Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikään ei auta sukupuolidysforiaani

Vierailija
01.09.2025 |

Tuntuu että en saa apua siihen.

Jos menen transpolille ja siinä tapauksessa että he eivät anna mun alottaa sukupuolenkorjausprosessia (pidän tätä aika todennäköisenä vaihtoehtona, mutta kuka tietää) niin saanko edes sieltä apua dysforian pois hoitamiseen. Olen nimittäin melko varmasti henkilö joka ei todellisuudessa ole transsukupuolinen mutta dysforiani on erittäin voimakasta, suorastaan itsetuhoisia ajatuksia aiheuttavaa. Jos transpolilla minut todetaan ei-transsukupuoliseksi, miten luulenkin asiassa käyvän, niin saanko mistään ikinä mitään apua dysforian pois hoitamiseksi? Tällä hetkellä käyn terapeutilla mutta en ole vielä ainakaan huomannut dysforian katoavan. Myös toinen terapeutti Sanoi että hänen kanssaan voisin jutella dysforiasta mutta en tiedä tulisiko sekään auttamaan. Mielialalääkkeet tuskin poistaa dysforiaa. Ajattelen vain että jos en ole transsukupuolinen niin pitäähän dysforia silloin saada jotenkin pois hoidettua, vaan mikään ei tunnu auttavan. Dysforiaa on ollut jo monta vuotta, tosin vähän erilaisena aiemmin. Vuonna 2024 tilanne pahentui todella paljon, sitä ennen se oli aivan toisenlaista mutta oli kuitenkin olemassa. Lapsena taas mulla ei ole mitään muistikuvaa mistään negatiivisesta. Vasta murrosiässä. Lapsena ei koskaan.

Alkaa vituttaa pikkuhiljaa kun elämä ei mene elämiseen vaan pelkkään suoraan sanottuna selviytymiseen. Tämä ei ole elämää. Silti tuntuu että kukaan ei pysty mua auttamaan. En tiedä haluaako kukaan edes yrittää auttaa. Mietin onko dysforian pois hoitaminen edes mahdollista kun näyttää siltä että minua ei voida auttaa niin hormonihoidoilla kuin keskusteluavullakaan kuin mielialalääkkeilläkään. Mikään ei tunnu dysforiaa poistavan. En tiedä mitä vaihtoehtoja jäljellä enää on.

Kommentit (592)

Vierailija
581/592 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tänään on 5.9.2025.

Edellinen keskustelu minkä tein samasta aiheesta tänne oli vissiin 13.6.2024.

Ja silloin tämä oikeastaan vasta toden teolla alkoi. No ei ihan siinäkään, vaan oikeastaan jossain helmikuun tienoilla 2024 jauhoin jo samantyyppisistä asioista. Sitten vuosi 2023 oli kyllä vähän erilainen kun en ilmeisesti keskittynyt sukupuoleen aivan yhtä vahvasti silloin. Joten ehkä tämä on taas vain vaihe joka kestää aikansa. 

En todellakaan usko siihen että tämä poistuu kokonaan. Ei se lopu. Ei todellakaan.

Niin oot jotain kohta jo 30v? Voi tosiaan olla ettei se koskaan katoa, vaan on parempi oppia elämään sen kanssa. Tosin sen perusteella mitä puhut sun ongelmat tosiaan tuntuu olevan laaja-alaisempia kuin jokin sukupuolidysforia. Jos et pidä omasta kehosta

Ehkä mun ei tarvitse tehdä kuule välttämättä sitäkään. :D toki voin jos haluan. Ehkä tein tän keskustelun sellaisessa vaiheessa kun olin epätoivoinen mut nyt en enää välitä kärsinkö vai en.

Ja aina voin myös hakea lähetteen transpolille jos tahdon. Kukaanhan ei mua siinä estä. Se on sit asia jonka kanssa minä elän, mikäli hoitoihin asti päädytään ja kadun.

Saan kuitenkin tehdä ihan mitä ikinä haluan. Vaikka hetken mielijohteestakin. Sitten jos siltä tuntuu niin siitä vain lähetettä hakemaan. 

Mutta en enää ole sellaisessa tilassa että tarvitsen kärsimyksen loppumista. Toki se olisi ihan kiva, mutta ei sen vaivan arvoista. Ei se oikeastaan liikuta suuntaan tai toiseen mitä on meneillään 

Vierailija
582/592 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin äiti laittoi mulle ruuan valmiiksi. Eikä hävetä tippaakaan se. jos ei olisi laittanut, olisin vain todennäköisesti jättänyt syömättä. Ei sekään olisi ollut ongelma. Ei mulla ole nyt enää mitään häpeää tai syyllisyyttä siitä. Enkä edes pyytänyt. Sanoin vain etten jaksakaan laittaa tätä, ja oli ihan hänen oma valinta laittaa se. Kukaanhan ei voi pakottaa mua myöskään syömään eli jos jätän syömättä sen takia etten jaksa sitä laittaa, se on täysin okei asia.

Oikeastaan ihmeellinen vapaus nyt tästä asiasta koska tosiaankin tajusin ettei kukaan voi mitään mulle. Teen ihan mitä haluun. Ihan mitä vaan. Mulla ei oo velvollisuutta mihinkään. On ainoastaan ihmisten paheksuvat katseet ja sanat, mikä ei enää haittaa niin paljon että mun tarvisi sellaista välttää. Olispa kiva jos tämä edes pysyisi niin muistaisin oikeasti sitten sen aina että kukaanhan ei mua pakota ikinä yhtään mihinkään ja saan tehdä tismalleen mitä haluan, kenenkään mielipiteestä viis.

Tietyt asiat ei ehk parane mut niiden ei tarvikaan parantua, jollen sitten halua tehdä sille jotain. Oikeastaan tämä on ihan ok. Toki melko äärimmäistä kärsimystä edelleen mutta ei mulle ole niin väliä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/592 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen ei mulla ole hyvä olo, mutta tämäkin on varmaan kuitenkin parempi kuin olla orja. Mitä yleensä siis elämässäni olen.

Vierailija
584/592 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silleen ei mulla ole hyvä olo, mutta tämäkin on varmaan kuitenkin parempi kuin olla orja. Mitä yleensä siis elämässäni olen.

Sinä olet Lisa SImpson

Eiku siis mikä sun nimi nyt sitten onkaan

Vierailija
585/592 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tänään on 5.9.2025.

Ja silloin tämä oikeastaan vasta toden teolla alkoi. No ei ihan siinäkään, vaan oikeastaan jossain helmikuun tienoilla 2024 jauhoin jo samantyyppisistä asioista. Sitten vuosi 2023 oli kyllä vähän erilainen kun en ilmeisesti keskittynyt sukupuoleen aivan yhtä vahvasti silloin. Joten ehkä tämä on taas vain vaihe joka kestää aikansa. 

En todellakaan usko siihen että tämä poistuu kokonaan. Ei se lopu. Ei todellakaan.

Niin oot jotain kohta jo 30v? Voi tosiaan olla ettei se koskaan katoa, vaan on parempi oppia elämään sen kanssa. Tosin sen perusteella mitä puhut sun ongelmat tosiaan tuntuu olevan laaja-alaisempia kuin

Ethän sinä elä nykyistenkään ongelmiesi kanssa vaan oksennat niitä kaikkien niskaan, niin etköhän sinä oksentaisi transpolinkin aiheuttamat ongelmat.

Vierailija
586/592 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs v i t u n väliä sillä on :D ei mitään :D urpo

Vierailija
587/592 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sua nyt näin perjantai-iltana suututtaa

Vierailija
588/592 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sua nyt näin perjantai-iltana suututtaa

Ei mikään kun vain se että mitä se kellekään kuuluu pidänkö asiat sisälläni vai oksennanko ne muiden niskaan. Saan edelleenkin tehdä ihan mitä ikinä haluan. Siis tuo viesti tuossa. Koska eihän sillä ole mitään helvetin väliä 

Vierailija
589/592 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo taidan kuolla

Vierailija
590/592 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tänään on 5.9.2025.

Niin oot jotain kohta jo 30v? Voi tosiaan olla ettei se koskaan katoa, vaan on parempi oppia elämään sen kanssa. Tosin sen perusteella mitä puhut sun o

Että sä olet kyllä sellainen niin k u s i p ä ä h u o r a kun voi olla. Siis tää kommentoija joka puhuu ongelmien oksentamisesta. Koska lainaukset kusee. Niin tarkensin. K u s i p ä ä h u o r a vedä käteen 

Vierailija
591/592 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

H u o r a

V i t t u sä olet säälittävä p a s k a

Luulet olevas niin helvetin nokkela kun tuut tänne v i t t u i l e e mulle jostain viel kaiken lisäks täysin turhasta asiasta

Vierailija
592/592 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä muuten haittaa pätkääkään olla ilkeä koska en yleensä ole ilkeä ilman syytä js syy on tässäkin