Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi säästät sukanvarteen, vaikka Suomen talous kaipaa kunnon piristysruisketta?

Vierailija
01.09.2025 |

Nyt jos koskaan pitäisi laittaa rahat haisemaan. Mietitkö lainkaan mitä itsekkyydestäsi seuraa? 

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hallitus hyväksyi alisuoriutumisen irtisanomisperusteeksi."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011344993.html

Tämä on meidän taloudessa se pääasiallinen syy säästää. Mies on 63-vuotias ja "kallis" työnantajalle, kun on kaikki ikä- ja kokemuslisät. Ulkkareita otetaan mieluummin. Mies saa lemput välittömästi, kun laki tulee voimaan. Hänellä on kulumaa vähän joka paikassa ja sehän sitten riittää, vaikka hän ei ole sairaslomilla ollutkaan. 

Itselläni työt loppuivat keväällä. 

Emme siis kuluta yhtään enempää, kuin on pakko. Asumistukea emme saa, koska omistusasunto. Mies otti ove:n, että pärjättiin hänen lomautusjaksonsa. Säästetään sitten sitäkin varten, että hänen tuleva eläkkeensä on näin ollen pienempi. 

Kuluttakoot ne, kenellä on varaa, meillä ei ole. Kierretään kirpputoreja, syödään yksinkertaista ruokaa ja ollaan pääasiassa kotona. 

Vierailija
82/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole niin suurta varallisuutta eikä suuria tuloja että pystyisin nostamaan Suomen talouden. Sen suhteen on aivan sama mitä teen senttisilläni.

Lisäksi vaaassa painaa kestävä, ympäristöystävällinen ostoskäyttäytyminen, enkä usko että maallemmekaan on eduksi että käytän kaikki rahani turhaan Kiina-krääsään. Sitten jos tuleekin vielä huonommat ajat, niin seison itsekin Kelan luukulla apua anomassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä oikeastaan halua mitään turhaa ostaa, jos en tarvitse, vaikken kovin köyhä olekaan. Kotimaista pyrin aina ostamaan, ja lähinnä se nyt on ruokaa, koska mitään tärkeää ei puutu. En halua kerätä romua enempää kuin on jo kertynyt vuosikymmenien aikana.

Meillä ei  juuri valmisteta vaatteita, ei kodinkoneita, jäänmurtajaa en tarvitse.

Keväällä ostin suomalaiset patjat, ne oli aika hintavat.

Voi kun saisi takaisin ajan, jolloin sai ostaa Suomessa tehtyjä vaatteita ja kodinkoneita. Jos en väärin muista, niin ne vaatteet kestvät pitempään kuin nykyiset kertakäyttöpukineet.

Vierailija
84/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hallitus on tehnyt elämästä niin epävarmaa että on pakko säästää. Kun potkut voi tulla koska vaan eikä vakkarityötä tarvi enää antaa kellekään, ei voi tuhlata.

Lisäksi paikasta toiseen kulkeminen on rikkaiden etuoikeus. Jos olisi myynnissä 5000€ autoja, kävisin varmasti kaupoissa, kuntosalilla, tapahtumissa yms paljon useammin. Mutta koska ei ole niin pysyn kotona.

Politiikka on valintoja.

Varmaan ulkomaalaisista öyhöttäminen auttaa kovasti siihen talouskasvuun, onnea vaan yritykseen! :D

Oman maanosamme taloustilanne ja 3,5 vuotta jatkunut sota ovat syy huonoon tilanteeseen. Väestön ikäjakauma on toinen huono asia ja lopuksi se, kun nuoremmat eivät enää saa lapsia.

Vierailija
85/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tuhlaisin rahani turhuuksiin vain sen vuoksi, että ensisijaisesti itseään (ja suuryritysten osakkeenomistajia) ajattelevat poliitikot ovat systemaattisesti romuttaneet ennen niin omavaraisen maan talouden täysin? Salli mun nauraa! HAH HAH HAH HAH HAA!

Oikeastaan pitäisi olla kiitollinen noille Arkadianmäen typeryksille, että ovat ajaneet minut siihen pisteeseen, ettei heräteostoksia tai muutenkaan turhia hankintoja tule enää tehtyä. Jos jotain turhaa tekee joskus mieli, niin ostan sen käytettynä ihan vain periaatteesta. Olen nostanut kaikki säästöni, kuten nostan palkkani, käteisenä ja pidän visusti piilossa sen, mitä en satu tarvitsemaan. Olen teettänyt testamentin, jonka mukaan kaikki omaisuuteni tuhotaan ja kaikki rahavarani poltetaan kuolemani jälkeen. Tällä varmistan, että jäljiltäni ei jää senttiäkään kiertoon tämän rosvoparonien johtaman maan talouteen.

Minulle on yksi lysti, vaikka tämä maa romahtaisi täydellises

Terveisiä arkadiasätkynukeille!

Vierailija
86/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei voi luottaa ihmisten hyväntahtoisuuteen pahan paikan edessä. Hyvä olla pätäkkää sukan varressa että pärjää pahimman yli.

Vierailija
87/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvaverkot puretaan, eläkeikä nostetaan selvästi yli palkkausiän, töitä ei ole eikä tule.

Kaikille pitäis olla selvää, että paljon rahaa tulee poistumaan talouden rattaista pysyvästi.

Synkkä näkymä.

Vierailija
88/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomi auta yksittäistä suomalaista (ellei ole hyvävelihyväsisarkultapossukerholainen), joten turha kerjätä/syyllistää.

Vierailija
89/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan varallisuutta tarkoituksena jättäytyä pois työelämästä.

Vierailija
90/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräiset rahani ovat pankkitilillä, ei sukan varressa. En ole keksinyt mitään, mihin ne kuluttaisin.

Vierailija
91/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan en kuluta mitään ylimääräistä enkä aina edes tarpeellista. Suihku ja vaatteiden vaihto kerran viikossa välttää. Nyt olen työtön ja saan ne ruhtinaalliset 595 euroa, en muuta. Sekin kaiketi tullaan säästämään pois eli hyvä olla pankkitillä vähän joutorahaa. Sijoituksiin en luota.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä oikeastaan halua mitään turhaa ostaa, jos en tarvitse, vaikken kovin köyhä olekaan. Kotimaista pyrin aina ostamaan, ja lähinnä se nyt on ruokaa, koska mitään tärkeää ei puutu. En halua kerätä romua enempää kuin on jo kertynyt vuosikymmenien aikana.

Meillä ei  juuri valmisteta vaatteita, ei kodinkoneita, jäänmurtajaa en tarvitse.

Voi kun saisi takaisin ajan, jolloin sai ostaa Suomessa tehtyjä vaatteita ja kodinkoneita. Jos en väärin muista, niin ne vaatteet kestvät pitempään kuin nykyiset kertakäyttöpukineet.

Mä ostin itselleni ekan äitienpäivän kunniaksi vuonna 1987 UPO:n sähkögrillin. Suomessa valmistettu. Toimii moitteettomasti edelleen, vaikka on vuosiikymmenten aikana käutetty todella paljon. Sievin kenkiä käytän. Ne on mulla kestäneet hyvin. Puhdistus ja kenkäplankkia vaan. 

Vierailija
93/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin koska en luota siihen, että tämä maa pitäisi kansalaisistaan huolta. 

Vierailija
94/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin itselleni ekan äitienpäivän kunniaksi vuonna 1987 UPO:n sähkögrillin. Suomessa valmistettu. Toimii moitteettomasti edelleen, vaikka on vuosiikymmenten aikana käutetty todella pal

Tähän liittyen, kannattaa katsoa dokumentti Hehkulamppuhuijaus. Se avaa syitä miksi mikään ei nykyään kestä ja näyttää, että hehkulampunkin voi saada kestämään yli 100 vuotta aktiivisessa käytössä, jos sen vain valmistaa laadukkaasti.

Vierailija
95/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivooja pienestä firmasta, on teetetty remontteja, ostan kirjoja paikallisesta kirjakaupasta toiveena että pysyy toiminnassa.

Turhaa tuhlaamista ja tavaran ostelua vältän.

Tuntemani hyvin varakas ihminen teettää remontit pimeästi ja kituuttaa mahdollisimman halvasti eläen.

Vierailija
96/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sukkaan vaan ulkomaalaiseen pankkiin.

Vierailija
97/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käy siivooja pienestä firmasta, on teetetty remontteja, ostan kirjoja paikallisesta kirjakaupasta toiveena että pysyy toiminnassa.

Turhaa tuhlaamista ja tavaran ostelua vältän.

Tuntemani hyvin varakas ihminen teettää remontit pimeästi ja kituuttaa mahdollisimman halvasti eläen.

Nainenkin voi ottaa miesystävän Virosta joka tekee remontit. Ja sitten ero, kun remontti valmis. 

Mitä kerrostalotyömaat edessä sitä muut perässä.

Vierailija
98/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suurituloisten pitää saada lisää rahaa, kun eivät ole edellisiäkään käyttäneet Suomen talouden hyväksi?

Eiköhän siinä ala olla tarpeeksi kun tuloveroprosentti rikkailla on yli 50%? Mikset itse nosta veroprossaasi samaan?

Pääomavero 30% ja yhteisövero reilusti vähemmän.

Vierailija
99/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demaritorakat ei saa penniäkään minun rahojani.

Sitten kun se kuppaava syöttiläslauma on kuollut sukupuuttoon ja maassa on talousrauha sekä omaisuudensuoja, vasta sitten aukeaa lombuukin nyörit.

Vierailija
100/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin itselleni ekan äitienpäivän kunniaksi vuonna 1987 UPO:n sähkögrillin. Suomessa valmistettu. Toimii moitteetto

Ensimmäiset hehkulamput olivat todellakin ikuisia,siksi systeemiä muutettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän