HS: Työttömyys ei johdu laiskuudesta vaan työpaikkojen katoamisesta
On keskusteltava perustulosta, työajan lyhentämisestä, verotusmalleista ja koulutuksen radikaalista uudistamisesta.
Kommentit (345)
Niin, suorittavia töitä on yhä vähemmän. Moni sopisi tehtaan hihnan vahtijaksi tai muuhun yksinkertaisiin töihin, muttei ole paikkoja. Sitten korkeamman kapasiteetin ihmisten työpaikkoja on myös vähemmän automaatioiden yms takia ja vaatimustaso ja tahti jäljelle jääneissä paikoissa on kova. Eli alle 100 äo työpaikkoja on liian vähän, ja korkeamman koulutettujen työpaikoista, jonne äo oltava vähän keskitason pintaan on kova kilpailu ja puutetta niistäkin. Mites ratkaistaan, en sitten tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Sanottiin suoraan että rakennusalalle halutaan kolmansien maiden halpatyökehitysmaalaisia, koska niitä on helppo käyttää hyväksi kun eivät tajua ottaa selvää oikeuksistaan.
Itse olen hakenut alalta satoja työpaikkoja mutta ilmeisesti ammattilainen ei kelpaa.
Rakennusala ja telakka-ala juuri näitä mistä löytyy väärinkäytöksiä kun on näitä alialialihankkijoita töissä muualta kuin Suomesta.
Mutta hei! Kokoomus tykkää kun yrittäjät pärjää kyseenalaisin keinoin ja raha ui liiveihin.
Kyllä se on laiskuutta! Ei olla valmiita tekemään (osata ) fyysistä työtä ja pienemmällä palkalla. Myöhästellään töistä kun yhyhyy
Mua niin väsyttää etten jaksa herätä.
T. +50v peruskoulun käynyt työmies
Ps. Annan neuvon ilmaiseks. Ota ihan sama työ ja ole haku päällä kokoajan. Paremmat mahdollisuudet kun on joku työ mitä teet.
Työnantajat arvosta jat tekijää joka on valmis tekemään niitä ei niin hohdokkaita töitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kyllähän reikäkortinlukijaoperaattorille ja asbestilevyjen asentajalle aina töitä löytyy jos vaan viitsii töitä hakea. Laiskuus se on se ongelma.
--------
EI PIDÄ PAIKKAANSA. Olen hakenut tämänkaltaisiinkin töihin, mutta minua ei palkattu! T. N 50
No silloin todennäköisesti työhistoriassa paistaa jotain mikä kalskahtaa työnantajan silmissä.
Maa han muutto on businesta jossa jotkut käärii hyvät rahat.