Iltalehti: Alexandra, 26, katuu tatuointejaan. Ne estävät työnhaun. "Kannattaa oikeasti kuunnella äitiä"
Alexandra kertoo katuvansa nuorena ottamiaan tatuointeja. Hän ei enää tunne, että ne sopisivat hänen identiteettiinsä, ja harmittelee etenkin näkyviä kämmenselän kuvia, joita ei voi peittää. Osa työmahdollisuuksista on jäänyt saamatta tatuointien vuoksi, etenkin mallin ja kansainvälisissä tehtävissä. Alexandra varoittaa ottamasta tatuointeja päihteissä, kavereiden kotistudioissa tai hetken mielijohteesta. Hän neuvoo nuoria miettimään kunnolla merkitystä ennen kuin tatuoi mitään ihoonsa ja kuuntelemaan äitiä.
"Miksi nykyään kaikkea pitää kokeilla, töherrellä naama ja nahka täyteen tekstiä, ja sitten itkeä kun ei kelpaa enää työmarkkinoille tai jopa omaan peiliin? Tämän jutun voisi oikeasti lähettää kaikille suomen 15-vuotiaille tytöille: tässä lopputulos, kun identiteetti rakennetaan Instagramin, tatuointihaaveiden ja mielikuvituksellisen itsetunnon varaan. Onko nykyinen tatuointikulttuuri vain yksi osa siitä, miten nuoriso kasvatetaan kuvittelemaan että kaikki valinnat on palautettavissa, peruttavissa ja jonkun muun syy? Jos käsi tatuoidaan kannabis päihteissä kaverin keittiössä, niin kenen muun kuin oma moka se on? Ja kun sitten ei kelpaa töihin tai ulkomaankomennuksille, niin taas "yhteiskunta syrjii". Voi hyvää päivää. Ehkä kannattaisi joskus kuunnella äitiä eikä influenssereita?
https://www.iltalehti.fi/keho/a/931a9819-6372-4588-aa0b-6718d102f8f1
Kommentit (432)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon viisikymppinen, enkä todellakaan ole ollut niin tyhmä, että olisin ottanut yhtään tatuointia. Ihan samoin ovat käyttäytyneet minun korkeakoulutetut ystäväni. Kyllä sen huomaa kouluvalinnoissa, kuten myös tatskojen määrässä, mihin ihmisestä on..
No, kerroppas. Mitä se kertoo kouluvalinnoista? Minulla on kuvia reilun 15 000€ edestä, oikeastaan ainoa paikka missä ei ole tatuointeja on kasvot.
T. Stadin lääkikseen ekalla yrityksellä, vika vuosi neuron erikoistumisia menossa.
Parantaa varrrmasti uskottavuuttasi sekä herättää luottamusta potilaissa...
Miksei käytä meikkivoidetta (muodikkaasti kuin Trump peittämässä mustelmiaan tai tatuointejaan tässä tapauksessa)? Tai sit "ihotarroja", joita länkkärit sekä tatuoidut japanilaiset käyttävät, jotta pääsevät japanin kylpylöihin?
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän tatskoja alaselästä löytyy? 😆
*Insert here jännämiehet*
No se on voi voi nyt sitten kun valinnoilla onkin reaalimaailman vaikutukset.
Miksi lesbo haluaisi jännämiehiä? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle on tärkeää että naisellaan on pilaamaton iho. Mies haluaa olla ylpeä kauniista naisestaan, ei halua hävetä ihonpilaajaa vierellään. Makkarissa mies haluaa nähdä naisensa paljaana, ihonsa pilannut nainen ei koskaan ole paljas.
Mitä sitten? Mies varmaan etsii sitten sellaisen naisen joka häntä miellyttää. Ei naisen tarvi jättää ottamatta tatuointeja siksi, että joku random mies haluaa tatuoimattoman naisen :D
Ei tarvitsekaan. Siinä pelaa vain itseltään vaihtoehtoja pois. Aloitetaan kaikista miehistä, jätetään jäljelle ne jotka ovat naisen mielestä kiinnostavia. Siitä jätetään jäljelle ne, jotka voisivat olla tästä kyseisestä naisesta kiinnostuneita ja vapaita et cetera. Joillekin tämä on iso potti ja toisille pienempi. Tuosta näkyvää isoa tatuointia ottaessa leikkaa vielä ison siivun pois.
Kuten sanottu, toisilla on enemmän varaa valita ja nuorelle rikkaalle instagram mallille tällä tuskin on merkittävää vaikutusta. Sitä voi helpostikin voittaa vaikka kuinka surkeita todennäköisyyksiä vastaan, mutta kannattaisi tiedostaa mitkä asiat niihin vaikuttaa. Suonet anteeksi peli-vertaukseni ja erittäin hyvää päivänjatkoa sinne
Tatuointeja ei kannata aina ottaa, vaikka äiti haluaisikin sinun ottavan niitä, varsinkin, jos niitä sitten myöhemmin katuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle on tärkeää että naisellaan on pilaamaton iho. Mies haluaa olla ylpeä kauniista naisestaan, ei halua hävetä ihonpilaajaa vierellään. Makkarissa mies haluaa nähdä naisensa paljaana, ihonsa pilannut nainen ei koskaan ole paljas.
Mitä sitten? Mies varmaan etsii sitten sellaisen naisen joka häntä miellyttää. Ei naisen tarvi jättää ottamatta tatuointeja siksi, että joku random mies haluaa tatuoimattoman naisen :D
Ei tarvitsekaan. Siinä pelaa vain itseltään vaihtoehtoja pois. Aloitetaan kaikista miehistä, jätetään jäljelle ne jotka ovat naisen mielestä kiinnostavia. Siitä jätetään jäljelle ne, jotka voisivat olla tästä kyseisestä naisesta kiinnostuneita ja vapaita et cetera. Joillekin tämä on iso potti ja toisille pienempi. Tuosta näkyvää isoa tatuointia ottaessa leikkaa
No ehkä tatuoitu nainen ei haluaisikaan miestä joka on intohimoinen sen suhteen ettei naisella saa olla tatuointeja. Minä olen nainen jolla ei ole tatuointeja, enkä välttämättä siltikään haluaisi miestä joka valittaa ja päivittelee toisten tatuointeja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ollut enää niin nuori kun tämä tatskamuoti tuli. Nuo tosiaan eivät oikein sovi tuon Alexandran käteen.
Tatskamuoti tuli 5000 vuotta sitten, senkin tietämätön hölmö.
Samaan aikaan kuin jalkaterien kutistaminen. Noitaroviot ja Naisten kivittäminen hengiltä.
Niin mutta tämä nykymuoti. Ei tällaista samanlaista tatskojen ottamista ollut 90-luvulla.
Ei ollutkaan. 90-luvulla otettiin tribaaleja. Niitä on minullakin useita. Eivät ole haitanneet työnsaantia.
Ei todellakaan kaikki ottanut tribaaleja. Mä olen ottanut kaksi tatuointia 90-luvun lopussa eikä kumpikaan niistä
Hän ei sanonut kaikkien ottaneen tribaaleja. Ne olivat melkoisessa suosiossa pahastumisestasi huolimatta.
Semmosta se on. Joskus omat tekemiset kaduttaa, itse kutakin. Ei ole niin vakavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekaan. Siinä pelaa vain itseltään vaihtoehtoja pois. Aloitetaan kaikista miehistä, jätetään jäljelle ne jotka ovat naisen mielestä kiinnostavia. Siitä jätetään jäljelle ne, jotka voisivat olla tästä kyseisestä naisesta kiinnostuneita ja vapaita et cetera. Joillekin tämä on iso potti ja toisille pienempi. Tuosta näkyvää isoa tatuointia ottaessa leikkaa
Naisille on parempi puhua esim: musta tuntuu nyt siltä ja sinun on uskottava se. Parempi puhua tunteista kuin selittää logiikan avulla.
Vierailija kirjoitti:
Tatuointi on avohaava, ja sen kautta on mahdollista saada veren välityksellä tarttuvia tauteja. Siksi verinäytettä ei saa ottaa tatuoidulta alueelta tai sen läheltä.
Täyttä potaskaa. Missään ei ole tuollaista ohjetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella on näkyvästi ja täyteen tatuoituja jopa kaupassa töissä, eikä ketään pelota. Kaunis kiva neito hän on ja varmasti jotain pomoa kiinnostaa ottaa hänet firmaan. Ruusu on kiva aihe sinänsä, ehkä värillä parempi mutta ne allergisoivat osaa. Totta tietysti että ylemmäs käsivarteen mieluummin, ei tatuointia tai ei ota liian aikaisin, kun aihe voi monia kaduttaa jos tulee väärät aiheet. Myöhemmin haluaa eri aiheita.
Ei pelota ei, mutta rumia ovat. Kertoo paljon kauppiaastakin, joka näitä suttu-liisoja palkkaa.
Minä valitsen kaupaksi sellaisen jossa heitä ei ole. Tuntuu muutenkin että tietty ulkonäkö korreloi mt-ongelmien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon viisikymppinen, enkä todellakaan ole ollut niin tyhmä, että olisin ottanut yhtään tatuointia. Ihan samoin ovat käyttäytyneet minun korkeakoulutetut ystäväni. Kyllä sen huomaa kouluvalinnoissa, kuten myös tatskojen määrässä, mihin ihmisestä on..
No nyt kyllä on itsensä pitänyt nostaa oikein jalustalle, hyvä sinä.
ps, ei mullakaan ole tatuointeja, eikä tule vaikka en korkeakouluja ole käynytkään. Oletko muuten itse käynyt korkeakoulua vai liihotteletko koulutetuilla ystävilläsi?
Polnokaunottarissa ja ilokaunottarissa on vain ihonsa pilanneita, ja lähes kaikki ovat kauniita. Siispä kaunis ihonpilaaja todennäköisesti on sellaisen työn tekijä, tai on ollut.
Rumapainoisissa on paljon ihonpilaajia, luulen että he kuvittelevat tatuointiensa tekevän heistä "kauniimpia", siis vähemmän rumia, ikään kuin että mies ei näkisi läskien hyllymistä tatuointien alta.
Hyi, tatuointi naisella, tulee mieleen merimies tai linnakundi.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, tatuointi naisella, tulee mieleen merimies tai linnakundi.
Yks mikä kans tulee mieleen on kuollut ihminen teräslaverilla ruumiinavauksessa ja poliisi kysyy jos tuntematon,onko tatuointeja eli mieleen tulee tunnistamaton ruumis.
Vierailija kirjoitti:
Monet lääkäritkin on nykyään tatuoinu itsensä kauttaaltaan, että eipä se koulutustaustaa katso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tatuointi on avohaava, ja sen kautta on mahdollista saada veren välityksellä tarttuvia tauteja. Siksi verinäytettä ei saa ottaa tatuoidulta alueelta tai sen läheltä.
Täyttä potaskaa. Missään ei ole tuollaista ohjetta.
Nauroin tälle väitteelle ääneen :D Meinaatte että se tatuoitu ihokudos on täysin suljetussa verenkierrossa joka ei kulje esim sydämen kautta. Newsflash: jos sinne verenkiertoon joutuu taudinaiheuttajia niin ne taudinaiheuttajia on kyllä ihan koko verenkierrossa eikä millään suljetulla, tatuoidulla alueella. Järki hoi, älä jätä :D
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että jengi ei hanki tatuointeja muita varten, mutta luulisi edes vähän painavan vaakakupissa se tieto että (lähteestä riippuen) 40% mielestä ne eivät näytä hyvältä. Osalle kumppanikandidaateista ei asialla ole väliä ja se pienempi poppoo jotka pitää tatuointeja vetävänä ei myöskään laske tatuoimattomuutta sinua vastaan.
Tosin joidenkin kyselyiden perusteella miehet kokevat että tatuoiduilta naisilta "lohkeaa" helpommin. En ota kantaa tämän todenperäisyyteen.
Nykyään tuntuu deittimarkinoilla olevan ihan tarpeeksi rankkaa ilman että kusee omiin muroihinsa. Jos nyt värjäisin hiukset kirkkaanvihreäksi niin tiedostaisin sen, että se houkuttaa vain pientä osaa naisista ja loput kiertäisivät kaukaa (siitä ennestään hyvin pienestä määrästä).
Ehkä kaikilla ei ole koko ajan mielessä mitkään mahdolliset tulevat kumppaniehdokkaat, vaan tekevät asioita joita haluavat.
Ei pelota ei, mutta rumia ovat. Kertoo paljon kauppiaastakin, joka näitä suttu-liisoja palkkaa.