Haluatko kysyä entiseltä huumenuorelta?
Täällä on viime aikoina ollut paljon keskustelua huumeista ja ajattelin, että kiinnostaako kuulla jotain siitä maailmasta siellä eläneeltä. Kuulun itse näihin, jotka tuohon maailmaan eksyivät jo alaikäisenä. Mitään yksityiskohtaisia käyttötapojen kuvailua tai aineiden vaikutuksia en ala kertomaan, ettei se madalla kenenkään kynnystä kokeilla.
Nyt ikää 36 vuotta ja noista ajoista alkaa olemaan jo 10 vuotta, joten etäisyyden tuomaa perspektiiviä alkaa olemaan jo.
Kommentit (405)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas ihmiskunnan aateli huutamassa.
Kuinka rankkaa oli päästä irti huumeista ja siitä maailmasta?
Siitä maailmasta eroon pääseminen ei ollut vaikeaa, koska olin täysin kypsä siihen. Buprenorfiinikoukusta eroon pääseminen oli sitten taas ihan järkyttävää. Fyysiset vieroitusoireet kestivät sen pari kuukautta ja sitä myötä kun ne alkoivat helpottamaan, pahenivat psyykkiset vieroitusoireet.
Ap
Kaksi kuukautta? Vain?
Unettomuus, voimattomuus, väsymys jne. jatkuivat toki huomattavasti pidempään, mutta se pahin vaihe kun ei kyennyt yhtään mihinkään kesti itselläni sen pari kuukautta. Nämä ovat aina yksilöllisiä.
Ap
Oliko kuinka vaikea katkaista välit entiseen elämään? Tuttavani kertoi että hänellä aikoinaan 10v sitten, kun tajusi että vaihtoehdot on laitoskierre tai hauta ellei lopeta, vaati muuton toiselle puolelle suomea ja numeroiden ja muiden yhteystietojen vaihdon. Senkin jälkee joku vanha tuttava saattoi ottaa yhteyttä jotainkautta ja kysyä mukaan johonkin 'bisneksen" tynkään.
Miksi et vastaa kaikkiin kysymyksiin? Inhoatko liikaa itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myitkö koskaan persettäsi saadaksesi huumeita?
Myin.
Ap
Oletko nainen?
Miten monta kertaa myit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajuin näkemäsi torpedointi?
Ryssämafia veti machetella pään poikki vasikalta.
Ap
Paskapuhetta aivan varmasti vetivät kaulan poikki, ei päätä. Poista keskustelusi niin et nolaa itseäsi enemmän.
Täällä on selkeästi trollaamassa joku joka ei kestä yhtään sitä ajatusta, että huumeongelmaisessa voisi olla mitään inhimillistä ja sen takia aloittajan vastaukset triggeröivät niin paljon. Tämä ihminen haluaa vihata ja sen takia vihan kohteessa ei saisi olla mitään sellaista joka saa hänet kyseenlaistamaan vihansa.
Kiva kuitenkin, että pitää ketjua esillä. Kiitokset aloittajalle kun jaksaa vastailla.
Elämä on parasta huumetta heti pirin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut psykoosissa?
En ole ollut koskaan psykoosissa. En ole ollut myöskään laitoshoidossa.
Ap
Mietitkö koskaan ettet tule koskaan kokemaan mitään niin nautinnollista kuin huumeiden käyttäminen? Onko vastaavia himoja käyttää 10 vuoden raittiuden jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myitkö koskaan persettäsi saadaksesi huumeita?
Myin.
Ap
Oletko nainen?
Miten monta kertaa myit?
Olen. Oon myynyt itseäni kymmeniä kertoja, koska oli pakko saada vedot. Varsinkin peukku teki himokkaaksi, joten ei ollut paha. Näistä en ole puolisolle puhunut.
Ap
Koska olette menneet avioliittoon puolisosi kanssa? Ksuanko seurustelitte sitä ennen?
Onko puolisosi myös entinen narkomaani?
Millä alalla työskentelette?
Kohtasitko väkivaltaa huumemaailmassa?
Vierailija kirjoitti:
Millainen on huonoin kokemuksesi huumeiden kanssa? Oliko jotain huumetta josta et pitänyt?
Huonoja kokemuksia on vaikka kuinka paljon, mutta päällimäisenä mieleen tulee kun jouduin autokolariin. En ajanut itse, eikä koko reissu liittynyt mitenkään huumeisiin (muuta kuin minä käyttäjänä läsnä). Heräsin sairaalasta ja kivut olivat ihan järkyttävät. Jännästi kipulääkkeet eivät pahemmin vaikuttaneet, kun on vetänyt viisi vuotta subuteksia. Siinä sitten yrität kärvistellä ja samalla huomaat kuinka vieroitusoireet alkavat päälle. Toisena tulee mieleen kun yritin tehdä im:n aineilla. Näin jälkikäteen huonoimmat kokemukset olivat kuitenkin se mitä nuorille tehtiin noissa piireissä, varsinkin tytöille.
Stimulantit eivät ole olleet koskaan oma juttuni ja ketamiini oli myös epämiellyttävä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ketä sinä syytit ja syytät sinun omista valinnoista ja huumeiden käytöstä?
En syytä ketään muuta kuin itseäni. Välillä itsesyytökset ja häpeä ovat ihan valtavat ja välillä taas on hetkiä jolloin tunnen itseni ihan normaaliksi ihmiseksi. Vielä muutama vuosi sitten itsesyytökset- ja inho kävivät useita kertoja päivässä mielessä, mutta nykyään voi mennä useita päiviäkin niin, etten mieti noita aikoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oliko kuinka vaikea katkaista välit entiseen elämään? Tuttavani kertoi että hänellä aikoinaan 10v sitten, kun tajusi että vaihtoehdot on laitoskierre tai hauta ellei lopeta, vaati muuton toiselle puolelle suomea ja numeroiden ja muiden yhteystietojen vaihdon. Senkin jälkee joku vanha tuttava saattoi ottaa yhteyttä jotainkautta ja kysyä mukaan johonkin 'bisneksen" tynkään.
Tämä oli minulle se helpoin vaihe. Olin niin kyllästynyt siihen maailmaan. Minulla on ollut aina pelastuksena se, että läheisimmät ystäväni eivät koskaan olleet mukana noissa kuvioissa. Lisäksi olen tosiaan ollut koko ajan enemmän tai vähemmän työelämässä kiinni, joka sekin oli merkittävä tekijä. Ilman normaaleja ystäviä ja työtä tuskin olisi ollut niin helppoa.
Ap
Missä kaupungissa vaikutit? Missä oli käyttäjät keskimäärin pahiten rappiolla?
Vierailija kirjoitti:
Sen verran alkoi tehdä mieli, että taidan ottaa vedot. Henki salpautuu ajatuksesta ja ihoni kihelmöi. Sydän lyö nopeammin ja tunnen jo tutun maun suussani..
Ap
Kyllä joku jaksaa trollata. Kukaan ei usko että olet oikea ap.
Vierailija kirjoitti:
Mietitkö koskaan ettet tule koskaan kokemaan mitään niin nautinnollista kuin huumeiden käyttäminen? Onko vastaavia himoja käyttää 10 vuoden raittiuden jälkeen?
Olen kokenut paljon nautinnollisempia asioita kuin huumeet nykyisessä elämässäni. Himoja ei ole tullut. Huumeissa ja siinä maailmassa ei ole mitään sellaista minkä vaihtaisin tähän mitä minulla nyt on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä sinä syytit ja syytät sinun omista valinnoista ja huumeiden käytöstä?
En syytä ketään muuta kuin itseäni. Välillä itsesyytökset ja häpeä ovat ihan valtavat ja välillä taas on hetkiä jolloin tunnen itseni ihan normaaliksi ihmiseksi. Vielä muutama vuosi sitten itsesyytökset- ja inho kävivät useita kertoja päivässä mielessä, mutta nykyään voi mennä useita päiviäkin niin, etten mieti noita aikoja.
Ap
Oletko kertonut puolisollesi kaiken käyttöösi liittyen?
Oletko varastanut tai tehnyt rikoksia?
Rajuin näkemäsi torpedointi?