Miksi säästät sukanvarteen, vaikka Suomen talous kaipaa kunnon piristysruisketta?
Nyt jos koskaan pitäisi laittaa rahat haisemaan. Mietitkö lainkaan mitä itsekkyydestäsi seuraa?
Kommentit (142)
"Esimerkiksi Teollisuusliiton lausunnossa esitetään huoli siitä, että esityksestä ei rajata alisuoriutumisen ulkopuolelle ikääntymisestä johtuvaa heikompaa kykyä suoriutua töistä.
-Erityisesti ruumiillista työtä tekevillä työntekijöillä ikä hidastaa suoriutumista ja aiheuttaa muutoinkin terveyteen perustuvia haasteita suoriutumisessa, Teollisuusliiton lausunnossa huomautetaan.
Lähtökohtaisesti myöskään sairautta, vammaa tai tapaturmaa ei voida pitää asiallisena syynä irtisanomiselle, mutta ne voivat aiheuttaa sellaisen työkyvyn aleneman, joka muodostaa asiallisen syyn irtisanomiselle. "
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…
"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten esimerkiksi lähi- ja lastenhoitajilla."
Koska olen käyhän ja tarvitsen rahaa esim. talon ja autojen ylläpitoon. Ja eläminenkin on vaikeaa jos työttömyys iskee.
Eli kyllä mä kulutan. Ja yritän jopa suosia suomalaista yms. Mutta turhaa rahan menoa on pakko suitsia
"Temu vyöryy nyt Suomen ruokamarkkinoille."
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6f172b5f-e080-4807-bdf2-38e59b5aa090
Vierailija kirjoitti:
Pitää säästää, jotta rahaa kun ja jos jään työttömäks
Ei se oo mikään kun ja jos tai jos ja kun. Ei, se on ihan rehellisesti kun. Ei ole muita vaihtoehtoja.
Kun jää työttömäksi, kun menee kaikki v....... Jne.
"Kesämökki esti toimeentulotuen saamisen."
"Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle."
Sähkön siirtomaksut nousevat lokakuussa.
Vierailija kirjoitti:
Sähkön siirtomaksut nousevat lokakuussa.
Kiva sähkölämmittäjille.
Hissejä, laivanmoottoreita, paperirullia, ruostumatonta terästä, ... jne
Mitä muuta kotimaista kuluttaja voi ostaa jotta Suomen talous piristyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suurituloisten pitää saada lisää rahaa, kun eivät ole edellisiäkään käyttäneet Suomen talouden hyväksi?
Suurituloisilla on suuret velat. Suurituloiset ansaitsevat työnteolla. Älä kadehdi.
Suurituloisten suuret tulot on köyhien selkänahasta revitty ja riistetty samalla köyhien itsensä rikastuminen estäen. Älä hyvesignaloi äläkä vääristele.
Vierailija kirjoitti:
Hissejä, laivanmoottoreita, paperirullia, ruostumatonta terästä, ... jne
Mitä muuta kotimaista kuluttaja voi ostaa jotta Suomen talous piristyy?
Jäänmurtajia
Vierailija kirjoitti:
Arvio: Näin paljon oluen ja nikotiinipussien hinnat nousevat
Virvoitusjuomiin on kohdistumassa korkea veropaine.
Hallitus päätti puoliväliriihessä, että alkoholin, nikotiinipussien, sähkösavukkeiden ja virvoitusjuomien verotusta kiristetään.
Alkoholivero indeksoidaan, mikä kasvattaa valtion kassaa noin 20 miljoonaa euroa 2026 vuoden tasolla ja lähes 90 miljoonaa euroa vuoteen 2029 mennessä.
Nikotiinipussien ja sähkösavukkeiden verotusta kiristetään 30 miljoonalla, virvoitusjuomien 50 miljoonalla eurolla.
Joten ravintoloita ja baareja kaatuu lisää lähiaikoina.
Nuo ovat aivan hyviä päätöksiä, nuo eivät oleihmiselle välttämättmiä tuotteita, niiden käyttö vain kuluja sairaanhoidossa.
Että tuhlaisin rahani turhuuksiin vain sen vuoksi, että ensisijaisesti itseään (ja suuryritysten osakkeenomistajia) ajattelevat poliitikot ovat systemaattisesti romuttaneet ennen niin omavaraisen maan talouden täysin? Salli mun nauraa! HAH HAH HAH HAH HAA!
Oikeastaan pitäisi olla kiitollinen noille Arkadianmäen typeryksille, että ovat ajaneet minut siihen pisteeseen, ettei heräteostoksia tai muutenkaan turhia hankintoja tule enää tehtyä. Jos jotain turhaa tekee joskus mieli, niin ostan sen käytettynä ihan vain periaatteesta. Olen nostanut kaikki säästöni, kuten nostan palkkani, käteisenä ja pidän visusti piilossa sen, mitä en satu tarvitsemaan. Olen teettänyt testamentin, jonka mukaan kaikki omaisuuteni tuhotaan ja kaikki rahavarani poltetaan kuolemani jälkeen. Tällä varmistan, että jäljiltäni ei jää senttiäkään kiertoon tämän rosvoparonien johtaman maan talouteen.
Minulle on yksi lysti, vaikka tämä maa romahtaisi täydellisesti. Tämä ei ole ollut itsenäinen maa enää vuosikymmeniin, joten en tunne tuskaa ostaessani naapurimaista, joissa sekä valikoima, että hintataso ovat nykyisellään huomattavasti parempia. En muuten olisi koskaan uskonut näkeväni päivää, jolloin ruokaostokset tulee halvemmaksi tehdä Norjassa, mutta niin vain nykyään elän sitä päivää.
Tavaravastoni ei kaipaa piristysruisketta, tosin vaihdoin juuri autoa. Ja jos kaipaa, niin ostan sieltä mistä saan mieluisen eli luultavimmin maailmalta.
Minä en kaipaa piristysruisketta, joten en käytä palveluita.
Pyrin kuluttamaan järkevästi ja se ei ehkä ole valtiontalouden kannalta paras vaihtoehto, viis siitä.
Turvaverkot puretaan, eläkeikä nostetaan selvästi yli palkkausiän, töitä ei ole eikä tule.
Kaikille pitäis olla selvää, että paljon rahaa tulee poistumaan talouden rattaista pysyvästi.
Eurooppa on matkalla kohti historiansa suurinta sotaa, ei Suomikaan siltä säästy, siksi ihmiset säästävät. Elintaso tulee Suomessa väistämättä laskemaan, joten hyvä jos rahaa säästössä.
Suomen talous on ilmoittanut, ettei se tue minua, niin ei minullakaan ole velvoitetta tukea sitä.
No se, että ei tarvitse eläkkeellä sitten hakea toimeentulotukea. Kun on itsellä riittävästi rahaa.