
Velaton omakotitalo nyt ei ole mitään, kyllä ne ison rahan kodit enimmäkseen ovat kerrostaloissa hyvillä alueilla...
Oikeesti rikkaat ei asu päällekkäin.
Ikinä!
Oikotiellä on Helsingissä ja Espoossa myynnissä 40 kpl yli 2 miljoonan omakoti- rivi- ja paritaloa. Yli 2 miljoonan kerrostalohuoneistoja on 52 kpl eli osa rikkaista ostanee kerrostalohuoneiston. Ja taitaa Monacossakin osa ihan oikeasti rikkaista joutua asumaan päällekkäin. Voi raukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on suomalaisten miljonäärien rahat kiinni tukevasti tuvan seinissä... ja sen asunnon hinnan laskiessa aika moni lakkaa myös olemasta "miljonääri".
Hallituksella on keinonsa veron alennuksineen lisätä näiden omaisuutta entisen päälle. Täytyyhän varakkaiden saada korvaukset raskaan raadantansa hyvitykseksi.
Köyhät voivat mennä leipäjonoon ja ostaa punaliputettuja aineksia.
Tätähän Perussuomalaiset ajavat hallituksessa.
Voih kuinka vasuri on taaas noiiiin kateeelllinen ettei pakahtuessaan tahdo saada sanoja suustaan kun niin suututtaa, suojatöissään 8000 kuussa jossain järjestössä jossa ainoa työtehtävä on spämmiä silkkaa propagandasontaa joka palstalle aamusta iltaan.
Vasurit voi aloittaa itse sen veron maksun ay-liikkeestään jonka kuuluisi maksaa vähintään 30% osin
Kannattaisi varmaankin miettiä mitä kirjoittaa.
Olen eläkkeellä oleva demari, taloni, sekä autoni maksanut.
Itse en tarvitse enempää, mutta ajattelen nuoria, jotka kamppailevat opintojensa ja/tai velkojensa kanssa. Tämä hallitus ei heitä ainakaan auta.
Persuthan lupasivat vaaleja ennen juuri ajaa vähävaraisimpien asiaa. Mutta valhettahan tuo oli. Yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Silti kun minä tulen palstalle kertomaan, että elän kotirouvana ja mies säästää minulle vielä "eläkettäkin", niin ei täällä sitä uskota. Toki ymmärrän, että netissä voi huudella mitä vaan. Kuitenkin hämmästyn ettei sen ajatella edes olevan mahdollista.
Juuri näin. Kerroin meidän tilanteen (tietenkin nimettömänä) niin sen uskottiin olevan minun unta. Nettovarallisuus meillä noin 2,5 miljoonaa. Olen ollut pitkään kotiäiti kahdelle lapselle, välillä osa-aikatöissä . . Asumme pk-seudulla isossa omakotitalossa isolla tontilla. On tasokas kesämökki isolla metsätontilla järven rannalla muutaman kymmene kilometrin päässä. Hyvään aikaan edullisesti ostettuja. Mies tienannut aina paljon. Olen korkeasti koulutettu ja minullakin on mukavasti työelämää takana. Aloitin jo opiskeluaikana. On matkailtu myös paljon koko perhe. Ei ole avioehtoa eikä ero tietääkseni tulossa. Omat henkilökohtaiset säästöt ja sijoituksetkin noin 350 000 (tuossa perintöä noin 220 000). Olemme ihan tavallinen perhe ja varallisuustasokin varsin tavallinen täällä, mussä elämme.
Vierailija kirjoitti:
Täällä vauvalla on monenlaisia ihmisiä. Minulla on omat haasteeni toki, mutta se on toisaalta työntekoa ajatellen hyvä. Sosiaalisiin suhteisiin vaikuttaa kun on tällainen että töitä tehdessä saattaa mennä viikkoja ihan hurahtaen, mutta onneksi olen itselleni löytänyt puolison jolla on ymmärrystä näihin piirteisiin, ja joka toisaalta minua kiskoo pois välillä omasta päänsisäisestä maailmastani.
Jatkan vielä, että lapsuudenperheessäni on kolmella sisaruksista todettu adhd, ja me olemme kaikki pärjänneet taloudellisesti erittäin hyvin. Se, jolla adhd:ta ei ole on sitten enemmän tavallinen.
Se adhd ei tarkoita sitä etteikö olisi rahkeita pärjätä, se vain tarkoittaa sitä että on keskittymisen häiriö. Meidän perheessämme se näyttää nimenomaan näkyvän siinä, että se keskittyminen on sitten äärimmäistä.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikkialla kehdataan valehdella että ei suomessa ole rikkaita niin niitä vähäisiä rikkaita ei saa rankaista yhteiskunnan maksuilla. Kuten uutisesta huomaa etelä suomi imee suomen varallisuuden ja o gelmat ja maksut tungetaan muualle suomeen
Miljoonaomaisuus nykypäivänä ei kyllä taloutta tee mitenkään rikkaaksi. Ihan tavan tallaajilla sellaisia on, rahan arvo on laskenut sieltä 30 vuotta sitten arvosta jota nyt varmaan mietit...
Amislaiselle tuo ei mitenkään onnistu, mutta osaava teknillisen alan korkeakoulutettu tai vaikkapa lakimies tuohon voi pystyä.
No minä taidan sitten kyllä tuntea yhden yksisarvisen sähkömiehen, joka tullee siihen onnistumaan heittämällä. On nyt hieman alle kolmekymppinen. Sijoitussalkussa on jo yli 200 tonnia ja kohta hänellä on myös velaton asunto Helsingissä. Sijoittamisen aloitti jo rippirahoistaan.
Itse olen lakimies ammatiltani ja harvalla hänen ikäisellä lakimiehellä on vastaava omaisuus...
Näitä asuntomiljonöörejä varmaan tosiaan riittää, mutta harvemmassa ovat ne, jotka ovat privapankkien puolella ja joilla jopa saattaa olla "musta luottokortti".
Privapankkeihin pääsee asiakkaaksi kun on sijoitusomaisuutta sen pankin kautta yli puoli miljoonaa, ja sen mustan kortin saa kun sijoitusomaisuutta on vähintään miljoona.
Nämä ovat yleensä niitä rikkaampia kuin nuo joilla koko talouden nettovarallisuus on sen miljoonan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat nyt siis hourailla ja lisäksi sekoitat velattoman omaisuuden velalla hankittuun. Muutoin voisit laittaa tähän laskelman, millä lailla Suomessa alle kolmikymppisenä pystyy hankkimaan työllä miljoonan velatonta omaisuu
Eikö ketjun aloitus liittynyt kotitalouksiin?
"Kyllä sellaisen jo jollain 200-300k saa, joka on helsinkiläisittäin katsottuna pikkuraha asumisesta. "
Kyllä jokaisella perus Helsinkiläisellä tuollainen varttimiljoona tippuu taskusta jo koiran kanssa lenkillä käydessä. Pikkurahoja
Vierailija kirjoitti:
Kertoo syyn miksi asuntokauppa ei käy. Ihmiset eivät oikeasti ole miljonäärejä ja asuntoihin ei ole varaa.
Ei kaikki ole miljonäärejä - mutta tuhannet suomalaiset ovat. Löytyy ihan sankka joukko niitäkin jotka ostelee näitä monen miljoonan arvokiinteistöjä.
Tiesitkö myös että Helsingin seudulle maksetaan 80 prosenttia Suomen asumistuista
Vierailija kirjoitti:
Näitä asuntomiljonöörejä varmaan tosiaan riittää, mutta harvemmassa ovat ne, jotka ovat privapankkien puolella ja joilla jopa saattaa olla "musta luottokortti".
Privapankkeihin pääsee asiakkaaksi kun on sijoitusomaisuutta sen pankin kautta yli puoli miljoonaa, ja sen mustan kortin saa kun sijoitusomaisuutta on vähintään miljoona.
Nämä ovat yleensä niitä rikkaampia kuin nuo joilla koko talouden nettovarallisuus on sen miljoonan.
Niinpä. Oma koti, kesämökki ja auto eivät ole todellisia "assets" vaan ne ovat "liabilities". Eli jo omaisuus tuottaa rahaa, se on debit puolella, mutta jos se maksaa rahaa se on credit puolella.
vauva palstalla on kyllä huippuporukkaa jopa ainutlaatuisia osaajia joita vain kymmenen koko maailmassa.