Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehti: Alexandra, 26, katuu tatuointejaan. Ne estävät työnhaun. "Kannattaa oikeasti kuunnella äitiä"

Vierailija
01.09.2025 |

Alexandra kertoo katuvansa nuorena ottamiaan tatuointeja. Hän ei enää tunne, että ne sopisivat hänen identiteettiinsä, ja harmittelee etenkin näkyviä kämmenselän kuvia, joita ei voi peittää. Osa työmahdollisuuksista on jäänyt saamatta tatuointien vuoksi, etenkin mallin ja kansainvälisissä tehtävissä. Alexandra varoittaa ottamasta tatuointeja päihteissä, kavereiden kotistudioissa tai hetken mielijohteesta. Hän neuvoo nuoria miettimään kunnolla merkitystä ennen kuin tatuoi mitään ihoonsa ja kuuntelemaan äitiä.

"Miksi nykyään kaikkea pitää kokeilla, töherrellä naama ja nahka täyteen tekstiä, ja sitten itkeä kun ei kelpaa enää työmarkkinoille tai jopa omaan peiliin? Tämän jutun voisi oikeasti lähettää kaikille suomen 15-vuotiaille tytöille: tässä lopputulos, kun identiteetti rakennetaan Instagramin, tatuointihaaveiden ja mielikuvituksellisen itsetunnon varaan. Onko nykyinen tatuointikulttuuri vain yksi osa siitä, miten nuoriso kasvatetaan kuvittelemaan että kaikki valinnat on palautettavissa, peruttavissa ja jonkun muun syy? Jos käsi tatuoidaan kannabis päihteissä kaverin keittiössä, niin kenen muun kuin oma moka se on? Ja kun sitten ei kelpaa töihin tai ulkomaankomennuksille, niin taas "yhteiskunta syrjii". Voi hyvää päivää. Ehkä kannattaisi joskus kuunnella äitiä eikä influenssereita?

https://www.iltalehti.fi/keho/a/931a9819-6372-4588-aa0b-6718d102f8f1

Kommentit (432)

Vierailija
141/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan näköisiä tatskoja.

Vierailija
142/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva älykäs ottaa tatuointia, koska ne ovat typeriä.

Ja aina tatuointiketjuihin tullaan sanomaan, että on niitä tatuointeja korkeakoulutetuillakin. Olkoot vaikka Suomen presidentillä, mutta ei ne silti ole älykkään ihmisen asia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon viisikymppinen, enkä todellakaan ole ollut niin tyhmä, että olisin ottanut yhtään tatuointia. Ihan samoin ovat käyttäytyneet minun korkeakoulutetut ystäväni. Kyllä sen huomaa kouluvalinnoissa, kuten myös tatskojen määrässä, mihin ihmisestä on..

Hoh hoi. Minä olen sinua vanhempi akateeminen ja minulla on ollut tatuointeja 90-luvulta lähtien.

Vanhempi ja tyhmempi. 

Vierailija
144/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nainen ja kuvittelet miehen jolla on haalistunut vanha karjalalippis päässä. Se on suunnilleen se vaikutelma mikä tulee miehille tatuoidusta naisesta, vaikka hän muuten olisi kaunis.

Vierailija
145/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se koomista kun lähikaupan 23-v kassatytön kädet täynnä jotain suttua

Vierailija
146/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatuointeja on ihan tohtoris- ja johtotason ihmisillä, älkää nyt olko hölmöjä. 😄

Mä tiedän tohtorin jolla on useampi tatuointi. 

Vierailija
147/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon viisikymppinen, enkä todellakaan ole ollut niin tyhmä, että olisin ottanut yhtään tatuointia. Ihan samoin ovat käyttäytyneet minun korkeakoulutetut ystäväni. Kyllä sen huomaa kouluvalinnoissa, kuten myös tatskojen määrässä, mihin ihmisestä on..

Itse olen tohtorismies ja läpitatuoitu, muutama muukin kampuksella pyöri, toki kaikki mieh

Miksi ihmeessä olet läpitatuoitu? Miksi haluat töhryä? Mikä siinä on ideana?

Vierailija
148/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatuointeja on ihan tohtoris- ja johtotason ihmisillä, älkää nyt olko hölmöjä. 😄

Jep. Just katselin vanhan tutun stooria illanvietosta länsi-Euroopasta, jossa oli mm. tatuoitu tekoälytohtori ja melkein kaikilla muillakin näkyviä tatuointeja. Kaikki siis tuon tason tyyppejä. 

Ok Nico-Petteri.

Vierailija
149/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tatuoinneissa löytänyt yhden hyvän ominaisuuden: tunnistaa alhaisen älykkyysosamäärän helposti.

Minusta sen taas tunnistaa paljon paremmin ihmisen ulosannista. Tyhmä ihminen kun tekee olettamuksia ja laukoo asioita miettimättä niitä sen enempää.

Vierailija
150/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ollut enää niin nuori kun tämä tatskamuoti tuli. Nuo tosiaan eivät oikein sovi tuon Alexandran käteen. 

Tatskamuoti tuli 5000 vuotta sitten, senkin tietämätön hölmö.

Samaan aikaan kuin jalkaterien kutistaminen. Noitaroviot ja Naisten kivittäminen hengiltä.

Niin mutta tämä nykymuoti. Ei tällaista samanlaista tatskojen ottamista ollut 90-luvulla. 

Ei ollutkaan. 90-luvulla otettiin tribaaleja. Niitä on minullakin useita. Eivät ole haitanneet työnsaantia.

Ei todellakaan kaikki ottanut tribaaleja. Mä olen ottanut kaksi tatuointia 90-luvun lopussa eikä kumpikaan niistä

Onko tramp stamp hanurin yläpuolella?

Vierailija
151/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin ne haalistuneet vanhat tatuoinnit on niin rumia ettei mitään rajaa

etenkin jollain nuoruuden mitoistaan lihonneella

Vierailija
152/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Tässä tapauksessa ihan kirjaimellisesti.

En usko, että tekee keholle hyvää olla kauttaaltaan tatuoitu. Tuskin tatuointimusteet olisivat kovin terveellisiä keholle, voivat aiheuttaa syöpää.

Vierailija
153/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatunainen ei ole tatuoitu.

Vierailija
154/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnin ottajan oma asia. Mitäs se meille muille kuuluu?

Vierailija
155/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnin ottajan oma asia. Mitäs se meille muille kuuluu?

ei kuulu vaan näkyy

Vierailija
156/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit ovat rumia. Kaikki. En ole nähnyt yhtäkään joka olisi hyvännäköinen. 

Tony Halmeella luki Exit only takapuolessa. Se oli aika hieno tatska hyvä message.

Vierailija
157/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä joillain heistäkin, ei ne silti hyvännäköisiä ole . Ei auta vaikka olisi tohtorinnahka.

Vierailija
158/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IMUKUDOSSYÖPÄ

IHOSYÖPÄ

Riski sairastua mm.ko syöpäsairauksiin on tatuoiduilla henkilöillä huomattavasti suurempi kuin muilla......

Vierailija
159/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhoista tatutoinneista tulee aina samanvärisiä? Sellanen outo vihreä.

Vierailija
160/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin tatskoja 20 v ajan olen nyt 50. En tosiaan  kadu. Tietynlaiset ihmiset ja miehet pysyi kaukana. En halua enkä halunnut olla sellainen joka miellyttää miesten  silmää siksi ne otin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi