Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikään ei auta sukupuolidysforiaani

Vierailija
01.09.2025 |

Tuntuu että en saa apua siihen.

Jos menen transpolille ja siinä tapauksessa että he eivät anna mun alottaa sukupuolenkorjausprosessia (pidän tätä aika todennäköisenä vaihtoehtona, mutta kuka tietää) niin saanko edes sieltä apua dysforian pois hoitamiseen. Olen nimittäin melko varmasti henkilö joka ei todellisuudessa ole transsukupuolinen mutta dysforiani on erittäin voimakasta, suorastaan itsetuhoisia ajatuksia aiheuttavaa. Jos transpolilla minut todetaan ei-transsukupuoliseksi, miten luulenkin asiassa käyvän, niin saanko mistään ikinä mitään apua dysforian pois hoitamiseksi? Tällä hetkellä käyn terapeutilla mutta en ole vielä ainakaan huomannut dysforian katoavan. Myös toinen terapeutti Sanoi että hänen kanssaan voisin jutella dysforiasta mutta en tiedä tulisiko sekään auttamaan. Mielialalääkkeet tuskin poistaa dysforiaa. Ajattelen vain että jos en ole transsukupuolinen niin pitäähän dysforia silloin saada jotenkin pois hoidettua, vaan mikään ei tunnu auttavan. Dysforiaa on ollut jo monta vuotta, tosin vähän erilaisena aiemmin. Vuonna 2024 tilanne pahentui todella paljon, sitä ennen se oli aivan toisenlaista mutta oli kuitenkin olemassa. Lapsena taas mulla ei ole mitään muistikuvaa mistään negatiivisesta. Vasta murrosiässä. Lapsena ei koskaan.

Alkaa vituttaa pikkuhiljaa kun elämä ei mene elämiseen vaan pelkkään suoraan sanottuna selviytymiseen. Tämä ei ole elämää. Silti tuntuu että kukaan ei pysty mua auttamaan. En tiedä haluaako kukaan edes yrittää auttaa. Mietin onko dysforian pois hoitaminen edes mahdollista kun näyttää siltä että minua ei voida auttaa niin hormonihoidoilla kuin keskusteluavullakaan kuin mielialalääkkeilläkään. Mikään ei tunnu dysforiaa poistavan. En tiedä mitä vaihtoehtoja jäljellä enää on.

Kommentit (592)

Vierailija
201/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sun ap pitäis päästä sinne transpolille. Siellä ois kuitenkin suurin asiantuntemus näistä asioista, ja voit saada sieltä apua, vaikket olisi transsukupuolinen. 

Transpoli kun ei ole AP:lle oikea paikka. Hän on kertonut, että asuu vahvasti misogynisessa ilmapiirissä, jossa isä vihaa naisia ja haukkuu naisia vaikka miksi. AP itse puhuu naisista ihan samalla tavalla. Hän katsoo itseänsä isänsä silmin ei suinkaan dysforian. AP:n pitäisi muuttaa pois kotoa ja mennä sitten terapiaan.

Kuule juuri sellaisen arvioiminen, johtuuko sukupuolidysforia jostain tuollaisesta, vai onko kyse transsukupuolisuudesta, on transpolin heiniä. Ei maallikoiden pöytälaatikkopsykologien. 

Juu ja siellä tehdään aika paljon noita virhearviointeja 

Eihän tehdä. Sulle tää on nyt joku ideologinen kysymys, ja oot selkeästi saanut käsityksesi noista amerikkalaisista anti-trans ja anti-woke  tms. liikkeistä.

Vierailija
202/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti tätä porukkaa oikeasti joiltain osin :D joillain on kyllä ihan kivoja ja jeesaaviakin kommentteja ollut että kiitos niistä. Toisten kommentit taas sitten enemmänkin ihan päinvastoin pahentaa asioita.

Tiedättekö esimerkiksi kuinka paljon oon itseäni aiemmin (siis kauan sitten) lyönyt siksi että kuuntelin kpoppia ja olin ihastunut yhteen artistiin? Se meni sellaiseksi etten voinut edes kuunnella MITÄÄN musiikkia ilman pahaa oloa. Ja ne samat tunteet on tulleet takaisin, tosin tulee ne muutoinkin aina välillä. Mutta siitä kiitos kuuluu joka tapauksessa muille ihmisille.

Toki sinänsä yritän olla antamatta minkäänlaista painoarvoa idiooteille, mutta ikään kuin nämä asiat hivuttautuu omaksi mielipiteeksi eli sitten alan oikeasti ajatella niin että se ON kamala asia kuunnella musiikkia taikka tuntea pieniäkään tunteita ihastustani kohtaan?

Niin nyt alkaa oikeasti olla mitta täynnä tietyntyyppisiä ihmisiä. Onneksi kaikki täällä kirjoittaneet eivät ole puupäitä kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että Onko todella teidän joidenkin elämä niin köyhää että pitää vain haukkua ja saada toisille entistä pahempi olo sitä kautta? Surullista sekin on. Ettette olis melkein yhtä huonossa jamassa itsekin sitten kuin minäkin.

Vierailija
204/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynyy. Älä inise.

Osta fleshlight sekä sätisfrayeri. Pistät menemään jommalla kummalla aina sen mukaan kumpaa sukupuolta tunnet olevasi. 

Vierailija
205/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sun ap pitäis päästä sinne transpolille. Siellä ois kuitenkin suurin asiantuntemus näistä asioista, ja voit saada sieltä apua, vaikket olisi transsukupuolinen. 

Transpoli kun ei ole AP:lle oikea paikka. Hän on kertonut, että asuu vahvasti misogynisessa ilmapiirissä, jossa isä vihaa naisia ja haukkuu naisia vaikka miksi. AP itse puhuu naisista ihan samalla tavalla. Hän katsoo itseänsä isänsä silmin ei suinkaan dysforian. AP:n pitäisi muuttaa pois kotoa ja mennä sitten terapiaan.

Kuule juuri sellaisen arvioiminen, johtuuko sukupuolidysforia jostain tuollaisesta, vai onko kyse transsukupuolisuudesta, on transpolin heiniä. Ei maallikoiden pöytälaatikkopsykologien. 

Eihän tehdä. Sulle tää on nyt joku ideologinen kysymys, ja oot selkeästi saanut käsityksesi noista amerikkalaisista anti-trans ja anti-woke  tms. liikkeistä.

Olen eri kirjoittaja, mutta miten niin ei tehdä? Miksi sitten kuitenkin on näitä, jotka katuvat hoitoja? Mä tunnen yhden katujan ja esim. Youtubessa on muutama suomalainen katuja kertonut tilanteestaan. Jos noita julkisia katujia on noinkin paljon näin pienessä maassa, mitenhän paljon mahtaa katua ihan kaikessa hiljaisuudessa?

Vierailija
206/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehodysforia kohdistuu henkilöön itseensä. Aloittajan juttu on kaikkineen niin sairasta ja kohdistuu muihinkin että ei taida pelkkä transklinikka riittää. 

Vierailija
207/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkä.

Siellä ne sukupuolidysforian asiantuntijat on. Ei tällä palstalla. Täällä on vielä keskimäärin vihamielinen meininki transsukupuolisuutta kohtaan. 

Transpolilla selvitetään, voidaanko siellä antaa heidän tarjoamiaan hoitoja (hormonit ja leikkaukset) heidän kriteereillään. Sieltä ei saa terapiaa. 

Transpolille selvitetään, johtuuko sukupuolidysforia jostain mielenterveyden ongelmista, vai transsukupuolisuudesta.

Diagnoosi transsukupuolisuudesta perustuu täysin haastatteluihin. Sillä ei ole oikeastaan mitään tieteellisesti todistettavia kriteerejä. Moni sellainen, joka tuon diagnoosin saa, katuu myöhemmin hoitoja. (Älä sano, että yksi prosentti katuu - tuo ei perustu mihinkään tutkimukseen, koska pitkäaikaisia seurantatutkimuksia transhoidot läpikäyneistä ihmisistä on hyvin vähän). Heillä on se ihan sama transpolilta saatu diagnoosi transsukupuolisuudesta.

Sullakin on vaan tuollainen anti-trans ideologia. On vastuutonta levittää tuollaista. 

Vierailija
208/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkä.

Siellä ne sukupuolidysforian asiantuntijat on. Ei tällä palstalla. Täällä on vielä keskimäärin vihamielinen meininki transsukupuolisuutta kohtaan. 

Transpolilla selvitetään, voidaanko siellä antaa heidän tarjoamiaan hoitoja (hormonit ja leikkaukset) heidän kriteereillään. Sieltä ei saa terapiaa. 

Transpolille selvitetään, johtuuko sukupuolidysforia jostain mie

Sullakin on vaan tuollainen anti-trans ideologia. On vastuutonta levittää tuollaista. 

Voit tarjota vasta-argumentteja sen sijaan, että mietit, millainen ihminen mä oon ja mitä ideologiaa kannatan. Mikä viestissäni ei mielestäsi ole totta?

Vierailija
209/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"" "" "" "" Olen eri kirjoittaja, mutta miten niin ei tehdä? Miksi sitten kuitenkin on näitä, jotka katuvat hoitoja? Mä tunnen yhden katujan ja esim. Youtubessa on muutama suomalainen katuja kertonut tilanteestaan. Jos noita julkisia katujia on noinkin paljon näin pienessä maassa, mitenhän paljon mahtaa katua ihan kaikessa hiljaisuudessa?"" "" "" ""

No mikään tutkimustieto ei tue väitettä siitä, että noita virhearviointeja tehtäisiin paljon. Päinvastoin ne vaikuttaa hyvin harvinaisilta. Et sä minkään somen perusteella voi tästä tehdä arvioita. 

Vierailija
210/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katohan, oon laihtunut hieman eli nyt 62 kg. Sekään ei valitettavasti mulle riitä lähellekään. Kuitenkin ihan kiva laihtua edes vähän.

Vierailija
211/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"" "" "" "" Olen eri kirjoittaja, mutta miten niin ei tehdä? Miksi sitten kuitenkin on näitä, jotka katuvat hoitoja? Mä tunnen yhden katujan ja esim. Youtubessa on muutama suomalainen katuja kertonut tilanteestaan. Jos noita julkisia katujia on noinkin paljon näin pienessä maassa, mitenhän paljon mahtaa katua ihan kaikessa hiljaisuudessa?"" "" "" ""

No mikään tutkimustieto ei tue väitettä siitä, että noita virhearviointeja tehtäisiin paljon. Päinvastoin ne vaikuttaa hyvin harvinaisilta. Et sä minkään somen perusteella voi tästä tehdä arvioita. 

Ai, no mistäs tuo sun tietosi sitten on peräisin, että vaikuttavat hyvin harvinaisilta? Ei ainakaan tutkimuksesta, koska sitä ei tosiaan juuri ole.

Vierailija
212/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, ap:ltä tulee todella sakeaa ja pakkomielteistä jankutusta, vihamielinen ja vakavasti fiksoitunut. Aivan varmasti on diagnosoitu persoonallisuushäiriö(itä) joista ei tässä kerro. Ja on 27-vuotias, ei mikään 16-vuotias kuten tekstit antavat ymmärtää, eikä pke ollut työ- tai opiskeluelämässä, eli tässä on taustalla varmasti aika paljon kaikenlaista muutakin.

Vierailija
213/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkä.

Transpolille s

Voit tarjota vasta-argumentteja sen sijaan, että mietit, millainen ihminen mä oon ja mitä ideologiaa kannatan. Mikä viestissäni ei mielestäsi ole totta?

No ihan lähtökohtaisesti se ei ole totta, että juuri sinä tietäisit tästä asiasta enemmän kuin vuosikymmeniä asian parissa työskennelleet lääketieteen asiantuntijat. Ei ne niitä juttuja mistään hatusta vedä, vaan vuosikymmenten tutkimustiedosta. 

Vierailija
214/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, no mistäs tuo sun tietosi sitten on peräisin, että vaikuttavat hyvin harvinaisilta? Ei ainakaan tutkimuksesta, koska sitä ei tosiaan juuri ole.

No onhan tuota tietoa jo vuosikymmenten ajalta. 

Vierailija
215/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, ap:ltä tulee todella sakeaa ja pakkomielteistä jankutusta, vihamielinen ja vakavasti fiksoitunut. Aivan varmasti on diagnosoitu persoonallisuushäiriö(itä) joista ei tässä kerro. Ja on 27-vuotias, ei mikään 16-vuotias kuten tekstit antavat ymmärtää, eikä pke ollut työ- tai opiskeluelämässä, eli tässä on taustalla varmasti aika paljon kaikenlaista muutakin.

Juu ei kyllä ole persoonallisuushäiriöitä diagnosoitu :D ikävä tuottaa sulle pettymys mutta ei ole. Työelämässä oon ollut vain työkokeilujen ja kuntouttavan kautta, en koskaan missään vakituisessa työssä. Opiskeluelämässä sen verran Kyllä että olen ihan ylioppilas ja sen jälkeen kävin amiksessa pyörähtämässä vielä mutta jäi kesken. Mutta joo, pelkkä ylioppilas siis ei mitään sen korkeampaa tutkintoa ole.

Sehän ei tietenkään sinulle kuulu mutta sanoinpa kuitenkin. Noiden opiskelujen jälkeen siis lähinnä just näitä kuntouttavia ha työkokeiluja sun muita on tullut tehtyä.

Vierailija
216/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset pissavehkeet sinulla on?

Jos on sellainen kirkkoveneen näköinen,  jossa sisälle menevä reikkä, olet nainen.

Jos katkaravun, banaanin tai kesäkurpitsan kaltainen pissaa suihkuttava jöpötin, olet miäs. 

Ylsinkertaista. Enempää sen selvittäminen ei vaadi!

Vierailija
217/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No ihan lähtökohtaisesti se ei ole totta, että juuri sinä tietäisit tästä asiasta enemmän kuin vuosikymmeniä asian parissa työskennelleet lääketieteen asiantuntijat. Ei ne niitä juttuja mistään hatusta vedä, vaan vuosikymmenten tutkimustiedosta. "

Jos luet palveluvalikoimaneuvoston transhoitoja koskevia suosituksia, niin siitä käy ilmi, että tutkimusnäyttö transhoitojen hyötyjen ja haittojen suhteesta on epävarma ja tutkimustieto niiden pitkäaikaisseurauksista puuttuu. Eli siis ei ole vuosikymmenten tutkimustietoa. Tämän voit itsekin lukea täältä: https://palveluvalikoima.fi/documents/1237350/22895838/Transsukupuolisu…

Vierailija
218/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on sellainen kirkkoveneen näköinen,  jossa sisälle menevä reikkä, olet nainen.

Jos katkaravun, banaanin tai kesäkurpitsan kaltainen pissaa suihkuttava jöpötin, olet miäs. 

Menisit oikeasti helvettiin tästä ketjusta trollaamasta. Ap:lla on ihan oikea, vakava ongelma itsensä kanssa, ja on todella törkeää tulla sellaiseen tilanteeseen trollaamaan noin. 

Vierailija
219/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuota tietoa jo vuosikymmenten ajalta. 

Ai, no miksi sitten palveluvalikoimaneuvoston transhoitoja koskevissa suosituksissa just sanotaan, että hyötyjen ja haittojen suhde on epäselvä ja tutkimustietoa niiden pitkäaikaisseurauksista ei ole? Voiko olla niin, että et olekaan tutustunut asiaan ja oletat vain?

Vierailija
220/592 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli mutta niin siis, asiahan ei ole mitenkään epäselvä minulle. Sehän tässä juuri se ongelma onkin. Jos olisin autuaan tietämätön housujeni sisällöstä, se ratkaisisi jo yhden ongelman melko hyvin tässä. Lisäksi täytyisi mun olla myös autuaan tietämätön paitani sisällöstä, niin jo olisi muutama ongelma tässä asiassa aika hyvin hoidettu.