Iltalehti: Alexandra, 26, katuu tatuointejaan. Ne estävät työnhaun. "Kannattaa oikeasti kuunnella äitiä"
Alexandra kertoo katuvansa nuorena ottamiaan tatuointeja. Hän ei enää tunne, että ne sopisivat hänen identiteettiinsä, ja harmittelee etenkin näkyviä kämmenselän kuvia, joita ei voi peittää. Osa työmahdollisuuksista on jäänyt saamatta tatuointien vuoksi, etenkin mallin ja kansainvälisissä tehtävissä. Alexandra varoittaa ottamasta tatuointeja päihteissä, kavereiden kotistudioissa tai hetken mielijohteesta. Hän neuvoo nuoria miettimään kunnolla merkitystä ennen kuin tatuoi mitään ihoonsa ja kuuntelemaan äitiä.
"Miksi nykyään kaikkea pitää kokeilla, töherrellä naama ja nahka täyteen tekstiä, ja sitten itkeä kun ei kelpaa enää työmarkkinoille tai jopa omaan peiliin? Tämän jutun voisi oikeasti lähettää kaikille suomen 15-vuotiaille tytöille: tässä lopputulos, kun identiteetti rakennetaan Instagramin, tatuointihaaveiden ja mielikuvituksellisen itsetunnon varaan. Onko nykyinen tatuointikulttuuri vain yksi osa siitä, miten nuoriso kasvatetaan kuvittelemaan että kaikki valinnat on palautettavissa, peruttavissa ja jonkun muun syy? Jos käsi tatuoidaan kannabis päihteissä kaverin keittiössä, niin kenen muun kuin oma moka se on? Ja kun sitten ei kelpaa töihin tai ulkomaankomennuksille, niin taas "yhteiskunta syrjii". Voi hyvää päivää. Ehkä kannattaisi joskus kuunnella äitiä eikä influenssereita?
https://www.iltalehti.fi/keho/a/931a9819-6372-4588-aa0b-6718d102f8f1
Kommentit (435)
Vierailija kirjoitti:
Kenelle tulisi mieleen piirtää tussilla naamaan niin että se ei lähde ikinä pois ja miettiä että tulipa hyvä
3-vuotiaalla lapsella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan halunnut tatuointia. Minusta ne ovat rumia. Kuuluvat linnakundeille ja merimiehille. Itse työskentelen lentoemäntänä ja lentämään on vaikea päästä jos on tatuointeja. Tämä kaikille lentämään haluaville tiedoksi, jos sinulla on tatuointeja, et pääse lentoemännäksi. Näistä kun pitää kertoa hakuvaiheessa, nämä hakemukset hylätään heti.
Nainen 50 vuotta
Noin homehtuneita mielipiteitä ei jaksa enää kuunnella vuonna 2025. N66, tatuoitu
Onko homehtunutta pitää tatuointeja rumina? Nehän ovat karseita söhryjä, jotka rumentavat ihon kauhean näköisiksi.
Täytyy oikeasti olla tyhmä että ottaa tatskat. Ehkä se auttaa löytämään toisen samanlaisen kun bongaa toiset idiootit tatskoista. Usein näillä on jotain myötähäpeää herättäviä "viisauksia" kirjoitettuna iholle. Varmaan tuntui tosi waulta kun ne kuuli ja pitihän ne saada ihoon pysyvästi että joku muka erehtyisi luulemaan kantajaa syvälliseksi ja viisaaksi kerrankin.
Tänä päivänä poikkeus nähdä ihmisiä kellä ei ole tatuointeja.
Olen rahoitusalalla ja kaikilla muilla on paitsi minulla. Haluaisin itsekin jotain kivaa esimerkiksi nilkkaan tai hauiksen alueelle.
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit on pirun seksikkäitä. Ne kertoo että naisessa on luonnetta.
Nimenomaa mielenvikaista sellaista. Mutta hullut on kiihkeämpiä sängyssä, muuhun ko. naisia ei kannata harkita.
meneepäs tatuoiduilla tunteisiin
Vierailija kirjoitti:
Mä oon viisikymppinen, enkä todellakaan ole ollut niin tyhmä, että olisin ottanut yhtään tatuointia. Ihan samoin ovat käyttäytyneet minun korkeakoulutetut ystäväni. Kyllä sen huomaa kouluvalinnoissa, kuten myös tatskojen määrässä, mihin ihmisestä on..
Valitettavasti nykyään näkee jopa korkeakoulutetuilla tatuointeja. En voi itse ymmärtää koko tatuointivillitystä. Tuntuu, että melkein jokaisella nuorella on joku tattoo. Usein ne näyttää vielä ihan töhryiltä...Kerran joku ukko oli tatuoinnut puoli naamaa, ja hän näytti ihan möröltä! Ei muumien möröltä, mutta joltain örkiltä...
En ymmärrä tatuointeja, vaikka olen parikymppinen, en ole koskaan ymmärtänytkään!
Vierailija kirjoitti:
Tatuoitu iho on epähygieenisen näköinen. Ajattelen nyt just lääkäreitä, sairaanhoitajia yms.
En tykkäisi asioida tatuoidulla terveydenhuollon henkilöllä. Onneksi meillä täällä maalla on näkyvästi tatuoidut vielä hyvin harvassa.
On sullakin lapselliset ajatukset. Tatuoinnit ei tee kenestäkään epähygieenistä tai sen näköistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon viisikymppinen, enkä todellakaan ole ollut niin tyhmä, että olisin ottanut yhtään tatuointia. Ihan samoin ovat käyttäytyneet minun korkeakoulutetut ystäväni. Kyllä sen huomaa kouluvalinnoissa, kuten myös tatskojen määrässä, mihin ihmisestä on..
Ehkä juu teillä viisikymppisillä näkyy "kouluvalinnoissa", mutta sinua 30 vuotta nuoremmilla korkeakoulutetuilla tatuointeja on ja paljon. Juu, kyllä nuo artikkelin naisen käsitatskat on rumia, mutta noin muuten on kyllä ihan hienojakin kuvia ihmisillä :)
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan halunnut tatuointia. Minusta ne ovat rumia. Kuuluvat linnakundeille ja merimiehille. Itse työskentelen lentoemäntänä ja lentämään on vaikea päästä jos on tatuointeja. Tämä kaikille lentämään haluaville tiedoksi, jos sinulla on tatuointeja, et pääse lentoemännäksi. Näistä kun pitää kertoa hakuvaiheessa, nämä hakemukset hylätään heti.
Nainen 50 vuotta
Olen nainen 27 vuotta, enkä ymmärrä tatuointibuumia!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se naisen luonne tulee esiin ihan muissa asioissa kuin otetuissa tatuoinnista!!!
Vierailija kirjoitti:
meneepäs tatuoiduilla tunteisiin
Ei vaan tatuoimattomilla menee tunteisiin kun kaikki ei elä kuten te. Tehän tässä haukutte ja solvaatte kuten jokaisessa ketjussa joka liittyy tatuointeihin. Tatuoituja ei jaksa kiinnostaa onko muilla tatuointeja vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Nainen 50 vuotta
Ei pidä paikkansa. Tuttavani on lentoemäntä ja hänellä on useampikin tatuointi. Ne on sijoitettu niin, että ne ei näy lentoemännän asun alta mihinkään. Mihinkään topless-lennoille hän ei ole koskaan joutunut. Ja lentoyhtiö on paljon isompi kuin joku kämänen Finski.
Vierailija kirjoitti:
Tatuointeja on ihan tohtoris- ja johtotason ihmisillä, älkää nyt olko hölmöjä. 😄
Joukossa tyhmyys tiivistyy...Pysyvät tatuoinnit eivät ole viisaan ihmisen valinta.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy oikeasti olla tyhmä että ottaa tatskat. Ehkä se auttaa löytämään toisen samanlaisen kun bongaa toiset idiootit tatskoista. Usein näillä on jotain myötähäpeää herättäviä "viisauksia" kirjoitettuna iholle. Varmaan tuntui tosi waulta kun ne kuuli ja pitihän ne saada ihoon pysyvästi että joku muka erehtyisi luulemaan kantajaa syvälliseksi ja viisaaksi kerrankin.
Suomalaisittain mielenkiintoista on lähinnä se, että samaisen artikkelin yhteyteen on kuluvan vuoden tammikuussa lisätty myös edellä mainittu Martina Aitolehden tatuointi, jonka hän on sittemmin päättänyt peittää uudella tatuoinnilla. Nyt suositussa verkkopalvelussa nauretaan siis myös suomalaisjulkkiksen tatuoinnin nololle kirjoitusvirheelle. Katso Martinan kuva tästä tai alta.
Jumaliste! Tähänkin vedettiin koulutus mukaan. Onko joillakin ihmisillä niin huono itsetunto, että sillä pitää päteä alinomaan?
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ne kertovat, että nainen on laumasielu, joka seuraa muodin oikkuja ja kuvittelee olevansa erottuva edelläkävijä. Enemmän luonnetta vaatii toimiminen muotioikkuja vastaan.
Kohujulkkis ja tanssija Martina Aitolehti hankki muutama vuosi sitten alavatsaansa tatuoinnin, jossa luki englanninkielinen sanonta väärin kirjoitettuna. Martinan alkuperäisessä tatuoinnissa luki There Were Is Will, There Is a Road. Todellisuudessa vanha sanonta kuuluu, Where Theres a Will Theres a Way.
Myöhemmin teksti peitettiin paksuin mustin kuvioin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella oli jopa optikolla kaula tatskat ja lävistyksiä. Oli epämiellyttävä asioida. Rumimmat tatskat on treella.
Sun kannattaisi mennä hoidattamaan pääsi kuntoon.
Sulla taitaa olla päässä tatskat.
Ei ole eikä tule. Sun ajatukset ei ole terveitä.
Kiitä onneasi ettet joudu asumaan kehä kolmosen sisäpuolisella monikulttuurisella sekopäiden alueella.